• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תוכנית העבודה של מלסטרה לחודש פברואר 2022 + אילו עדכונים חדשים אתם הייתם רוצים לראות?

החודש הראשון של 2022 הביא למלסטרה מפה צבעונית, איכותית ומדוייקת בהרבה של בקעת קיירן, שהיא האיזור המרכזי כרגע לכתיבת הרפתקאות ורקעים של דמויות, שבו מתמקדת גם 'החוברת למתחיל'.
כמו כן, קיבלנו עדכון קטן באוגדן המפלצות (ארוכי הלשון חזרו מתהום הנשיה) - עווד עדכון גדול יותר באוגדן המפלצות צפוי ביום חמישי הקרוב; כ-60 לחשים של עוצמה שלישית משתי אסכולות של הקסם ההרמטי (שש מתוך שבע אסכולות כבר גמורות ועלו לרשת!), שיקויים מעוצמה שלישית, ועדכון תוכן אחד של שבעה מיני צמחים חדשים, שיצקו לא מעט עיבוי וחיים לאיזור החדש של רויל-דאראת' ("איזור ההתחלה של דמויות מהגזע הראמג'ירי) – ויקלו/יעשירו מאד את עדכוני התוכן הבאים שאני מתכנן שם.

כמו כן, היו לנו שני פרקים חדשים בפודקאסט, שהולכים ומתקרבים את העלילה לשיאי העלילה והמתח של לקראת הסיום של העונה הראשונה.

* * *

אז מה צפוי לנו בפברואר?

השמיני לפברואר הוא יום השנה למועד בו הגיתי לראשונה את הקונספט של מלסטרה (או בשמה הישן שהשתנה לפני הפרסום הראשון: קור'אנמורה), והמועד שעליו קבעתי (בזמן המקביל יחסית בלוח השנה האנ'מירי), את יום הולדתו של קוראדאן האפור – יום הולדת היה גם מועד שבו ארעו כמה ארועים היסטוריים חדשים יותר בנסיכות האפורה, שנים ארוכות לאחר מותו של המורד המפורסם.

לכן, הגם שחזית עדכוני התוכן די 'מבעבעת' עם כמה וכמה רעיונות שהייתי רוצה לעדכן בקרוב – אם אצליח להוציא סמוך למועד הזה עדכון תוכן נוסף שקשור לת'ארלינד (בין אם ברמת קורדראנג או לא), זה ישמח אותי מאד.
מלבד זאת, ישנם רעיונות להמשיך את העיבוי של האיזור הראמג'ירי ברויל-דאראת', ואולי אפילו להתקדם לקראת ערך ראשוני לראמג'ירים בתור גזע (של בני-אדם) לשימוש עבור דמויות שחקן ודפי-דמות; וכמו כן, הייתי רוצה לחזור קצת לחצרות הגרניט וטירת תאל א-קארן שבמזרח בקעת קיירן ולעבות שם, לקראת יצירת מפה צבעונית עתידית של הישוב, טירת בית קור-אומת'ל וסביבותיהם.

נראה מה מכל זה יתאפשר, ויזכה בהשראה וזמן מתאים בכדי להכנס לעדכונים של החודש :)

הפודקאסט, בתקווה, יזכה גם הוא לפרק או שני פרקים חדשים, שיתקרבו מאד לסיום העונה הראשונה (מזהיר מראש - לא מומלץ לבעלי לב חלש!)

מלבד עדכוני התוכן, על הפרק נמצאת גם מפה מעודכנת של עיר המחוז אנ'מירלור, שתוכל להחליף את המפה הישנה – מה שיוכל לאפשר לי להפיק גרסה מתוקנת של 'החוברת למתחיל' הישנה של בקעת קיירן ולהחליף את הקובץ הישן להורדה שנמצא בפונדק במשהו עדכני יותר (אפשר יהיה בין היתר להשמיט משם את אוגדן המפלצות ופרקים טכניים שבינתיים קיבלו גרסה נכונה ומלאה יותר בספר החוקים לשחקן – שלא היה קיים ואפילו לא ממש בתכנון כאשר סגרתי את החוברת ההיא בתחילת שנת 2020).

בנוסף לכל אלו, פרוייקט עיבוי ספר החוקים והוספת כל התוכן שנדרש למשחק ברמות 9-12 אמור להמשיך להתקדם גם החודש. על הפרק נמצאות השלמה קטנה של חיצי רוח-חיה מחוזקים עבור מקצוע הפארזורג, כתיבת לחשים מתקדמים לאסכולת הזימון של קוסם, ואז מעבר למקצוע הבא – או כוהנת כחולה או לחשי האור שמשמשים גם פלדינים וגם כוהנים של מלכת האור.

אם יתאפשר, גם תצא השלמה לשיקויים מעוצמה שלישית – בדמות פירוט על המתכונים ואופן ההכנה שלהם בידי אלכימאי, מה שיסגור פחות או יותר את העיבוי של מקצוע היצירה הזה עבור דרגות 9-12.

אני חושב גם על עדכון/הבהרה של חוקי הנפילה וההתמוטטות של דמויות, בתוספת עיבוי והצעות לאיך להשתמש בכשרונות של עזרה ראשונה ורפואה כדי לסייע לדמויות שהתמוטטו, ולפעמים להחזיר אותן ממצב של 'גסיסה' לפעילות מלאה – מוקדם יותר ממה שהיה קורה בלי כשרונות כאלו.

וכמובן, גם אוגדן המפלצות צריך – כמו תמיד – לקבל עדכון או שניים; אם הפעם אצליח לטפל בלטאות השאגאט, זה יסיים למעשה את העדכון של כל המפלצות מהאוגדן הישן (מלבד שדת הגאראת'ארון, שהיא יריב אגדי מעל ומעבר לרמות העוצמה השלישית. הייתי מעריך יצור כזה כיריב אפי (Nemesis), שמהווה אתגר הוגן ל 8-10 דמויות באיזור דרגה 15... אבל אולי מתישהו אצור איזו גרסה יותר נחותה/בסיסית שלו (מה שיצריך השראה לכתיבת Lore מתאים שיצדיק דבר כזה – בכל מקרה, ספק אם זה יקרה בחודש הקרוב).


* * *

יש עדכון שלא הוזכר כאן שהייתם מאד רוצים לראות?
יש לכם רעיון לעדכון שיכול לדעתכם לשפר את עולם המערכה/ספר החוקים, או לעזור להם להגיע לאנשים חדשים?
כמו תמיד, כל מי שקורא/ת את זה מוזמנ/ת להציע או לבקש עדכונים חדשים מכל סוג שהוא – גם אם לא תמיד זה קורה מיד, יש סיכוי טוב שבקשות מהסוג הזה אכן יהפכו תוך כמה שבועות לעדכון חדש.
 
אם כבר בקשות והצעות:
בזמנו היה מקצוע של מתנקש שאמרת שאולי תחזיר באחת ההרחבות
ומסקרן אותי לדעת האם הוא או גרסה של לוחם קוסם שמבוססת עליו יופיע כחלק מההרחבות על הרמג'ירים
לי זה מרגיש איכשהו מאוד מתאים לאופי של התרבות הרמג'ירית ולפיגיונות האז'נור שמגיעים ממנה....
 
מתנקשים אכן מתאימים מאד לתרבות הראמג'ירית - כך שיתכן ובשלב מאוחר יותר, כאשר יהיו יותר עדכונים ויותר בשר, ניתן יהיה להחזיר את הרעיון של המתנקש 'מהמקפיא'.
המתנקש המקורי היה משהו בין לוחם לגנב, אבל לכי תדעי מה יהיה בעתיד.
ואם כבר איזכור למקצוע של לוחם-קוסם שהיה בעבר הרחוק ונכחד - חכי לעדכון של יום חמישי :)
 
מכיוון שההרפתקה שבניתי מתרחשת באזור של ת'אל-א-קארן (מנחים - מוזמנים לפנות אליי לקבלת גרסה ראשונית) אשמח לעדכונים על האזור הזה.
מלבד זאת, אני חושב שעדכונים על יער וארת'ארון חסרים קצת ברשימה הענקית שמנית, אולי עדכון שמדבר קצת על הלגיון הצהוב השלישי, המפקדת שלו ומאבקי הכוח (בהנחה הסבירה שקיימים כאלו) בתוכו?
 
ואם כבר איזכור למקצוע של לוחם-קוסם שהיה בעבר הרחוק ונכחד - חכי לעדכון של יום חמישי :)
אני לא אתאפק ואנחש שמדובר בחידוש של הסייף-אשליין מהנסיכות האפורה
 
מכיוון שההרפתקה שבניתי מתרחשת באזור של ת'אל-א-קארן (מנחים - מוזמנים לפנות אליי לקבלת גרסה ראשונית) אשמח לעדכונים על האזור הזה.

יש אכן לא מעט אפשרויות לעדכוני תוכן, אבל אם כבר ת'אל א-קארן, תוכל להיות יותר ספציפי לגבי מה אתה רוצה שם? או כל דבר חדש הולך?


אני לא אתאפק ואנחש שמדובר בחידוש של הסייף-אשליין מהנסיכות האפורה

אני אתאפק שלא לענות, אבל בכל זאת לא אאשר או אכחיש מחשש ספויילרים- מעבר למה שכתבתי שמדובר באיזכור של מקצוע עתיק שנכחד.
לפחות לבינתיים :)
 
נשמע מעניין, אני בהחלט מחכה ללחשי הזימון של העוצמה השלישית.
מבחינת עדכוני תוכן, פתיחה של הראמג'ירים יהיה מגניב והייתי שמח אולי לתיאור קצת יותר מפורט של כל האיזור בדומה למה שיש לנו עבור יער ואראת'ארון למשל, עם פסקא או שתיים עבור כל עיר או מקור עניין (שאגב לדעתי זאת רמת פירוט שמספיקה כדי להריץ הרפתקאות, אני לא חושב שכל מלסטרה צריכה להיות מפורטת באותה מידה כמו האיזור למתחיל אבל זה כבר עניין של גישה).
מבחינת עדכוני מכאניקה, הייתי שמח לראות את הריטואלים עבור מטילי הלחשים, עכשיו כשהלחשים הרגילים (לפחות עבור הקוסם) הושלמו.
 
אני בהחלט מסכים שבשלב הזה, לא כל מלסטרה צריכה להיות מפורטת כמו האיזור למתחיל.
כרגע, אני פועל ב"מעגלים" - ככל שמדובר במעגל קרוב יותר לבקעת קיירן, כך כנראה צריך קצת יותר פירוט וההיפך.

רויל דאראת' קצת יוצאת דופן - אולי - כי היא פוטנציאל של סוג אחר של איזור למתחיל.
 
יש אכן לא מעט אפשרויות לעדכוני תוכן, אבל אם כבר ת'אל א-קארן, תוכל להיות יותר ספציפי לגבי מה אתה רוצה שם? או כל דבר חדש הולך?
בעיקרון, ההרפתקה מתרחשת בתוך מבוך, וכתוצאה מכך החבורה לא פועלת מחוץ למבוך או נמצאת באינטראקציה עם מקומות ודב"שים (למעט מיקום אחד בתחילת ההרפתקה).
לכן, כל דבר חדש הולך.
 
נשמע כמו עידכונים מעולים ומעניינים!
אני חושב שדבר מגניב יכול להיות טבלאות התקלות אקראית למסע באזורים שונים במלסטרה, אם כבר מדברים על עתיק :)

כמו כן, אם אני צריך להמר על מקצוע עתיק שיוחזר, הייתי רוצה להמר על האביר ההרמטי, אבל אולי אביר הרעם יתאים יותר🤷🏽‍♀️
 
תודה :)

לגבי מקצוע שנכחד - התכוונתי פחות לשחזור של מקצוע מקלדאריה (הגם שיתכנו בהחלט קווי דמיון - לא אפרט מחשש ספויילרים) יותר למשהו שהיה בעבר העתיק של הוארת'ארים (בתקופה שהם היו יורדי ים), ונכחד בפועל - אולי בעזרתם הלא מאד אדיבה של הראמג'ירים שמחצו את הכוחות הוארת'ארים, אבל נראה שכמה אחרונים או מישהו שהחזיק במקצוע הזה שרד עד לדורות הראשונים שבו הוארת'ארי התיישבו ביער שנושא היום את שמם.

רשמתי בפני את עניין טבלאות ההתקלות - אני אקדיש לעניין מחשבה, וגם לעיתוי - אם יהיו לי רעיונות טובים מספיק.
 
עדכון התוכן שנדחה יפורסם בסוף ביום שני הקרוב. לגבי חמישי - נראה אם אספיק לחזור לספר החוקים או אוגדן המפלצות, לפי העומס בעבודה וקצב ההתקדמות שלי בפרק הבא של קמפיין 'אחרי ההתנפצות' שאני צריך לכתוב לשבת הבאה.
 
חזרה
Top