• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תוכנית העבודה של מלסטרה לחודש אפריל 2022 + הזמנה להציע/לבקש עדכונים שאתם/ן רוצים

חודש מרץ הביא למלסטרה שורה של עדכונים חשובים:

עיבוי ספר החוקים התקדם, עם כתיבת העוצמה השלישית ללא פחות משלושה מקצועות מסובכים יחסית - פלדין (על שלושת סוגי ההתמחות שלו), כוהני מלכת האור, וכוהנות של היהלום האפור; וגם טבלת יצירת השיקויים וטבלת העזר לשליט המבוך שעוסקת בבניית יריבים עודכנו לדרגות העוצמה השלישית (9-11).
כמו כן, נוספו חוקי רשות מפורטים לטיפול בדמויות במצב גסיסה, תוך יציקת תוכן לשני כשרונות שהיו מוזנחים למדי קודם - עזרה ראשונה ורפואה.

בחזית עדכוני התוכן, מרץ היה ללא ספק 'חודש ראמג'ירי' - צמד עדכונים גדולים העלה לרשת גם את תיאורי הישובים והשליטים של איזור ההתחלה הראמג'ירי, וגם הכנסת בני-האדם הראמג'ירים למדור הגזעים שעשויים להיות פתוחים לדמויות שחקן, עם כל הפירוט הדרוש - מבונוסים טכניים, ועד הסבר על השפה ומדריך לבניית שמות דמויות מהגזע הזה.

כל זאת, לצד שני פרקים חדשים (13 ו-14) בפודקאסט, ותקציר בכתב של הרפתקאה נוספת שהורצה החודש בקמפיין 'זנב לאיילים'.


אז מה צפוי לנו, בתקווה, בחודש אפריל?

חודש אפריל הוא החודש המלא האחרון לפני המועד המקורי שרציתי לסיים בו את עיבוי ספר החוקים, ה-12.5, שהוא יום השנה החמישי מאז עליית העדכון הראשון של מלסטרה לרשת ב-12.5.17; שהוא גם מועד שבו אצטרך לחשוב האם המודל הנוכחי של כתיבה ופרסום מיצה את עצמו, ואם ואיך לנסות להמשיך את הטיפול במלסטרה לדרכים נוספות או אחרות (אין לי עדיין מסקנות או החלטות סופיות, אבל אני מתלבט מאד בעניין).

לכן, הייתי רוצה מאד שבחודש הקרוב, עיבוי ספר החוקים יתקדם ולפחות יתקרב מאד אל נקודת הסיום, שבו אפשר יהיה (אולי) לנסות לערוך פרקים מתוכו כ-pdf או בדרך אחרת וידידותית יותר בכדי להנגיש אותם לקהל נוסף.

שני העדכונים המרכזיים שהם בגדר כמעט חובה באפריל הם:

היכולות והלחשים של מקצוע הזאגליט (כוהן האבא הגדול), שהוא המקצוע האחרון שטרם קיבל עיבוי לעוצמה שלישית;
ולא פחות חשוב - המבוא למדריך לשליט המבוך של מלסטרה, שאני משכתב ומדחיין אותו כבר כמה חודשים, למעשה עוד מהשנה הקודמת (כבר נכתבו כמה עמודים ואז הוחלט שהם לא קולעים למטרה, ולכן הם ננטשו).

בנוסף לזה, אם יתאפשר, הייתי רוצה להתקדם עם עיבוי כשרונות היצירה (אלו מהם שזקוקים עדיין לעיבוי עבור עוצמה שלישית), ולסיים לפחות עם אחד מהם במהלך החודש.

עניין נוסף שאני מקווה לטפל בו במסגרת ספר החוקים, הוא עיבוי והכנסת חוקים עבור כשרון קרב לא חמוש והאפשרויות השונות לשימוש בו (בלי להכניס כל מיני אומנויות לחימה, שבשלב זה לפחות לא קיימות ולא הולמות את מלסטרה. לא מתוכננת כרגע שום מקבילה למקצוע הנזיר של מו"ד).

בגזרת עדכוני התוכן, אני מקווה מאד להכניס לפחות עדכון תוכן אחד - אם יזדמן לי, לחזור קצת לחצרות הגרניט וטירת קור-אומת'ל, ולחלופין משהו ביער וארת'ארון או הנסיכות האפורה.

גם אוגדן המפלצות, שהוזנח בחודש מרץ, צריך לקבל עדכון כזה או אחר - יש לי כמה רעיונות ראשוניים, ונראה אם אצליח לגבש אותם למשהו ראוי לאתר (וחוץ מזה, תמיד אפשר להגיב כאן ולהציע רעיונות/לבקש יצורים כאלו ואחרים, ואשתדל לכתוב אותם ככל שאצליח ותהיה לי השראה מתאימה).\

עניין קטן נוסף שמתחשק לי לכתוב, הוא להמיר את הדמות של הקוסמת קורלת'יריה, שיצרתי לפני שנה עבור מערכה אחרת לגמרי, ולכתוב לה סיפור דמות ונתונים מתאימים לבקעת קיירן שבמלסטרה.

וכמובן, יהיו פרקים חדשים בפודקאסט; לפחות תקציר כתוב נוסף אחד של "זנב לאיילים", ואולי גם תקציר הרפתקאה ראשונה של קמפיין חדש.

עד כאן להפעם, בתקווה שכל או לפחות רוב מה שנכתב כאן אכן יבוצע בחודש הבא.

* * *

יש עדכון שלא הוזכר כאן שהייתם מאד רוצים/ות לראות?
יש לכם רעיון לעדכון שיכול לדעתכם לשפר את עולם המערכה/ספר החוקים, או לעזור להם להגיע לאנשים חדשים?
כמו תמיד, כל מי שקורא/ת את זה מוזמנ/ת להציע או לבקש עדכונים חדשים מכל סוג שהוא – גם אם לא תמיד זה קורה מיד, יש סיכוי טוב שבקשות מהסוג הזה אכן יהפכו תוך כמה שבועות לעדכון חדש.
 
בהצלחה. אני מקווה לראות עדכון תוכן ביער וארת'ארון או הנסיכות האפורה. גם הרחבה של כשרונות היצירה נשמעת מעניינת. אני עדיין אשמח לראות את טבלת היסודות של מלסטרה.

למה כוונתך בקרב לא חמוש?

האם אתה מוכן להרחיב מעט מי זו קורלת'ריה? שם מרשים מאד כדרך אגב.
 
תודה :)

קרב לא חמוש - קרב שעושה שימוש באגרופים, בעיטות או לכל היותר נשק מאולתר (כמו השלכת כסא).
בין אם משתמשים בו בקטטות מול אחרים שמתמשים באותם אמצעים, ובין אם משתמשים בו בלית ברירה להגנת דחק מול יריב חמוש בנשק רגיל.

קורלת'יריה זו קוסמת שאני יצרתי כדמות השחקן שלי עבור מערכה שמישהו אחר כתב, שעושה שימוש בכללי מו"ד 5 עבור עולם מערכה שמבוסס באורח רופף על בריטניה הארתוריאנית.
היא קוסמת חובבת קסמי אש ויצירת תכשיטים קסומים ולא קסומים, שחוזרת לכפר בו נולדה בגיל 40 בערך, אחרי שנישואיה עם אביר שאפתן עלו על שרטון (בין היתר, בגלל בן שגדל להיות פסיכופת רצחני).
 
תודה :)

ובכל זאת, אני מקווה 'לנקות את השולחן' במובן של לסיים את החוברת עד יום השנה החמישי של מלסטרה ב-12.5, כדי להתחיל לעבוד על פרוייקטי המשך שבמעט מזל יקדמו את עולם המערכה לשלבים הבאים.
ואגב ניקוי השולחן - ב-30.4, אם שום דבר לא ישתבש אנחנו מריצים ומקליטים את הגראנד פינאלה של העונה הראשונה של הפודקאסט (פרקים 19-20), למרות שאני משער שהם יעלו לאתר עצמו רק בסביבות יוני.
 
אוקי, שכחתי את המשמעות הלא סימפטית הזו.
אשתדל לזכור לא להשתמש בזה בעתיד.
זה סתם הערה כללית, אני לא יודע אם עוד מישהו בכלל שם לב לזה (אם אני מבין נכון זו משמעות שרק דתיים / יוצאים בשאלה יבחינו בה).
בקיצר, תעשה מה שאתה רוצה - רק כדאי שתהיה מודע לכפל המשמעות, שלא יהיו אי-הבנות.
 
העדכון האחרון לחודש אפריל יהיה עדכון תוכן (קרי, עדכון שמרחיב/מעבה את עולם המערכה), והוא יפורסם ביום חמישי.
לצערי, לא הספקתי להגיע לכתיבת יצורים חדשים לאוגדן המפלצות. אולי בחודש הבא :)
 
חזרה
Top