• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תוכן עניינים והקדמה חדשה לנסיכות אורמ'תריל (או, עדכון ראשון לחודש יולי)

חודש יולי נפתח, ועדכון עלה לאתר של מלסטרה:

ההקדמה הישנה והלא עדכנית של נסיכות אורמת'ריל הוחלפה בהקדמה חדשה ומדויקת בהרבה.
תוכן עניינים חדש עלה לעמוד השער של אורמת'ריל, ופורש במידה רבה את תוכנית העבודה העתידית על ה'הרחבה' של הנסיכות.
וכל זאת, בתוספת באנר חדש ומיוחד לאיזור, פרי מכחולה של האומנית לילך נצר :)

עמוד השער החדש של הנסיכות: https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/greyglint/greyglint_intro.html

עמוד מבוא והיסטוריה מקוצרת חדש: https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/greyglint/orm_new_intro.html

עולם המערכה מלסטרה: עולם המערכה מלסטרה
 
תודה רבה :)
אני אעביר את המחמאות לאומנית שציירה אותה.
הפטריות האלו הן חלק מהשינוי שהקרקע עברה; אי אפשר לראות את זה בציור עצמו, אבל הן מלוות לא פעם בטחב אדום ומגעיל. כנראה שמשהו בכל המערכת הרעילה הזו של האד, הטחב והנבגים מזין אותן. השלדים הם של הסוסים שגדלו בחוות האלו פעם, ולא שרדו את השינויים החדים של האיזור.
 
האיור אכן מדהים ולדעתי אחד הטובים בינתיים ומעביר מצויין את האווירה.
התיאור מחזק את ההשערה שלי שיש קשר בין הממלכה העתיקה לפיות האבק, שבגרסאות מוקדמות גם להן היה קשר כלשהו עם המימד של האנמירי בנוסף לחשיבות של חרשי המתכת ודמויי האדם שמזכירים ראל'קאג'יל יחסית.
 
תודה :)

יש כמה וכמה זרמים שלא מקבלים את 'התורה הגדולה' או מסתייגים מת'ירנפל, כל אחד מהסיבות שלו: החל מאריסטוקרטים שמרנים שלא אוהבים את צבירת הכוח בידי המלומד ואת הרעת יחסי המסחר עם קאראנסיל, אבל רובם מעדיפים לא להסתכן ולדבר בלחישות; המורדים המובסים מת'אריל עילית והצאצאים שלהם, שרובם מתייחסים לת'ירנפל ולתורה שלו בבוז מופגן; הקהילות של העבדים המשוחררים שלא ממהרות לאמץ תפיסה שלא מתאימה לאמונה שלהם, והמשטר בד"כ לא מתערב בעניינים שלהם, כל עוד זה נשאר ברבעים שלהם; חלק מהאנ'מירים המעטים שחיים בנסיכות; ואחרונים חביבים - הזרם של "התורה הגדולה" שחושב כמו אורסיליין (אם כי הם מעטים יחסית ואין להם כוח פוליטי).
הבעיה שאלו גורמים מאד שונים אלו מאלו ורבים מהם לא מאד מאורגנים, או מסוגלים לאיים - בינתיים - על המלומד העליון והחסידים החמושים שלו.
 
ההקדמה מצוינת.

הדימיון בין האדון האפור או, לפחות אחד מהתת-סוגים, לבין פאראזורג רכוב בולט יותר לאור העובדה שאנשי הדת הקדומים של אורמת'ריל - אלה שאהבו להתבודד ביערות - נשמעים כמו זאגליטים. האם גם האנ'מירים סגדו לכל הפחות לגרסאות מפותחות יותר של רוחות החיה לפני שהם המירו את אמונתם? בלי שמץ של ספק, זה יכול לתת הצדקה נוספת למה ההשתקפויות היו חייבות למחוץ את הפאר'ליל (ועמם, ככל הנראה, פאגאנים אנ'מירים לא מעטים.)
 
בעבר היו כל מיני דתות או אמונות שהתבססו על רוחות טבע ועל חכמים ששרו איתם ברוח - וממש לא כולן היו זהות או אפילו דומות מאד לאמונה הפארילית ב"אבא הגדול" וכל המיתולוגיה שלה (דוגמא אחת היא הדת הוארת'ארית הישנה), כך שעקרונית יתכן שגם באורמת'ריל או רמות סלנטיר העתיקות היו כאלו.
אבל אין ספק שהיירית' והאמונה שלו הם הרבה יותר מאשר עוד רוח חיה.
 
חזרה
Top