אוקיי, תודה על ההבהרות. וגם על השיר והלינק- לא הכרתי. מזכיר מאוד תכנים של ניל גיימן (והוא הרי שאב השראה מסיפורי אימה דומים).
לגבי הרעיונות, אקדים ואומר שאין לי המון נסיון עם מהדורה 5 ומעולם לא הנחיתי בה. מרבית הנסיון שלי ממהדורה 3.5 ופת'פיינדר. אם זאת, אני כן חושב (או מאמין) שאני יודע לבנות התקלויות מעניינות.
הרעיונות שלי משתמשים כבסיס במאגר המידע של 5etools, בעיקר כי אינני בוטל בשליטתי במכניקה ובאיזון.
מספיק הקדמה! רעיונות!
1. האלפים:
האמת, לפי התיאור שלך נשמעים הרבה יותר כיצורי פיה אפלים- Fey!
בד"א 1 יש מספר מועמדים טובים:
# Dryad:
מספר יתרונות לרעיון- ראשית חיות בתוך עצים, ויכולות לעבור מעץ לעץ. ניתן לתאר פרצוף או חצי גוף המציץ/ בולט מעץ, ואז נעלם בהסתכלות שנייה. יש להן כוחות שליטה מבוססי צמחיה, ויכולת הקסמה.
יכולות להיות מלוות בחיות או "משרתים" מוקסמים אחרים. ובעלות ניידות מרובה. צייד אותן בקשת קצרה, וכשהדמויות מתקרבות הן משתמשות ב Tree stride לעבור לעץ אחר.
# Quicklings:
יצורי פיה מאוד מהירים! (תנועה 120ft!) הסוואה טובה, Blurred motion, ו 3 התקפות מהירות.
אני רואה אותם כ skirnishers, וכמו זאבים העוקבים אחרי הטרף, מקניטים אותו, תוקפים בהפתעה, ולא נותנים לנוח
אתה יכול לתאר אותם כמהירים באופן על טבעי, וצדים את החבורה לשם שעשוע... מעין חתול המספק עם עכבר.
ניתן לתאר את ה blur כמעין אפילה או עיוות ראייה/ מרחב.
# Thinnings:
בגדול, שוב יצורים מוכווני Skirnish (התקפה מתגנבת, ויכולות דומות) אך יש להם גם יכולת להפוך דקים, עד כדי דו מימדיים, ובכך לעבור באיזורים מאוד צרים.
לדעתי האפקט הויזואלי של זה מאוד מתאים לתיאור שלך. מספר רעיונות:
- הדמויות נתקלות בסלעים או מבנה מתפורר עתיק, שעליו מעין ציורים בסיסיים, אך לפתע הציור יוצא, ותוקף!
- לחילופין, הדמויות פוגשות אותם בצורה התלת מימדית, אך בעת הקרב, בין אם כתמרון או בריחה, הם לפתע הופכים דו מימדיים ועוברים בחרך/ שבר צר בסלע, מתחת לדלת, וכדומה.
כמובו, שילוב ביניהם יכול להיות מאוד מעניין.
אולי דריאדה אחת או שתיים, עם "כלבי צייד" Quicklings, ויועצים מרצחים שקטים של thinnings?
2- שודדים שהפכו למפלצות:
זה קצת יותר קשה. הרעיון להבנתי אלו מפלצות, שהן עיוות של הדמויי אדם. משמע- מפלצות שניתן לקשר בין המראה המקורי שלהן, למה שהיו.
# Meenlock:
אמנם רשומים כ Fey, אך בקלות ניתן להסביר כי מקורם בדמויי אדם שהפכו ליצורים אלו (במהדורה 3.5 זה אכן היה המקרה! הן שבו דמויי אדם, ומעין ליטפו אותם הלוך וחזור עם הגפיים שלהם, והשהות והמגע שיגע ועיוות את דמוי האדם, עד ש... הפך להיות אחד מהם).
הם סופר- קריפיים! וען המון כוחות מתאימים.
קשה מעט לנהל אותם נכון, אך שווה! קרא לגביהם!
# Drowned blade:
אמנם רשום כאל מת, אך בקלות ניתן לשנות לדמוי אדם, ששונה ע"י קרבה משמעותית למים, וכעת תלוי בהם. במקום ביער בו יש אגם קטן, אולי בריכה, ביצה קטנה. אולי במקום שנראה בטוח, בו אפשר לנוח, עד שהם עולים מהמים....
# Vegepymies!
צמחים דמויי אדם, ציידים ואכזריים! שוב- קרא על כך.
# Ettercap:
ניתן בקלות לשנות את התיאור שייראה דמוי אדם חלקי, שעוות ליצור דמוי עכביש... התקלות מעניינת, של צייד ועכביש המחכה לזבובים/ דמויות שייכנו לרשתו. אולי החייט/ צייד/ מדביר הקודם של היישוב הקרוב.
# Sea hag:
עם שינויים קטנים יכולה מאוד להתאים- תפחית אינטיליגנצייה, תאק אותה כיותק מוטרפת, ותאר כי יש רמזים כי פעם הייתה פשוט יפייפיה (והאשליה אותה היא לובשת היא של אותה אישה. לא כהטעייה, אלא כי היא נואשת שעוד ייראו אותה כך), אך דעתה מאוד משובשת והיא במהרה תוקפת.
--------------------
מסךיק לעת עתה
אנסה לחשוב על 3 הנושאים הנותרים (שדים, זאבים, ושר היער) בהמשך.