• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שריון איכותי יכול להיות ההבדל בין חיים ומוות ( עדכון 25.1.21)

העדכון החדש בספר השחקן של מלסטרה מציג את המבוא לכשרונות חישול שריונות וחישול נשק, ואת הדרך ליצור את חומר הגלם המרכזי שלהן: התכת עפרות בכדי ליצור ברזל, פלדה, וגם מטילי הפלדה מועשרת בקסם, שהן בסיס לרוב השריונות וכלי הנשק הקסומים הפשוטים יחסית. העדכון כולל גם חוקים מפורטים ליצירת שריונות לא קסומים; וחוקי בסיס ליצירת ציוד מתכת קסום.

לינק לעדכון החדש: https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/p_handbook/crafting/mw_basics.html

לינק לאינדקס של עולם המערכה מלסטרה: עולם המערכה מלסטרה
 
נראה כמו כישרון מאוד מוצלח.
האם לחפצי קסם באופן כללי יכולות להיות גם יכולות שהן לא עמידויות למיניהן או דברים כמו הקלה בהתשה? אני מתכוון למשל לבקבוק שתמיד מלא במים ודברים בסגנון. יש דרך לקבוע את הרמה של תכונות כאלו?
 
תודה על התגובות :)
נשקי מוט קיימים, אבל מודה שעד כה לא הקדשתי להם תשומת לב - אולי משום שהם לא ממש פופולריים אצל רוב ההרפקנים, מסיבות טובות מאד :)
(להבדיל מלוחמים בפלוגות מסויימות, שומרים ועוד).

לגבי חפצי קסם עם תכונות לא קרביות - כן, בהחלט קיימים כאלו, אם כי נדירים יותר.
שמתי כמה כאלו אם איני טועה במקצועות יצירה אחרים, כמו עבודת זכוכית. כמובן שתמיד אפשר להוסיף עוד :)

לגבי קביעת רמה - בוודאי שכן, לפי אותו עקרון שעוצמה של חפצים אחרים נקבעת. עוצמה 1 יהיה תכונה קסומה מינימלית, ועוצמה 5 - משהו אגדי שישירו עליו במשך דורות באפוסים. יותר קשה מאשר תכונות רגילות, אבל בהחלט אפשרי. כמובן שבכל מקום שאתאר חפץ, אשתדל להתייחס גם לרמה ולתכונות שלו.

נ.ב: כשרון ה-Inscription מתמחה בכתיבה של לחשים, וברמה גבוהה יותר, גם העתקה וקיבוע שלהם בתוך חפצים. באותה מידה שאפשר לקבע חזיז אש על חרב, אפשר גם לקבע לחשי בריאה או התמרה לא קרביים על חפץ מתאים, למשל בקבוקון או כלי אחר.
 
ערך טוב. האם עבודת המתכת עוצרת במלסטרה בשיריונות לאדם או ממשיכה לשיריונות גדולים יותר?

בעוד שאני מבין את העניין עם שיריונות המית'ריליום, מה הבעיה עם שיריונות הברונזה? יש לך במערכה שיריונות עור שהם עוד יותר פירמטיביים מהם. אני מניח שזה פשוט לא מתאים לאווירה הימיביניימית של המערכה. מאותה סיבה אין ערך על סתתות למרות שבאנ'מירלור יש גילדה של בנאים, אאז"נ.
 
אצל עוגים, תמצא אולי שריונות בגודל של עוג...

אף אחד לא ישקיע בברונזה, כאשר התרבות שלו מכירה ברזל ופלדה.
לברונזה אין שום יתרון - היא לא קלה בהרבה להשגה או לטיפול, והרבה יותר חלשה. לכן היא נעלמה (גם במציאות) כחומר לכלי נשק בכל מקום שהברזל הגיע אליו.
שריונות עור, לעומת זאת - קלים וזולים בהרבה להכנה משריונות מתכת, ולכן שורדים לצידם; וגם ממלאים פונקציה של הגנה על דמויות שלא יכולות להשתמש בשריון מתכת.

סתתות היא פשוט מקצוע שאין בו הרבה תועלת להרפתקנים...
 
כוונתי הייתה לשיריון לעגלות או למבנים.

מכל מקום, היות והזכרת את זה, האם הייתה בכלל במלסטרה תקופת ברונזה שראוי להזכיר אותה? שיריונות מברונזה מכושפת זה לא משהו שרואים בכל יום. עם זאת, אני מניח שכמו הסגסוגת, גם הכשפים לא יהיו שווים הרבה לעומת הכשפים של היום...
 
חזרה
Top