• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 שמחה ריף; דמות שחקן שהפכה לדב"ש קבוע בכל המשחקים שלי

שמחה נולד כ"ארבע" (זדים לא נוהגים לתת שמות לילדים שלהם איפה שהוא נולד, ויש לו כל כך הרבה אחים שלתת שם זמני לכל ילד היה מסובך מדי בשביל ההורים שלו) לזוג חקלאים בחוות ברווזים, אי שם בסוף העולם. מילדותו הוא תמיד אהב להתבלט בין האחים שלו, ולקבל כמה שיותר תשומת לב מהסביבה, גם אם היא לא חיובית, והוא היה עושה הרבה שטויות כדי להתבלט מביניהם. יום אחד, כשהיה ילד קטן, הקרנבל הגיע לכפר הקרוב לחווה של משפחת ריף, וכשהוא ביקר שם, הוא הכיר חבורה של טרובדורים נודדים, והתלהב מהמופע שלהם. כבר מאז הוא ידע שיום אחד, הוא יהיה כמוהם, זמר שמרקיד המונים וגורם לשמחה בלב האנשים. ההורים שלו רצו שיהיה מישהו שמרוויח יותר כסף, כמו רופא. אבל הטרובדורים התלהבו מהילד, ואחת מהם נתנה לו משקפי שמש ורודים ועגולים, שהוא לא מסיר מאז. בגיל 16, הוא עזב את הבית וניסה להתקבל לבית הספר לטרובדורים הקרוב לכפר שלו, אבל המנהלים של בית הספר גירשו אותו משם אחרי שהם גילו כמה עניים הוא ומשפחתו. שמחה, בבושת פנים, הסתלק, והחליט להצטרף לאחים שלו, עוצמה ופלדה ריף, שכירי החרב, בנסיעות שלהם. שם הוא הכיר את התשוקה השניה שלו; לחימה. הוא התחיל בלחימה עם סייף, עבר למטה, חניתות הטלה, וירי בחץ וקשת, אבל הסייף והמגן הפכו להיות כלי הנשק האהובים עליו, ומסתבר שהוא באמת קיבל את הכישרון של האחים שלו בשדה הקרב, ומי שנלחם בו ושרד סיפר על זד חצי-ערום, מפזז ושר בזמן שהוא דוקר אנשים כמו משוגע.

שמחה הצליח ללמד את עצמו את לחשי הטרובדור הראשונים שלו, אשליות פשוטות שהוא השתמש בהן כדי לבדר אנשים בפונדקים שהוא ישן בהם, ולרוב גם לקבל ארוחות ולינה חינם תמורת מופעי ניסים. הוא גם למד לבשל ולהכין אלכוהול כשהמופעים שלו לא היו מתקבלים בברכה. אבל שמחה עדיין לא היה שמח. הוא רצה להראות לילדים העשירים מבית הספר לטרובדורים שהוא יותר טוב מהם. הוא עזב את האחים שלו, והחליט ללכת בנתיב של עצמו; לבוש בפונצ'ו, עם מנדולינה על הגב שלו וחרב לצידו, הוא הפך להרפתקן, לומד לחשים מטרובדורים אחרים וממציא לחשים וטכניקות לחימה בעזרת היצירתיות שלו. איפשהו בזמן ההרפתקאות שלו, שמחה אימץ את השם שמחה, אחרי שהחליט שמשימת חייו תהיה להביא את השמחה לכל פינה בעולם. בין חתונה עם דרקון, גירוש של בעל אוב מרושע לפייווילד, מסעות לגיהינום ולגן העדן, וקרבות נגד הרבה יצורים מיתיים, אפשר רק לתהות איך שמחה הצליח לכתוב גם שירים כשהיה צעיר.

את סטטוס הסלב שלו הוא השיג, השירים שהוא כתב הם נכסי צאן ברזל, ואת אחד מהחלומות שלו, בית ספר לטרובדורים שמקבל תלמידים רק על בסיס כישרון ולא כסף שהוא הקים בעזרת כספי השלל מההרפתקאות שלו, הוא כבר הקים לפני עשור.

כיום הוא מבוגר. מבוגר מאוד. הגוף שלו משום מה לא מראה את נזקי הזקנה והשפעות הגיל המופלג שלו, אבל הקמטים שלו כבר מתחילים להיות ברורים. ישנן שמועות שהגיל המופלג שלו הוא תוצאה של עסקה שכרת עם אחד משרי הגיהינום, או עם ארכי פיה כלשהי, בעוד שאחרת אומרת שכשהמוות בא לקחת אותו, שמחה שר לו שיר כל כך טוב, שהמוות היה מוקסם והחליט להשאיר אותו בחיים. בעוד ששמחה לא מאשר את הסברות הללו, שמחה גם לא נתן שום הסבר אחר עד כה.

הוא זד עם עור אדום, די צנום, ומאוד גבוה. הוא לא שרירי במיוחד, אבל אתלטי מאוד. השיער השחור שלו מתחיל להפוך ללבן בקצוות, דבר שהוא מתבייש בו והוא מנסה להסתיר על ידי קסם ו/או צבעים לשיער. הוא נראה כאילו הוא בשנות ה60 שלו, למרות שהוא מבוגר מכך בכ40 שנים. משקפי שמש ורודים מכסים את העיניים שלו תמיד, והוא כמעט ולא מוריד אותן. הוא לובש הרבה תכשיטים יקרים, חלקם גם קסומים. בעוד שהוא לא מבריק במיוחד, וניתן לראות שהוא מימיו לא קיבל חינוך פורמלי, הוא יצירתי וחכם בדרכו שלו, ותמיד עוקב אחרי התוף שלו בלבד. לנסות לקרוא את המוח שלו או להבין את הפעולות שלו זו משימה בלתי אפשרית. הוא כיום כבר אחרי השלב ההרפתקנות בחייו, ולמרות שהוא ישמח להרים את החרב שוב בשביל מטרה טובה כמו שחרור של עבדים או חטופים, או מניעה של מלחמה, או פשוט בשביל להילחם נגד יצור מיתי ולכתוב על זה אפוס, אבל כיום הוא מעדיף פשוט להיות טרובדור. הוא אולי נראה כמו בחור לא קשוח במיוחד, אבל בשדה הקרב, הוא שד שצוחק בזמן שיריביו מדממים על הרצפה.

הוא מטפל בברווז השחור שלו, פחם, במסירות, וחית המחמד שלו (שגם היא ממזמן אמורה הייתה למות) מלווה אותו בכל מסעותיו.

השם שלו (בinfernal המקורי הוא לא נשמע כזה מצחיק) הוא נקודה מאוד רגישה אצלו. ואם אי פעם אתם שואלים למה הוא מכונה "רוכב הדרקונים", בבקשה כסו את האוזניים של כל הילדים בטווח שמיעה. וגם של עצמכם.

שמחה ריף, דמוי אנוש (זד), כאוטי טוב או נייטרלי (תלוי איך הוא קם היום)

דרג"ש: 17 (שריון עור מחוזק, זריזות, 20 עם מגן הסתרים)
נק"פ: 101 (14 ק8 + 28)
כוח: 14 (+2), זריזות 20 (+5), חוסן 15 (+2), תבונה 8 (-1), חוכמה 12 (+1), כריזמה 20 (+5)
מהירות: 30 רגליים
יוזמה: +7

כישרונות: הופעה +15, תרמית +15, שכנוע +15, היסטוריה +9, אקרובטיקה +15, זריזות ידיים +10, אתלטיקה +12, כלי בישול +6, ערכת התחזות +6
חושים: ראיית חושך 60 רגליים, תפיסה פאסיבית 11
שפות: מדוברת, גהנומית (infernal), תהומית (abyssal), אלפית, דרקונית, גמדית
אתגר: למצוא דייט בגיל שלו, למצוא רעיונות חדשים לשירים...

מוח כאוטי. לקרוא את המוח של שמחה זו טעות חמורה. כל ניסיון לקריאת המוח של שמחה גורם לקורא 3ק6 נזק נפשי. בנוסף, כל בדיקות החוכמה (תובנה) נגד שמחה מגולגלות עם חיסרון. הלחש חיזוי (Foresight), וכל יכולת אחרת שקוראת את העתיד, לא נותנת יתרון בהתקפות נגד שמחה, חסרון בהתקפות ששמחה גורם, או יתרון בגלגולי הצלה נגד הלחשים שלו.

שמעתי פעם... שמחה יכול להוסיף חצי מתוסף המיומנות שלו, מעוגל למטה (+2) לכל גלגול יכולת שהוא לא מוסיף את התוסף הזה אליו כבר.

שיר המנוחה. כל יצור בקרבת שמחה שלוקח מנוחה קצרה ומשתמש בקוביות פגיעה כדי לרפא את עצמו, מקבל עוד 1ק10 נק"פ.

לחשים גזעיים. שמחה יכול להטיל את הלחשים הבאים. כריזמה היא תכונת הטלת הלחשים שלו (ד"ק הצלה 18)

לחשון; מעשה ניסים
שלב 1 (פעם במנוחה ארוכה); תחפושת עצמית
שלב 2 (פעם במנוחה ארוכה); קריאת מחשבות

הטלת לחשים. שמחה הוא מטיל לחשים בשלב 14. תכונת הטלת הלחשים שלו היא כריזמה (ד"ק הצלה מלחשים 18, מתאם התקפה עם לחש +10). הוא יודע את לחשי הטרובדור הבאים;

לחשונים (לפי רצון); לעג אכזרי, אשליה מינורית, אורות מרקדים, לחשון

שלב 1 (4 יחידות); מילה מרפאת, גילוי קסם, גבורה, נפילת נוצה, מכת הזפיר, גל הדף, מציאת יציר סוד (מזמנת מחדש את פחם, הברווז השחור)

שלב 2 (3 יחידות); שיחזור פחות, תמונת בבואה, כוח תת הכרתי, צעד ערפילאי, ניפוץ

שלב 3 (3 יחידות); מילת ריפוי מאסיבית, אשליה מאג'ורית, הבקתה הקטנה של ליאומונד, לחש נגד, ביטול קסם, לשונות

שלב 4 (3 יחידות); שינוי צורה, בלתי נראות כבירה

שלב 5 (2 יחידות); חלום, תחפושת קבוצתית (seeming), מכת רוח הפלדה

שלב 6 (יחידה 1); הריקוד הבלתי-אפשרי של אוטו

שלב 7 (יחידה 1); תחיית המתים (resurrection)

נודר ודוקר. כאשר שמחה משתמש בפעולה שלו כדי להטיל לחש, הוא יכול להתקיף פעם אחת עם כלי נשק בתור פעולת בונוס.

אדון לבבואות. שמחה מומחה בשימוש בלחש תמונת בבואה, והוא יכול להטיל אותו מחוץ לקרב באופן שמחזיק אותו כעשר דקות. כשהוא מטיל אותו באופן הזה, הבבואות נוצרות כאשר כל אחת מחזיקה בכלי נגינה אחר, והן משמשות כלהקה בזמן ששמחה שר.

חפצי קסם. שמחה מחזיק במגן הסתרים, צמיד על יד שמאל שלו שהוא יכול להפוך למגן עגול ומוזהב עם תוספת של 1 לבונוס הדרג"ש הרגיל של המגן כתגובה לנזק מהתקפה. הוא גם מחזיק באלכסה, מנדולינה קסומה שמתפקדת כInsturment of the Bards; Doss Lute, ובחרב סיף שנחשבת לחרב של חדות.

פעולות:

ריבוי התקפות. שמחה מתקיף עם חרב הסיף שלו פעמיים, עם הפגיונות שלו פעמיים, או באיזושהי קומבינציה עם שניהם.

סיף של חדות. קפא"פ, +10 לפגיעה, 1ק8 +5 נזק דוקר. אם שמחה מגלגל 20 בקוביית הפגיעה, הוא גורם לעוד 14 נזק חותך למטרה, ואז מגלגל ק20 נוספת. אם הוא מגלגל עוד 20, הוא חותך איבר כלשהו של המטרה (האפקט נקבע על ידי השה"מ). אם שמחה מתקיף אובייקט עם החרב, הוא לא מגלגל קוביית נזק אלא גורם ל13 נזק אוטומטית.

פגיון. קפא"פ או זריקה (20/60), +10 לפגיעה, 1ק4 +5 נזק דוקר.

פעולות בונוס.

השראה טרובדורית (5/5). שמחה משתמש בשירה, עידוד, פסיכולוגיה בגרושים או צעקות כדי לעודד יצור שיכול לראות או לשמוע אותו במרחק של 60 רגליים ממנו. היצור מקבל קוביית השראה, שהיא ק10. היצור יכול להוסיף את הקוביה לכל גלגול התקפה, נזק, גלגול הצלה, או בדיקת יכולת. היצור גם יכול להשתמש בתגובה שלו כאשר הוא מותקף, כדי לגלגל את הקוביה ולהוסיף את התוצאה לדרג"ש שלו נגד ההתקפה הזו. יש לשמחה חמישה שימושים ביכולת, והם מתחדשים שהוא מסיים מנוחה קצרה או ארוכה.
 
עריכה אחרונה:
נשמע דב"ש מאוד טוב, אבל הוא לא מאוד קשור לחריף כמו שהייתי מצפה...
אם לא שמתם לב: שמחה ריף = שים חריף... בצליל זה נשמע אותו דבר, בכתיבה זה פחות עובד.
לטענתו, בinfernal המקורי זה לא נשמע כזה מצחיק. הוא מאוד רגיש בנוגע לשם שלו (שכחתי לרשום את זה)
 
חזרה
Top