• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליט מתחיל מחפש שליט מתחיל לצבירת נסיון ושיתוף רעיונות (גר בבאר שבע)

היי, ברוך הבא לפורום.

כותרת הנושא לא ממש ברורה. היה יכול להיות מועיל יותר לך ולקוראים אם הכותרת הייתה משהו בסגנון "שחקן DND מתחיל מחפש קבוצה (עדיף בבאר שבע)", ולכן חוקי הפורום דורשים כותרת ברורה. קרא את חוקי הפורום כאן: חוקים ותנאי השימוש

המקום המתאים לחפש בו קבוצה הוא פורום חיפוש שחקנים ומנחים, כאן: חיפוש שחקנים, מנחים וקבוצות משחקי תפקידים
 
just some creative fun titles. dont make a fuss over it.
ill be a good cat. Kay? :3
anyway like mentioned... looking to party up, gain guidance+xp as player then try to go DM maybe someday reach high places and help little kids stop slaying dragons cuz they're sacred anyway. and bounty the daring who rise up to take down my dragon law.
thanks and good day cup heads
or maybe the term nowadays is "good vibes to you" xD:bang:
 
עריכה אחרונה:
היי קורו, ברוך הבא לפונדק. כמו שנרוביאן כתב לך, פורום מבוכים ודרקונים ופאת'פיינדר הוא פשוט לא המקום להודעות חיפוש קבוצה. בשביל זה קיים פורום חיפוש שחקנים, שנרוביאן קישר אליו בהודעה שלו למעלה.
בבקשה פתח עץ שם, ומלא את הפרטים המתאימים.
 
אולי לא הייתי ברור מספיק...? מסתבר.
בכל מקרה אני לא ממש מחפש קבוצה אלא יותר מישהו מתחיל לחלוק איתו רעיונות למבוכים בתור שליט.
אז קבוצה - לא בדיוק, אני קורא את המדריך לשליט עכשיו באנגלית ויש לי כל מיני רעיונות ושאלות אז... אם יש מישהו שיש לו קצת זמן הסופש דיסקורד יחסוך לנו בזמן.
אפילו בהודעות אובר טיים גם יעבוד. בסופו של דבר אם תחליטו שהפוסט עדיין לא מתאים לסקשן תעבירו אותי? :>
תודה!
וסליחה על הנחיתה ההזויה לתוך הקהילה :gah:
 
אולי לא הייתי ברור מספיק...? מסתבר.
בכל מקרה אני לא ממש מחפש קבוצה אלא יותר מישהו מתחיל לחלוק איתו רעיונות למבוכים בתור שליט.
אז קבוצה - לא בדיוק, אני קורא את המדריך לשליט עכשיו באנגלית ויש לי כל מיני רעיונות ושאלות אז... אם יש מישהו שיש לו קצת זמן הסופש דיסקורד יחסוך לנו בזמן.
אפילו בהודעות אובר טיים גם יעבוד. בסופו של דבר אם תחליטו שהפוסט עדיין לא מתאים לסקשן תעבירו אותי? :>
תודה!
וסליחה על הנחיתה ההזויה לתוך הקהילה :gah:
רואה? זה בגלל שהכותרת של הנושא לא הייתה אינפורמטיבית! מאוד חשוב לכתוב בדיוק מה אתה צריך.

אם מה שאתה מחפש זה להתייעץ על תוכן המשחק שאתה מריץ, אז הגעת לפורום הנכון - אתה יכול לספר מה ההתלבטויות או מה הבעיה שיש לך במשחק. רק כדאי לבקש מהשחקנים לא להציץ בנושא, אם הם גולשים במקרה בפורום.
 
noobs will be noobs until taught other. [=
בכל מקרה.. התחלתי לצייר מפות ולחשוב על אפשרויות קרב קצת יותר דינמיות. טיפה נוטה מקרב מבוסס תורות קלאסי וטיפה יותר מאולתר וחי.
ככה שקרבות והתקלויות לא יקחו 30 דק לקרב של 3-4 שחקנים ברמה 5 xD
חשבתי לחלק את התנועה והפעולה לשני מדים שונים ואז לדוגמא בזמן שאתה זז יש לך אופציה להתחמקות שמבזבזת חלק מפעולה ותנועה יחד כמובן שככל שצעדת יותר משבצות תור היריב נספר גם ולכן אתה עלול לחטוף ירי מקשתים בזמן תנועה וכו.
בכל מקרה כמו שאמרתי זו רק התחלה ועדיין אין לי הרבה מושג מה אני עושה אבל אם יש פה שליט מתחיל שרוצה אולי לשתף פעולה וללמוד אחד מהשני...
שמתי את הסטים ודיסקורד שלי בפוסט שם מה שמו אלוהים יודע..
 
לחלוק רעיונות ולקבל השראה - זה מה שהפורום עומד עליו, בסופו של דבר.
יש משהו שאתה רוצה להבין? פשוט תשאל.
היה לך רעיון שממש אהבת ואתה רוצה לשמוע מה חושבים עליו? תפרסם הודעה בנושא.
יש לך רעיון ואין לך מושג מה לעשות איתו? זרוק אותו לחלל הפורום - סיכוי סביר שמישהו יקח את זה וישתמש בו בדרכים שלא חשבת עליהן - וכמובן שיכתוב על זה כאן כדי שאתה ואחרים יראו ויהנו.

עדיף משמעותית על שיחות פרטיות - ככה גם אתה מקבל מגוון פידבקים וגם יש לך שימור ידע שאפשר אח"כ לאחזר די בקלות.
 
הרעיון שלך לחלק לפעולות תנועה ותקיפה לא הכי ברור, אבל בכל מקרה אני לא רואה איך הוא מקצר קרבות, אלא מסרבל אותם.
30 דקות לקרב רגיל זה סביר בהחלט לדעתי, הבעיה מגיעה כשהם מתארכים יותר מכך.
כדי לשמור עליהם באורך סביר, יש כמה עצות מועילות:
- שחקנים ממוקדים, אם בכל פעם שמגיע תור שחקן לפעול הוא מתחיל לחשוב מה לעשות, איך נראה שדה הקרב ומה היכולות שלו... זה לוקח המון זמן.

- לסיים את הקרב שהוא מגיע להכרעה ברוב המקרים - לקרבות במבוכים ודרקונים יש זנב שיכול להיות ארוך מהשלב שברור מי ניצח עד לשלב שבו מחסלים את הגובלין האחרון. לדעתי רצוי לקצר את השלב הזה כי הוא משעמם ולא תורם.

- לגלגל נזק עם גלגול ההתקפה, לא כולם אוהבים את זה, אבל זה חוסך שלב וזמן.

- קרבות שהם לא משמעותיים לסיפור או למבוך לא צריכים להיות מסובכים. אם זה קרב בחדר שומרים של אורקים, אפשר לעשות אותו קל יחסית, ולא להגזים בדרוג אתגר. בכלל עדיף פחות קרבות אבל מושקעים מאשר רצף ארוך של קרבות משעממים.
 
אני אישית לא כל-כך אוהב קרבות (אני שחקן RD&D שאוהב משחק דמות), אז אני מציע לא מעבר לרבע מהזמן סה"כ שיהיה לקרבות, ובלי קרבות בשרשרת.
כמובן שקרב אפי בסיום שלוקח חצי מפגש זה כמעט חובה בשבילי, אבל חוץ מזה עדיף קרבות לא ארוכים מדי ולא קצרים מדי. תמצא את האיזון שאתה והשחקנים שלך אוהבים. אפשר תמיד לקצר ולהאריך קרב באמצעות הוספת/הורדת נק"פ ודרג"ש למפלצת, גם בזמן אמת.
 
אז זהו... שמהקצת שיצא לי לשחק נשמע מהוייב הכללי זה למצוא דרך לעקוף בזבוז זמן על קרבות במיוחד שלא קשורים לעלילה או קו לקווסט.
אבל כששיחקתי כמה מפגשים עם דמות חדשה (מייג') במשימות מוכנות של פאת'פיינדר הרגשתי כאילו כל קווסט נמתח ויש מעט מידי אירועים משמעותיים שמציתים מחשבה.

נכנס לחדר יש מפלצות. טנקים קדימה ריינג'ד אחורה ויופי.

אם יושבים להמציא מערכת קרב דינמית יותר ולא משהו מקובע כמו - תנועה מכה ופעולה לסיום תור (טעינה וכו)
לחשוב יותר רחב רק ממד תנועה ומד פעולה נפרדים שמחשבים כחלק ממערכת הקרב האישית של כל שחקן.

אמנם היו אלו משימות רמה 1-5 או משהו אבל.... לדעתי הקרבות היו לא מאוזנים בכלל.
 
workin' on designing a new one from scratch so... any supportive thoughts in the matter will be welcome. Nextorl Nextorl
if u can list me some cool systems you encountered and liked as a player in the past and a link to a sum up how they work would be amazing.
even classic games like baldur's, temple of the whatever its called or even divinity2
this is the step where the shaping of the system takes place.

 
אתה חושב מאוד בראש של מבוכים ודרקונים. כלומר גם הרעיון שלך לקחת השראה ממשחקי מחשב, הוא ממשחקים שמבוססים מאוד על מבוכים ודרקונים, כולל התבנית של קרב כמוקד עיקרי במשחק, קרב בתורות, גלגולי יוזמה, חלוקה לפעולות רגילות ולתנועה וכן הלאה.

יש שיטות משחק שבכלל לא יושבות בתבנית הזו.

הנה דוגמאות לכמה שיטות אחרות שעוסקות או יכולות לעסוק בהרפתקנים בעולם פנטזיה קלאסית:



 
ותודה the Nerubian the Nerubian שמנע מעוד heartbreaker להיכתב.
אוסיף גם את שיטת הסבר על Mythic mortals שיטה על בני אדם אפיים ש Nextorl Nextorl המליץ לי עליה לא מזמן.

עולמות פראיים: קרבות מהירים, בדר"כ הדמויות יצאו כשידן על העליונה. או TPK.
גורל: השיטה לא מוכוונת קרב אלא סיפור. זה אומר שהשיטה לא תומכת בהרבה קרבות היתקלות אלא יותר בבנייה של קרב מכריע מעניין אחד.
 
חזרה
Top