• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שיתוף פעולה של מכשפי החוף עם games workshop

לכל מי שלא אהב את החיבור של מגיק עם דנד מחקה הפתעה...:devil::ROFLMAO:
הסברו חברת האם של וויזרדס החריזו הרגע על שיתוף פעולה עם GW -וורהמר
וששר הטבעות ווורהמר 40K יעשו איזה חיבור עם מגיק

(תחלס מאמין שהם לא יסחפו עד כדי כך ושמדובר על משחקים נפרדים מבוססי מכניקה אבל מי יודע :eek::ROFLMAO:
או סתם ארט כמו גודזילה וכאלה לכמה קלפים )
 
אז באיזה שלב משחק הופך לפארודיה? כי לי ממש לא אכפת לשחק משחק בו גודזילה משתמשת בטבעת האחת כדי להילחם כדי להילחם נגד נחתי חלל והמתים המהלכים, אבל אני מניח שלאנשים שאוהבים את הלור של MTG זה קצת יצרום.
 
אז באיזה שלב משחק הופך לפארודיה? כי לי ממש לא אכפת לשחק משחק בו גודזילה משתמשת בטבעת האחת כדי להילחם כדי להילחם נגד נחתי חלל והמתים המהלכים, אבל אני מניח שלאנשים שאוהבים את הלור של MTG זה קצת יצרום.
ניסחת במדוייק את מה שאני לא אוהב :)
מנסים להגיע לנוסחה רווחית מקסימלית, לא משנה שעל הדרך מערבבים דברים, דורסים טרופים ו"מחללים" עולמות, כל אחד מהמשחקים בפני עצמו הוא אחלה, בבקשה אל תערבבו לי אותם ותדחפו לי לפה בצורה של ספר 5E (אני יודע שאני לא חייב לקנות אבל זה מתווה את כל הקהילה לכיוון מסויים...).
 
כן. יכלו להוציא במקום ספר מפלצות נחמד עם ת'מה מסוימת (ערפדים, אנשי זאב, מלאכים, זומבים, דרקונים מיוחדים...), או אולי ספר עם קוצים לטיול בפרא.
 

Warhammer is the world’s biggest name in tabletop gaming. Magic: The Gathering is the number one fantasy card game. So, what happens when you smush them both together?

The answer can be found in Universes Beyond, a new premium card set for Magic: The Gathering which sees the game’s creators teaming up with some of the world’s biggest storytelling brands – including Warhammer 40,000.

It’s the latest in an illustrious line of recent partnerships that have seen Games Workshop collaborate with the likes of Bandai, McFarlane Toys, and Marvel Comics to bring the worlds and characters of Warhammer to life like never before.

Universes Beyond will bring the mighty heroes, twisted villains, and fearsome xenos races of the 41st Millennium to glossy cardstock. For Warhammer 40,000 fans, it’s a chance to command the forces you know and love in an entirely fresh way – while cooing over some lavish new art, too.

And for Magic: The Gathering fans, it’s an opportunity to discover a rich universe of galactic conquest and betrayal that’s been shaped by decades of games, novels, and media.

When can you get your mitts on these cards, we hear you cry? Well, they’re a little way off yet, but you can rest assured that Warhammer Community will bring you all the latest news on this card-based collaboration.
 
טוב, אחרי שקראתי קצת על זה והבנתי מה הולך, הנה הטייק שלי.

Universes Beyond הולך להיות קו חדש של הרחבות מג'יק שמבוסס על השתלבות עם מוצרים אחרים. אבל זו לא הפעם הראשונה שמשהו כזה קורה. יש שלוש דוגמאות עיקריות לפני זה.
הדוגמא הראשונה היא הפרומואים של הפוני הקטן שלי ורובוטריקים. הם קלפים לא חוקיים בשום צורת משחק רשמית, ומשמשים כפריטי אספנים בלבד.

1614335412862.png

הדוגמא השנייה היא הפרומואים של גודזילה שהופיעו בסט אייקוריה בשנה האחרונה. אלה היו בעיקרון סקינים של קלפים רגילים מהסט, עם השם המקורי של הקלף עדיין למטה, והם בעיקר פריט אספנים למי שאוהב את זה. גם אם אתה רוצה לשחק את הקלף, אתה לא חייב להשתמש בגודזילות אם זה לא הקטע שלך.

1614335567844.png

ואז יש את המתים המהלכים.
הסט של המתים המהלכים היה מוצר עם כחמישה קלפים ייחודיים מכנית שנמכרים רק במוצר הזה וחוקיים בכל הפורמטים שמשתמשים במוצרי צד (שזה הרבה, כולל הפורמט הכי פופולרי של המשחק). כולם הציגו דמויות מהמתים המהלכים, ואם רצית להשתמש באחד מהקלפים האלה, היית חייב לקנות את כולם במוצר הזה ולשחק עם המתים המהלכים.

1614336361931.png

אז שתי הדוגמאות הראשונות ממש בסדר מבחינתי, כי כל עוד לא מדובר במשהו שאני צריך כדי לשחק את המשחק, אני יכול פשוט להתעלם מזה וזה יכול להיות מגניב לפעמים. אבל הדוגמא השלישית בלתי נסבלת, ולצערי נראה שUniversal Bonds הולך להיות במתכונת המתים המהלכים. הקלפים יהיו קלפי מג'יק חוקיים למשחקים רשמיים, שקיימים רק כחלק מהלור והפלייבור של פרנצ'ייז אחר ורק כמוצרי פרימיום. עצוב.
 
BadBug BadBug אתה קצת ציניקן... יש הרבה אנשים שאוהבים את זה וכל עוד זה ברמה של פרומואים זה לא ממש משנה למשחק עצמו.
אנשים אוהבים את הדברים האלה - אם הייתי יודע שיש קלפי מג'יק של פוני קטני, הייתי קופץ עליהם בשמחה כדי לתת לילדים.
 
אין לי יותר מדי מה לעשות לגבי זה חוץ מקצת להוציא קיטור, לגבי מג'יק זה פחות מפריע לי, כלומר שמשלבים עולמות תוכן, כי אני לא ממש משחק מג'יק, אבל כשזה מגיע למשל לd&d זה כן מפריע לי, כי זה מרגיש לי שמנסים להתאים את המכנה המשותף כדי למשוך עוד קהלים, לא שחלילה זה משהו לא טוב, אבל הדרך שבה זה נעשה...
 
BadBug BadBug אתה קצת ציניקן... יש הרבה אנשים שאוהבים את זה וכל עוד זה ברמה של פרומואים זה לא ממש משנה למשחק עצמו.
אנשים אוהבים את הדברים האלה - אם הייתי יודע שיש קלפי מג'יק של פוני קטני, הייתי קופץ עליהם בשמחה כדי לתת לילדים.
אני מסכים עם האמירה הזו. אני מאוד אוהב את הפרומואים של הפוני הקטן שלי ושל מבוכים ודרקונים, ואין לי בעיה עם זה שהפרומואים של רובוטריקים קיימים. אותו דבר בנוגע לסקין גודזילה לקלפים קיימים.

הבעיה שלי מתחילה כשאני מרגיש שאני חייב להשתמש בפרומואין האלה בשביל המשחק. בואו נגיד, לדוגמא, שהקלף שיוציאו לפרודו יהיה קלף חזק מאוד ויהפוך לחלק מהותי מחפיסה תחרותית בפורמט כלשהו. זה אומר שאם אתה רוצה לשחק את הפורמט הזה בצורה תחרותית, אתה חייב לשחק עם פרודו, גם אם אתה שונא את שר הטבעות ופשוט רוצה לשחק מג'יק. וזו בעיה, כי זה חורג מהגבולות של "אם אתה לא אוהב את זה, תתעלם מזה."

מה שכן, אני לא חושב שזו בעיה למו"ד. מו"ד הוא משחק לא תחרותי ברמה הכי בסיסית, שנותן שליטה מוחלטת בתוכן שכל אחד מעוניין בו באופן אישי. אם רצית להריץ מערכת מו"ד בעולם של רבניקה או של הארץ התיכונה, יכולת לעשות את זה גם לפני שהוציאו מערכות רשמיות בשבילם. זה פשוט שם יותר כלים בידיים של שחקנים שרוצים אותם, בלי לכפות על שחקנים שלא רוצים אותם שום דבר. ככה שבניגוד למג'יק, אין לי בעיה בכלל עם שום שיתוף זכיונות אחרים במו"ד. תביאו את המתים המהלכים, תביאו את משחקי הכס, תביאו את נרניה. למה לא.
 
אם הטיעון הוא "כל אחד ישחק מה שבא לו" אז זה נכון לגבי כל דבר ומשחק בעולם.
אבל לגבי מה שכתבתי יכול להיות שמיהרתי להגיב כי היה לי עוד בראש את עניין הקרוס אוברים עם הd&d...
כמו שאמרתי מג'יק פחות בתחומי העניין שלי.
אבל שיהיה בכיף :)
 
זה לא נכון לגבי כל משחק ודבר בעולם. יש כאן הבדל בסיסי.
מו"ד הוא חוויה אישית שמתנתקת מהחברה ברגע שאתה מתחיל לשחק. אם יש לי קמפיין שאני מריץ, ופתאום יוציאו מערכה של המתים המהלכים, אני יכול לבחור להתעלם ממנה, ולא תהיה לה שום השפעה עלי. הקמפיין הוא מערכת סגורה שהשה"מ והשחקנים, קבוצה קטנה יחסית של אנשים, נמצאים בה בשליטה מלאה.
לעומת זאת, מג'יק הוא חוויה הרבה יותר קהילתית. אתה יכול כמובן לשחק רק עם הקבוצה שלך, אבל אם אתה רוצה לשחק בצורה תחרותית, אתה תשחק נגד קבוצה רחבה של אנשים. זאת אומרת שאם קלפים של המתים המהלכים קיימים וחוקיים למשחק, אני לא יכול להימנע מהם. גם אם אני לא אשחק אותם, אנשים אחרים ישחקו אותם ואין לי איך לעצור את זה. זאת אומרת שהפרנצ'ייז הזר, במקרה הזה המתים המהלכים, הופך לחלק אינטגרלי מהמשחק שלי שאני לא יכול להתעלם ממנו. הפעם זו הייתה השפעה קטנה, אבל ככל שיצאו יותר כאלה, ככה הסיכויים שאחד מהם יהיה קלף חשוב באמת למשחק תחרותי, משהו דאי אפשר להסתדר בלעדיו. בשלב הזה, מג'יק שולב עם משחק אחר באופן שרק החברה יכולה לבחור להפוך.

הנקודה שלי היא שבמו"ד אין צד שלילי לשימוש בזיכיונות זרים, לכן אין סיבה לפסול את הצד החיובי. לעומת זאת, במשחקים אחרים הצד השלילי קיים וצריך לשקול אותו כנגד הצד החיובי ולראות אם זה שווה את זה.
 
אז מהזווית שלי אני רואה את זה ככה:
שוב, אני לא קונה/משחק דברים שאני לא אוהב שזה בעיקר קרוסאוברים למינהם שבמהדורה החמישית יוצאים ללא הכרה (מג'יק, ריק ומורטי, סטרנג'ר טינגס ועוד...).
אבל כשמוציאים דבר כזה, זו כן אמירה מסויימת לגבי הכיוון של מו"ד וזה אולי גם לנתב כוח לקרוסאוברים כאלו שיכול להיות שבמקומם יכל להיות תוכן מקורי'מחודש שהייתי מעריך יותר.
בכל אופן זה טעמי האישי ודעתי האישית ואני מודע לזה שהיא פחות משנה כאשר מנסים למקסם רווחים או למשוך שחקנים בצורה דו כיוונית.
 
אבל אם נקח את הדוגמאות שנתת - ריק ומורטי, קריטיקל רול, סטריינג׳ר טינגס ומג׳יק, לא מרגיש שהם באמת השפיעו על מוצרים אחרים - אלא הם די מוגבלים למוצרים שבהם הם מופיעים.
לכן אני פחות חושש מזה במבוכים ודרקונים, גם כי משחק תפקידים של שר הטבעות לא יהיה (הזיכיון אצל הליגה החופשית) ואם יהיה משהו של וורהאמר (גם בספק, כבר יש זיכיון) זה יהיה לגמרי עצמאי. לא רואה מבוכים ודרקונים: האימפריום.
 
אז מהזווית שלי אני רואה את זה ככה:
שוב, אני לא קונה/משחק דברים שאני לא אוהב שזה בעיקר קרוסאוברים למינהם שבמהדורה החמישית יוצאים ללא הכרה (מג'יק, ריק ומורטי, סטרנג'ר טינגס ועוד...).
אבל כשמוציאים דבר כזה, זו כן אמירה מסויימת לגבי הכיוון של מו"ד וזה אולי גם לנתב כוח לקרוסאוברים כאלו שיכול להיות שבמקומם יכל להיות תוכן מקורי'מחודש שהייתי מעריך יותר.
בכל אופן זה טעמי האישי ודעתי האישית ואני מודע לזה שהיא פחות משנה כאשר מנסים למקסם רווחים או למשוך שחקנים בצורה דו כיוונית.

מג'יק כל כך קרוב למו"ד שאתה יכול פרקטית לקרוא להם אותו משחק מבחינה סגנונית. רבניקה ות'רוס הם עולמות מערכה שסוטים ממו"ד קלאסי לא יותר מאברון לדוגמא.

הטיעון של "וויזארדס לא צריכים להשקיע משאבים בדברים האלה כי אני לא אוהב אותם. וויזארדס צריכים להשקיע יותר משאבים במה שאני אוהב" הוא טיעון טיפה אגוצנטרי. אתה יכול לא לאהוב את המוצרים, אבל לטעון שזה נעשה אך ורק כדי למקסם רווחים ו"מחלל" עולמות וזיכיונות זו לא האשמה הוגנת. הם מוציאים דברים שאנשים רוצים, ואם אתה לא רוצה את זה, זה לא הופך את זה ללא בסדר.
 
אני לא מתווכח על טעם, זכותו של כל אחד לאהוב דברים שונים מן הסתם.
לא יכול לומר הרבה על רבניקה ות'רוס כי אני פחות בקיא בהם (או רוצה להיות) ואברון עם כמה שהוא מגניב הוא פחות כוס התה שלי (יותר מדי טכנולוגיה/רתימה של קסם תחת ת'מה של פנטזיה).
nav566 nav566 שים לב שאתה מפרש את מה שאמרתי בצורה שנראית לך שהיא לא ממש מדוייקת... אני לא מצפה מחברה שתיצור עבורי "את מה שאני אוהב", למרות שמן הסתם זה יהיה משמח.
אבל קרוסאוברים עושים סלט לפעמים (רוב האנשים לא רוצים דובוני אכפת לי עם סטטים של מפלצות לדוגמא) וזה סלט שלא בא טוב לא רק לי, אלא לעוד המון אנשים.
אני כן מניח שיש קהלים לדברים הללו (עובדה שהמוצר יוצא ונמכר) אבל אתה לא תוכל לשלול ממני את הזכות להתמרמר מזה קצת :) ויש לי חדשות בשבילך, מוצרים של חברה בסדר גודל כזה יוצאים קודם כל כדי להרוויח, עם כמה נורא שזה נשמע.
אבל אם לסכם בצורה קצת יותר אופטימית - אני שמח שהם מוציאים דברים בקצב מהיר, ככה שיש גם דברים ממש טובים שיוצאים.
 
רבניקה עולם אדיר, ממליץ לך לפחות לבדוק את זה.
אני אבדוק יום אחד. האמת היא שכשזה רק יצא עבור מו"ד, עולם שלם שהוא כולו עירוני נראה לי ממש מוזר כתפאורה לקמפיין מו"ד וזה אחד הדברים המרכזיים שהרתיעו אותי מלנסות אפילו.
אני מוכרח להודות שהשתמשתי בכמה מפלצות משם בהרפתקאות שהרצתי ככה שכבר משהו טוב יצא מזה :)
 
חזרה
Top