super sorcerer
פונדקאי ותיק
ב"ה
באחד העולמות שאני בונה (ואולי אני גם אשתמש בזה בעולמות אחרים) יש לי סיבה מספיק טובה לרצות שאציל יהפוך ממקצוע דב"ש למקצוע ד"ש. הנה התיאור של השיפור:
נשק בית אצולה - לכל בית אצולה יש את הנשק שמסמל אותו. אציל זוכה לתוסף 1+ להתקפה עם נשק בית האצולה שלו בדרגה ראשונה. תוסף זה גדל באחד כל 8 דרגות לאחר מכן (2+ בדרגה 9, 3+ בדרגה 17 וכו'). כמו כן החל מדרגה 5 הוא זוכה לתוסף 2+ לנזק עם נשק בית האצולה, וכל 8 דרגות התוסף משתפר ב-2 (4+ בדרגה 13 וכו').
מנהיגות - אציל זוכה בכישרון מנהיגות (leadership) בחינם בדרגה 4. כמו כן על כל 5 דרגות אציל שיש לו הוא זוכה בתוסף 1+ לערך המנהיגות שלו (1+ בדרגה 5, 2+ בדרגה 10 וכו').
תוסף דיפלומטיה - אציל זוכה לתוסף 1+ לכל בדיקות הדיפלומטיה לכל 3 דרגות שיש לו במקצוע אציל 1+ בדרגה 3, 2+ בדרגה 6 וכו')
יכולו משפחתיות - בדרגות 1, 4, 8, 12, 16, 20 האציל זוכה ליכולות מיוחדות שתלויות בבית האצולה שלו (יפורטו בהמשך בתיאורי בתי האצולה)
בניתי גם יכולות משפחתיות ל-3 בתי אצולה (שלושתן של בני אדם):
משפחת קומפיילר :
נשק בית אצולה - חרמש
יכולות משפחתיות:
דרגה 1- שימוש בחפצי קסם (use magic device) ומלאכה (craft) הן מיומנויות מקצוע. כמו כן יש לבני משפחת קומפיילר 2+ לכל הבדיקות במיומנויות אלה.
דרגה 4- בני משפחת קומפיילר הם מחושבים ביותר בדרכי הלחימה שלהם הם יכולים כפעולת התקפה מלאה ללמוד את שיטת ההגנה של היריב. כל ההתקפות בפעולת ההתקפה הזו סובלות מחסר 10- (והן גם לא נועדו בשביל לפגוע אלא בשביל לבחון את ההגנות של היריב), אבל למשך מספר סיבובים השווה לערך התבונה של האציל, הוא זוכה לתוסף 2+ לגלגולי התקפה נגד אותו יריב. יכולת זו נקראת "חישוב הגנות", יכולת זו לא עובדת נגד יצורים חסרי תבונה.
דרגה 8- בני משפחת קומפיילר יכולים לקחת 10 בכל בדיקות המלאכה ושימוש בחפצי קסם שהם מבצעים. משך הזמן של התוספים של חישוב הגנות מוכפל פי 2.
דרגה 12- בני משפחת קומפיילר מקבלים את התוסף 2+ גם לדרג"ש ולנזק נגד יריב שהם ביצעו נגדו חישוב הגנות. התוסף לנזק לא תקף נגד יריבים שחסינים לפגיעות חמורות כמו אל-מתים או יצירי כפיים.
דרגה 16- כפעולה סיבוב מלא בתור אחרי שביצעו חישוב הגנות, יכולים בני משפחת קומפיילר לצעוק את חולשות היריב וכך להעניק לכל בני הברית בטווח שמיעה ברורה מחצית מהתוסף שלו למשך מספר סיבובים השווה לנמוך מבין ערך התבונה ו-(מתאם הכריזמה+2). בדרך כלל טווח שמיעה בזמן קרב הוא כ-18 מטרים, כאשר הערך הזה יכול להשתנות.
דרגה 20- התוספים מחישוב הגנות גדלים ל- 4+.
משפחת סטירק :
נשק בית אצולה - חרב אדירה.
יכולות משפחתיות:
דרגה 1- אציל מבית סטירק זוכה להתנגדות לקור 5, ותנאי שטח כמו שלג וקרח לא מאיטים את מהירותו או גורמים לו מחסרים.
דרגה 4- כל נשק שאוחז אציל מבית משפחת סטירק מקבל את היכולת קפוא (frost) כל עוד הוא בשימוש על ידי אותו אציל. אם האציל אוחז בנשק שכבר יש לו את היכולת קפוא, אז הוא זוכה לתוסף 2+ להתקפה עם הנשק במקום.
דרגה 8- ההתנגדות לקור גדלה ל-10. בנוסף, אציל ממשפחת סטירק יכול לקחת איתו עד נוסע נוסף אחד לכל דרגת אציל והם מתעלמים מהמחסרים של שלג\קרח במסעות לטווח רחוק.
דרגה 12- כלי נשק שאציל ממשפחת סטירק זוכה ביכולת התפרצות קרח (Ice burst). כאשר האציל משתמש בכלי נשק שכבר יש לו את היכולת הזו הוא זוכה במקום בתוסף 4+ בגלגול לוידוא פגיעה חמורה.
דרגה 16- ההתנגדות לקור גדלה ל-20. אחת ליום כפעולה רגילה אציל ממשפחת סטירק יכול להשתמש בהשראת הגנה מקור, שמעניקה לכל בני הברית בטווח 18 מטר ממנו נתמגדות לקור 10 למשך מספר דקות השווה למתאם הכריזמה שלו.
דרגה 20- בדרגה זו אציל ממשפחת סטירק כבר חסין לגמרי לקור. הוא יכול להשתמש בהשראת הגנה מקור 3 פעמים ביום, הטווח גדל ל-36 מטר וערך ההתנגדות גדל ל-15. אם הוא משתמש בחרב אדירה של התפרצות קרח אז מכפיל הפגיעה החמורה גדל ל-X3.
משפחת פרילין:
נשק בית אצולה - רובה קשת קל.
דרגה 1- בדרגה ראשונה בני משפחת פרילין זוכים בחינם בכישרון שליפה מהירה. הוא גם זוכה ביתרונות הכישרון לחימה בשני כלי נשק (two weapon fighting) כאשר הוא משתמש בשני רובי קשת קלים.
דרגה 4- אצילים ממשפחת פרילין בדרגה רביעית מסוגלים לטעון רובה קשת קל כפעולה חופשית (ככה הם יכולים לירות גם כמה פעמים בסיבוב).
דרגה 8- בדרגה שמינית אצילים ממשפחת פרילין יכולים פעם ביום כפעולת סיבוב מלא לירות ירייה קטלנית. בירייה קטלנית הוא זוכה לתוסף בשווה לדרגת האציל שלו לנזק. אי אפשר להשתמש בירייה קטלנית נגד יריב שחסין לפגיעות חמורות.
דרגה 12- אציל ממשפחת פרילין כבר לא סובל בכלל מחסרים מלחימה בשני כלי נשק כאשר הוא משתמש בשני רובי קשת קלים. הוא יכול להשקיע פעולת סיבוב מלא בשביל תיאום התקפות עם מספר נוסף של דמויות שהוא לכל העותר מתאם הכריזמה שלו (והוא צריך לבחור את האוייב שהם מתקיפים ביחד). כל הדמויות שהן חלק מתיאום ההתקפות שדוחות את היוזמה שלהן בשביל להתקיף ביחד עם האציל בתור הבא שלו, התקפות הטווח שלהן נגד מטרת התיאום (וגם של האציל) נחשבות התקפות מתואמות. התקפות מתואמות זוכות לתוסף להתקפה השווה למספר הדמויות שמבצעות התקפה מלאה שכולה רק התקפות מתואמות (מי שמתקיף רק בחלק מהתקפותיו את המטרה או שלא מבצע פעולת התקפה מלאה זוכה לתוסף אבל לא מגדיל את התוסף).
דרגה 16- אציל ממשפחת פרילין סובל רק את מחצית המחסרים על ירי לטווח רחוק כשהוא משתמש ברובה קשת קל. בהוסף הוא יכול להשתמש בירייה קטלנית 3 פעמים ביום.
דרגה 20- אציל ממשפחת פרילין בדרגה 20 יודע כבר איך להתיש את יריביו עם רובי הקשת שלו. בכל פעם שהוא מבצע התקפה מלאה עם רובי קשת קלים, כל קליע שפוגע מוריד את דירוג השריון של היריב ב-2 כנגד שאר ההתקפות בהתקפה המלאה (המחסרים לדרג"ש מצטברים). הוא יכול להשתמש בירייה קטלנית כמה פעמים שהוא רוצה.
ההרפתקה הראשונה שבה אני אנסה אותם תהיה בסוף השבוע הבא (ואני מתכוון עד אז לבנות יכולות מיוחדות לעוד כמה בתי אצולה, כולל כאלה של גזעים אחרים).
*בית פרילין נערך!*
מה דעתכם על מה שעשיתי עד כה?
יש כאן איזשהו מנצ'קיניזם מובנה שפיספסתי או משהו?
באחד העולמות שאני בונה (ואולי אני גם אשתמש בזה בעולמות אחרים) יש לי סיבה מספיק טובה לרצות שאציל יהפוך ממקצוע דב"ש למקצוע ד"ש. הנה התיאור של השיפור:
נשק בית אצולה - לכל בית אצולה יש את הנשק שמסמל אותו. אציל זוכה לתוסף 1+ להתקפה עם נשק בית האצולה שלו בדרגה ראשונה. תוסף זה גדל באחד כל 8 דרגות לאחר מכן (2+ בדרגה 9, 3+ בדרגה 17 וכו'). כמו כן החל מדרגה 5 הוא זוכה לתוסף 2+ לנזק עם נשק בית האצולה, וכל 8 דרגות התוסף משתפר ב-2 (4+ בדרגה 13 וכו').
מנהיגות - אציל זוכה בכישרון מנהיגות (leadership) בחינם בדרגה 4. כמו כן על כל 5 דרגות אציל שיש לו הוא זוכה בתוסף 1+ לערך המנהיגות שלו (1+ בדרגה 5, 2+ בדרגה 10 וכו').
תוסף דיפלומטיה - אציל זוכה לתוסף 1+ לכל בדיקות הדיפלומטיה לכל 3 דרגות שיש לו במקצוע אציל 1+ בדרגה 3, 2+ בדרגה 6 וכו')
יכולו משפחתיות - בדרגות 1, 4, 8, 12, 16, 20 האציל זוכה ליכולות מיוחדות שתלויות בבית האצולה שלו (יפורטו בהמשך בתיאורי בתי האצולה)
בניתי גם יכולות משפחתיות ל-3 בתי אצולה (שלושתן של בני אדם):
משפחת קומפיילר :
נשק בית אצולה - חרמש
יכולות משפחתיות:
דרגה 1- שימוש בחפצי קסם (use magic device) ומלאכה (craft) הן מיומנויות מקצוע. כמו כן יש לבני משפחת קומפיילר 2+ לכל הבדיקות במיומנויות אלה.
דרגה 4- בני משפחת קומפיילר הם מחושבים ביותר בדרכי הלחימה שלהם הם יכולים כפעולת התקפה מלאה ללמוד את שיטת ההגנה של היריב. כל ההתקפות בפעולת ההתקפה הזו סובלות מחסר 10- (והן גם לא נועדו בשביל לפגוע אלא בשביל לבחון את ההגנות של היריב), אבל למשך מספר סיבובים השווה לערך התבונה של האציל, הוא זוכה לתוסף 2+ לגלגולי התקפה נגד אותו יריב. יכולת זו נקראת "חישוב הגנות", יכולת זו לא עובדת נגד יצורים חסרי תבונה.
דרגה 8- בני משפחת קומפיילר יכולים לקחת 10 בכל בדיקות המלאכה ושימוש בחפצי קסם שהם מבצעים. משך הזמן של התוספים של חישוב הגנות מוכפל פי 2.
דרגה 12- בני משפחת קומפיילר מקבלים את התוסף 2+ גם לדרג"ש ולנזק נגד יריב שהם ביצעו נגדו חישוב הגנות. התוסף לנזק לא תקף נגד יריבים שחסינים לפגיעות חמורות כמו אל-מתים או יצירי כפיים.
דרגה 16- כפעולה סיבוב מלא בתור אחרי שביצעו חישוב הגנות, יכולים בני משפחת קומפיילר לצעוק את חולשות היריב וכך להעניק לכל בני הברית בטווח שמיעה ברורה מחצית מהתוסף שלו למשך מספר סיבובים השווה לנמוך מבין ערך התבונה ו-(מתאם הכריזמה+2). בדרך כלל טווח שמיעה בזמן קרב הוא כ-18 מטרים, כאשר הערך הזה יכול להשתנות.
דרגה 20- התוספים מחישוב הגנות גדלים ל- 4+.
משפחת סטירק :
נשק בית אצולה - חרב אדירה.
יכולות משפחתיות:
דרגה 1- אציל מבית סטירק זוכה להתנגדות לקור 5, ותנאי שטח כמו שלג וקרח לא מאיטים את מהירותו או גורמים לו מחסרים.
דרגה 4- כל נשק שאוחז אציל מבית משפחת סטירק מקבל את היכולת קפוא (frost) כל עוד הוא בשימוש על ידי אותו אציל. אם האציל אוחז בנשק שכבר יש לו את היכולת קפוא, אז הוא זוכה לתוסף 2+ להתקפה עם הנשק במקום.
דרגה 8- ההתנגדות לקור גדלה ל-10. בנוסף, אציל ממשפחת סטירק יכול לקחת איתו עד נוסע נוסף אחד לכל דרגת אציל והם מתעלמים מהמחסרים של שלג\קרח במסעות לטווח רחוק.
דרגה 12- כלי נשק שאציל ממשפחת סטירק זוכה ביכולת התפרצות קרח (Ice burst). כאשר האציל משתמש בכלי נשק שכבר יש לו את היכולת הזו הוא זוכה במקום בתוסף 4+ בגלגול לוידוא פגיעה חמורה.
דרגה 16- ההתנגדות לקור גדלה ל-20. אחת ליום כפעולה רגילה אציל ממשפחת סטירק יכול להשתמש בהשראת הגנה מקור, שמעניקה לכל בני הברית בטווח 18 מטר ממנו נתמגדות לקור 10 למשך מספר דקות השווה למתאם הכריזמה שלו.
דרגה 20- בדרגה זו אציל ממשפחת סטירק כבר חסין לגמרי לקור. הוא יכול להשתמש בהשראת הגנה מקור 3 פעמים ביום, הטווח גדל ל-36 מטר וערך ההתנגדות גדל ל-15. אם הוא משתמש בחרב אדירה של התפרצות קרח אז מכפיל הפגיעה החמורה גדל ל-X3.
משפחת פרילין:
נשק בית אצולה - רובה קשת קל.
דרגה 1- בדרגה ראשונה בני משפחת פרילין זוכים בחינם בכישרון שליפה מהירה. הוא גם זוכה ביתרונות הכישרון לחימה בשני כלי נשק (two weapon fighting) כאשר הוא משתמש בשני רובי קשת קלים.
דרגה 4- אצילים ממשפחת פרילין בדרגה רביעית מסוגלים לטעון רובה קשת קל כפעולה חופשית (ככה הם יכולים לירות גם כמה פעמים בסיבוב).
דרגה 8- בדרגה שמינית אצילים ממשפחת פרילין יכולים פעם ביום כפעולת סיבוב מלא לירות ירייה קטלנית. בירייה קטלנית הוא זוכה לתוסף בשווה לדרגת האציל שלו לנזק. אי אפשר להשתמש בירייה קטלנית נגד יריב שחסין לפגיעות חמורות.
דרגה 12- אציל ממשפחת פרילין כבר לא סובל בכלל מחסרים מלחימה בשני כלי נשק כאשר הוא משתמש בשני רובי קשת קלים. הוא יכול להשקיע פעולת סיבוב מלא בשביל תיאום התקפות עם מספר נוסף של דמויות שהוא לכל העותר מתאם הכריזמה שלו (והוא צריך לבחור את האוייב שהם מתקיפים ביחד). כל הדמויות שהן חלק מתיאום ההתקפות שדוחות את היוזמה שלהן בשביל להתקיף ביחד עם האציל בתור הבא שלו, התקפות הטווח שלהן נגד מטרת התיאום (וגם של האציל) נחשבות התקפות מתואמות. התקפות מתואמות זוכות לתוסף להתקפה השווה למספר הדמויות שמבצעות התקפה מלאה שכולה רק התקפות מתואמות (מי שמתקיף רק בחלק מהתקפותיו את המטרה או שלא מבצע פעולת התקפה מלאה זוכה לתוסף אבל לא מגדיל את התוסף).
דרגה 16- אציל ממשפחת פרילין סובל רק את מחצית המחסרים על ירי לטווח רחוק כשהוא משתמש ברובה קשת קל. בהוסף הוא יכול להשתמש בירייה קטלנית 3 פעמים ביום.
דרגה 20- אציל ממשפחת פרילין בדרגה 20 יודע כבר איך להתיש את יריביו עם רובי הקשת שלו. בכל פעם שהוא מבצע התקפה מלאה עם רובי קשת קלים, כל קליע שפוגע מוריד את דירוג השריון של היריב ב-2 כנגד שאר ההתקפות בהתקפה המלאה (המחסרים לדרג"ש מצטברים). הוא יכול להשתמש בירייה קטלנית כמה פעמים שהוא רוצה.
ההרפתקה הראשונה שבה אני אנסה אותם תהיה בסוף השבוע הבא (ואני מתכוון עד אז לבנות יכולות מיוחדות לעוד כמה בתי אצולה, כולל כאלה של גזעים אחרים).
*בית פרילין נערך!*
מה דעתכם על מה שעשיתי עד כה?
יש כאן איזשהו מנצ'קיניזם מובנה שפיספסתי או משהו?