• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 שיפור של מקצוע האציל. ( מהדורה 3.5 )

super sorcerer

פונדקאי ותיק
ב"ה
באחד העולמות שאני בונה (ואולי אני גם אשתמש בזה בעולמות אחרים) יש לי סיבה מספיק טובה לרצות שאציל יהפוך ממקצוע דב"ש למקצוע ד"ש. הנה התיאור של השיפור:

נשק בית אצולה - לכל בית אצולה יש את הנשק שמסמל אותו. אציל זוכה לתוסף 1+ להתקפה עם נשק בית האצולה שלו בדרגה ראשונה. תוסף זה גדל באחד כל 8 דרגות לאחר מכן (2+ בדרגה 9, 3+ בדרגה 17 וכו'). כמו כן החל מדרגה 5 הוא זוכה לתוסף 2+ לנזק עם נשק בית האצולה, וכל 8 דרגות התוסף משתפר ב-2 (4+ בדרגה 13 וכו').
מנהיגות - אציל זוכה בכישרון מנהיגות (leadership) בחינם בדרגה 4. כמו כן על כל 5 דרגות אציל שיש לו הוא זוכה בתוסף 1+ לערך המנהיגות שלו (1+ בדרגה 5, 2+ בדרגה 10 וכו').
תוסף דיפלומטיה - אציל זוכה לתוסף 1+ לכל בדיקות הדיפלומטיה לכל 3 דרגות שיש לו במקצוע אציל 1+ בדרגה 3, 2+ בדרגה 6 וכו')
יכולו משפחתיות - בדרגות 1, 4, 8, 12, 16, 20 האציל זוכה ליכולות מיוחדות שתלויות בבית האצולה שלו (יפורטו בהמשך בתיאורי בתי האצולה)

בניתי גם יכולות משפחתיות ל-3 בתי אצולה (שלושתן של בני אדם):

משפחת קומפיילר :
נשק בית אצולה - חרמש
יכולות משפחתיות:

דרגה 1- שימוש בחפצי קסם (use magic device) ומלאכה (craft) הן מיומנויות מקצוע. כמו כן יש לבני משפחת קומפיילר 2+ לכל הבדיקות במיומנויות אלה.

דרגה 4- בני משפחת קומפיילר הם מחושבים ביותר בדרכי הלחימה שלהם הם יכולים כפעולת התקפה מלאה ללמוד את שיטת ההגנה של היריב. כל ההתקפות בפעולת ההתקפה הזו סובלות מחסר 10- (והן גם לא נועדו בשביל לפגוע אלא בשביל לבחון את ההגנות של היריב), אבל למשך מספר סיבובים השווה לערך התבונה של האציל, הוא זוכה לתוסף 2+ לגלגולי התקפה נגד אותו יריב. יכולת זו נקראת "חישוב הגנות", יכולת זו לא עובדת נגד יצורים חסרי תבונה.

דרגה 8- בני משפחת קומפיילר יכולים לקחת 10 בכל בדיקות המלאכה ושימוש בחפצי קסם שהם מבצעים. משך הזמן של התוספים של חישוב הגנות מוכפל פי 2.

דרגה 12- בני משפחת קומפיילר מקבלים את התוסף 2+ גם לדרג"ש ולנזק נגד יריב שהם ביצעו נגדו חישוב הגנות. התוסף לנזק לא תקף נגד יריבים שחסינים לפגיעות חמורות כמו אל-מתים או יצירי כפיים.

דרגה 16- כפעולה סיבוב מלא בתור אחרי שביצעו חישוב הגנות, יכולים בני משפחת קומפיילר לצעוק את חולשות היריב וכך להעניק לכל בני הברית בטווח שמיעה ברורה מחצית מהתוסף שלו למשך מספר סיבובים השווה לנמוך מבין ערך התבונה ו-(מתאם הכריזמה+2). בדרך כלל טווח שמיעה בזמן קרב הוא כ-18 מטרים, כאשר הערך הזה יכול להשתנות.

דרגה 20- התוספים מחישוב הגנות גדלים ל- 4+.

משפחת סטירק :

נשק בית אצולה - חרב אדירה.

יכולות משפחתיות:

דרגה 1- אציל מבית סטירק זוכה להתנגדות לקור 5, ותנאי שטח כמו שלג וקרח לא מאיטים את מהירותו או גורמים לו מחסרים.

דרגה 4- כל נשק שאוחז אציל מבית משפחת סטירק מקבל את היכולת קפוא (frost) כל עוד הוא בשימוש על ידי אותו אציל. אם האציל אוחז בנשק שכבר יש לו את היכולת קפוא, אז הוא זוכה לתוסף 2+ להתקפה עם הנשק במקום.

דרגה 8- ההתנגדות לקור גדלה ל-10. בנוסף, אציל ממשפחת סטירק יכול לקחת איתו עד נוסע נוסף אחד לכל דרגת אציל והם מתעלמים מהמחסרים של שלג\קרח במסעות לטווח רחוק.

דרגה 12- כלי נשק שאציל ממשפחת סטירק זוכה ביכולת התפרצות קרח (Ice burst). כאשר האציל משתמש בכלי נשק שכבר יש לו את היכולת הזו הוא זוכה במקום בתוסף 4+ בגלגול לוידוא פגיעה חמורה.

דרגה 16- ההתנגדות לקור גדלה ל-20. אחת ליום כפעולה רגילה אציל ממשפחת סטירק יכול להשתמש בהשראת הגנה מקור, שמעניקה לכל בני הברית בטווח 18 מטר ממנו נתמגדות לקור 10 למשך מספר דקות השווה למתאם הכריזמה שלו.

דרגה 20- בדרגה זו אציל ממשפחת סטירק כבר חסין לגמרי לקור. הוא יכול להשתמש בהשראת הגנה מקור 3 פעמים ביום, הטווח גדל ל-36 מטר וערך ההתנגדות גדל ל-15. אם הוא משתמש בחרב אדירה של התפרצות קרח אז מכפיל הפגיעה החמורה גדל ל-X3.

משפחת פרילין:

נשק בית אצולה - רובה קשת קל.

דרגה 1- בדרגה ראשונה בני משפחת פרילין זוכים בחינם בכישרון שליפה מהירה. הוא גם זוכה ביתרונות הכישרון לחימה בשני כלי נשק (two weapon fighting) כאשר הוא משתמש בשני רובי קשת קלים.

דרגה 4- אצילים ממשפחת פרילין בדרגה רביעית מסוגלים לטעון רובה קשת קל כפעולה חופשית (ככה הם יכולים לירות גם כמה פעמים בסיבוב).

דרגה 8- בדרגה שמינית אצילים ממשפחת פרילין יכולים פעם ביום כפעולת סיבוב מלא לירות ירייה קטלנית. בירייה קטלנית הוא זוכה לתוסף בשווה לדרגת האציל שלו לנזק. אי אפשר להשתמש בירייה קטלנית נגד יריב שחסין לפגיעות חמורות.

דרגה 12- אציל ממשפחת פרילין כבר לא סובל בכלל מחסרים מלחימה בשני כלי נשק כאשר הוא משתמש בשני רובי קשת קלים. הוא יכול להשקיע פעולת סיבוב מלא בשביל תיאום התקפות עם מספר נוסף של דמויות שהוא לכל העותר מתאם הכריזמה שלו (והוא צריך לבחור את האוייב שהם מתקיפים ביחד). כל הדמויות שהן חלק מתיאום ההתקפות שדוחות את היוזמה שלהן בשביל להתקיף ביחד עם האציל בתור הבא שלו, התקפות הטווח שלהן נגד מטרת התיאום (וגם של האציל) נחשבות התקפות מתואמות. התקפות מתואמות זוכות לתוסף להתקפה השווה למספר הדמויות שמבצעות התקפה מלאה שכולה רק התקפות מתואמות (מי שמתקיף רק בחלק מהתקפותיו את המטרה או שלא מבצע פעולת התקפה מלאה זוכה לתוסף אבל לא מגדיל את התוסף).

דרגה 16- אציל ממשפחת פרילין סובל רק את מחצית המחסרים על ירי לטווח רחוק כשהוא משתמש ברובה קשת קל. בהוסף הוא יכול להשתמש בירייה קטלנית 3 פעמים ביום.

דרגה 20- אציל ממשפחת פרילין בדרגה 20 יודע כבר איך להתיש את יריביו עם רובי הקשת שלו. בכל פעם שהוא מבצע התקפה מלאה עם רובי קשת קלים, כל קליע שפוגע מוריד את דירוג השריון של היריב ב-2 כנגד שאר ההתקפות בהתקפה המלאה (המחסרים לדרג"ש מצטברים). הוא יכול להשתמש בירייה קטלנית כמה פעמים שהוא רוצה.
ההרפתקה הראשונה שבה אני אנסה אותם תהיה בסוף השבוע הבא (ואני מתכוון עד אז לבנות יכולות מיוחדות לעוד כמה בתי אצולה, כולל כאלה של גזעים אחרים).

*בית פרילין נערך!*

מה דעתכם על מה שעשיתי עד כה?
יש כאן איזשהו מנצ'קיניזם מובנה שפיספסתי או משהו?
 
בגדול נראה טוב,
הדבר היחידי שיש לי להגיד זה נראה שאתה מכוון את האציל כמקצוע קרבי פחות או יותר, בעת שזה דווקא המקצוע שמאוד מתאים להיות לא-קרבי, אלא בדגש על מיומנויות חברתיות. כמובן שזה תלוי בהרפתקה, כי אם רוב האתגרים הם קרביים, אז הכיוון שלך הוא הנכון.
 
כמה תיקונים (אתה לא חייב אם זה מוציא מאיזון):
דיבור הוא בדרך כלל לטווח 36 מטר, כמו שהשפעת הכישרון 'שיר עבודה' [הנמוכים והאמיצים] משפיע לטווח 36 מטר. בגלל זה היכולת של משפחת קומפלייר בדרגה 16 אמורה להיות לטווח 36 מטר.
והיכולת של משפחת פרילין בדרגה 20 חזקה מדי, התוסף לנזק הוא 20 (!!!) ועוד לא דיברתי על יכולות קסומות, וכמה פעמים ביום שהוא רוצה?!
 
אני אישית שונא את הכשרון מנהיגות ומציע להחליף בסוג של מלווה או משרת אישי שמסתובב איתך ואתה יכול להחליף אותו בכל "סניף" של משפחת האצולה.
לחלופין, אחת מדמויות השחקן האחרות יכולה להיות ה"משרת".

בנוסף, מצטרף להערה של אולדמן. נראה לי שלאציל מתאים איזה כוח פקודה או משהו כזה. זה נורא מתאים שלפחות חלק ממשפחות האצולה בעולם פנטזיה הן *באמת* טובות יותר ועם כשרון פיקודי על טבעי (אולי גם הדם שלהם בצבע כחול...)
 
אבל יכול להיות שהוא אוהב אותו, ראיתי איפשהו חוק חלופי למשרת אישי במקום ההשפעה של כישרון מנהיגות (עדיין צריך לקחת את הכישרון), אם אתה לא אוהב את הכישרון תשתמש בחוק החלופי הזה.
 
ב"ה

והיכולת של משפחת פרילין בדרגה 20 חזקה מדי, התוסף לנזק הוא 20 (!!!) ועוד לא דיברתי על יכולות קסומות, וכמה פעמים ביום שהוא רוצה?!
כן, במקום לעשות פעולת התקפה מלאה ולהתקיף 3-4 פעמים (שכל אחת תגרום להמון נזק בפני עצמה עבור דמויות בדרגה 20) הם יכולים לעשות רק התקפה אחת מדויקת עם תוסף של 20+ לנזק.
זה שימושי כמעט ורק נגד יריבים עם הפחתת נזק שקשה להם להתגבר עליה.

בנוסף, מצטרף להערה של אולדמן. נראה לי שלאציל מתאים איזה כוח פקודה או משהו כזה. זה נורא מתאים שלפחות חלק ממשפחות האצולה בעולם פנטזיה הן *באמת* טובות יותר ועם כשרון פיקודי על טבעי (אולי גם הדם שלהם בצבע כחול...)
לכולן יש בדרגות גבוהות איזשהו בונוס שמחזק בני ברית בסביבתם.
היכולת היותר טובה בדיפלומטיה מספיק מראה שהם אצילים, אני לא רוצה לערב השפעות על טבעיות סתם. אין להם באמת דם כחול, רק גישה לאימונים טובים יותר.
אם כי יכול להיות שיהיו בתי אצולה ספציפיים שכן יהיו להם יכולות על טבעיות בסגנון.
 
צודק... לא חשבתי על זה ככה.

עריכה: בדקתי את זה שוב וזה עדיין לא מאוזן, נכון בדרגה 20 עושים כמויות נזק מטורפות בהתקפה מלאה, אבל התה"ב יורד בכול התקפה בהתאם,כך שבכול מכה יש לך סיכוי גבוה יותר ויותר לפספס, אתה מדבר כאן על התקפה בתה"ב מלא שעושה נזק של 4 התקפות, כמה פעמים ביום שרוצים?!
 
א. אני בספק רב מאוד אם יש מקצוע שקוראים לו אביר (פרש- כן. אביר [הכנס מילת תואר מתאימה]- כן. אבל אביר לבד? לא)
ב. מה זה משנה שיש מקצוע כזה? יש המוני מקצועות יוקרה שנקראים מתעלה, שלא קשורים אחד לשני בכלל. זה לא אמור להפריע למישהו.

ובנוגע למקצוע-
אני משווה עכשיו בין בית קומפלייר לבין בית פרילין, כי הם לא נראים לי מאוזנים אחד לשני:
דרגה 1- אציל מפרילין זוכה ליכולת שוות ערך לשני כשרונות (אחרי הכל, לשחקנים יש נטייה להשתמש בנשק שהם טובים איתו, אז סביר להניח שהם ישתמשו ברובה קשת קל בכל הזדמנות), בעוד אציל מקומפלייר זוכה ליכולת שעוצמתית רק במעט מכשרון אחד. לא מאוזן.
דרגה 4- אציל קומפלייר מקבל יכולת מאוד נחמדה, אבל דורשת תבונה גבוהה (עם תוסף 1+ לתבונה היכולת הזאת היא בעצם חסרון, וגם בתוסף 3+ לא בטוח שכדאי להשתמש ביכולת), ואציל פרילין מקבל יכולת חזקה למדי (אני בספק אם יש כשרון שדומה ליכולת הזאת). ביחד עם העובדה שהאציל משתמש בשני רובים, זאת יכולת קטלנית בדרגות הנמוכות, ולא רעה בכלל בדרגות הגבוהות
דרגה 8- כאן היכולת של חישוב ההגנות הופכת לשווה מספיק שאפשר יהיה להשתמש בה, ועוד יתרון נחמד אבל לא כל כך שימושי (במלאכה זה פשוט מאיץ את הפעולה). אציל פרילין זוכה ליכולת נחמדה, שאני לא בטוח אם היא מאוזנת לזאת של קומפלייר או חלשה יותר.
דרגה 12- בני פרילין זוכים ביכולת עוצמתית מאוד (לרוב דרושות כמה רמות במקצוע יוקרה סער בשביל דבר כזה), ובני קומפלייר מקבלים יכולת לא רעה בכלל, אבל לא חזקה כמו של בית פרילין. שים לב שכתבת עותר במקום יותר ביכולת של פרילין.
דרגה 16- בית פרילין, שוב, מקבלים יכולת חזקה בהחלט, בזמן שבני קומפלייר צריכים לבזבז סיבוב שלם כדי לתת בונוס 1+ להתקפה נזק ודרג"ש נגד יריב מסוים. יכולת מיותרת לחלוטין ולא מועילה בכלל, בטח ובטח בדרגה 16 שבה תוסף 1+ להתקפה ולנזק מתגמדים לעומת התוספים ממקורות אחרים.
דרגה 20- בית פרילין זוכה ביכולת מטורפת. באופן מעשי הוא מקטין את ההפרשים בין ההתקפות כל עוד הוא יכול לפגוע באופן אמין (בדרגה 20 ועם נזק פגיעה ישירה 5+ זה לא מבצע קשה כל כך). חוץ מזה הוא זוכה לתוסף 20+ ויותר לנזק אם הוא תוקף רק פעם אחת בתור. לעומת זאת בני קומפלייר זוכים ליכולת סבירה, אבל ממש לא מתאימה לדרגה 20, שבה מטחי מטאורים הופכים למחזה נפוץ.
 
ב"ה

לגבי:
עריכה: בדקתי את זה שוב וזה עדיין לא מאוזן, נכון בדרגה 20 עושים כמויות נזק מטורפות בהתקפה מלאה, אבל התה"ב יורד בכול התקפה בהתאם,כך שבכול מכה יש לך סיכוי גבוה יותר ויותר לפספס, אתה מדבר כאן על התקפה בתה"ב מלא שעושה נזק של 4 התקפות, כמה פעמים ביום שרוצים?!
אל תשכח שלאציל הזה יש רק רובה קשת קל כאשר לדמות משתמת בקשת כח ארוכה מורכבת יש בונוס דיי גדול לנזק לכל ההתקפות שלו.


אני משווה עכשיו בין בית קומפלייר לבין בית פרילין, כי הם לא נראים לי מאוזנים אחד לשני:
דרגה 1- אציל מפרילין זוכה ליכולת שוות ערך לשני כשרונות (אחרי הכל, לשחקנים יש נטייה להשתמש בנשק שהם טובים איתו, אז סביר להניח שהם ישתמשו ברובה קשת קל בכל הזדמנות), בעוד אציל מקומפלייר זוכה ליכולת שעוצמתית רק במעט מכשרון אחד. לא מאוזן.
דרגה 4- אציל קומפלייר מקבל יכולת מאוד נחמדה, אבל דורשת תבונה גבוהה (עם תוסף 1+ לתבונה היכולת הזאת היא בעצם חסרון, וגם בתוסף 3+ לא בטוח שכדאי להשתמש ביכולת), ואציל פרילין מקבל יכולת חזקה למדי (אני בספק אם יש כשרון שדומה ליכולת הזאת). ביחד עם העובדה שהאציל משתמש בשני רובים, זאת יכולת קטלנית בדרגות הנמוכות, ולא רעה בכלל בדרגות הגבוהות
דרגה 8- כאן היכולת של חישוב ההגנות הופכת לשווה מספיק שאפשר יהיה להשתמש בה, ועוד יתרון נחמד אבל לא כל כך שימושי (במלאכה זה פשוט מאיץ את הפעולה). אציל פרילין זוכה ליכולת נחמדה, שאני לא בטוח אם היא מאוזנת לזאת של קומפלייר או חלשה יותר.
דרגה 12- בני פרילין זוכים ביכולת עוצמתית מאוד (לרוב דרושות כמה רמות במקצוע יוקרה סער בשביל דבר כזה), ובני קומפלייר מקבלים יכולת לא רעה בכלל, אבל לא חזקה כמו של בית פרילין. שים לב שכתבת עותר במקום יותר ביכולת של פרילין.
דרגה 16- בית פרילין, שוב, מקבלים יכולת חזקה בהחלט, בזמן שבני קומפלייר צריכים לבזבז סיבוב שלם כדי לתת בונוס 1+ להתקפה נזק ודרג"ש נגד יריב מסוים. יכולת מיותרת לחלוטין ולא מועילה בכלל, בטח ובטח בדרגה 16 שבה תוסף 1+ להתקפה ולנזק מתגמדים לעומת התוספים ממקורות אחרים.
דרגה 20- בית פרילין זוכה ביכולת מטורפת. באופן מעשי הוא מקטין את ההפרשים בין ההתקפות כל עוד הוא יכול לפגוע באופן אמין (בדרגה 20 ועם נזק פגיעה ישירה 5+ זה לא מבצע קשה כל כך). חוץ מזה הוא זוכה לתוסף 20+ ויותר לנזק אם הוא תוקף רק פעם אחת בתור. לעומת זאת בני קומפלייר זוכים ליכולת סבירה, אבל ממש לא מתאימה לדרגה 20, שבה מטחי מטאורים הופכים למחזה נפוץ.

רוב ההבדל נובע מזה שרובה קשת קל זה נשק הרבה יותר גרוע מחרמש. מעולם לא ראיתי שחקן של דמות לוחמנית שבחר רובה קשת בתור נשק, לעומת זאת חרמש (או חרב אדירה) הן בחירות הרבה יותר נפוצות. הבעייה העיקרית היא שרובי קשת לא נהנים מכח גבוה (שיש לרוב הדמויות הלוחמניות).

לגבי היכולות של בית קומפיילר בדרגה 1, שתי מיומנויות כמיומנויות מקצוע זה בכלל לא רע (כשהן באות בנוסף ליכולות ששקולות לכישרון בינוני), במיוחד כשאחת מהן זמינה רק למקצועות מסויימים והיא מאוד שימושית (שימוש בחפצי קסם).
משהו חשוב על בית קומפיילר שאני חושב שלא הבחנת בו, חישוב הגנות נמשך סיבוב לכל נקודת תבונה ולא לכל נקודה של תוסף תבונה. כלומר אם יש לך תבונה 12 אז זה יימשך 12 סיבובים.


בית אצולה נוסף שבניתי בינתיים:

משפחת פיליגן (ששולטת בדרילינון):

נשק בית אצולה - רומח (lance).

יכולות משפחתיות:

דרגה 1 - אציל ממשפחת פיליגן זוכה בחינם בכישרון רכיבה קרבית. בנוסף הוא זוכה זוכה לתוסף 2+ לבדיקות רכיבה. אמפטיה לחיות היא מיומנות מקצוע.

דרגה 4 - אציל ממשפחת פיליגן יכול לקחת 10 בבדיקות רכיבה ואמפטיה לחיות תמיד.

דרגה 8 - אציל ממשפחת פיליגן זוכה לתוסף 2+ לגלגולי התקפה כחלק מהסתערות. כמו כן הוא יכול להשתמש ביתרונות הכישרון רכיבה קרבית פעמיים בסיבוב במקום רק פעם בסיבוב.

דרגה 12 - אציל ממשפחת פיליגן יכול לחזק את בני בריתו הרכובים ורמכיהם. כפעולת סיבוב מלא הוא יכול לצעוק מילות עידוד ולתת לבני בריתו בטווח 18 מטר ממנו תוסף 1+ לגלגולי התקפה בהסתערות רכובה ולרמכיהם 1ק8 נק"פ זמני. יתרונות אלה נמשכים מספר סיבובים השווה ל- (2+מתאם כריזמה של האציל) .

דרגה 16 - אציל ממשפחת פיליגן מעניק באופן קבוע הפחתת נזק -/3 לכל רמך שהוא רוכב עליו, כל עוד הוא רוכב עליו.

דרגה 20 - אציל ממשפחת פיליגן כבר מחובר מאוד לרמכו, ותוסף הרכיבה שלו ממקצוע האציל עולה ל-4+. גם התוסף לגלגולי התקפה מהסתערות רכובה עולים ל-4+. התוספים של חיזוק בני בריתו מוכפלים (כולל את הנק"פ הזמני) והטווח גדל ל-24 מטר. הפחתת הנזק של הרמך גדלה להיות -/5.
 
ב"ה

מה זה דרילינון?
שכחתי למחוק את זה, זה המחוז שעליו בית האצולה הזה שולט בעולם המערכה שלי. אצל שאר בתי האצולה פשוט מחקתי את זה.
ומה הגזע של בית האצולה?
גם זה של בני אדם. כל אלה שהיו פה עד עכשיו הם ממלכה אחת של בני אדם. יש שם עוד בית אצולה אחד שעוד לא בניתי. אחר כך אני אעבור לאלפים.
 
האריסטוקרט הוא אכן אציל בעברית, זה אותו הדבר רק אחד ביוונית ואחד בעברית. דבר שני, מה קורה לאציל מבית פיליגן שסוסו מת / הלך לאיבוד?
 
חזרה
Top