• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שיטת משחק תפקידים מודרני

לאחרונה עלתה האפשרות שאריץ הרפתקת היכרות עם כמה חברים מהמכינה (חדשים לתחום לחלוטין). מאחר ואנחנו מאוד קרובים לגיוס, חשבתי שהנושא שהם הכי יתחברו אליו הוא משהו צבאי מודרני (טנקים, צלפים, סטי"לים וכו'). מישהו מכיר שיטה שעוסקת בזה מבחינה מכאנית? האופציה השנייה היא לקחת נשקים וחיות מעופפות וימיות ממו"ד ולתאר אותם כציוד צבאי, אבל אם יש שיטה קיימת אני מניח שהיא האופציה הפשוטה יותר.
תודה מראש לעונים.
 
אם אתם מרקע של מו"ד, יש את ק20 מודרני שאמורה להיות סבירה בנושא ובלי עקומת למידה.

אישית, למשחק מודרני הייתי מעדיף להשתמש בBRP, המכניקה של קריאתו של קת'ולהו - שיטה מהדור הישן, ששמה דגש על סימולציה ושאפשר למצוא עבורה מספיק נתונים של כלי נשק מודרניים. בהרחבה "דלתא גרין" למשל, יש נתונים לכמעט כל סוגי הרובים, המקלעים, תתי-המקלעים והאקדחים שהיו קיימים כשהיא נכתבה, כולל כל הוריאנטים והחיקויים ממשפחת קלצ'ניקוב.

כלי רכב וכלי מלחמה? נראה לי שבשביל זה שווה לבדוק את מרוצללים, למרות שהציוד שם קצת עתידני מידי ברובו - לא זוכר ששמעתי על שיטה אחרת שהקדישה כ"כ הרבה תוכן לשימוש בכלי רכב וטיס בקרבות כמו שהיא עשתה, למרות ששם יש את כל הקטע שהם מתממשקים עם המוח שלך, נשלטים מרחוק ושאר תופיני סייברפאנק.

אם ראש המכינה שלכם מקושר מספיק במילואים אתם יכולים לבקש ממנו שיקמבן לכם ביקור באיזה תרגיל מפקדות, ולראות איך זה עובד באמת. נכון שסיכוי נמוך שירשו לכם להכנס ל"בור" כלשהו, אבל בתרגילי אוגדה גם ככה יש מלא קיביצרים שמסתובבים שם ומסתכלים אז כל עוד לא תנסו להיכנס למכלולים סודיים מידי, אף אחד לא יראה מופתע מזה שאתם שם. זה כמו משחק תפקידים ממש גדול בפריפורם.
 
yellow_acid אמר/ה:
ק20 מודרן. יש חוקים לקרבות בכלי רכב, יש טנקים, יש ספינות מלחמה, יש כלי נשק ורובי צלפים. שחכתי משהו? אה כן, יש גם מטוסים.
ודבר אחרון שהיא לא ממש מאוזנת או קלה למשחק. אני לא יודע אם זה מתאים לאנשים חדשים לתחום.
עדיף משהו פשוט יותר, כמו FATE ACCELERATED או משהו.
 
דווקא הייתי הולך על משהו קצת יותר "מגניב" מאשר החיים האמיתיים. משחק של טנקים וכאלה זה אולי מוכר, אבל דווקא ההיכרות יכולה לגרום לזה להיות מוזר, וגם לגרום לאנשים להגיד "רגע, אבל זה לא הגיוני". עדיף לקחת משהו שהם אוהבים מהתחום הבדיוני.
גיבורי-על למשל, ולהשתמש בעולמות פראיים עם כמה כוחות או גורל מואץ (אפשר להוריד בעברית: http://www.pundak.co.il/downloads/systems)
אם הם אוהבים פנטזיה, אז כמובן ערכת ההתחלה של מו"ד 5 היא מצוינת - http://www.pundak.co.il/reviews/dungeons-dragons/647-dungeons-dragons-5-starter-set-adventure
ולבסוף, לחובבי מד"ב / מלחמת הכוכבים, אז גם יש את משחק התפקידים של מלחמת הכוכבים. לא נפלתי ממנו, אבל זה אחלה עולם למי שאוהב: http://www.pundak.co.il/reviews/roleplaying-games/594-age-of-rebellion-beginner
 
אגב - בזמנו (ממש מזמן) היה משחק שנקרא RECON, שאחת ההרחבות הרשמיות שלו עסקה במשחק של לוחמי סיירת או צוותי טנקים במלחמות ישראל, אבל רק קראתי עליו איזה סקירה, לא קראתי אותו או שיחקתי בו מעולם.
 
יש גם משחק תפקידים ישן בשם Twilight 2000 שמתרחש במלחמת עולם שלישית בין ארצות הברית לברית המועצות בשנות ה-90 של המאה שעברה. כשהוא נכתב באייטיז זה עוד היה עתיד קרוב, מהר מאוד זה הפך להיסטוריה אלטרנטיבית. זו שיטה מאוד כבדה וקראנצ'ית מבחינה מכאנית, אבל היא מתעסקת מאוד בפירוט בלוחמה מודרנית "ריאליסטית" כולל "פורנוגרפיית רובים" רצינית וניסיון להעניק נתוני משחק לכל מיני כלים של הצבא האמריקני, הצבא הסובייטי, והצבא הפולני.

http://www.drivethrurpg.com/browse/pub/4/Game-Designers-Workshop-GDW/subcategory/21_23/Twilight-2000
 
"דמדומים 2000" זו לא השיטה שדרשה ממך להוציא שורש ריבועי באמצע הקרב כדי לחשב נזק של רימון?

אבל ספרי הציוד שלהם זכורים לי כמגניבים למדי, עם כל מיני איורי תוד"א שמזכירים את הפוסטרים עם האיורים של טוביה קורץ שהיו תלויים בשירותים בטירונות והציגו כל מיני דברים מאיימים כמו "קו התלים הסורי" או "איומי הנ"ט ברצועת הביטחון".

בזמנו היה גם צהובון של משרד ההגנה האמריקאי שנקרא "עוצמה צבאית סובייטית" שמידי שנה הציג את האיום של ברית וורשה על המערב, כולל איורים מושקעים של כל מיני אמצעי לחימה חדשים. למה משרד ההגנה השקיע באיורים במקום להציג תצלומים? משתי סיבות:
- להדגיש פרטים חשובים שלא היו ברורים בהכרח בתצלום.
- התצלומים הושגו בדרכים מפוקפקות, ע"י מרגלים או לווינים ומטוסי ביון, ואם היו מפרסמים אותם כמו-שהם, זה היה חושף יכולות.

ומירטוקן - יהיה לנו יותר קל לעזור אם תגיד איזה מן משחק צבאי מודרני חשבת להריץ - כי משחק של קבלת החלטות שונה ממשחק של לוחמים בשטח. מה שכן - אם המשחק אמור לכלול גם מטוסים וגם ספינות וגם צלפים, זה עלול להיות די קשה להריץ אותו לקבוצה שאמורה להיות חבורה אחת, כי כל אלה לא בדיוק מסתובבים ביחד.

נ.ב.
בזמנו היה איזה בחור שהריץ בכנס משחק שעסק בחוליית תצפיתני יחמ"מ ברמת הגולן בשנות התשעים, בתרחיש של מלחמה ומתקפת פתע סורית (תזכירו לי פעם לספר לכם איך באמת כמעט פרצה מלחמה עם סוריה ב1996). לא השתתפתי במשחק הזה, אבל שמעתי שהוא עשה עבודה טובה בהמחשה של טקטיקות ותרחישים. אם מישהו יודע מי זה היה או זוכר את המשחק הזה, אז שווה לשמוע פרטים.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
"דמדומים 2000" זו לא השיטה שדרשה ממך להוציא שורש ריבועי באמצע הקרב כדי לחשב נזק של רימון?
יש מצב, אם כי זה יותר מה ששמעתי לגבי Phoenix Command שאמור להיות מסובך באופן אבסורדי.

מה שכן היה שם בוודאות, כמו שאמרת, זו פורנוגרפיית נשק. היו למשחק הזה עוד שני משחקים-אחים במד"ב, 2300AD ו-Traveller: New Era. הראשון הוא מד"ב "קשה" שהוא למעשה ההמשכון של "Twilight: 2000" רק 300 שנה בעתיד, השני מתרחש ביקום הרשמי של Traveller אחרי קטסטורפה, רק שבמקום החוקים של Traveller משתמשים בחוקים של T:2000. גם בשני המשחקים האלו הייתה פורנוגרפיית נשק מרובה מאוד, בייחוד ב-2300AD, רק של ציוד מד"ב.
 
זה מונח מקובל בתחום - Gun Porn - והוא הומוריסטי ברובו. הכוונה לאיורים מאוד מפורטים של כלי נשק ספציפיים בקונטקסט של משחק תפקידים. איורים צבאיים בקונטקסטים אחרים אכן יכולים להיות מועילים מאוד.
 
תודה לעונים, עזרתם לי מאוד :)
המפקד האלמוני אמר/ה:
מירטוקן - יהיה לנו יותר קל לעזור אם תגיד איזה מן משחק צבאי מודרני חשבת להריץ - כי משחק של קבלת החלטות שונה ממשחק של לוחמים בשטח. מה שכן - אם המשחק אמור לכלול גם מטוסים וגם ספינות וגם צלפים, זה עלול להיות די קשה להריץ אותו לקבוצה שאמורה להיות חבורה אחת, כי כל אלה לא בדיוק מסתובבים ביחד.
לא באמת החלטתי מה אני העלילה. למעשה, לא החלטתי עדיין כלום, זה הכל בתכנון. אבל די ברור שכולם יהיו באותה היחידה לפחות.
למעשה, הרעיון של גיבורי על גם יכול להיות כיוון מעניין, וכנראה פשוט יותר. נראה מה הם יעדיפו.
שוב תודה על העזרה!
 
עוד מגבלה על אווירת המציאות של משחק צבאי - נדירות הפעמים שפעילות צבאית מתבצעת במאפיינים ובהיקף כוח אדם כמו של חבורת הרפתקנים. אם כבר יש מישהו שעובד בצורת "חמישה חברים שמסתובבים ביחד ומבצעים משימות בלי שישבו להם על הראש" אז הוא כנראה חבר בארגון טרור או גרילה ולא בצבא מסודר...
 
חזרה
Top