• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שיטה חדשה - מו"ד 5 קניית-נקודות

nuriel

פונדקאי מהשורה
אז, לפני שסוקלים אותי בעגבניות, השיטה הזו היא כרגע יצירה גולמית שזקוקה לעיבוד. נכון לעכשיו החלטתי שלא לכלול בה יכולות רציניות יותר מהיכולות הבסיסיות. ואף על פי כן, אני מאמין שהוורסטליות והמגוון שהשיטה מעניקה לשחקן ולמנחה (אם כי צורתה הגולמית כרגע לא מרשימה במיוחד) מעמיקה את החוויה של השחקן הממוצע ממו"ד 5. את השיטה יצרתי בגלל המקרים הרבים בהם נתקלתי של חד-גוניות ביצירת דמויות עבור השיטה, כשכולם מבוססים על אותם מקצועות בסיס.
אציין מראש שהטקסט נכתב בכמה פרקי זמן שונים, ולא עבר יותר מדי עריכה, אז אם יש סתירות בטקסט, מוזמנים להעיר לי.

למה להשתמש בשיטה הזו?
השיטה הזו מביאה יחד איתה קלות ופשטות הן ביצירת הדמות והן בהרצת המשחק. נוסיף על כך ונאמר, שהשיטה מאפשרת לכם להרכיב דמויות רב גוניות, מעבר למגבלות שהספר הבסיסי מציב עליכם.

ולמרות זאת, השיטה פחות מתאימה לנובים מוחלטים במהדורה, ועל כן אני ממליץ לבעלי ניסיון בלבד במהדורה להשתמש בשיטה ככללותה.

כיצד השיטה עובדת
השיטה פועלת לחלוטין כמו מו"ד 5, עם כמה שינויים קטנים. השינוי הראשון והמשמעותי ביותר הוא מכאניקת הנקודות. כל שחקן מתחיל עם מספר נקודות לבחירת המנחה, בהתאם למשחק. המספר יכול לבוא כמספר קוביות (האהוב עלי), לבחירת המנחה, או מספר נקודות קבועות (על מנת לתת אמת מידה לערך הנקודות, ניתן להשוות דמות בדרגה 1 לדמות עם 5ק12 נקודות). הנקודות משמשות לקניית הגזע והיכולות של הדמות, כמתואר למטה. בנוסף אליהם, ישנם כמה שינויים מינוריים נוספים.

היוזמה – בשיטה הזו, היוזמה נחשבת למיומנות לכל דבר, אליה ניתן להשיג תוספים באותה דרך כמו כל מיומנות, כמוסבר בעמודת השליטה.

השליטה – השליטה בשיטה הזו עובדת בצורה אחרת. במקום שליטה, ביכולתה של דמות לקבל תוסף של +1 לכל הגלגולים של מיומנות מסוימת,הצלה מסוימת,כלי מסוים או נשק מסוים. כל תוסף כזה של +1 עולה נקודה אחת, כאשר שדרוג התוסף עולה מספר נקודות השווה למספר אליו התוסף עולה (לדוגמא, שדרוג לתוסף +2 עולה 2 נקודות,שדרוג לתוסף +3 עולה 3 נקודות, וכן הלאה). את תוספי התכונה מוסיפים כרגיל לכל אחת מהבדיקות, לפי התכונה המתאימה לה.

שליטות שמקבלים מהגזע – במידה וקיבלת שליטה במיומנות או בכלי מסוים מהגזע, רכישת התוסף השני (נניח, התוסף ל+2) עולה 1, התוסף השלישי עולה 2,וכן הלאה.

נשקים – התוסף לגלגולים של נשקים מתווסף רק לגלגולי ההתקפה ולא לגלגולי הנזק.

שריונות – דמות אשר שולטת בשריון מסוים או במגן יכולה לקבל את התוספים הנגזרים מאותו השריון, בדיוק כמו שליטה במו"ד 5. דמות אשר מנסה להשתמש בשריון או במגן שאינה שולטת בו מקטינה בחצי את התוסף לדרג"ש שהיא מקבלת ממנו (וכך, דמות אשר חובשת שריון לוחות תתהדר בדרג"ש השווה ל14, במקום 18).

זהב – הזהב ההתחלתי נקנה גם הוא על ידי נקודות, ובמחיר של נקודה 1 ניתן לקנות 3ק4 מ"ז עבור הדמות, איתה היא יכולה לרכוש מוצרים שונים. כרגיל, כל קנייה נוספת מעלה את המחיר של ה3ק4 מ"ז בנקודה נוספת.

שפות – פועלות באותה צורה, כאשר שליטה מלאה בשפה עולה נקודה 1, שליטה מלאה בשפה שנייה עולה 2 נקודות, וכן הלאה.

נק"פ – יש לך נק"פ התחלתי השווה למספר הנקודות בהם השתמשת על מנת לבנות את דמותך, ועוד תוסף החוסן שלך וכל תוספים אחרים מיכולות מסוימות. בנוסף, ביכולתך לרכוש נק"פ עבור נקודות. יחד עם כל נק"פ שאתה רוכש, אתה מקבל גם את הקב"פ המתאים, ומוסיף לגלגול הקובייה את תוסף החוסן וכל תוסף אחר.
1ק4 נק"פ – 2
1ק6 נק"פ – 3
1ק8 נק"פ – 4
1ק10 נק"פ – 5
1ק12 נק"פ – 6
1ק20 נק"פ – 10
1ק100 נק"פ - 50

העלאת ערך תכונה – ביכולתה של כל דמות להעלות את ערך התכונה שלה ב1, במחיר של 2 נקודות, עד למקסימום של 20. בשונה מהשליטות השונות, העלאת ערך תכונה פעמים מרובות לא עולה נקודות נוספות, והמחיר ההתחלתי נותר קבוע.

מפלצות וחפצי קסם - כמו היכולות, המנחה יכול לאשר לשחקן לרכוש מפלצות וחפצי קסם. המחיר שלהם מחושב בדרך דומה ליכולות, שהרי הם לרוב נבנים אחד על גבי השני. במידה והשחקן בוחר לרכוש מפלצת או יריב כלשהו, היריב כנראה יבוא כבן ברית של השחקן, ויסייע לו בצורה חופשית, לפי הנחייתו של המנחה. חפצי הקסם פועלים כרגיל.

ד"ק להצלה מלחשים:עבור כל לחש, יש לך ד"ק להצלת לחשים/תוסף להתקפות לחשים שונה. הד"ק להצלת לחשים הבסיסי הוא 9 + תוסף תכונת הטלת הלחשים שלך, בעוד התוסף הבסיסי הוא 1 + תוסף תכונת הטלת הלחשים שלך. המחיר להגדלת הד"ק/תוסף ההתקפה דומה למחיר להגדלת תוסף המיומנות, ופועל באותה הצורה.

לחשים:ביכולתך לרכוש את היכולת להטיל לחשים, אחת למנוחה ארוכה או למנוחה קצרה, לפי המחירון הבא. ביכולתך לרכוש את היכולת להטיל את הלחש פעם נוספת בין המנוחות, עבור אותו מחיר.
לחשונים, כמובן, אתה מסוגל להטיל לפי רצון.


מחיר למנוחה ארוכה
מחיר למנוחה קצרה
דרג הלחש
1​
1​
לחשון​
2​
6​
1​
3​
9​
2​
4​
12​
3​
5​
15​
4​
6​
18​
5​
7​
21​
6​
8​
24​
7​
9​
27​
8​
10​
30​
9​

טוב, אז זהו. אני כרגע עובד על הרחבה לנושא, שתכלול גם נתונים מכאניים משמעותיים. מה אתם חושבים על השיטה, נכון לעכשיו? מעבירה נכונה את הרעיון? רעיונות ניסוח אחרים?
 
לא עברתי על כל פרט ופרט, אבל כן אהבתי את הקונצפט של לקנות אלמנטים בדמות לעומת מסלול של מקצוע.

גם לתת לכל דמות את הנישה, למשל לאזן וכן לץץ לדמות להתחיל עשירה מהאחרות

כרגע לא מרוכז לעבור ולחשוב אם הכול מאוזן, אבל בכללי נראה לי טוב.
 
אני מחבב את הרעיון של קניית נקודות, אבל אני חושב שהורדת תוסף ההכשרה (או שליטה כמו שקראת לו) זה לא רעיון טוב, וייפגע קשות בbounded accuracy של השיטה ובאיזון שלה. אחרי הכל, המנחה עדיין אמור להשתמש במפלצות מהספר.
 
אני אמנם לא בקיא בפרטים המכניים של מהדורה 5, ולכן לא אוכל להגיב על האיזון. אני רק מעיר שבסך הכל נראה ממש מגניב, וזה נותן את הרושם הנכון בסקירה כללית. רק חסר לי כאן קצת יכולות יותר אקזוטיות, כמו המדיטציה של האלף, או דברים כמו ראיית לילה וכדו'.
אבל באמת נראה נהדר בסופו של דבר.
 
תודה רבה על כל ההערות!


nextorl
אני נוטה שלא להסכים.תוסף השליטה לדעתי בא לפשט את כלל התוספים השונים, ובאמת לשחקן בבניית הדמות השימוש בתוסף השליטה הוא פשוט הרבה יותר. כפי שציינתי בהתחלה, השיטה פונה בעיקר לותיקי המו"ד 5. השימוש בתוסף שליטה מאוד מגביל את השחקן מבחינת חלוקת המיומנויות, והשימוש בקניית התוספי נותן לו (שוב) יותר ורסטאליות בבניית הדמות, וזוהי בעצם מטרת השיטה.
בקשר למפלצות, אני מודה שאני עדיין מנסה להבין את הקשר בין זה לתוסף השליטה, אבל השיטה לא נועדה לגרום למנחה לבנות את המפלצות בעצמו. היא כן דורשת התאמה של האתגר והניסיון שהמפלצות מעניקים, אבל שוב, לא בצורה משנת משחק מדי. אני נוטה להתייחס לכל מפלצת כאילו היא קנתה את היכולות שלה, ובכך לחשב את האתגר/מחיר שלה.
תופעת לוואי מעניינת של השיטה, היא שהיא מקלה את שינוי המפלצות כך שיתאימו לקמפיין שלך. אם נניח אתה רוצה אורקים עם טפרים במקום גרזנים אדירים, השיטה מאפשרת לך להתאים את האתגר שלו ביתר קלות.

דיוגנס
אני כנראה אסקור את היכולות שנותנים בספרי הבסיס מאוחר יותר, כולל יכולות הגזעים, המקצוע והכשרונות.
כן אומר שלא ניתן לקנות את יכולות הגזע, ובמקום זה החלטתי לשמור על נתוני הגזעים הרגילים ובמקום פשוט לתת להם מחיר. הסבר מפורט כשאגיע לחלק של הגזעים.
 
דירוג השריון, דירוגי הקושי של ההצלות נגד היכולות שלהן, וכל שאר הדברים הללו מחושבים בהתאם לתוסף ההכשרה של הדמויות, וזה חלק משמעותי מאיך שדירוגי האתגר של המפלצות נקבעים. הbounded accuracy הוא אחד מעקרונות הבסיס של השיטה, והכל עובד לפיו. להחליט להוריד אותו כן נותן יותר ורסטיליות בבחירת הדברים בהם הדמות טובה, אבל אם אתה מחפש משהו כזה כנראה שכבר עדיף לך לעבור לפת'פיינדר או ל3.5 עם נקודות המיומנות שלהן.

בסופו של דבר, המהדורה החמישית של מו"ד נבנתה כפשטנית בכוונה, מה אתה מנסה לעשות עם קניית הנקודות הזו שאי אפשר להשיג מלעבור לשיטה אחרת עם פחות בלגן? או שאלה קצת אחרת, מה אתה כן מנסה להשאיר מהשיטה שאי אפשר להכניס לשיטה אחרת עם חוק בית פשוט?
 
אני ממש לא מסכים. באחד מספרי הבסיס (לא זוכר איזה, נראה לי המש"מ), מצויין בפירוש שתוסף השליטה מוגדר בהתאם לדירוג האתגר של המפלצת, ולא להפך. האמת שאני עדיין מנסה להביו איזו השפעה יש לזה על בניית המפלצת, מלבד העובדה שלאף מפלצת לא יהיה תוסף למיומנות של פחות מ2.
אומנם זה קצת מסובך להמיר את המפלצות בצורה של נקודות, או לפחות דורש קצת זמן, אבל אני חושב שזה הופך את ההתאמה שלהם לאתגר פחות יותר.

יצרתי את השיטה הזו על מנת לפתור בעיה אדירה (והיחידה) שקיימת במו"ד 5 - איזון. הנדירות של חפצי הקסם לא אומרת בתכלס כלום, מפלצות מאותו דירוג אתגר לא תמיד בדרגת חוזק שווה, יש כשרונות חזקים בהרבה מהאחרים, והגזעים ותתי המקצועות הם כישלון מוחלט מבחינת איזון.
קניית הנקודות פותרת את כולם, אולי במחיר הפשטות של השיטה, אך היא מותירה אותה גם פשוטה יותר וגם מאוזנת יותר משאר השיטות שמצבססות על מקצועות - ובפרט פאת'פיינדר ומו"ד 4, אם כי פאת'פיינדר 2 בהחלט נשמע מבטיח מהבחינה הזו.
כרגע, מלבד דירוג של כל הנתונים המכאניים מספר החוקים הבסיסי, המטרות שלי הם למצוא שיטות טובות יותר לחישוב חיים וממון, כי שתי אלו הן הכי פחות מסתדרות עם החישוב של הנקודות. אני עובד על זה.
חידוש עצום נוסף שהשיטה נותנת היא גזעים מפלצתיים. כעת, ביכולתך לשחק דרקונים,קראקנים וערפדים עבור מחיר מופקע של נקודות, אם רק למישהו יהיה את האומץ להעניק נתוני גזע עבורם.

אגב,לפני כמה שעות התחלתי להריץ הרפתקה מוכנה לאח שלי בשיטה הזו. אני חושב עכשיו להעלות אותה לפורום כדי להעניק מושג נוסף לדרך ליצור ולהמיר נתונים בשיטה. יש למה לצפות!
 
אז אם אני מבין נכון, הנק"פ ההתחלתי שלך שווה למספר הנקודות שקיבלת בדרגה 1 (שהרי, מתבקש שתשתמש בכל הנקודות)?
אם שחקן בדרגה 1 מתחיל עם 5ק12 נקודות, משתמע מכך שאשף יכול להשקיע חלק נרחב מהנקודות שלו בלחשים, ובכל זאת להתחיל עם 5ק12 נק"פ - בממוצע, 32?
באופן כללי, במו"ד 5 דמויות מתחילות עם בין 6 ל - 15 נק"פ, לכן להפוך את כל זה לנק"פ זה יותר מדי. לא עדיף להתחיל עם נק"פ 5 ואת השאר להשיג דרך קנייה?
 
אני חושב שהבעיה בשיטות כאלו היא היכולת שלהן להישבר. תמיד צריך להסתכל עליהן ממקרי קיצון, כי בסוף המקרי קיצון מגיעים ואז הכול מתפרק.
כהתחלה, אין שום סיבה לקנות שום קוביית נק"פ שאינה ק4, כי אתה תמיד מוסיף את תוסף החוסן ול-ק4 יש את הממוצע הגבוה ביותר במחיר הנמוך ביותר. למה לי לקנות 1ק12+ מתאם חוסן כשאני יכול לקנות 3ק4+ 3 פעמים מתאם החוסן?
מה מונע ממני לקחת את הלחשון החזק ביותר, פרץ קמאי, על כול דמות, שביום רגיל הוא לחשון שמוגבל למקצוע המכשף? וכך גם לחשים אחרים שלרוב יהיו מאוד מוגבלים?

אם דמות בדרגה אחת שווה לדמות עם 5ק12 נקודות, בממוצע 29 נקודות, מה מונע מהדמות דרגה 1 שלי לקנות 5 בונוסים לתכונות ולהעלות רק כוח וחוסן (10 נקודות), תוסף שליטה של 4+ בנשק הדו ידני הכי טוב בשיטה (סך הכול 9 נקודות), ולקנות עוד 10ק4 של נק"פ (בממוצע 25 נק"פ)+ 10 פעמים מתאם החוסן? וזה אמור להיות שווה ללוחם בדרגה 1? אז סבבה הדרג"ש והיוזמה שלו יהיו בזבל, אבל יש לו מספיק נק"פ כדי לפצות על הדרג"ש ומספיק התקפה כדי לפצות על לא לתקוף ראשון.

אני מבין את ההנאה בוורסטיליות, אבל אם לפי התגובה מה שבאת לפתור זה איזון אני חושב שהמטרה לא הושגה. השיטה שלך מאפשרת יותר מידי מקום למינמקסינג, היא בנויה כולה על זה.

אני אמליץ מאוד לחשוב אולי על לבדוק איך שיטות מבוססות נקודות עושות דברים. אני הכי אמליץ על קריאת מערכת ה-E6, מערכת מפורסמת שאני לא בטוח אם יש לה המרה למו"ד 5 אבל התחילה כבר בימים של מו"ד 3.5, בה הדרגות של הדמויות מוגבלות ב-6 ולאחר דרגה 6 המערכת הופכת למערכת קנייה בנקודות שהדמויות יכולות להשתפר רק באמצעות קנייה של יכולות ואפשרויות חדשות עם הנק"נ שלהם אבל אף פעם לא בדרגות מלאות. אני חושב שזו דוגמה מאוד טובה לשימוש טוב בקניית נקודות במבוכים ודרקונים.
 
טוב, אני מודה שהבטחתי חלק על גזעים, אבל כל שיטה צריכה בסיס, וכרגע נראה שהבסיס רעוע במקצת. אז בשביל לייצב אותו, כמה שינויים שהוספתי לשיטה:
1.תוסף השליטה חוזר , כאשר כל דמות מתחילה עם תוסף שליטה של +1. ניתן להעלות את תוסף השליטה ב+1 עבור מחיר של 4 נקודות, ועבור כל רכישה, המחיר עולה פי 2.
א.המחיר לשליטה בנשקים ובשריונות מעתה קשור בנשק ובשריון עצמם וביתרונות שהם מעניקים, ועל כן איאלץ להעניק להם מחיר משלהם מתישהו בקרוב. המחיר לשליטה במיומנויות וכלים (כולל יוזמה) נותר 1.
ב.המחיר לשליטה בשפות נשאר כרגיל, כאשר המחיר של כל שפה מעבר לשתיים ההתחלתיות עולה ב1 בכל רכישה.

2.הנק"פ שווה תמיד לכמות הנקודות שיש לדמות, ללא קשר לכמות הנקודות שהיא השקיעה ביכולות כלשהן. אל הנק"פ מוסיפים את ערך (ולא מתאם) החוסן, ואני עדיין מתלבט בנוגע ליכולות שמעניקות +1 לנק"פ/דרגה, כרגע אני חושב על הכפלה פשוטה של התוסף שמתאם החוסן נותן, אבל אשמח לרעיונות.

3.כל לחש כעת יזכה למחיר משל עצמו. אני מודה שמההתחלה זה היה נושא שהתלבטתי קשות כלפיו. הערכתי הערכה גסה לפיה מערכת דרגי הלחש היא המערכת שמבטיחה איזון בטוח בנוגע ללחשים. אבל כמו שציין העוג הברברי, מכשפי החוף ממשיכים להפציץ בלחשים לא שווים מאותו הדרג, ולכן ההפרדה. אני מניח שזוהי עוד עבודה בשבילי, אבל זה הפיתרון הטוב ביותר שיש כרגע, אם אני מוכן להקריב את הפשטות למען האיזון והמגוון.

העוג הברברי
כן, שיניתי קצת את השינויים אחרי שראיתי את התגובה שלך, אבל בסך הכול מה שציינת אלה בעיות בחוקים של השיטה, ואלו דברים שאפשר לשנות תמיד. כמו שאתה רואה, הרבה מהשינויים פה מושפעים מהתגובות והבעיות של שאר חברי הפורום עם השיטה, ולכן, במידה ואתה מוצא בעיה בת'מה של האיזון של השיטה, מאוד אעריך את הדעה שלך בנוגע אליה. אשמח בעיקר לדעת את דעתך (ואת דעתם של שאר חברי הפורום) בנוגע לרעיון של קניית היכולות (ות'כלס מרבית ההיבטים המכאניים של הדמות) באמצעות נקודות, אם אפשר.

מאלאצ'י
אכן, אתה יכול לראות ששיניתי מעט את השיטה. אציין שבשיטה בה אין דרגות אני לגמרי נגד ההשוואה שלה לדרגות במו"ד 5, ואני ממליץ למנחה בעצמו לקבוע את הנקודות ההתחלתיות שהוא רוצה להעניק לשחקנים שלו.
 
לפני כמה שעות קראתי פוסט מעניין בנוגע לנקודות השנאה בשיטת "הטבעת האחת". נקודות השנאה דומות מאוד לנקודות הצ'י ולנקודות הכושפות, כאשר לכל דמות יש מאגר מוגבל של נקודות שנאה בה היא יכולה להשתמש כדי להשתמש ביכולות. אומנם יש עוד כמה פיצ'רים שקשורים לנקודות השנאה, אבל החלטתי לא לערבב אותם היות והם פחות מתאימים לרעיון שעלה לי בעקבות קריאת הפוסט.

הרעיון שעלה לי נוגע לשימוש ביכולות יומיות ויכולות/התקלות (כן כן, גם לחשים). בעצם, לכל דמות יש מאגר של יחידות יומיות השווה לתוסף השליטה שלה, ומאגר יחידות התקלות השווה גם הוא לתוסף השליטה של הדמות. הרעיון מחלק את היכולות שהדמות יכולה לקנות לשלוש סוגים. הראשון הוא יתרון קבוע, שהדמות יכולה להשתמש בו לפי רצונה, או שמעניק לה יתרון סטאטי קבוע (כגון לחשונים או שליטה בכלים). השני והשלישי הם יכולות יומיות ויכולות התקלות, בהתאמה.

ניתן לקנות יחידות יומיות והתקלות עבור תשלום של נקודות, כמו כל דבר בשיטה. המחיר לקניית נקודה יומית הוא 3 נקודות, ועבור קניית נקודת התקלות הוא 6 נקודות. יכולות שדורשות טעינה (מפלצות בלבד) הופכות ליכולות למנוחה קצרה. בעקבות השיטה, אני מניח שגם אשנה את צורת עיצוב המפלצות - תוספים שונים,תכונות (כוח ודומיו),שליטות ועמידויות לנזק כרגיל, לאחר מכן יכולות סטאטיות או שניתן להשתמש בהן לפי רצון, אחריהן יכולות להתקלות, וכלה ביכולות יומיות.


היתרון של השימוש ביחידות הוא כפול. היתרון הראשון הוא שהשיטה מפשטת את המעקב אחר השימושים של הכוחות. הרבה דמויות נוטות לקבל יכולות רבות ועבור כל אחת מספר שימושים שונה, ואני אישית מוצא שבמהלך המשחק לעיתים קורה שהנתונים הללו מתבלבלים ושחקן שוכח לסמן שהוא השתמש ביכולת מתקלת שלו. כמובן שגם למנחה זה פשוט יותר, כאשר לרוב המפלצות מגיעות בפורמט לא נוח לסימונים כאלו (ואומנם הפורמט גם לא מקל לסמן את הנקודות, אבל ראו את היתרון שבשני מאגרים כאלו בשונה מעשר מאגרים שונים.

היתרון השני הוא קצת פחות יתרון, אלא פשוט העובדה שהשיטה יותר הגיונית. אם נסתכל על לאונין נזיר לדוגמא, מהמשחק שאני מריץ כרגע בפונדק, זה נשמע לי קצת מוזר שהוא לא יכול לשאוג (לפחות בצורת היכולת של הדבר), אבל עדיין יכול לתת אגרוף משתק לאויביו ולתעל אנרגיות צ'י כאילו אין מחר, פשוט בגלל שהוא בדרגה 20 ויש לו 20 נקודות צ'י.
 
רעיון נוסף שחשבתי עליו, במטרה לעצור minmaxing ולהגביל דמויות מבחינת היכולות שהן מסוגלות לקחת:

כל יכולת קיימת היא מסוג כלשהו. ישנם 3 סוגים בסיסיים ולכל אחד מהם 2 תתי סוגים, המבוססים על המקצועות הקיימים במו"ד 5. כל דמות בוחרת תת סוג אחד, והיא יכולה לקחת יכולות מתת הסוג הזה בלבד ומסוג הבסיס שמוביל אליו, כמצוין בהמשך. דמות יכולה לרכוש תת סוג נוסף במחיר של 10 נקודות, או במחיר של 20 נקודות במידה ואין לה תת סוג קיים מסוג הבסיס של תת הסוג החדש.

הסוגים כדקמלן:
לוחמה - קפא"פ,טווח
קסם - מאגיה,קסם אפל,קסם פסיוני,חישול קסום
קדושה - שמימי,קדמוני


כאשר אתה יוצר יכולת עבור השיטה, ביכולתך להחליט שאחת מהמגבלות עבור קבלת היכולת יהיה סוג או תת סוג מסוים, כאשר דמות מתת סוג מסוים יכולה לקחת כל יכולת הן מתת הסוג והן מהסוג הבסיסי. ביכולתך להחליט על כמה תתי סוג או סוגים, כמו במקרה של הכישרון "מג המלחמה", או כמה מהיכולות האייקוניות של צייד הדם או הסייר.
 
חזרה
Top