• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 77] אייריאון, ראשון לספרני הארכיון הגדול

אינדקס שו"שים קודמים של "האש והריק":
אינדקס האש והריק, דברים כלליים:

פרלין צעד מאחורי אביו בעוד זה הלך בפסיעות בטוחות לדלת היאוש. היא לא באמת נקראה דלת היאוש, אבל פרלין כינה אותה כך בראשו משום שאביו תמיד מיואש אחרי שהוא מנסה לפתוח אותה, כי הוא חושב שהיא אמורה להיות הכי קלה לפתיחה. העובדה שהיא הייתה מלאת מפוחמת, מצולקת, בעלת סימנים של חומצות שונות ועם זאת כל הרונות שעליה חקוקות בדיוק כפי שהיו לפני שהתחילו הנסיונות לפרוץ אותה מוכיחה ש"הכי קלה לפריצה" זה דבר יחסי מאוד.
אביו של פרלין הסתובב אליו כאשר הגיעו לדלת, והצביע על רונה שקשרה ביחד כמה אחרות. "אתה רואה את הרונה הזאת? אם אני אצליח לפרק אותה הארכיון הפנימי סוף סוף יהיה פתוח בפני!" פרלין הנהן, והעמיד פנים שאכפת לו. אביו נוטה להעניש אותו בחומרה אם הוא לא עושה את זה. אביו של פרלין המשיך לדבר ואמר "תסתכל על זה", חושף בידו חתיכה של קרח מעלה אדי כפור. פרלין היה משוכנע למדי שלהחזיק קרח למשך כל כך הרבה זמן אמור לכאוב, אבל לא נראה שאביו אפילו שם לב. "זה קרח מהארץ של הריק", ובידו האחרת חשף גוש בזלת מתוך כיס בגלימותיו הרבות "וזו אבן מהארץ של האש. טהורים לחלוטין, צריך להיות בהם מספיק כוח כדי לפרוץ את הדלת".
פרלין לקח צעד אחורה בעוד אביו החל לארוג לחשים במטרה לפרוץ את הרונה, נהנה לצפות בלחש הנטווה באוויר בקורים של אש, עד שלבסוף הלחש התפוצץ באור גדול שעיוור את פרלין למשך דקה או שתיים. כאשר היה יכול סוף סוף לראות, פרלין הביט בסקרנות מבעד לדמעות ולאור שנצרב בתוך עיניו. דלת היאוש עמדה במבחן, ופרלין צריך כעת לעמוד במבחן כעסו של אביו, ולאסוף את הכסף שזכה בהתערבות עם העוזרים של אביו באשר להצלחת הניסיון הזה של אביו לפתוח את הדלת.


הפדרציה של גאלדיון מחולקת למחוזות, כאשר כל מחוז נשלט בידי כנסייה (של האלים) אחרת מלבד המחוז האמצעי, "ארצו של הקיסר", משם שולט הקיסר בפדרציה כולה.
כנסייה אחת שבולטת היא הכנסייה של הרוד ולודונה, שני אלים ששמותיהם נקשרים כמעט תמיד לידע, מה שלא יוצא במקרה - שכן בסופיה, עיר הבירה של מחוז אוקולם ששייך לכנסייה שלהם, שוכן הארכיון הגדול.
לא ידוע מתי נבנה הארכיון, או מי בנה אותו, אבל הוא שוכן במרכז העיר, בנוי כמו מצודה אפורה, עצומה ומאיימת. כאשר נבנה הארכיון כנראה שהוא היה מרשים, כראוי למקדש הראשי של הרוד ולודונה, אבל כיום - לאחר מאות שנים של הזנחה - מדובר במבנה מתפורר, למרות נסיונותיו של אייריאון לשחזר את הארכיון לתהילת העבר. ומי זה אייריאון?

אייריאון הוא הראשון לספרני הארכיון הגדול, הכוהנים של הרוד ולודונה. הוא הגיע יש מאין כבנו המאומץ של הספרן הראשון הקודם וטיפס מהר בהיררכיה, עד שלבסוף לקח בכוח את תפקיד ראשון הספרנים מאביו המאמץ.
כיום אייריאון מנהל את הארכיון, שולט ביד ברזל בכל אוקולם, כאשר הוא מקדם במהירות את המחוז שהיה עד כה עני למדי למצב בו הקיסר עצמו נכנע לדרישותיו של אייריאון.

רקע
אייריאון (Ayreon) נולד ברחוב כתינוק לא רצוי לזונה שמתה מספר חודשים לאחר הלידה ממחלות, אבל למזלו אימו שמה אותו בבית יתומים מוזנח לפני שמתה - אחרת כנראה שהיה מת כיוון שאיש לא היה טורח להאכיל אותו.
אמנם החיים בבית היתומים הצילו אותו ממוות, אבל זה כל מה שהם עשו - אייריאון תמיד היה על סף של רעב, תלוי במעט המזון המקולקל שנתנו לו בתמורה לארנקים וחפצי הערך שכייס מאנשים ברחובות של סופיה.
כאשר היה בן 17 התהפך מזלו של אייריאון כאשר זה ניסה לשדוד אדם זקן שהתהלך לבדו בסמטאות החשוכות של סופיה, עטוי בגלימות ארגמן - הסממן המזהה של ספרני הארכיון הגדול. אותו אדם זקן הביס בקלות את אייריאון באמצעות מספר לחשים, ואחר כך חקר את אייריאון באשר לסיבותיו. אייריאון סיפר לזקן את הכל, ובמקום להוציא את בן הנוער הפושע להורג כפי שרוב הספרנים היו עושים, הזקן - שזהותו האמיתית התגלתה כפרודיטיו - ראש ספרני הארכיון - אימץ את אייריאון כבנו.
את השנים הבאות אייריאון העביר בלימודים מעמיקים, כאשר הוא מגלה כישרון טבעי בכל נושא כמעט: בתוך כעשור אייריאון ידע יותר מרוב הספרנים האחרים, והפך לאחד ממטילי הלחשים המוכשרים בגאלדיון ככלל, אבל כל זה היה מבחינתו של אייריאון חסר חשיבות; שכן אייריאון לא רצה בידע, אותו מציבים הספרנים כאידיאל, אלא בכוח שנובע מהידע הזה.
אביו המאמץ זיהה באייריאון את השאיפה לכוח, וניסה לדכא אותה ולהחליש את מעמדו של אייריאון שבינתיים נעשה מעין אליל עבור הספרנים הצעירים יותר, אבל נכשל. בסופו של דבר אייריאון שלא יכול היה עוד לספק את תאוותו לכוח הכריז על עצמו כעל הספרן הראשי, ולאחר שנתקל בסירוב מצידם של הספרנים הזקנים יותר הוא לקח את המעמד בכוח, רוצח את כל מי שהתנגד אליו, כולל אביו המאמץ.
---
עד שאייריאון עלה לשלטון על הארכיון הספרנים - הכוהנים של הרוד ולודונה - היו חסרי כוח אמיתי, לא יותר ממסדר עתיק שהלך והתפורר יחד עם הארכיון עצמו והמחוז העני כולו, בעוד סופיה נשלטת בפועל בידי מעמד סוחרים. כאשר עלה אייריאון לשלטון הוא השתלט על הצבא באמצעות הספרנים, שכעת הוכשרו בקסמי לוחמה בלי שום הגבלות אתיות מצד הספרנים הזקנים, ומשם ערך השתלטות מלאה על כל המחוז.
מספר שנים מאוחר יותר אייריאון התחתן חתונה פוליטית עם בת אנוש בשם קוריזה מהאימפריה הקדושה של ואניטאס, אחיינית של מלך האבק, בנסיון לרקום קשרים עם כס האבק, ומקוריזה נולד לאייריאון ילד בשם פרלין.
היכן שלאייריאון לא הייתה השגחה ולא היה איש שאהב אותו בעודו צעיר, פרלין נתון תחת השגחתו הצמודה של אייריאון כל הזמן, ובשעות המועטות בהן אייריאון ישן מספר ספרנים נאמנים שומרים על פרלין ללא הפסקה.

לפרלין עצמו נמאס מההשגחה הבלתי פוסקת של אביו ומאביו באופן כללי, כשהוא משוכנע שאביו מנסה להפוך את פרלין להעתק שלו, ושלא אכפת לאביו מעבר לכך. אימו של פרלין היא דמות שמנותקת לחלוטין מפרלין כאשר בפועל היא גרה במשך מרבית הזמן בואניטאס, רחוק מפרלין.
פרלין ישמח לברוח מאביו, ויצטרף לחבורת ההרפתקנים הראשונה שתציע לו את האפשרות הזאת.

אייריאון הוא אויב שתמיד באור הזרקורים. הוא לא מפחד להבהיר שהוא שונא אדם מסוים, ויעשה ככל יכולתו עם מלוא כוחו הפוליטי על מנת להחליש את האויב שלו. דרך כלל אייריאון לא נזקק ליותר מכוח פוליטי, שכן לשונו החלקלקה מסוגלת לשכנע את השומעים אותו בכמעט כל דבר, כולל את הדמויות המותקפות עצמן (לא מעורב כאן קסם. הוא פשוט נואם ומדבר בצורה יוצאת מן הכלל), ובדרך כלל הוא מסוגל להביא למצב שבו האויבים שלו מסיימים כקבצנים חולים ברחוב בלי לפגוע פיזית באיש.

במקרה והסכסוך של אייריאון עם אדם כלשהו לא נגמר בזירה הפוליטית אייריאון מפקד על כוחות צבאיים רבים אותם הוא יכול לשלח באויביו - ואם כוח פיזי ומספרים לא ימוטטו את האויב אייריאון ישלח כנגד האויב את הספרנים בזמן שהוא עצמו עומד מאחורה ובוחן את הקרב, מעדיף שלא להכתים את עצמו בקרב.
במקרה שבו אפילו הספרנים של אייריאון נכשלים בהבסת האיום אייריאון יגש לקרב בעצמו. לכאורה הוא יראה מגושם עם כל הגלימות אותן הוא חייב לעטות כראש הספרנים, אבל בפועל הוא גמיש וזריז, מומחה בלחימה עם סכינים כמעט כמו שהוא מטיל לחשים: והוא בין מטילי הלחשים הטובים בעולם.
חשוב להדגיש שאייריאון ינסה לכל אורך הדרך לפתור את הסכסוך באופן מילולי (שכמובן יוטה לטובתו), וינסה לפתור סכסוכים באופן אלים רק כמוצא אחרון.


מטרות (לפי הסדר)
1. אייריאון באמת ובתמים אוהב את פרלין, יותר מכל דבר אחר בעולם. הביטחון של פרלין נתון בראש מעייניו של אייריאון, גם אם הוא דואג שכולם יחשבו אחרת למען ביטחון בנו שעלול להוות דרך לפגוע באייריאון - כולל פרלין, שמשוכנע שלאייריאון לא אכפת ממנו מעבר להיותו יורשו.
2. לא כל הארכיון נתון תחת שליטת הספרנים, רק השוליים שלו. על החלקים הפנימיים של הארכיון יש רק סיפורים ועדויות מלפני מאות שנים, רובם כוללים זוועות חייזריות שננעלו בפנים במטרה לגונן על העולם. אייריאון שלא איבד את רצונו להשיג עוד כוח נחוש בדעתו לפתוח את החלקים הפנימיים של הארכיון, ולנצל את מה שבפנים כדי לחזק את עצמו.
3. ישנן עדויות רבות המספרות על גדולת הארכיון. כיום הארכיון הוא מבנה מתפורר, ואייריאון נחוש בדעתו בנוסף להחזרת הספרנים למעמד השלטון גם להחזיר את הארכיון לגדולת העבר.
4. אייריאון מעוניין להגדיל את כוחו כל הזמן, ועל כן הוא נלחם ללא הפסקה עם ראשי הכנסיות האחרות והקיסר על זכותו לכפות את שלטונו על אדמות שאינן שייכות לו, כאשר ברוב המקרים הוא מנצח.

קרסי הרפתקה
1. פרלין בורח עם ההרפתקנים, בין אם הדמויות מודעות לזהותו של פרלין ובין אם לא, וכעת אייריאון רודף אחרי הדמויות.
2. פרלין נחטף על ידי אויב של אייריאון והוא שוכר את הדמויות על מנת שיצילו את פרלין.
3. אייריאון מנסה לפתוח את הארכיון הפנימי - מקום מלא בסודות אפלים וזוועות קת'ולהויות שמנסות לברוח, ומנצלות את אייריאון על מנת שיפתח עבורן את היציאה. הדמויות יכולות לעזור לו לפתוח את הארכיון, או לנסות ולמנוע ממנו. אייריאון משוכנע שהוא מסוגל לשלוט בזוועות שבפנים, ולא בטוח מה גרוע יותר לעולם: אם אייריאון ישחרר את הזוועות האלה לעולם או אם הוא באמת מסוגל לשלוט בהן.

בכל מקרה אייריאון יכול לשמש כדב"ש בתוך מערכה פוליטית, כאשר הוא מסוגל לשמש בן ברית או אויב, בהתאם לסיטואציה.
אייריאון מתאים או כנבל ראשי במערכה או כנבל משני - אבל אך ורק בתנאי והנבל הראשי מנצל את אייריאון בלי שזה ידע, דוגמת קרס הרפתקה מס' 3.
ברמת העיקרון הוא נבנה בשביל העולם שלי, אבל בפועל אפשר לערוך אותו לתוך פחות או יותר כל עולם מערכה.

אשמח לביקורות, עם דגש על כאלה בונות. תודה רבה!
 
קודם כל סיפור הרקע בהחלט מעניין.
אבל כנבל, אייריאון הוא לא ממש נבל בהכרח, הוא יכול באותה מידה לשכור את ההרפתקנים כדי שיצאו ללכוד את הבן הפוחז שלו או לשלוח אותם למשימה כדי שיפתחו את הארכיון הגדול.
אני מבין שהוא רצח את ההורה המאמץ שלו, אבל זה לא הופך אותו לנבל בפני עצמו.
בכל מקרה, הגשה טובה לדעתי, ודב"ש בהחלט טוב, אבל לא בטוח שהוא "נבל"
 
קודם כל, תודה רבה על הביקורת!
אייריאון לא נבנה אך ורק על מנת להיות נבל, זה בעיקר תלוי בדרך בה הוא רואה את הדמויות. אם הוא רואה בדמויות כלים שניתן לנצל, או איכשהו הן הצליחו להפוך אותו לבן ברית אמיי הוא באמת יהיה כזה. אבל ברגע שבו הדמויות מציקות לו בדרך כלשהי, אייריאון הוא הנבל הגדול שינסה להפיל את הדמויות בכל הזדמנות
 
חזרה
Top