• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 26] אודאיה ובאו

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס

אודאיה גדלה בחזית המים. זו לא הייתה ילדות טובה בגלל כמה סיבות שונות, אבל בעיקר בגלל עוני. אלא שאז הופיעה סיבה נוספת, קשורה לציפורים (זה כל מה שאפשר לחלץ ממנה), ואודאיה ברחה מחותם ונעלמה למשך יותר מעשר שנים. היא חזרה לפני שנה, קנתה בית בעיר הצבעים, והתחילה למכור חפצים כחרשית. אבל הפרט היוצא דופן באמת הוא החיה שהיא הביאה איתה קשורה בקולר: באו העטלף.

אף אחד בחותם לא ראה עטלף לפני באו, ואף אחד לא בטוח איך לעכל אותו. מצד אחד הוא יכול לעוף כמו ציפור. מצד שני הוא לא יכול להיות ציפור בגלל שיש לו פרווה, וחוץ מזה, טוב, אין סיכוי שבן אדם יוכל לשמור ציפור אמיתית קשורה. אבל הוא יכול לעוף, ויש לו מספר כוחות מאוד מעניינים: הוא יכול ליצור משבים חזקים עם כנפיו, לשאוב חום מהסביבה, להגדיל את עצמו לגודל של אדם ויותר ואחרון חביב - להפוך לאש חיה, מעין תבערה מרוכזת שמעופפת באוויר. דבר מעניין נוסף לגבי הכוחות שלו: הם לא עובדים כשהוא צמוד לאודאיה. רק כשהיא משחררת מספיק מהרצועה שלו בשביל שהוא יתרחק ממנה יותר משלושה צעדים הוא יכול להפעיל את הכוחות שלו, והם מתחזקים ככל שהמרחק גדל.
אודאיה מעולם לא נתנה לו להתרחק ממנה יותר משלושה מטרים.

אך דווקא היותה של אודאיה חרשית היא זו שמדאיגה את בעלי המעמד בעיר. בתור התחלה, נדיר שאדם ממעמדה של אודאיה יהפוך לחרש, עובדה שבעלי המעמד מאוד שמחים בה. עד כמה שהם היו רוצים חרשים נוספים, בעל כוח שמגיע מתוך חסרי הכוח הוא לרוב בעייתי ותמיד בלתי צפוי. אודאיה כבר הראתה סימנים מדאיגים - בתחילת דרכה היא מכרה חפצים בעיקר לסוחרים עשירים, סירבה לעשות עסקים עם תושבי הארץ הגבוהה ואז הפסיקה לעשות עסקים עם אנשים עשירים בכלל למשך יותר מחצי שנה. לאחרונה היא שוב התחילה לקבל עשירים וגם אצילים ובני מלוכה כלקוחות, אך התשלום שהיא דורשת מרגיז למדי.
היא מקבלת תשלום במתכות רק מאנשים פשוטים - מבעלי האמצעים היא דורשת טובות. זה מרגיז גם בגלל שזה מקשה על האנשים שלא רגילים לקשיים כאלה, וגם בגלל שהיא מוכרת לאנשים שבאופן רגיל לא היו יכולים להרשות לעצמם חפץ חרש. דייר רחוב חסר כל אחד קיבל ממנה יונה מכאנית, והוא מופיע איתה בכיכרות ומרוויח יפה. הטובות שהיא רוצה הן לרוב השגת היתרים לפרויקטים שונים או שכנוע בעל נכס למכור אותו, אך לפעמים היא מבקשת חומרים וחפצים מיוחדים ממקורות מסוימים. ולפעמים, בעד החפצים החזקים במיוחד שלה, היא דורשת נוצות.
כל החפצים שהיא מכינה עשויים ממתכת, מכוסים בכתמי פיח שאי אפשר לנקות ומכילים בועת זכוכית ובה להבה שאינה כבה. היא מרבה להכין אוטומטונים קטנים ואיברים חלופיים, אבל לעיתים נדירות היא מצליחה להכין כלי נשק רבי עוצמה. פעם היא מכרה חרב שחתכה יהלומים וירקה תופת, אבל הקונה מת לאחר כמה שבועות והחרב לא נמצאה מאז.

באו תמיד לצידה של אודאיה, כמובן, לרוב עוזר לה עם עבודתה. לאודאיה אין כבשן בסדנא, והיא משתמשת בבאו בשביל ללבן את המתכות שלה. באו מצידו עוזר לה בשמחה, כך נראה, אבל לפעמים הוא נעשה חסר מנוחה ומתחיל לעופף סביבה בעצבנות עד שהיא מרגיעה אותו עם חתיכות בשר. לא מומלץ ללבוש אדום בסדנא שלה - הוא אוהב את הצבע יותר מדי, וינסה לאכול אותו. אם הוא רחוק מספיק מאודאיה באותו רגע זה יכול להיות די מסוכן. ולעיתים רחוקות, בלילות מסוימים, באו נעשה חדור געגועים. בזמנים האלה אודאיה משחררת אותו והוא נתלה על המשקוף ומתחיל לשיר בצלילים עמוקים, יפהפיים, למשך שעות. אז הוא דומם, ואודאיה נושאת אותו פנימה וסוגרת את הסדנא לכמה ימים.

מה אודאיה באמת רוצה? כנראה שלא רק כסף, אבל אף אחד לא הצליח לגלות. היא נמצאת כמעט תמיד בסדנא הלוהטת שלה בעיר הצבעים, באו לצידה, כופה את רצונה על פיסת ברזל או חורטת פרטים ביריעת זהב. היא עדיין בשנות העשרים לחייה אך פניה קשות וגופה שזוף ושרירי. היא לובשת בגדי כותנה פשוטים וסינר מעור. הרצועה של באו עשויה מחוליות מתכת דקיקות, ומלופפת סביב אמתה. היא ידידותית לאנשים שהגיעו ממעמד נמוך, כמוה, וקרירה כלפי אלה שנולדו למעמד גבוה יותר. כלפיהם היא מנומסת אך יבשה. יש דבר אחד שהיא לא סובלת, והוא זלזול: מי שמזלזל בה יגורש מסדנתה, עם באו רושף על עקבותיו במידת הצורך. עיניה תמיד אדומות, אך היא לעולם לא ממצמצת.
פרט מעניין נוסף: היא כמעט אף פעם לא יוצאת החוצה, וכשהיא יוצאת, היא תמיד הולכת תחת שמשייה.

*******
שילוב במשחק:
* הדמויות יכולות לפנות לאודאיה בשביל חפצי חרש. בתחילת דרכן היא תיקח מהן תשלום גבוה אך לא בלתי סביר במתכות, אך בהמשך היא תדרוש שהן ימלאו משימות בשבילה.
* יותר ויותר אנשים מהמעמד הנמוך מקבלים חפצי חרש מאודאיה, והאצילים לא אוהבים את זה. אחד מהם שוכר את הדמויות לעצור את זה - לגנוב את החפצים, להפחיד את הלקוחות שלה, או "לשכנע" את אודאיה. אודאיה מצידה תילחם בחזרה בנחישות.
* יותר ויותר אנשים מהמעמד הנמוך מקבלים חפצי חרש מאודאיה, וזה מתחיל לעורר מהומות ברחובות. פחות תשלום מהנקודה הקודמת אבל יותר צידוק מוסרי. אפשר לשלב ביניהן.
* זר מעברה של אודאיה גבוה ושזוף מגיע לעיר, והיא בורחת ממנו ברגע שהיא רואה אותו. הוא שוכר את הדמויות לעזור לו למצוא אותה.
* הסדנא של אודאיה נהרסת, עדים אומרים שעל ידי ציפורים שירדו בחטף מהשמיים. אודאיה נעלמת, אבל הדמויות מקבלות ממנה הודעות עם בקשת עזרה ומשימות שהיא צריכה שהן יעשו בשבילה. בהתחלה הן יהיו פשוטות אך יעלו בסיכון עם הזמן עד שהיא תבקש מהן לתקוף ציפורים. הן יצטרכו להחליט איפה למתוח את הקו.
* באו ברח. יצור אש ענקי תוקף אזורים שונים בעיר. אי אפשר למצוא את אודאיה בשום מקום.
אם לא יצליחו לעצור אותו, ציפורים יתחילו להתאסף על הגגות. אם זה ימשיך, הן יתקפו אותו בעצמן, מה שרק יגדיל את ההרס שנגרם לעיר.


הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
תודה על התגובות :)

אדראן: לא. אולי יהיו בעולם של חותם מפלצות דומות למפלצות קלאסיות, אבל בהחלט לא במידה כזאת. אולי תהיה מפלצת שמוצצת דם, או רגישה לאור, או הופכת לעטלף, אבל לא כולם ביחד. אני רוצה שלחותם יהיו יצורים משלה.
מה שקצת מביך, בגלל שלא ציפיתי שיחשבו שאודאיה ערפדית. אז להבהרה, היא לא ערפדית כי אין ערפדים קלאסיים בחותם.

אבירהסורגת: לא ידוע. כלומר, אף אחד לא ראה עטלף לפני כן, הם לא ממש מכירים סיווגים שונים. למרות שאודאיה מאכילה אותו בשר מדי פעם.
 
ת'ור - עטלפי פירות נוטים להיות גדולים ומפחידים יותר, אוכלי הבשר הם הקטנים. זה נועד עבורינו ( השחקנים ) לדעת איך לדמיין את היצור - כשאתה אומר עטלף, אני מדמיינת יצור מאוד מיוחד, גם מבחינת כנפיים, גם מבחינת צורת פנים, אני גם מניחה שיש לו קרומים בין האצבעות של הרגליים הקדמיות, ואף במקום מקור - עוד דברים שמבדילים אותו מציפור, האם אני טועה ?
 
הל לורד: דבר ראשון, הנושאים של האתגרים תמיד היו הצעות בשביל לעורר רעיונות. אם הם הולידו רעיון שבעצם לא תואם לנושא, זה לא באמת משנה. עדיין הרווחנו רעיון חדש.
דבר שני, אתה מניח שבאו לא חשוב באופן קריטי לקריירה החדשה של אודאיה. אולי זה נכון, אבל מישהי שלא הייתה אמורה להיות חרשית היא חרשית ויש לה חיית מחמד שאף אחד לא מכיר. ע"פ התער של אוקהאם, סביר יותר שיש קשר בין השניים מאשר ששני דברים יוצאי דופן קרו במקרה לאותו אדם.
דבר שלישי, אתה צודק. הייתי יכול להרחיב על באו ולעשות אותו משמעותי יותר לדמות, וזו הזדמנות מפוספסת. אני שוקל לערוך ולכתוב עוד עכשיו.

אבירה: אני מאמין שלכל שחקן יש תמונה בראש של עטלף, והיא טובה מספיק. ברור שהוא לא ציפור, ברור שהוא לא משהו אחר. הצורה והגודל המדויקים פחות חשובים. אני חושב ש"עטלף" יוצר תמונה ברורה מספיק לרוב האנשים.

...אבל עכשיו הבנתי שאולי יש אנשים בקהל שיודעים יותר ממני על עטלפים, אז: באו נראה כמו עטלף ערפדי, אבל גדול כמו עטלף פירות.
 
חזרה
Top