• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 22] חתולים, אדוני החומר

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס

הברית של חותם עם החתולים נכרתה לפני יותר משמונה מאות שנה, ביום של השיטפון הנמלט. ההרס כלל חלקים גדולים מחזית המים ומעשייה, אבל יותר חשוב, גם כל החומות הדרומיות של חותם. באותם ימים עיר המדינה של גאטאנג התחרתה בחותם, והחליטה לנצל את ההזדמנות ולתקוף אותה. בלית ברירה, כשצבא גאטאנג התקרב, הקיסר כרת ברית עם החתולים כדי שיבנו את החומה מחדש. בבוקר למחרת החומה שוב עמדה, עשויה חימר ועבה כמו חתול. החתולים ניצבו עליה בשורה כשהצבא התקרב, וכשאבני המצור הראשונות פגעו בה החתולים תקפו.
שבוע לאחר מכן חותם כבשה את גאטאנג, אספה את שארית האוכלוסיה והשאירה את העיר נטושה. יום לאחר מכן החתולים התנחלו בה, ומאז לא שמעו ממנה יותר.

לחתולים מגוון צבעים ודוגמאות, אך כולם נראים דהויים ושטופים מעט. הם בהחלט נבונים, ומבינים היטב שפת בני אדם, אבל הם אף פעם לא מדברים בעצמם או משמיעים קול כלשהו. הם תמיד מסתובבים בקבוצות, ועוזבים את החומות שלהם רק לעיתים רחוקות. המניע היחיד שלהם, עד כמה שכולם יודעים, הוא שיתנו להם מקום לבנות בו את מבניהם.
החתולים הם אדוני החומר, ולמרות שלפעמים נראה שהם בונים רק עם חימר הם יכולים ללוש ולעוות כל עצם שהם רוצים, קשה ככל שיהיה. לפעמים הם מסכימים לעשות זאת בשביל מישהו - אחד החרשים של חותם ידוע בכך שחתולים מפסלים את יצירותיו - אבל רוב הדוגמאות ליכולותיהם באות מהאנשים שפגעו בהם. לחתולים יש זיכרון ארוך ויצר נקמנות אכזרי. אם פגעת בהם הם לעולם לא יתנו לך לעזוב את העיר, לא משנה איך תנסה, ויחכו להזדמנויות ללוש את איבריך. יש להם מאות שנים של ניסיון, והם יוודאו שלא תמות.

לפני כמה שנים החתולים התחילו להרחיב את החומה הדרומית לתוך העיר. בהתחלה הם בנו קירות קצרים מאוד, בסמטאות או מחוץ לדרך, ואנשים תהו אבל לא חששו. אבל עם הזמן הקירות התארכו והחלו לצוץ במקומות נוחים פחות, ואנשים מתחילים לדאוג. בשנה האחרונה החתולים חסמו צומת מרכזי יחסית, ואף אחד לא מעז לנסות לשחרר אותו. אנשים ניסו לדבר איתם בחוסר הצלחה, וכעת מנסים לשכנע את הלשכה או את מועצת האצילים הממאנת לעצור אותם לפני שהמצב יחמיר.
אבל החומות האלה גורמות לחשש גם מכיוון אחר: בהתחלה החתולים התחילו לבנות לתוך רובע מעשייה אך אז הופיעו ציפורים, התיישבו על קטעי החומה, והחתולים הפסיקו. מאז הם התרחבו רק לתוך חזית המים, אך לאחרונה הם שוב התחילו לבנות במעשייה. הציפורים חזרו אך הפעם החתולים ממשיכים. הציפורים, מצידן, התחילו להתיישב גם על החומות שבחזית המים (למרות שעדיין לא על החומה הדרומית). אם המצב יגיע לנקודת שבירה ושתיים מקבוצות החיות החזקות בחותם יתחילו להילחם, אין לדעת מה יהיו ההשלכות. והחלק הכי גרוע הוא שאי אפשר לדעת כמה נקודת השבירה קרובה, או למה כל קבוצה עושה את מה שהיא עושה.



הערות, הארות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
ציפורים. יש מגוון מיני ציפורים, כולן חדשות רעות, חלקן יותר מאחרות. אם לא כתבתי מין מסוים אפשר להניח שזה שילוב של כל המינים, כנראה בלי המינים הנבדלים יותר כמו ינשופים ועורבים. אז סנוניות, דרורים, חוחיות, יונים, יסעורים, סיסים, סיקסקים, פשושים, אנפות, חיוויאים, ברווזים, זרזירים, חופמים, נחליאלים, קוקיות, שחפים, ואולי גם כמה דורסים (בזים, עיטים, נצים, אוחות, תנשמות, ליליות, כוסות וכו').

חשבתי שפשוט יותר לכתוב "ציפורים".


והוספתי רפרנס בספוילר למעלה.
 
אהבתי את זה, בהנחה שזה לא וואחד ספוויילר : למה דווקא הציפורים ? זה נראה לי נוגד את כל מה שהם, ציפורים בורחים מחתולים ( כן כן, היה לי טווס בחצר שברח באימה מחתלתול ציפלון בן ארבעה חודשים), אוויר שמתחבר לציפורים די לא משפיע על חומות חימר....

מה מאפשר לציפורים לעצור את החתולים ?!
 
טוב, קודם כל, ציפורים הן חזקות. מאוד. למינים שונים יש יכולות שונות, אבל אסור לזלזל באף אחד מהם. אם הציפורים ירצו הן יחריבו את חותם ביום, אבל למרבה המזל הן מסתפקות בלעופף מעליה ולרדת מדי פעם למצוא אוכל. היכולות הידועות שלהן כוללות דיבוק, יצירת נחשולי נוצות חדות, נעילת שרירים, זימון ירח קטן ועוד, ואלה רק היכולות הידועות שלהן. אם הן יצאו למלחמה נגד החתולים הנזק יהיה קטלני ונרחב.

העניין הוא שהחיות בחותם (ובכלל) לעיתים קרובות מתעלות על בני אדם, בעוצמה אם לא בתבונה, והחזקות שבהן פועלות ממניעים שאף אחד לא מכיר. אז בהנחה שזה אכן עימות ולא משחק מורכב בין שתי הקבוצות, לציפורים הייתה את היכולת לאיים על החתולים, וקודם זה הספיק ועכשיו כנראה שלא. האם מלחמה מתקרבת? האם זה משחק פוליטי כלשהו, באיזו פוליטיקה שלא תהיה להם? האם זה בעצם שיתוף פעולה, איכשהו? החיות זרות מדי בשביל לדעת, אם בני אדם יכולים בכלל להבין את דרך החשיבה שלהן.
 
זה כתוב טוב אבל חסר - מה הם החתולים בחותם? גודל רגיל ופשוט תבוני או משהו אחר לגמרי?
אם זה גודל רגיל, למה אנשים מפחדים מהם - לא צריך מידע מכאני אבל לפחות את הסיפורים /עובדות שכל תושב חותם מכיר.
 
ת'ור אמר/ה:
טוב, קודם כל, ציפורים הן חזקות. מאוד. למינים שונים יש יכולות שונות, אבל אסור לזלזל באף אחד מהם. אם הציפורים ירצו הן יחריבו את חותם ביום, אבל למרבה המזל הן מסתפקות בלעופף מעליה ולרדת מדי פעם למצוא אוכל.

נשמע כמו אלים, אז אני מניחה שהזקנים שמפזרים ליונים את שאריות החלה סוגדים להן בעצם ?
 
אולדמן: כן, הם נראים בערך כמו החתולים שלנו, רק בצבעים קצת דהויים.
אנשים מפחדים מהם בגלל שאם אתה נוגע להם בחומה, הם מתנקמים בדרכים יצירתיות. הם יכולים ללוש בשר ועצמות (וכל חומר אחר) כמו פלסטלינה, הם אספו הרבה מאוד ידע אנטומי לאורך השנים, ויש להם דמיון מקורי להחריד. אחד התעלולים החביבים עליהם הוא לסובב את האצבעות 90 מעלות אחורה, ככה שתאבד את רוב השימושיות של הידיים שלך בלי שבעצם תרגיש כאב. הם אוהבים להיות נקיים ולקחת את הזמן.
וזה רק מה שאנשים יודעים, סביר להניח שלחתולים יש עוד כוחות שהם לא חושפים. הם שווים בכוחם לציפורים (מכונות טרור מעופפות) ולסוסים (ממזרים ערמומיים שחתמו חוזים עם חצי מחותם), אז כנראה שיש להם עוד כמה אסים בשרוול. מצד שני אלה חיות, אז קשה לדעת.

קנייטס: יותר כמו יצורים מיתולוגיים, אבל כן, יש סגידה כלשהי פה ושם. מצד שני יש הרבה דברים לסגוד להם, אז מחפשי אלוהים מתחלקים בין הרבה מועמדים שונים.
 
ואו. סוף סוף (נראה לי) שקראתי את כל השו"ש שלך על חותם.
קודם כל- מרשים מאוד. אתה משתמש בז'אנר הפנטסיה ומנצל אותו היטב.
זה בהחלט מרגיש שונה, זר, אקזוטי ומעורר רצון לחקור ולקרוא עוד ועוד.
סלח לי אם אפגיז אותך בשאלות-
1) בד"כ, לכל עולם פנטזיה יש איזשוהי נקודת השקה לתרבות מהעולם שלנו. נגיד מו"ד קלאסי, יוצאת ממקודת הנחה שאתה מכיר את "אירופה ימי ביניים".
נשגבים מקבל השראה רבה מארצות אורינטליות וכן הלאה. אני מנסה לזהות משהו בסגנון השמות, מבנים וחברה דאתה מזכיר- ולא מצליח למצוא מקודת השוואה. חוץ אולי מדמות אחת שקראת לה עולא- שם ארמי(?)
פשוט, הייתי רוצה לדעת איזה בגדים לדמיין לאנשים, פלייליסט של איזה מוזיקה עממית לשים ברקע כשאני קורא את זה. אולי זה בבלי כזה? זקנים מרובעים? הם שזופי עור?
2) מה זאת שכונת מעשיה?
3) הבנתי שבעצם אין כרגע בחותם כל כך שלטון מרכזי- אז בעצם, זה די אנרכי? תושב שרוצה לגבות חוב משכן שלו יאלץ לבוא בעצמו עם נבוט?
4) האם אתה מנחה את זה לקבוצה? באיזה שיטה? כי נראה שמו" ד כמו שהיא, למשל לא תתאים.
5) הערה לגבי עלמות בת אפר- אני חושב שדוקא הן יכולות להיות מאוד שימושיות- דבר ראשון, הן יכולות להיות דמויות מאוד מענינות, ובהרפתקה שכתבת על המחלה של הכתמים, לדעתי כמרפאות בחסד הן גם אמורות למלא תפקיד.
6) אפשר לעשות עסקאות של שינוי צורה גופי "חיובי" עם חתולים? להחזיר גפיים כרותות, להעלים צלקות וכו'
 
תודה :) והשאלות מתקבלות בברכה.

1. שאלה מעניינת, אני מודה שלא חשבתי על זה יותר מדי. מבחינת לבוש וארכיטקטורה הייתי אומר אזור הרנסאנס (למרות שבלי הרמה הטכנולוגית) - עניים לובשים בגדים פשוטים מכותנה (בגדים מהחי יקרים מהרגיל משמעותית) או סחבות, המשמר לובש מדים פשוטים, האצילים לובשים בגדים מגונדרים (למרות ששלהם גולשים קצת לכיוון התקופה הויקטוריאנית).
כמובן שיש יוצאי דופן - עולא, לדוגמא, מגיע מאזור מזרח-תיכוני יותר, ובאזורים הפחות מרכזיים של חותם יש הבדלים משמעותיים יותר, אבל האסתטיקה הכללית היא אירופאית.
מצד שני, הערכים, אמונות ומבנים חברתיים שונים הרבה יותר, אז זה פחות מתבסס על התקופה משמו"ד מתבסס על אירופת ימי הביניים.
2. מעשייה הוא אחד הרובעים של חותם, כמו חזית המים, עיר הצבעים, הארץ הגבוהה, הביבר האכזר, הספוג השחור... אני ארחיב עליו בהזדמנות, אבל במשפט אחד זה המקום אליו התנקזו הדברים הנשכחים, איפה שאגדות ויצורים שעבר זמנם חיים. הוא נמצא בדרום-מערב העיר, נושק לחומה ולרעלה. לרוב התושבים של הרובעים האחרים מתרחקים משם - אמירה מקובלת היא "תשאיר למעשייה את אשר למעשייה".
3. קודם כל, המבנה הכלכלי מבוסס הרבה יותר על סחר חליפין (כולל טובות) ופחות על כסף. תוצאת לוואי היא שאין הרבה הלוואות או תשלום מאוחר, אתה משלם ואתה מקבל, אז חובות הם דבר שיש בעיקר לעשירים ולאצילים שמתייחסים אליהם כעוד חלק במשחק.
דבר שני, יש הרבה יותר הסתמכות על אמון ומוניטין. אם יש לך מוניטין טוב יש יותר סיכוי שיסחרו איתך, ושיתנו לך תנאים טובים יותר בנוגע לתשלום. זה גם אומר שאם אתה חייב טובה למישהו אתה הולך לשלם את הטובה גם אם אתה ממש לא רוצה, או שכולם ידעו שאתה שומט טובות ורק אנשים מפוקפקים מאוד יסכימו לסחור איתך.
דבר שלישי, בעניינים חשובים תמיד אפשר לחתום על חוזה של הלשכה - הם יעילים מאוד, ולא יקרים מדי לסוחרים קטנים ושאר אנשי מעמד הביניים.
מבחינת סדר חברתי, לזה יש את משמר הלילה בחזית המים ומשמר היום בעיר הצבעים והארץ הגבוהה. בשאר הרובעים אין ממש רשות אוכפת סדר רשמית, אבל הסדר בכל נשמר, בדרך זו או אחרת.
4. לא מנחה, סתם נהנה להמציא. אני חושב שבהתאם לסגנון המשחק יכול להתאים גורל, עולמות פראיים או אפילו הנשגבים בעצימות נמוכה-בינונית, אם רוצים לקחת את זה לשם.
5. כן, הן קיימות בשביל למלא את הרקע. הן לא יהיו המרכז של יותר מדי הרפתקאות, אבל הן תמיד שם בשביל לעזור ולתת לעיר קצת יותר נפח.
6. אף אחד אף פעם לא עשה דבר כזה, עד כמה שכולם יודעים, אז כמו תמיד בחותם התשובה היא "אולי..?"
זה כנראה אפשרי אבל מאוד לא סביר. החתולים הם מאוד בדלנים, אז תצטרך להציע להם משהו *מאוד* מיוחד בשביל שהם אפילו יקשיבו לך.
 
תודה על התשובות!
אני רק שאלה-
כל החיות והתופעות העל טבעיות- דמויות יכולות להלחם בהן?
פשוט לשרוד איתם באותה מידה ששורדים גשם וסופות? (כפי שנראה שעושים רוב תושבי חותם)
איזו אינטרקציה עם כוחות העל מצופה בעצם משחקנים?
ומצפה בקוצר רוח לעוד! אני בהלם שלא נחשפתי לעיר חותם עד עכשיו!
 
יכולות, בטח יכולות. בתור התחלה, לא כל החיות תבוניות ולא כל החיות חזקות מבני אדם. כמעט לכולן יש כוחות כלשהם, אבל חלק גדול מהם לא מסוכן במיוחד. גם התופעות העל טבעיות באות במגוון רמות, וכל אדם בחותם צריך להתמודד עם תופעות כאלה מפעם לפעם. (למרות שבחותם רובן לא על טבעיות, הן פשוט... טבעיות)
הקמפיין האידיאלי בחותם, מבחינתי, הוא להתחיל כאנשים בקושי יוצאי דופן ולהתחזק בהדרגה, תוך כדי איסוף חפצים מיוחדים, קשרים וכוחות עד שהדמויות יוכלו להתמודד עם כל יצור.
(הערה חשובה: אני מאמין שבקמפיין כזה היכולות המיוחדות של הדמויות צריכות להתקבל מהסביבה, לא מעצמן. לא לעלות דרגות ולפתוח אפשרויות חדשות, אלא לקבל את היכולת כתלות במה שעושים. אי אפשר לעשות וואטאבר ולצבור 'נסיון', צריך לצאת ולחפש מקומות ללמוד\לקבל\ליצור דברים חדשים)

ואל תדאג, אני מאוד נהנה לכתוב על חותם ויש לי עוד הרבה רעיונות, אני רק צריך למצוא את הזמן.
 
חזרה
Top