• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 15] גני הלשכה

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
לכל יצור חי יש נשמה, היא כוח החיים השולט בגופו. כשהוא מת היא מתפזרת בעולם, נספגת על ידי הצמחים שבתורם נאכלים על ידי החיות ובני האדם. כשנקבה הרה היא צריכה לגדל בשביל ילדה נשמה, בנוסף לגוף, וכששניהם גמורים הוא יוצא לאוויר העולם. זוהי לא תיאוריה נחמדה וחסרת משמעות, זו האמת: ישנן נשמות חזקות מספיק שמצליחות לא להתפרק ולחיות פעם נוספת בגוף נוסף, עם חלק מהזכרונות והיכולות שהיו להן בעבר; נשים שאוכלות כמות גדולה של ירקות שורש (העשירים יחסית בפירורי נשמה) במהלך הריונן יכולות לקצר אותו; והלשכה של חותם שולטת במחזור הנשמות ומטפחת אותן במגדל התת קרקעי שלה.

קודם כל, קצת רקע.
הלשכה התחילה כארגון קטן של מלומדים שחקרו את טבעה של הנשמה בנסיונות להאריך את החיים. הם התקדמו מעט מאוד, עד שיום אחד אימצה אותם דמות חשובה: הקיסר. הוא תמך בהם עם משאבים, קשרים ויש שאומרים שאפילו נתן להם לחקור את נשמת הקיסר (וכמובן שאחרים אומרים שהם גרמו לניפוץ נשמת הקיסר, אך כיום אף אחד כבר לא מתייחס לטענות האלה). תחת הקיסר הלשכה התפשטה במהירות והחלה לבצע תפקידים נוספים רבים מעבר למטרתה המקורית. גם כשהקיסר התחלף כוחם לא פחת, והוא המשיך לגדול עד ההתנפצות.
אחרי ההתנפצות הלשכה לא הייתה מה שהייתה. היא הצליחה להעמיד פנים שמצבה לא השתנה בהתחלה, וקיבלה ממועצת המלוכה את סמכויות הניהול של המסחר, המשמרים והקשרים בין הגופים השונים של העיר. העמדת הפנים קרסה לא הרבה אחר כך, והלשכה קרסה תחת עומס התפקידים ונאלצה לוותר על רובם. כיום, למרות שהם רשמית עדיין מנהלים את העיר, הם למעשה רק מטפלים בנשמות המתים של חותם ומחלקים חוזים כובלים ביותר.

החוזים של הלשכה הם יעילים ביותר, ומגיעים בשלושה סוגים: חוזה כאב, חוזה שינה, וחוזה מוות. אם לאחר שאיש הלשכה ערך וחתם את החוזה (והם מקפידים להבהיר את המחויבויות של כל צד ולהעלות חורים אפשריים מראש) אחד הצדדים מפר אפילו סעיף אחד, הוא נענש בהתאם לסוג החוזה. אם זה היה חוזה כאב, הוא סובל כאב פועם בראשו וליבו; אם זה היה חוזה שינה, הוא נרדם ומקבל סיוטים מדי פעם; ואם זה היה חוזה מוות, הוא מת. אם ניתן לתקן את העוולה (דבר שצריך להיות מפורט בחוזה), העונש של שני הסוגים הראשונים מפסיק אחרי שהיא מתוקנת.
אך זוהי רק פעילות צדדית של הלשכה. התפקיד העיקרי שלהם, שכולם יודעים במעורפל אך לא חושבים עליו יותר מדי, הוא לאסוף ולטפח את הנשמות של חותם. הם שומרים שהנשמות של אנשי חותם לא יתפזרו כמו רוב הנשמות אלא יחזרו להיוולד מחדש, טובות וחזקות יותר. בזכותם, אנשיה של חותם הם באמת חזקים יותר מרוב האנשים - התכונות הטבעיות שלהם (ביכולת או באופי) מוקצנות יותר, ויוצאי הדופן הם יוצאי דופן במיוחד. אך זוהי תוצאת לוואי.
המגדל התת-קרקעי של הלשכה ממוקם מתחת לקצה המערבי של הארץ הגבוהה, וזהו גן מופלא. יהיה יותר נכון לקרוא לו אנטי-מגדל - זהו חור תלול בעומק ארבעים מטר בשכבת אבן הצור שמתחת לחותם, ששורש אדיר שצומח מתקרת המערה מתפתל במסלול ספירלי עד לתחתיתו. עצי פרי, פרחים וצמחים שאיש אינו יודע איך לקרוא להם גדלים בצידו התחתי של השורש, צומחים מטה בגוונים בוהקים של לבן, כחול וסגול. השורש מושך אליו את הנשמות ההמשתחררות כשאדם מת והן גדלות עליו כפרחים. התהליך מזכך ומחזק אותן, וכשתינוק חדש נולד בעיר הפרח נובל והנשמה מתחילה חיים חדשים. אך כאמור, זוהי תופעת לוואי. הנשמות הן המזון של הגן. זיכוכן עוזר לו לגדול, וככל שהוא גדל השורש דוחף עמוק יותר לתוך האבן ומעמיק את החור. המטרה הסופית של הלשכה היא להעמיק את החור ככל שתוכל. תופעת לוואי נוספת היא הפירות שגדלים על העצים - הם יכולים לשמש כבסיס לקסמים מורכבים של ריבוי גופים והצללת הדעת, והלשכה משתמשת בהם כשכוח האדם שלהם לא מספיק, למרות שלא באותה מידה כמו פעם. הם למדו את הלקח שלהם.
פעם הלשכה השתמשה בפירות הרבה יותר כדי לטפל בכל המטלות שלהם, וכך לקחו על עצמם עוד ועוד תפקידים. הם יכלו להרשות את זה לעצמם בגלל שמגדל הגן שלהם היה עמוק בהרבה אז. הקיסר נתן להם להשתמש בנשמת הקיסר, לא כמזון לשורש ולצמחים אלא כקב - והשורש גדל והעמיק מאוד כשהוא נשען על הקב הזה. אז נשמת הקיסר התנפצה, השורש קרס והאבן דחפה מעלה ורידדה את המגדל לעומקו הנוכחי. מאות שנים של עבודה אבדו ברגע.

כיום הלשכה זהירה יותר. היא עובדת על גידול השורש בעזרת נשמות חזקות, בלי פתרונות קסם. היא מספקת חוזים כדי לשמור על רשת הקשרים והמידע שלה ברחבי העיר. הם מנצלים את מעט הכוח שלהם בשביל להתערב באירועים ולהטות אותם סביב דמויות מפתח - לפעמים לטובתן, לפעמים לרעתן, תמיד בשביל לחזק אותן ואת נשמותיהן. הם גם פעילים מאוד מאחורי הקלעים של הארץ הגבוהה ודוחפים בעדינות את הרעיון של איחוד נשמת הקיסר. גם אם הם לא ישתמשו בה כמו פעם, נשמה חזקה כל כך עדיין תאיץ את קצב הגדילה של הגן עשרות מונים.

שילוב במשחק:
* החוזים של הלשכה. אין הרבה מקום להעמקה בכיוון הזה, אבל זו דרך להציג את הלשכה לשחקנים.
* ככל שהדמויות יצברו לעצמן שם הלשכה תתערב יותר באירועים סביבן. ההתערבות תהיה קטנה מאוד בגלל מחסור המשאבים של הלשכה, אבל הדמויות יוכלו לשים לב לצירופי מקרים מוזרים מדי פעם. אם גם הן מעורבות בארץ הגבוהה יהיו להן יותר הזדמנויות להיתקל בסוכני הלשכה.
* אם הדמויות מוכנות לעבוד עם הלשכה וצוברות את אמונה, הלשכה תחשוף בפניהן יותר ותיתן להן משימות מורכבות יותר. בסופו של דבר הדמויות יכולות להפוך לסוכנים במשרה מלאה או חלקית של הלשכה, עם גישה מלאה למידע ולפירות.



-----------------
הממ, שוב יצא די ארוך, אבל אני מרוצה.

הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
ממש מגניב.
אבל, אני לא בטוח עד כמה הרקע על הנשמות שהכנסת בהתחלה ולדרך שן עובדות בעולם באמת משרת את העלילה. זה נראה לי קצת כמו רובד מורכבות שלא תורם ואולי מפריע. בייחוד אם רוצים לשלב במערכה אחרת.
 
תודה על התגובה.

הדרך בה נשמות עובדות כאן לא באמת חשובה. אם רוצים להתאים לעולם אחר, זה עובד פחות או יותר אותו דבר, כל עוד יש נשמות. אז גן המגדל לא צריך לשמור שהן לא יתפזרו, הוא רק מושך ומחזק אותן.

למרות שאני מודה שלא חשבתי יותר מדי על איך לשלב דברים מחותם במערכה אחרת...
 
חזרה
Top