• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 שאעיר- המרה למהדורה 5 כברית כושף

אני כבר זמן מה, עובד על קמפיין באל קאדים וכבר דנתי על זה בפורום.
אז אני עובד על זה כבר זמן רב- שאעיר, לקחתי השראה ממכאניקות במרחבי מו"ד, כולל מהדורה 3.
אני עוד צריך לעבוד על רשימת "פלאי שאעיר" שמחליפים את eldritch invocations.
וגם הרחבה לעוד סוגי ג'ן.

אשמח לביקורות, תיקונים, עגבניות וכו'

latest




שא'איר כברית כושף


בזאחארה, ישנם אנשים שמיומנתם היא בקשר עם מישורי היסודות ובייחוד עם הג'ינים שמהקשר איתם הוא צובר עוצמה. שא'איר מעוררים כבוד בג'ינים, גם עם בתערובת סלידה.


בניגוד לכושפים שמשרתים ג'יני אציל כלשהו, השא'איר מתקדם בכיוון הפוך- הוא בן תמותה שמשעבד או מעסיק ג'ינים בתור האדון.


בן בריתו האמיתי במסע, הוא דוקא ג'יני מזן נחות שנקרא ג'ן ( Gen) שנענה לקריאת השא'איר. במישורי היסודות הג'ן מקבלים יחס של זלזול, ודרך העזרה לשא'איר הג'ן יכול להשיג מעמד כלשהו ואולי בעתיד להיות מעל הג'ינים שהוא עוזר לשא'איר לשעבד/להעסיק.
זאת גם עשויה להתפתח כמובן לחברות של ממש.


ג'ינים מתיחסים בכבוד מעורב בחשד כלפי שאעיר, ואם יש בחבורת הרפתקנים שאעיר, הם יתמקדו בשאעיר, בין אם בקרב או התקלות חברתית.


בגלל החשיבות של הג'ן לשא'איר חייבים לבחור בברית השרשרת (Pact Of Chain)


יש לבחור באחד מארבעת (תשעת) הזנים (הידועים) של הג'יני.
לכל אחד מהם מופיע ג'ן קצת שונה ורשימת קסמים מורחבת שונה.


אדמה-דאו.
הדאו ידועים בהערכה שלהם כלפי חפצים ומזימות איכותיות. הם ידועים כנקמנים אך גם משיבי טובה. הם לא רואים בעיה בשיעבוד אחרים אך פוחדים בעצמם מלהשתעבד.


רשימת קסמים מורחבת:
1- Absorb elements, Earth Tremor
2-Maximilian's Earthen Grasp, Magic Weapon
3-Erupting Earth, Wall of Sand
4-Conjure Minor Elementals, Stone Shape
5-Conjure Elemental, Wall of Stone


הדאולאני-ג'ן האדמה


יסודן קטנטן, לעתים קרובות רע כאוטי
דרג"ש: 11
נק"פ: 9 (2ק4 ו+4)
מהירות: 20, התחפרות 10, תעופה 20


כוח: 10(+0)
זרז: 12(+1)
חוסן: 14(+2)
תבנ: 13(+1)
חכמ: 15 (+2)
כרז: 10(+0)


מיומניות: ארקאנה+3, התגנבות +3, ג'יני לור* 3+
חסינות לנזק חומצה.
חושים: Passive Perception 12
שפות: מדוברת(מידאני באל קאדים), טראנית(שפת יסודני האדמה)
ד"א: 1/4 (50 נקנ)
קסם מולד (Innate Magic)
קסם של הג'ן מבוסס כריזמה
גלגול הצלה 10
התקפת קסם +2
יכול להטיל את הלחשים הבאים ללא מרכיבים.
Earth Mold תמיד
planeshift פעם ביום (רק לעצמו)


*בספר על פיו אני מתבסס הוסיפו שלושה מיומניות. ביניהן ג'יני לור


ג'ן של דאו נקרא דאולאני. הם דמויי אדם קטנטנים שבשרם קשה כסלע. גובהם נע בין 30 ס"מ ל38 ס"מ.
עורם בדרך כלל בגוון נחושת עשיר, אבל יכול להיות בגוונים שעל הספקטרום של שזוף וחום.
השיער כהה מאוד ונוטה לשחור. זכרים נוטים להעדיף לגלח את ראשם, ולגדל שיער פנים מפואר ולקשט אותו בתכשיטים. עיניהם קשוחות ובגוון טופז.
דאולאני נודעים בעקשנות שלהם, בדיבור הישיר וחסא הטאקט שלהם.
אולי כנקמה בדאו הגדולים שמשעבדים את בני מינו, הוא ישמח להדריך בן אנוש בשיעבודם.
דאולאני כנראה יסתדרו הכי טוב עם שא'עיר שמחפש להשתפר ולא מתקמצן על ההוצאות למען מטרותיו.
דאולאני אוהבים את המראה של היסוד שלהם- חול, אבנים אדמה וכו'
אבל עוד יותר הם אוהבים עושר של זהב ואבנים טובות. דאולאני נוטים לעצלנות וכשיקבלו משימה הם ישתדלו למצוא את הדרך הקלה ביותר לעשות אותה. מצד שני הם ישתדלו מאוד לרצות את השא'עיר שלהם באמונה שהוא ישיב להם כגמולם.





אוויר-דג'יני
הדג'יני ידועים בפראות ובנדיבות שלהם בו זמנית. הם הסלחנים ביותר לשירות בני אדם וסלחנים לחולשות האנושיות שמשעשעות אותם. שירות קצר הם מקבלים כגזירת גורל 'מאכתוב', אך משירות ארוך הם סולדים. כליאה היא תועבה בעיניהם ובגידה היא בלתי נסלחת.


רשימת קסמים מורחבת:
1-Absorb Elements, Thunderwave
2-Dust Devil, Warding Wind
3-Wind Wall, Call Lightning
4-Conjure Minor Elementals, Storm Sphere
5-Conjure Elemental, Control Winds


הדג'ינלינג-ג'ן האוויר
יסודן קטנטן, לעתים קרובות טוב כאוטי
דרג"ש: 12
נק"פ: 7 (2ק4 ו2+)
מהירות: 15, תעופה 60


כוח: 7(2-)
זרז: 14(2+)
חוסן: 12(1+)
תבנ: 13(+1)
חכמ: 15 (+2)
כרז: 10(+0)


מיומניות: ארקאנה+3, התגנבות 4+, ג'יני לור* 3+
חסינות לנזק רעם.
חושים: Passive Perception 12
שפות: מדוברת (מידאני באל קאדים), אאורנית(שפת יסודני האוויר)
ד"א: 1/4 (50 נקנ)
קסם מולד (Innate Magic)
קסם של הג'ן מבוסס כריזמה
גלגול הצלה 10
התקפת קסם +2
יכול להטיל את הלחשים הבאים ללא מרכיבים.
Gust תמיד
planeshift פעם ביום (רק לעצמו)


ג'ן של אוויר נקראים דג'ינלינג. הם דמויי אדם קטנטנים וקלילים עם עור בגוונים כחולים ועיניים בוהקות. גובהם נע בין 20 ס"מ ל30 ס"מ. השיער להם בדרך כלל שחור, לבן או בגוון של כחול.
הם אוהבים להתלבש במשי נוצץ.
הם מוסריים וגאוותנים ובעלי צד שובבי ונהנים להעניש בתעלולים את השא'עיר אם הוא פגע בהם.
דג'ינלינגים הכי נהנים מאוויר פתוח, אבל קל לספק אותם באבני חן נוצצות, בדים מרהיבים וממתקים.


עבורם, כדג'ינלינגים קטנים השא'עיר הוא הדרך לקבל כבוד ואולי להערים על הדג'ינים הגדולים והגאים.
כשהם מקבלים משימה, הם יחשבו מה יביא את התוצאה הטובה ביותר לשא'עיר, עצמם וכל מי שיהיה מושפע.



אש-איפריט
האיפריט ידועים בעורמה ובאכזריות שלהם שמתחרה בשדים ושטנים. הם נהנים ממשחקי כוח וכשהם משועבדים הם ינסו להשחית את השאע'יר לנטיית רוע. הם מאלה שינסו לתפוס את משעבדיהם בניסוח.


רשימת קסמים מורחבת:
1-Absorb Elements, Burning Hands
2-Aganazzar's Scorcher, Scorching Ray
3-Melf’s Minute Meteors, Fireball
4-Conjure Minor Elementals, Fire Shield
5-Conjure Elemental, Immolation


האיפריטקין- ג'ן האש
יסודן קטנטן, לעתים קרובות רע סדר
דרג"ש: 12
נק"פ: 7 (2ק4 ו2+)
מהירות: 20, תעופה 60


כוח: 7(2-)
זרז: 14(2+)
חוסן: 12(1+)
תבנ: 13(+1)
חכמ: 15 (+2)
כרז: 10(+0)


מיומניות: ארקאנה 2+, התגנבות 2+, ג'יני לור* 2+
חסינות לנזק: אש
חושים: Passive Pereption 10
שפות: מדוברת (מידאני באל קאדים), אינגאנית(שפת יסודני האש)
ד"א: 1/4 (50 נקנ)
קסם מולד (Innate Magic)
קסם של הג'ן מבוסס כריזמה
גלגול הצלה 10
התקפת קסם +2
יכול להטיל את הלחשים הבאים ללא מרכיבים.
Control Flames תמיד
planeshift פעם ביום (רק לעצמו)


ג'ן של אש נקראים איפריטקין. הם דמויי אדם קטנטנים. בדרך כלל, עורם שחור כפיח או במגוון צבעי אדום ותמיד מפצפץ ומתבקע בלהבות. שיערם או שחור לחלוטין או בספקטרום הגוונים שניתן למצוא באש כולל כחול בהיר.
הם גבוהים יחסית לשאר הג'ן ונע בין 25 ל35 ס"מ. עיניהם זורחות כגחלים. הם מעדיפים קישוטים עשירים כמו קטיפה ואריג דמשק.


האיפריטקין עשויים להיות שיפוטיים ונוטים למריבות. הם מאבדים את סבלנותם בקלות. הם חמי מזג ומשולהבים והם אסירי תודה למי שמספק את האש הפנימית שלהם.
למרות נטייתם לרוע, זה לא אומר בהכרח שהשע'איר שלהם חייב להיות רע: אבל הם יחפשו דרכים לאיים ולסחוט אותו כדי להכפיף אותו לרצונם אם מטרותיהם מנוגדות.
האיפריטקין חשים הכי בנוח בחום קיצוני- כמו נפחיה או שמש קופחת. הם נהנים מפינוקים ובין השאר רקמות, מתכות יקרות בוהקות ותבלינים נדירים.
כשהוא ממלא משימות האיפריטקין חושב על טובת עצמו, והם יודעים לשימצה בעיוות המילים של השע'איר.
שע'איר שעובד איתם יצטרך לבחור בזהירות את ניסוח פקודתיו.



מים-מאריד
המאריד ידועים בעצמאות והגאווה שלהם. כל מאריד מאמין על עצמו שהוא ראוי להיות הפאדישאח! כמו גם במזגם שהפכפך כסערה ובאהבתם לחנופה.


רשימת קסמים מורחבת
1-Absorb Elements, Fog Cloud
2-Blur, Mirror Image
3-Tidal Wave, Water Breathing
4-Conjure minor elementals, Watery Sphere
5-Conjure elementals, Maelstrom


מארידאן- ג'ן המים
יסודן קטנטן, לעתים קרובות ניטרלי כאוטי
דרג"ש: 12
נק"פ: 5 (2ק4)
מהירות: 20, תעופה 40, שחיה 50


כוח: 7(2-)
זרז: 14(2+)
חוסן: 12(1+)
תבנ: 13(+1)
חכמ: 15 (+2)
כרז: 10(+0)


מיומניות: ארקאנה 2+, התגנבות 2+, ג'יני לור* 2+
חסינות לנזק: קור
חושים: Passive Pereption 10
שפות: מדוברת (מידאני באל קאדים), אקוואנית(שפת יסודני המים)
ד"א: 1/4 (50 נקנ)
קסם מולד (Innate Magic)
קסם של הג'ן מבוסס כריזמה
גלגול הצלה 10
התקפת קסם +2
יכול להטיל את הלחשים הבאים ללא מרכיבים.
Shape Water תמיד
planeshift פעם ביום (רק לעצמו)


ג'ן של מים נקראים מארידאן. הם דמויי אדם קטנטנים, עורם מבהיק מטיפות טל וערפל. עורם ירוק עם גווני כחול ושיערם יכול להגיע לגוונים הבהירים ביותר של קצף ים.
כשם שהמארידים הם הגדולים שבג'ינים, המארידאנים הם הגדולים שבג'נים, כך שגובהם עשוי להגיע ל40 ס"מ. לעיניהם יש ברק כמו של פנינים. המארידאנין אוהבים בגדים מתנופפים וקצת גדולים מדי, וחובבים תכשיטים של צדפים, פנינים ואלמוג.
הם נוטים לגחמנות ולשובבות, ולעתים קרובות לא חושבים על ההשלכות של הגחמות שלהם.
הם בטבעם כאוטיים, ויכולת הריכוז שלהם קצרה. הם מעדיפים שא'עיר שיהיה סקרן ומוסח דעת בקלות כמוהם.
המארידאנים מעדיפים איזורים לחים ועוד יותר מזה גופי מים גדולים. עיניהם בורקות למראה עושר מהים; כמו דגים וכוכבי ים. מצדפים ואלמוגים הם ישמחו ליצור תכשיטים מפוארים מעוטרים בפנינים, אבני ברקת וספיר.
המארידאנים מחפשים הזדמנויות להתחנף לאדונים שלהם כולל השאע'יר.
כשמוטלת עליהם משימה, הם פחות חושבים על עצמם, אלא על הטווח הארוך כדי לקבל שכר מהאדונים שלהם.





ובניגוד לכל אלה יש את החעייאל- הג'יני של שום יסוד. הג"יני של הצל.





משרת ג'ן- בדרגה 1, הצלחת ליצור קשר עם ג'ן בעזרת הלחש מציאת מסייע (Find Familiar). הלחש ברשימתך ולא נספר כנגד רשימת הלחשים הידועים. את הלחש ניתן להטיל כטקס(ritual) יצרת איתו ברית, בין אם בהסכם הוגן, או שיעבוד תחת מניפולציה ערמומית- הג'ן מקשר בינך לבין מישורי היסודות והג'ן הוא הצינור לכוחות שבידי השאעיר.
ג'ן הוא יסודן קטנטן שגם מייעץ ומדריך את השאעיר לגבי הזן הג'יני ומישורי היסודות.
גם אם הג'ן לא נמצא פיזית קרוב לשאעיר, כל עוד הברית קיימת ביניהם, השאעיר יכול להטיל לחשים.


אם השעאיר עד או חוקר לחש מדרגה שהוא יכול להטיל, כפעולת בונוס הוא יכול לשלוח את הג'ן להביא את הלחש מאחד המישורים, אם הג'ן יצליח, הוא יחזור עם הלחש שיתווסף לרשימת הלחשים שידועים לשאעיר.
כמות הלחשים המיובאים המקסימלית היא בונוס הכריזמה+בונוס המיומנות.
אם השאעיר רוצה לייבא לחשים מעבר לכמות הזאת, עליו להקריב לחש שאותו הג'ן יוכל להחליף.


תהליך יבוא לחש-
הג'ן מתחיל לסרוק במישורי היסודות ואם צריך מעבר להם. הוא מטיל ארקאנה, וכן יכול להנות מלחשים שיגבירו את הסיכויים שלו.


ד"ק בסיסי הוא 5.
בנוסף כל דרגה של הלחש המתבקש.
לחש שהוא לא מהיסוד של הג'ן+1 ד"ק (למשל כדור אש לג'ן אדמה.) (כולל לחשים שלא מזוהים עם יסודות)
לחש מיסוד הפוך/יריב של הג'ן: +3
מים-אש
אוויר-אדמה
צל/אוב-כל שאר היסודות.
+ 1 ללחשים שהם


לחש מחוץ לרשימת הכושף מרשימת המכשף והבארד +1
לחש מחוץ לרשימת הכושף מרשימת האשף והארטיפיסר +2
לחש מחוץ לרשימת הכושף מרשימת הדרואיד והסייר +3
לחש מחוץ לרשימת הכושף מרשימת הכוהן ואביר הקודש +4.


אז לדוגמא השאעיר רואה כוהן מטיל ריפוי פצעים קלים.
מתחילים בד"ק 5.
זה לחש בעוצמה ראשונה+1
זה לא משויך ליסוד של הג'ן אז +1
זה לחש מחוץ לרשימת הכושף מרשימת הכוהן +4
אז 5+1+1+4=15
הד"ק של הג'ן להצליח להביא לחש ריפוי פצעים קלים הוא 15.


בכישלון-
יש להטיל 1ק10 אם יוצא 1, הג'ן נכלא ל1ק6 ימים- במשך הזמן הזה, השעאיר לא יכול לחדש את יכולת הטלת הלחשים שלו.


לחשים עוצמה 1 ו2- הוא חוטף *עין הרע*.
יש חוקים מלאים בספר בעמוד 79


לחשים עוצמה 3-4- יד עלומה ממישור אחר פונה נגדך: פעם הבאה שמישהו מתקיף אותך, הוא תוקף ביתרון ואם הוא יפגע הנזק יוכפל.


לחשים עוצמה 5-6- האל או הישות, שהג'ן הרגיז שולח מפלצת להעניש את השאעיר.
המפלצת היא מד'ק 1 לפחות מעל השאעיר, ותילחם עד שהשעיר יומת או שהמפלצת תומת. המפלצת תופיע בסוף המנוחה הקצרה הבאה ביחד עם הג'ן.
לא מקבלים נק"נ מהמפלצת הזאת.


לחשים מעוצמה 7+: השאעיר מזומן להיכל של הישות שהוא והג'ן הרגיזו והוא מועמד למשפט.
כדי לכפר על כך, הישות כנראה תטיל עליו משימה, שתהיה קלה או קשה יחסית, בהתאם להצלחת השאעיר להצדיק את מעשיו.


דרגה 2-פלאי השאעיר- לשאעיר יש רשימת פלאים שמחליפה את רשימת הEldritch Invocation


דרגה 3- חייב לקחת את "ברית השרשרת".


דרגה 6- זימון ג'יני-
למשך מספר פעמים ששווה לתוסף הכריזמה של השאעיר, השאעיר יכול לזמן ג'יני.
כדי לזמן ג'יני על השאעיר לגלגל ג'יני לור (או ארקיין אם אינכם משתמשים במיומנות ג'יני לור) בד"ק ששווה לד'א של הג'יני +5.
ידיעת שם של ג'יני ספציפי מדלגת על גלגול המיומנות.
(זימון ג'ן יעורר התנגדות של הג'ן שנאמן לשאעיר והם כנראה יהיו עוינים)
הג'יני יגיע תוך 1ק8 סיבובים פחות תוסף הכריזמה של השאעיר. (מינימום של סיבוב אחד)


כשיגיע, יערך משא ומתן עבור משימה אחת. אם הוא לא מותקף, הג'יני יקשיב להצעה.
אם אתם משתמשים במיומניות המיוחדות של אל-קאדים, זה יבוצע עם haggling/התמקחות.
ידיעת השם של הג'יני מורידה את הקושי בחצי. (שברים מעגלים כלפי מעלה)
ניתן להנמיך את רמת הקושי עם אחת ממיומניות הכריזמה, אך כישלון יעלה אותה.


כקו מנחה/ברירת מחדל:
משימה שנמדדת בדקות (מספר דקות עד דרגת השאעיר) תהיה שווה 100 פ"ז על כל רמת ד"א של הג'יני.
משימה שנמדדת בשעות (מספר שעות עד דרגת השאעיר) תהיה שווה 500 פ"ז על כל רמת ד"א של הג"יני.
משימה ארוכת טווח שנמדדת בימים (מספר ימים עד דרגת השאעיר) תהיה שווה 1000 פ"ז על ד"א של הג'יני.
אם המשימה לא מסוכנת או מסובכת זה יורד בחצי.


כמובן שבהתאם לג'יני ולמשא ומתן המחיר עשוי להשתנות.
הג'יני עשוי לדרוש חפץ מסוים או טובה מסוימת במקום, או שיהיה ניתן לקבל שירות של הג'יני כפרס בהתערבות/אתגר.
בסוף המשימה, הג'יני ידווח על תוצאות המשימה ויעלם.


דרגה 10- מסע יסודני- אתה יכול להטיל plane shift , מהמישור החומרי לאחד ממישורי היסודות, או ההפך וגם בין מישורי היסודות.
היכולת לא נספרת כנגד מגבלת הלחשים ומתחדשת לאחר מנוחה קצרה.
בדרגה 15 תוכל להטיל זאת פעמיים לאחר מנוחה קצרה.


דרגה 14- יצירת כלא ג'ינים.
אתה יכול ליצור כלא לג'יני, מחפץ כלשהו שאינו קסום. כישוף החפץ לכלא לוקח 2ק4 סיבובים.
יוצר הכלא בוחר מילת הפעלה לכלא, ואם ג'יני נמצא בטווח 60 רגל מהכלא, הכלא ישאב אותו אלא אם יצליח בגלגול הצלה כנגד הד"ק של יוצר הכלא.
כמובן, שהג'יני אם ישוכנע עשוי לבחור להכשל בכוונה- אבל זה לא יהיה פשוט לביצוע.
כל פעם שכלא נכשל, על יוצר הכלא לגלגל מיומנות ג'יני לור (או ארקיין, אם בקמפיין אינכם משתמשים במיומנות ג'יני לור) בד"ק ששווה לד"ק לחשים של הג'יני שהצליח לחמוק מהכלא.


לאחר יצירת כלא, השאעיר אינו יכול ליצור עוד כלא עד שישלים מנוחה ארוכה.
שאעירים שיוצרים כלא בדרך כלל מעוררים זעם בקרב הג'ינים כקבוצה ובהתקלויות עתידיות הוא כנראה יתקבל בהתחלה לפחות בעוינות.


רשימת יתרונות וחסרונות:
-ג'יני אציל מגלגל עם יתרון.


- זן ג'יני נחות מהממוצע, למשל ג'ן, ג'אן (Jann), ג'נאסי, ג'יני פצוע אנושות (עם פחות מ10% מהנק"פ שלו), או ג'יני צעיר מאוד וכיו'ב- מגלגל עם חיסרון.

-אם הג'ן של יוצר הלחש מאותו זן של הג'יני הקורבן, הג'יני יגלגל עם חיסרון


- אם הג'ן של יוצר הלחש מזן של יסוד הופכי לזה של הג'יני הקורבן, הג'יני יגלגל עם יתרון
-
-אם ערך החפץ שמשמש לכלא, הוא פחות מ5,000 פ"ז, הג'יני מגלגל עם יתרון.


-אם ערך החפץ שמשמש לכלא, הוא מעל 25,000 פ"ז הג'יני מגלגל עם חיסרון.


*מיוחד* אם בעל הכלא מכיר את שם הג'יני ומשתמש בשם בעת הכליאה, נוסף +10 לד"ק.


הג'יני כעת כלוא בכלא ויכול להיות משוחרר במגע שפשוף בכלא.
הוא יכול לתקשר ברדיוס של 60 רגל מהכלא שלו עם הסובב אותו.
אם הג'יני משוחרר, אם יוצר בכלא בטווח ראייתו, ינסה לנקום בו, ואם הוא אינו מסוגל או פוחד מדי, הוא ימלט.
כל אחד אחר שהג'יני אינו מכיר כידידו של יוצר הכלא- יקבל יחס של הכרת תודה בהתאם לאופי הג'יני. וסביר שיקיים בקשה אחת סבירה של המשחרר, או משאלה אם זה בכוח הג'יני.


מלבד זאת, מי שאוחז בכלא יכול לשאת ולתת עם הג'יני הכלוא, שישרת אותו בדומה להסכמים רגילים של שאעיר עם ג'יני.
אבל ההסכם יחייב את הג'יני, רק אם ישבע בשם מעניקת החוק (The Loregiver), השליט של מישור היסוד שלו, או אל אם יש אל שהוא סוגד לו.


במקובל, ג'יני רגיל ימלא מספר משימות ששוה ל1ק4+תוסף הכריזמה של בעלי הכלא.
בין משימה למשימה, בהתאם להוראת בעלי הכלא, הג'יני יוחזר לכלא.
כמובן שבעל הכלא עשוי להתחכם, ולהתמקח מה נחשב למשימה ומה לא- או פשוט לכלוא אותו מחדש, בהנחה שלא נשבע בעצמו בשם ישיויות שמחייבות את השעאיר. ההסכם יתאפס, אבל הג'יני יהיה זועם ןהרבה יותר קשה למשא ומתן להבא.


השאעיר גם יכול לנסות לשעבד אותו לשירות תמידי או לפחות ארוך מאוד, אבל זה יהיה קשה מאוד.


במקובל ג'יני אציל יעניק 1ק3 משאלות בתמורה לשחרורו. ג'יני אציל שמשועבד לזמן ארוך יסרב להעניק משאלות, ורק תחת אמצעי לחץ קיצוניים יכנע לכך.
 
האמת שאני לא אוהב המרות כאלו. במקום להבין מה הקונספט של המוצר בשיטה א' מה הקונספט של שיטה ב' ולתרגם את הקונספט של המוצר להתאים לשיטה ב', מתמקדים במתמטיקה של שתי השיטות ובהמרה ביניהן.
לשאעיר לפי הבנתי יש 2 קונספטים מרכזיים: 1. יש לו מלווה סיידקיק ג'יני מגניב. 2. הוא יכול להטיל לחשים לא שגרתיים למקצוע הרשמי שלו.
ממש במקרה שני הקונספטים האלו מכוסים בבריתות הקיימות של המכשף. ברית השלשלאות מעניקה למכשף מלווה עם אפשרות תקיפה ואילו ברית הספר מקנה למכשף לחשונים לא שגרתיים.
אז מה שצריך זה ליישר קו, הג'ן יכול להיות תפאורה ללא השפעה מכנית, הוא יכול להיות מלווה רגיל (ולהכניס את "מציאת מלווה" כלחש ברשימה המורחבת) או להיות מלווה בן ברית (השלשלאות) [שים לב שרק האפשרות האחרונה דורשת את ברית השלשלאות].
מאידך, אם רוצים לקבל לחשים לא שגרתיים, הרי שברית הספר מעניקה 3 לחשונים, הספר לא חייב להיות ספר, זה יכול להיות ג'ן שהולך לטייל בשדות זרים ולהביא לשאעיר את הלחשונים המוזרים שלו. רוצה עוד לחשים, חזקים יותר? בשביל זה יש השבעות. השבעה לדוגמה:
שיר היער
דרישות קדם: ברית הספר, דרגה 5
אתה יכול להטיל לחש דרואיד לפי בחירתך (בעת ההטלה) מדרגה 1 באמצעות יחידת לחש מכשף. אתה לא יכול לעשות זאת שוב עד שאתה מסיים מנוחה ארוכה.

עכשיו כשאני חושב על זה, ישנה אפשרות אחרת, הרי ממילא המכשף מכיל אפשרות מובנה לרשימות לחשים דינמיות, במקרה שלך - ע"פ ג'ן. אז במקום כל הכפילות הזו, אפשר או 1. להחליט שהלחשים מהרשימה המורחבת של הג'נים הם הם הלחשים שהוא מייבא מחו"ל. או 2. לתת לשחקן להחליט על רשימת לחשים שהוא רוצה לבקש מהג'ן שלו לייבא - שני לחשים מכל דרגה וסגרת עניין.

לסיכום:
  • לשאעיר יש מלווה ג'ן, אם הוא בוחר בברית השלשלאות זה מלווה אמיתי, אם לא - זו תפאורה.
  • אם השאעיר בוחר בברית הספר, הג'ן מעניק לו עוד 3 לחשונים.
  • אם השאעיר בוחר בברית הלהב, הג'ן הופך לנשק.

  • השאעיר מחליט על רשימת לחשים מורחבת, 2 מכל דרגה, איזה שהוא רוצה. תהנו.
  • רוצה בכל זאת הטלת לחשים דינמית? ראה השבעה לדוגמה בספויילר לעיל.

מאפייני פטרון ברגות 1, 6, 10, 14 - אם תרצה, נחשוב על משהו ביחד. כרגע זה יותר מדי מו"ד3.
 
איך שאני הבנתי את המקצוע- בספר המקורי במוד"מ ו3.5- זה דוקא המערכת היחסים של שאעיר עם ג'ינים.
כל השאר זה מה שמחזיק אותו בין התקלות ג'יני להתקלות אחרת עם ג'יני.
גם במודולים כתןב דברים בסגנון "אם יש שאעיר בחבורה שלך, הג'יני מגיב אליך X"
וזה משהו שהיה חשוב לי.
וכמובן ליצור כלא לג'ינים.
ובגלל זה לא מצאתי שום הומברו שהתאים לטעמי ו"נאלצתי" לבנות משלי.

לפשט את הלחשים שהג'ן מייבא- זה כן רעיון שאני מקבל. למרות שזה מאבד קצת מהספונטניות של לגלות לחשים.

זה שהג'ן יכול להפוך לפלאף- מקבל.
 
תגובה מדויקת ומצוינת של SandChicken SandChicken

אם חלק מהותי מבחינתך במקצוע זה הקטע שהג'ן מייבא לחשים ועלול להכשל, נראה לי שכדאי ללכת עם ההצעה שלו ולבסס לזה מכאניקה ביכולת של דרגה 1.

בדרגה 1 הדמות תקבל ג'ן, עם הפונקציה היחידה של לשוטט במישורים כדי להביא לך לחש פעם ביום. אם אתה שולח אותו לגנוב לחש נוסף, צריך לגלגל מיומנות כדי להימנע מעונש. שני לחשים זה בכל מקרה המקסימום בדרגה 1. בדרגות הבאות תשדרג את הפונקציה.

לגבי שימוש בג'ן למטרות אחרות וכליאת ג'ינים, אפשר להשתמש בלחש של יציר סוד ובלחש כבילה מישורית ברשימה המורחבת.
 
איך שאני הבנתי את המקצוע
זה מה שחשוב, אז בוא נפרק את זה.

זה דוקא המערכת היחסים של שאעיר עם ג'ינים.
האם זה בא לביטוי מכני? אם כן כיצד זה בא לידי ביטוי מכני בהצעה שלך או במהדורות קודמות?

גם במודולים כתןב דברים בסגנון "אם יש שאעיר בחבורה שלך, הג'יני מגיב אליך X"
וזה משהו שהיה חשוב לי.
זה כתוב במודולים ושם זה נשאר, אין לזה זכר בהצעה שלך. ולדעתי טוב שכך.

וכמובן ליצור כלא לג'ינים.
זה דווקא תמיד היה נראה לי דפוק, השאעיר מסתייע בג'ינים. כלא לג'ינים יוצרים כוחות עליונים אחרים או דב"שי על. [למיטב זכרוני, למרות שחוקי מוד"מ מאפשרים ליצור כלא ג'ינים הם כותבים שהג'ינים ממש לא אוהבים את זה. זו גם ההתייחסות אליהם במודולים].
בכל מקרה, אם לך ולשחקן זה חשוב ואתם רוצים ליצור כלא ג'ינים, שייצור את זה לפי החוקים הרגילים ליצירת חפצי קסם. מאפייני הפטרון מוכווני קרב.
 
כן.
במוד"מ יש איזה 4-5 עמודים רק על החוקים של משא ומתן עם ג'ינים, והגישה שלהם לגבי זה. היון המון תיאור של הפלאף

במהדורה 3.5 עשו את זה יותר מרוכז, אני בערך לקחתי את המשא ומתן מ3.5 כמעט בלי לגעת.

וכמובן ביכולת זימון ג'יני.

ב"פלאי שאעיר"/ השבעות אלטרנטיביות, התכוונתי שיהיו בין השאר בונוסים למשא ומתן עם ג'ינים.
נגיד "התמחות" באיום על ג'ינים.
או הגנות מיסודות.


וזה נכון. ג'ינים מפחדים ושונאים את הכלא ששאעיר יוצרים, גם ציינתי את זה.
אבל זה גם גורם להם לכבד ולהתיחס לשאעיר ברצינות.
לגבי כלא, זה לא אוטומטי, ולא כל כך פשוט להגיע לזה. פשוט היכולת העליונה פטרון נותן זה בדרגה 14


זה ניסוי מבחינתי. אם זה ממש לא יעבוד בתור כושף, אנסה עם אשף ומכשף.
 
במהדורה 3.5 עשו את זה יותר מרוכז, אני בערך לקחתי את המשא ומתן מ3.5 כמעט בלי לגעת.
רואים. על זה בדיוק דיברתי - המרות זה לא מתמטיקה, זה הבנת הקונספט. והקונספציה של מו"ד5 שונה מאוד משל מו"ד3.

ב"פלאי שאעיר"/ השבעות אלטרנטיביות, התכוונתי שיהיו בין השאר בונוסים למשא ומתן עם ג'ינים.
נגיד "התמחות" באיום על ג'ינים.
או הגנות מיסודות.
בונוסים זה מאוד גישת מו"ד3, הגנות ומשחקים עם יסודות קצת יותר מתאים גם למו"ד5. אני אישית סולד מעודף מכני אבל אפשר לחשוב על השבעות נוספות שיחזקו את הת'מה.

כדי להפוך את זה למו"ד5 אתה צריך להבין מה אתה רוצה ואיך לתרגם את זה לשפה המשחקית של מו"ד5.

וזה נכון. ג'ינים מפחדים ושונאים את הכלא ששאעיר יוצרים, גם ציינתי את זה.
אז למה להתעקש על פיצ'ר משחקי כל כך זניח? המקום של זה זה בדיוק בתור פיצ'ר של נבלים.

לגבי כלא, זה לא אוטומטי, ולא כל כך פשוט להגיע לזה. פשוט היכולת העליונה פטרון נותן זה בדרגה 14
זה בזבוז (ממש בזבוז, הרי שאעיר ד"ש נורמטיבי לא ירצה להשתמש בזה) של מאפיין פטרון שדווקא כן אמור להיות אוטומטי.

זה ניסוי מבחינתי. אם זה ממש לא יעבוד בתור כושף, אנסה עם אשף ומכשף.
אם אתה משתמש גם במילה כושף וגם במילה מכשף, לא עדיף להשתמש בתרגומים היותר מקובלים: מכשף לוורלוק וכושף לסורסרר ולא להפוך אותם?

ואשף לדעתי ממש לא מתאים כאן, כושף יכול להתאים אבל ידרוש התאמה ונפנופי ידיים (כששיחקתי בעידן ה-13 השאעיר היה כושף. יצויין שבאופן כללי זה לא היה ניסיון מוצלח במיוחד). אפשר גם לנסות עם פייטן, אחרי הכל, זה המקור ההיסטורי לשאעיר (ניסיתי להתחקות אחרי המקור האטימולוגי וההיסטורי של שאעיר, ולפי הבנתי מדובר על נביאים ערביים קדומים שהתנבאו בשיר).
 
לא רואה סיבה שלא ישתמשו בכלא...
יש גם לא מעט ג'ינים מרושעים.
כמו שיש בועת הדרקון ברומח הדרקון, זה בדיוק הקטע בלהיות מומחה בג'ינים.

בבונוסים לא התכוונתי ל+5.
יותר כמו לתת התמחויות ודברים וכאלה.


לגבי תרגום? בעיקר כי בלבלו אותי.
פשוט ארפרר לזה כוורלוק וזהו.
 
חזרה
Top