• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שאנג-צ'י ואגדת 10 הטבעות

אז ראיתי שלשום את שאנג-צ'י סוף סוף, אחרי שחיכיתי שבועיים בערך כדי לראות עם חברה ביום ההולדת, והיה מדהים. באמת אחד מסרטי המארוול הטובים ביותר שראיתי, אולי אפילו האהוב עלי! הקמיאוז היו נהדרים, והם ממש הצליחו לקשור את הסרט לMCU. מאוד אהבתי את הרב-תרבותיות, שממש לא מובנת מאליו, כשחלק משמעותי מהסרט הוא בכלל בסינית וחלק מהשחקנים הם שחקנים סינים שבכלל לא יודעים אנגלית.

את השחקן הראשי (סימו ליו) אני מכיר מהסדרה Kim's convenience בה הוא משחק בחור קוריאני עם daddy issues שברח מהבית בגיל 16 והשאיר את אחותו מאחור, אז משעשע כמה קווי דמיון יש שם. הוא שחקן מצוין, שמצליח גם בסצנות הקומיות וגם בסצנות הדרמטיות, והסרט בהחלט מכוון לשכבת הגיל שלי כשהת'מה העיקרית שלו היא "למצוא מי אתה ומה אתה צריך לעשות" שזה בהחלט משהו שאני והרבה אחרים בשכבת הגיל שלי מתמודדים איתו.

הדבר שבאמת העתיק את הנשימה שלי היה הכוריאוגרפיה המדהימה, כל סצנת אמנות לחימה הייתה פשוט מדהימה ביופיה, והקרב הסופי כלל כמה קטעים שגרמו לי לשרוק ולמחוא כפיים ללא שליטה.

הסרט, כמובן, לא חף מבעיות. אבל הן די משניות (אסקלציה מהירה מדי, הדמויות הראשיות הן הכי פחות מעניינות בסרט, קצת חורי עלילה). ונראה שהוא בונה לסרט "הנצחיים", ואם זה אכן נכון- אני קצת יותר מתעניין בנצחיים, כי עד עכשיו זה הרגיש לא קשור לכלום.

בקיצור, עשר מתוך עשר טבעות, אני ממש ממליץ!
 
אחלה של סרט, מסכים עם כל דבר שאמרת, סצנות האקשן מצוינות ומגניבות ממש עם האפקטים המטורפים והטבעות שהן אדירות לגמרי. מהרגע שהם הגיעו למקום שבו הסרט מסתיים הסרט חווה ירידה מסוימת והסוף הרגיש קצת מרוח ולא מעניין ומוצלח כמו שאר הסרט. ספציפית ממש אהבתי את הסצנה באוטובוס.
 
אני כמו BadBug BadBug סרט שלא ממש עניין אותי לראות אותו, וגם שמעתי שיש בו עודף CGI בחצי השני של הסרט... תכננתי להשאיר אותו לצפיה מתישהו כשיגיע מארז של הגל הרביעי ;)

אז מה שאתה אומר זה מעניין, וגורם לי לקצת יותר עניין לראות אותו בקולנוע... השאלה אם זה באמת הדעת הרווחת, שהוא אחד מהסרטים הטובים של מארוול?
 
הבעיה העיקרית של הסרט היא אכן אסקלציה מהירה מדי, כשהחלק השני מרגיש עמוס יתר על המידה. אישית, הcgi ממש לא הפריע לי, והיו שם סצנות מדהימות ביופיין, אז זו לא בעיה כזו גדולה מבחינתי, אבל בהחלט הבעיה העיקרית.

לא יודע אם זו הדעה הרווחת, אבל המספרים מדברים בשם עצמם- הסרט הרוויח בסופ"ש הראשון שלו, בתקופת הקורונה, יותר מסרטי מארוול אחרים שיצאו in the beforetimes.

אני חושב שאולי דווקא בגלל הcgi שווה לצפות בו בקולנוע על המסך הגדול.
 
מאוד אהבתי את הרב-תרבותיות, שממש לא מובנת מאליו, כשחלק משמעותי מהסרט הוא בכלל בסינית וחלק מהשחקנים הם שחקנים סינים שבכלל לא יודעים אנגלית.
ראיתי רק את הטריילר בינתיים, וזה לא כל כך מרגיש לי כמו רב תרבותיות כמו "חנופה לשוק הסיני". בעשור ומשהו האחרון שמתי לב ששמים בכל מיני סרטים פופולריים סצנות בסין/הונג קונג (רובוטריקים) או דמויות משנה סיניות שלפי מה שהבנתי בגרסה שיעודית לשוק הסיני גם מקבלות יותר הרחבה (למשל טייסת סינית שהבליחה ביום השלישי 2).

יש גם סרטים כמו "ילד הקראטה" המחודש שבעצם הפך ל"ילד הקונג פו" עם עלילה בסין במקום ההקשרים היפניים, או סרטים כמו "שחר אדום" המחודש שבהם האויב הוחלף בעריכה ממוחשבת מסינים לצפון קוריאנים.

אם פעם הדמויות הסיניות היו נבלים אקזוטיים (פו מאנצ'ו כדוגמא קיצונית בגזענותה) אז היום נראה שכמעט תמיד הדמויות הסיניות בסרט יהיו חיוביות ומעוררות אהדה. זה לא בגלל איזו מודעות פוליטיקלי קורקטית אלא שיקולים קפיטליסטיים - אם אחד מכל שלושה סינים יתן לך דולר, יהיה לך כמעט חצי מיליארד דולר.

הסרט בהחלט מכוון לשכבת הגיל שלי כשהת'מה העיקרית שלו היא "למצוא מי אתה ומה אתה צריך לעשות" שזה בהחלט משהו שאני והרבה אחרים בשכבת הגיל שלי מתמודדים איתו.
מעניין. הדור שלי (בני 40+) זה היה יותר משהו כמו "באופן מפתיע הצלחתי לא למות בלבנון, מה עכשיו?" (לפחות קיבלנו סיכה מגניבה באיחור של עשרים שנה).
 
היות ואני משער שנעשה תחקיר לקראת כתיבת הסרט, העובדה שלוונוו יש שני ילדים בתקופה שבה זה נאסר מעידה על הכבוד העמוק שלו לשלטון החוק. אם הסרט היה יוצא לפני ביטול חוק הילד האחד, שנג צ'י היה ילד יחיד. וכמובן, המשפחה של קאת'י היא האן (הקבוצה האתנית השלטת בסין) כפי שניתן ללמוד ממנהגיהם ולא מבני ההמונג למרות שמרבית המהגרים מהונאן הם מהקבוצה האתנית הזאת.
 
אתה מתנהג כאילו הרצון לפרוץ לשוק הסיני invalidates את הרב-תרבותיות של הסרט, בעוד שני הדברים הללו יכולים להתקיים בו זמנית.
לא סותר בכלל, אבל זה יותר ציניות עסקית של "בעל המאה הוא בעל הדעה" מאשר רצון לאינקלוסיביות.
כאמור, ראיתי רק את הטריילר, אבל היה שם קטע שמראים כל מיני חפצים אייקוניים של גיבורי מארוול המוכרים (הפטיש של ת'ור וכאלה) ואז אומרים משהו כמו "אתה מאחד את כל מה שטוב בהכי טובים, אתה סיני!".
 
חזרה
Top