• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שאלה על GURPS

erez87

פונדקאי פעיל
שמתי לב שלא מדברים כאן עליו כמעט. יש שחקנים בסגנון הזה? איזה משחקים אחרים שדומים ל-Black Ops יש שם?

אני מתחנן לא להפוך את זה לויכוח על האם GURPS רע או טוב :) רק על האם יש שחקנים או לא.
 
כל אלו ביחד :D
אה רגע, אלו משחקים?

משהו בסגנון של משחקים אנשים שעובדם בחברה/ארגון שמטרתו להגן מפני דברים משונים שבני האדם לא מוכנים אליהם. ואנשי הארגון לעיתים בנויים מסתם בני אדם רגילים יותר או מבני אדם יותר ייחודיים עם יכולות קצת שונות.
 
אני שחקן / GM ב GURPS כבר מספר שנים (עוד מהמהדורה השלישית).
יש מספר ספרי הרחבה שנקראים Action שמכוונים את המשחק למקום שדומה יותר לסרטי פעולה ויחד עם Black Ops נותנים תחושה מאוד דומה לסרטי בונד או בורן (תלוי כמה סצנות פעולה מכניסים למערכה).
לפני כמה שנים השתמשתי בהרחבות האלו וב Black Ops כדי ליצור עולם מערכה מבוסס X-COM והרצתי מערכה שנמשכה כמעט שנה.
די קשה למצוא שחקנים - מה שהוביל לדעיכת המשחק הנ"ל.
 
האמת, חשבתי לחזור לשחק.
יש לי רעיון כללי על עולם מערכה מבוסס Mass Effect, עם שימוש בחוקים מהרחבות ה- Action אבל בלי יותר מדי מהחוקים האופציונליים (לפחות בהתחלה) כדי שאפשר יהיה לפנות לשחקנים שלא מכירים את השיטה.
כרגע אין שחקנים (וגם לא התחלתי לחפש) אז זה די באוויר.
 
קראתי בזמנו איזו מהדורה של גורפס (לא הכי חדשה) ולא כ"כ אהבתי אותה - יש בה הרבה התעסקות בכללים, ונראה שמרחיבים יותר מידי איפה שלא צריך (כללים ללבישה של שני שריונות אחד מעל לשני) ומצמצמים את מה שבשיטות אחרות יותר מורחב (מעט תכונות לדמות).

את אותו משחק בסגנון של Black ops אפשר לקבל גם בדי הרבה שיטות אחרות - דלתא גרין למשל אם אתה מוצא עותק ישן שלה, או אפילו ק20 מודרני (שלא בהכרח טוב יותר מגורפס, אבל הSRD שלו נגיש בחינם ורוב השחקנים שתפגוש מכירים כבר את המכניקה הבסיסית די טוב). המהדרין כמובן יכולים לענות למודעת דרושים מסויימת שמתפרסמת מפעם לפעם בעיתונים ולשחק בגרסת הלארפ היותר-מידי-מציאותית...
 
כמה שאני הבנתי על גארפס זה שיש שם ה-מ-ו-ן חוקים וה-מ-ו-ן אפשרויות. כמויות על כמויות, ולא צריך איזה 90% מהם... אז קשה להיות מנחה של משחק אבל אם עוברים את זה...
 
אני אוהב את GURPS כי למרות שהיא שיטה גנרית אפשר לשחק בה בכל מיני רמות של החל ממשחק שבו לכל סיטואציה יש כלל ברור ועד למשהו שכמעט ואין בו חוקים מעבר למסגרת כללית ביותר.
מצד אחד אפשר לשחק כל דבר עם GURPS Lite. כשלושים עמודים של חוקים שנותנים רק את הבסיס של השיטה ואפשר לנהל איתם הכל. הרבה דברים יהיו תלויים בשיקול של ה GM באותו רגע אבל הכל יעבוד כמו שצריך.
מצד שני אני לא מכיר שיטה אחרת שבה כשאתה משחק עם מישהו שהוא מדריך לוט"ר והחוקים של ירי ברובים נראים לו תלושים מהמציאות אז אפשר לשלוף את הספר Tactical Shooting, להוסיף את החוקים שלו למשחק – ללא תלות באיזו רמת טכנולוגיה עולם המערכה נמצא – ולקבל תחושה מספיק ריאליסטית.
אותו דבר גם התרחש כששיחקתי עם אנשים שעוסקים באומנויות לחימה והפריע להם שאין חוקים לכל הדברים שהם ידעו שאפשר לעשות. הוספנו למשחק את הכללים הנוספים מהספר Martial Arts וקיבלנו קרבות מאתגרים מבחינת רמת הטכניקה של הדמויות. גם במקרה זה אותם כללים יעבדו בין אם זה משחק אבירים בימי הביניים באירופה, לוחמי קומנדו בוייטנאם או אמני קונג פו במערכה בסגנון wuxia.
השיטות הגנריות האחרות שראיתי לא יכלו להגיע לרמת הפירוט הזו. להיפך, הן היו מאוד כלליות בדיוק בשל הגנריות שלהן.

אני מודה שיש לGURPS את החסרונות שלה, הנה כמה מהם:
* בשביל להריץ מערכה בGURPS צריך עבודה מקדימה, בהחלט הרבה יותר מאשר בשיטה שמכוונת מראש לסגנון מסוים.
* ניסיון להכניס את כל החוקים האפשריים למערכה (במיוחד כשהשחקנים לא מכירים את השיטה) יוביל לקפאון ולקרבות שימשכו שעתיים עם הרבה דפדפופים בספר.
* הכנת דמויות דורשת הבנה טובה של השיטה ומתבצעת הכי טוב תחת פיקוח צמוד של המנחה ולא לבד בבית. אי אפשר להגיד לאנשים "טוב תכינו לוחם, קוסם וגנב ובואו נשחק".
 
פלאפי אמר/ה:
לדעתי שיטות גנריות גדולות (כמו גרפס), זה לאנשים שאוהבים שיש חוק לכל דבר, אבל לא אוהבים להמציא אותו בעצמם. יש גם זן אחר (כמוני), שאוהב להמציא לעצמו חוקי בית כאשר נדרש.

לפחות בקטע הזה, HERO הייתה שיטה שאיפשרה לך לכתוב באמצעות המערכת הבסיסית שלה איזה חוקים שתרצה. והיא הייתה די כבדה ומסובכת בהתאם.
 
חזרה
Top