כזכור - משחק תפקידים חדש יתבסס על המערכה של משחק הלוח Root
אז קמפיין המימון למהדורה השנייה של הטבעת האחת בדיוק הסתיים ובקושי הספקתי לנוח כאשר נחתה אצלי במייל הודעה מחברת Magpie Games לגבי משחק התפקידים החדש שלהם, המבוסס על משחק הלוח המעולה Root.
ספר הבסיס בשלבי עריכה ועימוד מתקדמים, והקובץ שקיבלתי הוא קובץ בן 200 עמודים שמהווה את כל ספר הבסיס של המשחק מלבד הפרקים למנחה.
אז קמפיין המימון למהדורה השנייה של הטבעת האחת בדיוק הסתיים ובקושי הספקתי לנוח כאשר נחתה אצלי במייל הודעה מחברת Magpie Games לגבי משחק התפקידים החדש שלהם, המבוסס על משחק הלוח המעולה Root.
ספר הבסיס בשלבי עריכה ועימוד מתקדמים, והקובץ שקיבלתי הוא קובץ בן 200 עמודים שמהווה את כל ספר הבסיס של המשחק מלבד הפרקים למנחה.
- האומנות המהממת של Kyle Ferrin. יש איורים ממוחזרים ממשחק הלוח, אבל גם הרבה איורים מקוריים שהם ייחודיים לספר.
- פרק 1 - 9 עמודים ראשונים על "מה הם משחקי תפקידים", "מהו משחק הלוח רוט ומהו משחק התפקידים שלו", "איך נראה משחק", "מה אתם צריכים כדי לשחק" ועמוד על מרחב בטוח במשחק.
- פרק 2 - 13 עמודים על עולם המערכה - היער הגדול, ההיסטוריה של השנים האחרונות והכוחות הפועלים ביער (שאותם אתם מכירים ממשחק הלוח). מתייחסים גם להתאמה של העולם לפי הסיעות שאתם רוצים שישחקו תפקיד במערכה שלכם.
- פרק 3 - 15 על יסודות המשחק המשותפים לכל משחקי מנוע האפוקליפסה - משחקים כדי לגלות, הכל מתחיל ונגמר בסיפור, איך עובדים מהלכים וכן הלאה. מדגישים שהמשחק מתמקד בלשחק חבורה של נוודים ביער. אם דמות שחקן מפסיקה להיות בחבורה או מפסיקה להיות נווד - היא פורשת מהמשחק והשחקן מחליף דמות.
- פרק 4 - יצירת דמויות וחבורה. אז יש 9 סוגי דמויות עם דף דמות לכל אחד מהם (הם מוצגים בפירוט בפרק אחר), ובפרק הזה מסבירים איך קוראים את דף הדמות ואיך ממלאים אותו. זן החיה של הדמות לא נותן לה מהלכים אבל עשוי להשפיע בסיפור על השאלה האם הופעל מהלך ואם כן אז איזה מהלך.
כמו שבעולם המבוך יש נטיה, כאן יש לכל דמות שני צירים - לכל דמות יש טבע אחד ושני מניעים. מניעים הם הדברים שהדמות רוצה ואפשר לקבל מהם נק"ן; טבע הוא הסגנון ואופן הפעולה שלה, והוא מסלק תשישות.
יש ארבעה סוגי נזק במשחק: תשישות, פציעה, דמי כיס ושחיקה. תשישות מייצגת כמה הדמות עייפה. בדרך כלל השחקן בוחר להגביר תשישות כדי להפעיל יכולות מיוחדות או כמחיר להצלחה חלקית במהלכים. פציעות סופגים כאשר הדמות נפגעת מכלי נשק או מהיזקים סביבתיים. דמי כיס מייצג את הכסף הזמין או פריטים שימושיים כמו לפיד או חבל. בדרך כלל השחקן בוחר לאבד דמי כיס כדי לשלוף חפצים שהדמות "הכינה מראש". שחיקה היא מדד נזק של ציוד כמו כלי נשק ושריונות שמצריכים תחזוקה, רושמים אותו ליד החפץ או על קלף של החפץ.
כמו רוב משחקי מנוע האפוקליפסה, יש 5 תכונות שמדורגות 2- עד 3+: קסם אישי, עורמה, עוצמה, זריזות ומזל. בנוסף יש ערך של "מוניטין" שנע בין 3- ל-3+ ומשתנה כאשר הדמות עוזרת או מזיקה לסיעות הפועלות ביער. קל יותר לצבור מוניטין שלילי מאשר מוניטין חיובי.
הרכבת החבורה - השלב האחרון ביצירת דמויות הוא שהשחקנים בוחרים או מגלגלים באקראי אירוע נכלולי שהם ביצעו ביחד ממש לפני תחילת המערכה. לאירוע יש השפעה מכאנית, כמו שכל הדמויות מתחילות עם יותר כסף לבזבוזים על ציוד התחלתי אבל סיעה כלשהי שונאת אותן במיוחד על מהלך גניבה מוצלח, או שיש נתיב ביער שהחבורה יודעת לעבור בו תמיד עם 1+ לגלגול.
עריכה אחרונה: