• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מנוע האפוקליפסה [רשמי קריאה] משחק התפקידים של Root בשלבי עימוד (ועם דוגמית תוכן מקיפה)

כזכור - משחק תפקידים חדש יתבסס על המערכה של משחק הלוח Root

אז קמפיין המימון למהדורה השנייה של הטבעת האחת בדיוק הסתיים ובקושי הספקתי לנוח כאשר נחתה אצלי במייל הודעה מחברת Magpie Games לגבי משחק התפקידים החדש שלהם, המבוסס על משחק הלוח המעולה Root.
ספר הבסיס בשלבי עריכה ועימוד מתקדמים, והקובץ שקיבלתי הוא קובץ בן 200 עמודים שמהווה את כל ספר הבסיס של המשחק מלבד הפרקים למנחה.

  • האומנות המהממת של Kyle Ferrin. יש איורים ממוחזרים ממשחק הלוח, אבל גם הרבה איורים מקוריים שהם ייחודיים לספר.
  • פרק 1 - 9 עמודים ראשונים על "מה הם משחקי תפקידים", "מהו משחק הלוח רוט ומהו משחק התפקידים שלו", "איך נראה משחק", "מה אתם צריכים כדי לשחק" ועמוד על מרחב בטוח במשחק.
  • פרק 2 - 13 עמודים על עולם המערכה - היער הגדול, ההיסטוריה של השנים האחרונות והכוחות הפועלים ביער (שאותם אתם מכירים ממשחק הלוח). מתייחסים גם להתאמה של העולם לפי הסיעות שאתם רוצים שישחקו תפקיד במערכה שלכם.
  • פרק 3 - 15 על יסודות המשחק המשותפים לכל משחקי מנוע האפוקליפסה - משחקים כדי לגלות, הכל מתחיל ונגמר בסיפור, איך עובדים מהלכים וכן הלאה. מדגישים שהמשחק מתמקד בלשחק חבורה של נוודים ביער. אם דמות שחקן מפסיקה להיות בחבורה או מפסיקה להיות נווד - היא פורשת מהמשחק והשחקן מחליף דמות.
  • פרק 4 - יצירת דמויות וחבורה. אז יש 9 סוגי דמויות עם דף דמות לכל אחד מהם (הם מוצגים בפירוט בפרק אחר), ובפרק הזה מסבירים איך קוראים את דף הדמות ואיך ממלאים אותו. זן החיה של הדמות לא נותן לה מהלכים אבל עשוי להשפיע בסיפור על השאלה האם הופעל מהלך ואם כן אז איזה מהלך.
    כמו שבעולם המבוך יש נטיה, כאן יש לכל דמות שני צירים - לכל דמות יש טבע אחד ושני מניעים. מניעים הם הדברים שהדמות רוצה ואפשר לקבל מהם נק"ן; טבע הוא הסגנון ואופן הפעולה שלה, והוא מסלק תשישות.
    יש ארבעה סוגי נזק במשחק: תשישות, פציעה, דמי כיס ושחיקה. תשישות מייצגת כמה הדמות עייפה. בדרך כלל השחקן בוחר להגביר תשישות כדי להפעיל יכולות מיוחדות או כמחיר להצלחה חלקית במהלכים. פציעות סופגים כאשר הדמות נפגעת מכלי נשק או מהיזקים סביבתיים. דמי כיס מייצג את הכסף הזמין או פריטים שימושיים כמו לפיד או חבל. בדרך כלל השחקן בוחר לאבד דמי כיס כדי לשלוף חפצים שהדמות "הכינה מראש". שחיקה היא מדד נזק של ציוד כמו כלי נשק ושריונות שמצריכים תחזוקה, רושמים אותו ליד החפץ או על קלף של החפץ.
    כמו רוב משחקי מנוע האפוקליפסה, יש 5 תכונות שמדורגות 2- עד 3+: קסם אישי, עורמה, עוצמה, זריזות ומזל. בנוסף יש ערך של "מוניטין" שנע בין 3- ל-3+ ומשתנה כאשר הדמות עוזרת או מזיקה לסיעות הפועלות ביער. קל יותר לצבור מוניטין שלילי מאשר מוניטין חיובי.
    הרכבת החבורה - השלב האחרון ביצירת דמויות הוא שהשחקנים בוחרים או מגלגלים באקראי אירוע נכלולי שהם ביצעו ביחד ממש לפני תחילת המערכה. לאירוע יש השפעה מכאנית, כמו שכל הדמויות מתחילות עם יותר כסף לבזבוזים על ציוד התחלתי אבל סיעה כלשהי שונאת אותן במיוחד על מהלך גניבה מוצלח, או שיש נתיב ביער שהחבורה יודעת לעבור בו תמיד עם 1+ לגלגול.
פרקים 5-7 מאוחר יותר.
 
עריכה אחרונה:
עד כמה זה שונה ממשחקי מנוע האפוקליפסה האחרים?
וזה פעם ראשונה שאני רואה כסף מיוצג כמד חיים. אני מכיר שיטות שמייצגות כסף כמיומנות / יכולת (eclipse phase למשל) אבל זה נראה ייצוג מעניין.
אני מבין שאין looting של מבוכים במשחק 🤪
 
עד כמה זה שונה ממשחקי מנוע האפוקליפסה האחרים?
יש דגש ומורכבות רבה יותר בקרב ובהתנהלות מול דב"שים ביחס לעולם המבוך לדוגמה. בגלל שיש כמה סוגי נזק (לדמויות בלי שחקן יש גם נזק מוראלי, בנוסף לפציעה ולתשישות) ויש כמה מהלכי לחימה עם הזדמנויות ועם סיכונים שונים לכל אחד, זה מאוד חשוב מה אתה מנסה להשיג כאשר אתה תוקף ואילו כלים יש לך בשביל זה.
אני מקבל וייבים של "עולם המבוך אבל מורכב יותר מכאנית".

וזה פעם ראשונה שאני רואה כסף מיוצג כמד חיים. אני מכיר שיטות שמייצגות כסף כמיומנות / יכולת (eclipse phase למשל) אבל זה נראה ייצוג מעניין.
אני מבין שאין looting של מבוכים במשחק 🤪
זה לא בדיוק מד חיים כי הוא לא יורד "מעצמו" (בניגוד למדדים האחרים). זה משאב שאתה יכול להשקיע תמיד כדי לשלוף ציוד הרפתקנות שימושי. כלי נשק, שריונות וחפצים מיוחדים הם כן חפצים ממש, וכל דבר אחר שלא מעניין מבחינה סיפורית פשוט הופך לחלק מדמי הכיס של הדמות. הדמות ממלאת את המדד הזה כאשר היא משקיעה כמה ימים בעבודות מזדמנות, בהצטיידות או בציד וליקוט. אם נגמרים דמי הכיס, הדמות לא יכולה להשתמש במהלכים שאומרים לה להשקיע דמי כיס - שזה פחות חמור מלצבור תשישות עד הסוף ואז להתעלף, או לצבור פצעים עד הסוף ולמות.


פרק 5 - מהלכים. אני מפרט פה יותר כי זו בתכלס עיקר השיטה, וגם כי נראה לי שהפתרון שלהם להוספת מורכבות בלחימה זה בערך מה שאנחנו יכולים לצפות לו מהמשחק של אווטאר: כשף האוויר האחרון" שהחברה עובדת עליו.
  • כל מהלך זה בערך עמוד - יש תיבת טקסט עם המהלך, ואז פסקה או שתיים שמסבירות מה בדיוק הכוונה של המונחים והאפשרויות (לדוגמה - "לשבור משהו" - אומר משהו דומם, ולא חלק מיצור) וגם דוגמת משחק שבה המהלך בא לידי ביטוי.
  • המהלכים הבסיסיים
    להבין מישהו ולשכנע דב"ש (קסם אישי), לקרוא מצב מלחיץ ולהטעות דב"ש (עורמה), להרוס משהו (עוצמה). יש גם מהלך כללי של לסמוך על המזל (מזל) שדומה להתגרות בגורל של ואנור, ומהלך משוכלל לבצע מעשים נכלוליים (זריזות) שדומה למהלך הקסם של "המפלצת השבועית". המעשים הנכלוליים מחולקים לכמה סוגי מעשים. אם הדמות מיומנת במעשה היא מפעילה את המהלך. אם לא - היא סומכת על המזל. לדוגמה אם הגנב מנסה לכייס מישהו הוא מבצע מעשה נכלולי - אבל אם הפחח מנסה לכייס מישהו הוא סומך על המזל.
    יש גם שני מהלכים בסיסיים שלא קשורים לא תכונה - לסייע או לסכל מאפשר לדמות לצבור תשישות כדי לתת אוטומטית 1+ או 2- לגלגול של מישהו, ולצבור תשישות נוספת כדי לשנות את הסיטואציה באופן שישנה את המהלכים שמופעלים. להפציר בדמות-שחקן מתייחס למצב שהדמות שלכם מתחננת או מנסה לשכנע חבר אחר לקבוצה. פעם אחת במפגש, אם השחקן השני פועל כפי שביקשתם, הדמות שלו מסירה 1 תשישות.
  • מהלכי נשק
    אז בעצם יש שלושה מהלכי לחימה שכל דמות יכולה לעשות תמיד אם יש לה נשק מתאים - להילחם בקרב פנים אל פנים עם נשק מתאים (עוצמה), להאבק באויב בידיים חשופות (עוצמה) ולצלוף במישהו עם נשק טווח (זריזות).
    מלבד מהלכי הלחימה הבסיסיים, יש רשימה של מהלכי "מיומנות נשק" שהם מהלכים מתקדמים שכל הדמויות יכולות לבחור מהם, במקום שיהיו רשומים לכל סוג דמות בנפרד. כדי להשתמש במהלך מיומנות נשק צריך לדעת את המיומנות, לאחוז בנשק מתאים, ולעשות את הפעולה המתאימה. המהלכים המתקדמים הם לרסק ציוד של אויב, לבלבל את החושים של יריב (חול בעיניים וכאלה), לפרוק אויב מנשק, להטריד ממרחק (לירות חיצים בקבוצת אויבים לא במטרה לפגוע אלא כדי לכפות עליהם לתפוס מחסה), לאלתר נשק (להכין נשק שיחזיק מעמד רק לזמן קצר), לחסום התקפות, לירות בלי לכוון, לזנק בסערה (מפחיד יריבים), לירות בתחכום, ולהכות בעוצמה. המהלכים הללו מגיעים בלי דוגמת משחק, ואם אני מבין נכון - אפשר ללמוד 2-3 מהם בכל שיפור של הדמות, ולא רק אחד.
  • התנהלות מול סיעות היער
    מהלכים שמגלגלים עם מוניטין - לחלק מהם יש דרישת קדם של ערך מוניטין חיובי או שלילי במיוחד כלפי סיעה: לבקש טובה מסיעה, להשיג ראיון עם מישהו חשוב, להסית דב"ש, למשוך אויבים ולדרוש דבר באיומים (במהלכים הללו מגלגלים מוניטין שלילי כאילו הוא חיובי) ולדרוש בפקודה.
  • מהלכי מסע
    מתייחסים למעבר ביער או בשבילים שבין קרחות היער. המהלכים הם לעבור דרך היער ולנוע בדרך הסלולה.
  • יש שני מהלכי סיום מפגש שבהם מסמנים נק"ן ומעדכנים מטרות בדפי הדמות אם השגנו מטרה במהלך המפגש.
  • יש הסבר קצר על כתיבת מהלכים מותאמים ודומה למהלך "מכתב אהבה" כמו שיש ב"פלאים: גיבורי המחר". לדעתי את החלק הזה צריך להעביר לפרק של המנחה.
  • לבסוף - יש הסבר קצר איך מוחקים נזק, ורשימה של ציוד הרפתקנות שאפשר לשלוף אם מסמנים נזק לדמי הכיס.
 
פרק 6 - סוגי הדמויות
  • פרק מעוצב היטב. כל סוג דמות מקבל 4 עמודים - שני הראשונים הם פשוט דף דמות לכל דבר (עם צד קדמי וצד אחורי). בעמוד השלישי יש פס צד של שאלות רקע ביצירת הדמות ופלאף לסוג הדמות. בעמוד הרביעי יש הסבר על מהלכים מתקדמים ייחודיים של הדמות.
  • כל הדמויות הן סוגי נוודים ממשחק הלוח - הסייר, הפחח והגנב ממשחק הבסיס, האביר, הרמאי והפרוע מהרחבת הנהר, וההרפתקן, המבריח והרונין מתוספת הנוודים הקטנה. האיורים שלהם זהים לאיורים במשחק הלוח.
  • שאלות הרקע יצירת דמות מכווינות את השחקן לחשוב איך הדמות הפכה לנווד ולמה היא לא חוזרת להיות חלק מהחברה. הקשרים בדף הדמות מחברים את הדמויות בחבורה כדי להסביר למה הן משתפות פעולה וסומכות זו על זו. הדמויות יושבות על משבצות של סוגי הפושעים שתיקחו אתכם למבצע בסגנון "אושן 11". לכולם יש טבע שגורם להם להסתבך בצרות (כדי למחוק תשישות).
  • ההרפתקן - במשחק הלוח הוא מוצלח בביצוע משימות עבור התושבים הפשוטים של היער ויחסית נמנע מלעצבן את הסיעות. פה הוא סוג של דיפלומט שמנסה להגן על תושבי היער מפני הסיעות ויש לו קשרים בהרבה חלקות. הוא יודע להכניע יריבים בצורה לא-קטלנית.
  • האביר - במשחק הלוח, סיעה שמותקפת יכולה לשלם לאביר כדי שיעזור לה בהגנה, אבל הוא לא עוזר בהתקפה. פה הוא אביר עצמאי עם קוד-כבוד משלו (שאחרים נוטים לא-לכבד). הוא בעל עוצמה רבה, קשוח, ומסוגל לספוק פגיעה במקום מישהו אחר.
  • המבריח -במשחק הלוח הוא יודע לעבור מהר בין חלקות יער ומתחת לאפו של האויב. פה הוא מן שובר מוסכמות אופורטוניסט שמנסה לשמור על החופש האישי שלו. הוא מכיר כל מני דרכים להתחמק, לזייף מסמכים או לעבור את הגבול.
  • הסייר - במשחק הלוח הוא מסוגל לסגת ליער ולהתרענן שם. פה הוא מן אאוטסיידר חשדן שמרגיש יותר בנוח ביער מאשר במקומות יישוב. הוא יודע להסתדר ביער, להפיק רעלים ותרופות מהצמחיה, ויש לו חזות מאיימת.
  • הרונין - במשחק הלוח הוא נלחם היטב ויכול תמיד לגרום נזק ראשון בקרב. כאן הוא לוחם ששירת מישהו בעבר, אבל נעשה חסר-אדון מסיבה כלשהי ועכשיו יש לו יריבים חזקים באחת או יותר מהסיעות. הואיודע הילחם טוב, אבל הוא גם מתמצא ומכיר את ההתנהלות של אצילים ושל צבאות.
  • הפרוע - במשחק הלוח הוא ידוע גם כ"החתול המחבל הנוראי" או "החתול עם פצצת האטום" או "אלוהים אדירים אל תשימו כל כך הרבה מבנים במקום אחד" ויכול פעם אחת במשחק להצית חלקה ביער כדי לשרוף אותה לחלוטין. פה הוא חובב אקסטרים ומכור לריגושים, והוא הפך לנווד כי הוא לוקח כל הזמן סיכונים. הסיבה היחידה שהוא שורד היא שיש לו הכי הרבה מזל מכל הנוודים האחרים. הוא מוצלח במיוחד כאשר הוא סומך על המזל או כאשר הוא הורס דברים ומצית, מפוצץ או מושך תשומת לב מסוכנת.
  • הגנב - במשחק הלוח הוא יכול לגנוב קלפים משחקנים אחרים. כאן הוא נווד זריז במיוחד שיודע לכייס, לפרוץ, להעריך שווי של פריטים ולהתגנב בקלות.
  • הפחח - במשחק הלוח הוא יכול לתקן מהר חפצים. זה גם מה שהוא עושה במשחק הזה: מתקן, בונה חפצים מועילים, מאלתר ציוד שימושי ומפרק מלכודות.
  • הרמאי - במשחק הלוח הוא מסכסך בין החיילים של סיעות אחרות וגורם להם להילחם בניגוד לפקודות מלמעלה. כאן הוא נוכל מקסים אבל עצלן והדוניסטי, והוא רגיל להסתמך על שקרים, רמאיות ומצגי שווא כדי להשיג דברים ולחמוק מצרות.


פרק 7 - קידום דמות וציוד
  • נראה לי שנכון יותר היה לפצל לשני פרקים נפרדים.
  • מקבלים קידומי-דמות כאשר משלימים יעדים שלה במהלך המפגש. כזכור לכל דמות יש שני יעדים בכל רגע נתון.
  • אפשר להשקיע את הקידום כדי לשפר תכונה, לבחור במהלך מתקדם מדף הדמות, לבחור במהלך מדף הדמות של סוג דמות אחר (עד 2 מהלכים), ללמוד שני מהלכי לחימה, ללמוד שני מעשים נכלוליים, לקבל שתי יכולות קשר חדשות עם חברי קבוצה אחרים, או לשפר את מדדי הנזק של הדמות (דמי כיס, תשישות או פציעות).
  • צפוי לצאת ספר הרחבה עם סוג נוסף של קידום - Masteries - שעושה unlock לאפשרות משופרת במהלכים מסוימים כאשר מגלגלים בהם 12 מעלה. אומרים שזה יהיה קיים בספר ההרחבה, אבל זהו.
  • יש הסבר על החלפת סוג דמות של דמות במהלך המערכה, על פרישה של דמויות מהמערכה, ועל החלפת דמות בזמן המערכה.
  • ציוד עובד כמו בעולם המבוך. כל חפץ מוגדר באמצעות רשימת תגים. יש פירוט של התגים השונים (חיוביים בנפרד ושליליים בנפרד), הסבר על קנייה ומכירה של חפצים והסבר על המצאת תגים חדשים וחפצים חדשים. לבסוף יש שני עמודים של כרטיסיות ציוד עבור חפצים לדוגמה שהוכנו מראש, ואפשר להתבסס עליהם כאשר יוצרים ציוד חדש. מדובר ב-13 כלי נשק וב-4 ציוד מגן.
  • אם לחפץ אין תגים - הוא נחשב למשהו ששולפים מדמי-כיס.
 
אין הסבר איך ליצור סוג חדש של נווד, אבל כמו בכל משחק אחר אתה יכול לכתוב סוגי דמויות חדשים בדיוק כמו שאפשר להמציא גזעים חדשים במבוכים ודרקונים. יכול להיות שיהיה הסבר בפרקים למנחה שלא כלולים בקובץ הזה.

אני יודע שבספר ההרחבה המתוכנן הם מוסיפים גם 4-5 סוגי נוודים חדשים שמקוריים למשחק התפקידים ולא קיימים במשחק הלוח. האיורים של חלקם כבר פורסמו. זכור לי פיראט שאני לא בטוח במה הוא מיוחד מהמבריח, סוג של מטיף דתי שאין לו מסדר, והנסיך שהוא בן של נווד אחר שהיה לפניו ולכן יש לו מעמד מסוים בקרב המנודים והאאוטסיידרים של היער.

אגב, שאלה שלא נשאלה אבל אני מניח שתרצה לקבל עליה תשובה - אין קסם באופן מובהק, אבל יש מן אווירה אגדתית כזו שמניחה ששועלים ועיטים אוכלים לחם ולא ארנבונים, שההמצאות של הפחח עובדות גם אם אין דרך ליצור רובה קשת מענפים וקורי עכביש, ושיש בעומק היער או בארצות רחוקות גם חיות גדולות במיוחד שהן המקבילה בעולם הזה לעוגים או ענקים. מה שגדול יותר מזאב - כמו דובים או איילים - נחשב בגדר מפלצת.
 
אה. רגע... אז.. לעצור את התירגום של ההתחלה המהירה?
אני מניח שזה redundant בשלב הזה?
לא, למה שתעצור? התחלה מהירה היא בחינם. הספר המלא לא 🙂

אבל אתה עדיין מוזמן לבקש עזרה במונחים/בעריכה/בתאימות לניסוחים שהיו עבור התרגום של "פלאים".
 
אני חשבתי שאתרגם את זה כמכלול ואז נעבור על זה ביחד, כי עשיתי כמה בחירות תרגומיות. חלק עצמאית, חלק ביעוץ. נגיד, לא תירגמתי ואגאבונד כנוודים, אלא כמנודים.

זה חלק מהסיבה שזה לוקח לי זמן, אני מנסה לחשוב על האווירה שכל תירגום יצור, וגם הניסוח של המהלכים לפעמים קצת מדורבל, אז אני מנסה לעשות אותו יותר ישיר ומובן.

בכל מ2רה, הספר המלא נשמע מבטיח. באמת שאם י לי קבוצה, קבועה רצינית, זה כנראה ראשון ברשימל קניות אצלי.
 
הגיע אליי קובץ מעודכן, עם שלושה פרקים נוספים:

פרק 8 - הנחיה
  • הפרק בנוי בפורמט הרגיל לפרקי מנחה של משחקי מנוע האפוקליפסה. ההסבר על מהלכים רכים וקשים מפורט יותר ממה שראיתי במשחקים אחרים. יש דוגמאות למהלכים רכים מאוד, מהלכים רכים, מהלכים קשים ומהלכים קשים מאוד.
  • ליריבים אין דמי כיס אבל יש להם מוראל ואת כל מדדי הנזק האחרים של דמויות שחקן. המדדים של יריבים נעים בין 1 ל-5 לכל מדד, והם גורמים בין 1 ל-3 נזק. בניגוד למפלצות של עולם המבוך או נבלים של פלאים, ליריבים אין מהלכים מוצעים מיוחדים משלהם.
פרק 9 - יער במלחמה
  • הפרק עוסק ביצירת היער והמצב ההתחלתי שלו עם פתיחת המערכה, ובשינוי יחסי הכוחות ביער בסיום כל מפגש משחק.
  • אפשר לעבוד עם דף נייר ועפרון, אבל החוקים למפת היער תפורים ממש לשימוש בחלקי משחק הלוח של Root.
  • היער מורכב מחלקות מיושבות, כאשר בכל חלקה בודקים אילו סיעות נוכחות ומי מהן שולטת בחלקה. יש גם הסבר סיפורי איך נראית שליטה של כל סיעה. לדוגמה שליטה של החתולים היא בגדול "שלמו לנו מיסים ותנו לחתולים שלנו לעבוד בלי הפרעה בכריתת עצים" ואילו שליטה של ברית היער תלויה מי הקצין המקומי של הברית וכמה ציוד הוא רוצה להלאים עבור המאמץ המלחמתי.
  • אם הדמויות עזרו לסיעה או פגעו בסיעה, זה משפיע בבדיקה של סוף המפגש כשהיא מנסה להתחזק על חשבון האחרות.
פרק 10 - חלקה לדוגמה
  • מוצגת חלקת יער מיושבת לדוגמה. במונחים של משחק הלוח זו חלקת שועלים עם שליטה של הציפורים אבל בלי קן ציפורים. סיפורית חיות בחלקה כל מני חיות, כולל משפחה מורחבת של עזים עם מבשלת יין. רוב התושבים הם שועלים, והמושל המקומי הוא שועל זקן שנאמן למשפחות האצולה של הציפורים.
  • מלבד תיאור החלקה יש 12 נתונים של דב"שים בחלקה, ו-4 חזיתות הרפתקה שקשורות לקונפליקטים בין התושבים לבין עצמם, בינם לבין הציפורים ובין הציפורים לבין פלוגת חתולים שהתחילה להראות נוכחות באזור.
 
נשמע ייחודי ומעניין, תוכל לפרט?
בכל חלקה בודקים נוכחות של סיעה, שאפשר לסמן עם חיילים מהמשחק; האם הסיעה "הלאימה" מבנים בחלקה לעצמה, שאפשר לסמן עם מבנים ממשחק הלוח; ומי זן החיות הנפוץ בחלקה, שאפשר לסמן עם סוגי החלקות של משחק הלוח. כאשר יש תנועה של כוחות על המפה - אפשר לסמן שוב עם חיילים ממשחק הלוח; לחתולים יש חלקה שהיא בסיס בית עם מצודה, ששוב - זה דבר שיש במשחק הלוח. מיפל הדביבון יכול לסמן איפה ההרפתקנים נמצאים עכשיו.
יש גם טבלאות ליצירה אקראית של שם לכל חלקה ומי האושיות הבולטות בה, שאת זה אפשר לסמן עם פתקים.
 
אמ, לפי התיאור האחרון אני מבין שהמשחק ממש מנסה לדמות גם את ההיבט האסטרטגי של משחק הלוח ולהראות את השפעת השחקנים על השליטה בלוח.
חשבתי לתומי עד כה שזה משהו יותר אופציונאלי, לא נפל לי האסימון שזה משהו אינטגרלי במשחק.
מעניין בהחלט.
 
חזרה
Top