רשומות קמפיין "לב הנווד" - מו"ד 5
תוכן עניינים:
1. הקדמה ורקע לדמויות.
2. מפגש ראשון - אי שם בארצות הספר...
3. מפגש שני - חששות אוחזים בהיירוניה.
4. מפגש שלישי - מבחן הרוחות.
5. מפגש רביעי - תנים מדברים.
6. מפגש חמישי - החזרה הביתה.
7. טבעת יקרה מאוד - מיהו הארוס של ג'יין? [פוסט הרחבה]
8. מפגש שישי - המכשפה והאורקל.
9. מפגש שביעי - צל הנווד.
10. מפגש שמיני - מרדף בארץ עצזית.
11. מפגש תשיעי - הצנצנת.
12. מפגש עשירי (חד"פ) - מעשה בשלושה גמדים.
13. מפגש אחד עשרה - המרגל.
14. מפגש שתיים עשרה - להתראות, ארץ עצאפר!
---סוף המערכה הראשונה---
הקדמה:
אז, כדי שאוכל לערוך את הודעת הפתיחה בלי להטריד את נרוב אני פותח מחדש עץ לרשומות קמפיין "לב הנווד" (מו"ד 5). המשחק מתרחש בעולם פנטזיה גנרי שנבנה על בסיס פרטי מידע שהשחקנים נתנו למנחה. לא כולם יודעים מה התוכן שמסרו השחקנים האחרים; יש למשל שחקנית שהיא היחידה שמשחקת אלף, לכן היא שותפה מלאה במידע על האלפים והתרבות האלפית בעולם. עד שהפרטים האלו יתגלו במשחק המנחה מסתיר אותם מהשחקנים האחרים. כך, כשהמידע יהיה רלוונטי, הם באמת יגלו חלק חדש ומפתיע בעולם.
כמו כן, הרולפליי של הדמויות הוא חלק משמעותי בקמפיין ולרוב מקבל עדיפות על אתגרים וקרבות. אני מנסה לבטא את זה ברשומות, ורוב הדיאלוגים, המחשבות והניואנסים שאעלה לכאן הם ציטוטים מדויקים או השלמות קרובות למה שהתרחש בפועל.
קרדיטים: רוב הקטעים נכתבו על בסיס הרשומות שנרוביאן, המנחה, כותב ומעלה לפייסבוק. אחר כך אני מעתיק את הרשומות שלו ומעביר בהן עריכה, בעיקר במטרה להוסיף רולפליי ואווירה. הסשן הראשון והרקע של מרתה נכתבו באופן בלעדי ע"י נרוב, והחל מהסשן השני נוספת גם העריכה מצידי. קצת סלט, אבל מהמפגש השלישי סדרנו את חלוקת התפקידים ומשם סגנון הכתיבה אמור להתייצב.
האיורים (והסרטון!) המהממים הם בחסותה של ליאור, השחקנית של טיקי.
הדמויות:
טיקי - אלף קוסם ובוטניקאי.
מרתה עצאפר - בת אנוש, דרואידית ומכשפה כפרית.
ג'יין - בת אנוש, לוחמת ושרלטנית.
הרקע של טיקי וג'יין כתוב בספוילרים, משום שהם שומרים את רוב הרקע שלהם בסוד עד סביבות סשן 6. לכן, למי שרוצה לעקוב אחרי הגילויים בזמן אמת - מומלץ לקרוא רק את הרקע של מרתה.
1. מרתה עצאפר (בת אנוש, דרואידית, מכשפה כפרית):
משפחת עצאפר חיה בבקתת על גבול היער השחור עוד לפני שהכפר קם. דורות של ילדים גדלו בפחד מהנשים המשונות שחיו שם, ודורות של אנשי כפר פנו אליהן כמוצא אחרון כשמחלה, לידה קשה, סכסוך בין משפחות או חיות רעות התגלו כבעיות בלתי פתירות. מספר הבקתות והנשים השתנה עם הדורות – לפעמים הן היו שלוש, לפעמים שתיים, ולפעמים רק אחת, אבל תמיד הייתה עצאפר בשולי הכפר. יש שאומרים שהן משגיחות על הכפר, שלא יתפשט לתוך היער השחור.
ויש שאומרים שהן שומרות על היער השחור שלא ייכנס לכפר.
מרתה עצאפר היא המכשפה האחרונה בשושלת עתיקה ומכובדת ששמרה על מפתן היער השחור מזה שנים. למרבה הצער, היא חושדת שהיא גם האחרונה. היא לא ירשה הרבה מהכוחות האיומים של אמא שלה, והאשה המטורפת הפכה לנחש ענק לעת זקנה וזחלה למעמקי היער לפני שנים. הייתה לה תחושת בטן רעה כל הסתיו. כשהעורבים של בית הקברות הישן סירבו לדבר איתה לקראת היום הקצר ביותר, היא ידעה שהרוחות כועסות. כמו תמיד, היא חשבה לברוח, לוותר, לשבור את השבועות העתיקות ולחפש חיים בלב אחת הערים, היכן שהרוחות לא יוכלו להריח אותה בצחנת העשן והברזל.
היא נכנסה ליער השחור, ויללה אל הירח. הרוחות שלחו אחריה ארבעה זאבים, והיא קשרה אותם בשורשים ושרפה אותם באש. בעשן היא קראה את התשובה לשאלה שלה.
לרוחות נמאס מההסכם העתיק. הן רצו לפרוץ את מעגל האבנים התוחם את גבולות היער ולכסות שוב את ההרים מפסגה עד משעול.
מרתה קיללה אותן. "בוגדות, שוברות שבועה, פחדניות ללא פנים!"
והן באו בעצמן, לובשות זאב בלהות כגוף. מרתה והזאב נעלו מבטים. אף צד לא מצמץ עד אור הבוקר.
עם עלות השחר, הרוחות נקבו במחיר שלהן.
מרתה הסכימה.
***
כשבן הנפח הגיע בצהריים לבקתה בשביל לבקש בעצת המכשפה, הוא מצא את הבקתה נעולה, עם שלט על הדלת:
"יצאתי לחופש. אחזור בחג הקציר.
מרתה עצאפר
נ.ב.
אם אני לא חוזרת, עדיף לברוח בסתיו. החורף הבא יהיה האחרון"
***
מרתה עצאפר היא בת אנוש דרואידית שעבדה שנים על תקן המכשפה הכפרית. עוד נראה לאן היא תגיע - ואם היא תגיע לשם בזמן.
***
תוכן על העולם שהוסיף השחקן של מרתה עצאפר:
דרואידים וסיירים - עוד לפני האימפריה, בני האנוש חיו לפי הדרכים העתיקות של הדרואידים. אלו נשאו ונתנו עם הרוחות במשא ומתן - לעתים משא ומתן קשוח ביותר, ולעתים תוך ניצול הסכסוכים הפנימיים בין הרוחות. האימפריה ניסתה לדכא את הדרכים הללו (לא באלימות, אבל הביעה מורת רוח מופגנת). בשולי האימפריה עוד שילבו מנהגים דרואידיים, אבל בערים הגדולות הדרכים העתיקות אבדו.
הרוחות - ארצות הפרא וחיות השדה נשלטות על ידי הרוחות המקומיות. אלו ישויות של טבע פראי ולעתים אכזר. בתקופה הנוכחית הרוחות אינן מעיזות להתקרב לערים הגדולות, היכן שבני האנוש ודרכי האימפריה הצליחו לכבוש את ארץ הפרא ולהמעיט את כוחן. בבוא הזמן, אם עיר מדרדרת מחוסר טיפול, הטבע משתלט עליה בחזרה והרוחות חוזרות.
הערות נוספות מצד השחקן ("The Time"):
בחסותה של ליאור, השחקנית של טיקי, יש לנו גם איור מרהיב של מרתה אפרעץ. ההשראה למרתה, כמובן, היא גרני רוחשעוורה מעולם הדיסק. היא דמות כל כך כיפית לשחק אתם לא מבינים! לקחתי את הכשרון שנותן התמחות לאיום ובגדול אני פשוט מסתובב ונועץ באנשים מבטים מזרי אימה כל היום. יש בסביבה דרואידים בדרגות חמש ושבע עם כוחות קסם אדירים אבל למרות שמרתה היא כולה ברמה 2 היא סובבה אותם על האצבע הקטנה כי היא מקפידה תמיד להיראות כאילו היא יודעת מה היא עושה והיא מעוררת חיל ורעדה בכל מה שזז.
הרקע שלה הוא רקע תפור בדיוק בשבילה שנרוביאן אישר ברוב טובו -
: Background - Wich
The villagers fear you and respect you equally, for most part, but you don't care, there's work that someone have To do and no one else will.
No one but the Wich
Tools: poisoning, cooking
Proficiencies: insight, perception
Feature: Witch's eye
When you look at someone with the Witch eye, he feel that you know many dark things and that you are no stranger to the ancient ways. Though they might fear you, commoners will extend you every courtesy and do their utmost not to offend you. Unless you have shown yourself to be a danger to them (or outsider with more social standing than you told them to), they will never take up arms to fight against you.
2. ג'יין (לוחמת, בת אנוש, שרלטנית):
בלב ארצות בני האנוש שוכנת פאר-תרבות, הבירה הגדולה והמפוארת של האימפריה האנושית. בין החומות הגבוהות של הקסקרטינים ובין ששת המגדלים של ארמון הכס ושל חמש הכנסיות, חיים בני האנוש שעוד לא לחלוטין הפנימו שהם בסך הכל עיר מדינה שתור הזהב האימפריאלי שלה חלף.
אמת הדבר, שאיש לא זוכר מתי עלו מיסים מהערים הרחוקות. נכון שהקסקרטינים העתיקים גדולים מדי ביחס לגודל הצבא שאותו הם מכשירים. האלים לא דיברו ישירות עם מאמיניהם כבר מאה שנים לפחות. אבל האימפריה נצחית וחיי האדם קצרים: "אלו לא פרפורי הגסיסה, אלא בסך הכל תנומה קלה. היא תעבור בקרוב!"
ג'יין היא בת לשושלת ארוכה של אבירים, ממסדר "המעגל הלבן" שבסיסו מצוי בבירה.
סביה עוד בטוחים שהאימפריה תוססת. אביה ואמה מודים שאמנם היא נחלשה, אבל בקרוב יהיו מוכנים שוב הצבאות לצאת אל גבולותיה ואל המחוזות המרוחקים. הצעירים? בני דורה של ג'יין גדלו מינקותם על האידיאל הזה. הם יהיו אלו שיובילו את הכיבוש המחודש. הם ייצאו בשם ההקיסרית והאלים ויסלקו שליטי מחוז סוררים, יגנו על האיכרים ויחדשו את תהילת הממלכה.
ג'יין עצמה נועדה עוד מההתחלה לגדולות. המבט בעיניה הגדולות ותוואי פניה העדין מעורר באנשים תחושה של טוהר ואצילות נפש. תמיד נראה היה שיש לה מזל יוצא דופן, והיא הצטיינה בסיוף ובקשתות למרות שלא זכתה במבנה הגוף השרירי של הוריה. בבית האמינו שהיא צריכה לגשת ללמוד באחת מהכנסיות של אלי הסדר, אבל ברגע שנחו ידיה על החרב החלו האבירים האחרים מתלחשים שעתידה מצוי בשדה הקרב. משהו בה הזכיר לכולם את האגדות על הפלאדינים שייסדו את מסדר המעגל הלבן, למרות שאף אחד לא זכר מתי לאחרונה החזיק אביר בכוחות קדושים בזכות טהרתו. ג'יין נשלחה אל הקסקרטינים כדי לעבור הכשרה באומנות המלחמה ולקחת על עצמה את השבועות המסורתיות.
בהגיעה לגיל 20, הוא גיל הבגרות במסדר, היא יצאה יחד עם פלוגה של אבירים אחרים הרחק דרומה - לשליחותם הראשונה. משימתם הייתה להביא כסף ובעלי מלאכה אל הכנסיות המרוחקות, להצית את התקווה באיכרים, ולהפיץ את דבר גדולתה של האמפריה הישנה.
אך בהגיעם ליעד הם לא מצאו את מה שקיוו. הערים הרחוקות התנהלו כערי מדינה עצמאיות עם קשרי מסחר ביניהן, והן לא התעניינו עוד בצו הקיסרי. בחלקן הוחלפו המושלים במועצות של זקני האיכרים, ובאחרות החלו המושלים מתקראים "מלכים". התושבים עצמם החלו עובדים את הדרכים הישנות של הדרואידים. הכוהנים של אלי הסדר שמרו על האמונה הטובה - אבל הם סרבו לקבל את מעמדה של הקיסרית. והגרוע מכל - כולם ראו את אבירי המעגל הלבן כמטרד חיצוני שבא להתערב בחייהם.
שנה של מסעות דרומה הובילה לשנתיים של מאבק חסר תוחלת בשודדים, בחיות טרף ובעיקר בפשוטי עם בורים שמסרבים לקבל את המשלחת בכבוד הראוי לאבירים. חברי המשלחת הפסיקו לצפות ליחס אוהד והחלו לפעול בכוח ובאיומים, אך שוב ושוב היו האיכרים והשליטים המקומיים מהתלים בהם. הם היו מגינים על הדרואידים. הם היו מכחישים פעילות של מכשפות. הם היו מסרבים לקיים את מצוות המעגל הלבן. מנהיגי המשלחת נפלו בזה אחר זה, ובחלוף הימים החלו האבירים העייפים לתלות את תקוותם בטוהר שהקרינה ג'יין. היא הפכה לאור אשר מוביל אותם בחשכה, בעודה עוברת איש איש ומנסה לעורר את רוחו מחדש. היא אמרה להם שהאלים מכוונים אותם לעבר התהילה: מתוך השעה הקשה יהפכו לגיבורים, יעמדו במבחן, ודורות העתיד עוד ישירו עליהם בלדות.
אך בתוך תוכה ג'יין הרגישה אחרת. האלים לא דיברו אליה והיא לא חשה באף כוח עליון שיתן לה הכוונה. נדמה לה שדעתה נטרפת; היא מסתירה זעם גובר והולך כלפי פשוטי העם כפויי הטובה, וכלפי חבריה הנפסדים שמתגלים במלוא עליבותם. פתאום היא נהנית מתחושת הפורקן שאוחזת בה עת שהיא נועצת את חרבה בשודדים. היא מפחדת מזה. אך מעל לכל היא מפחדת מייאוש מחניק, כזה שמקנן בה מאז שהייתה ילדה ועכשיו פורץ במלוא העוצמה...
יום אחד נוספו לצרותיה של הקבוצה המדוללת משרתי אופל. מכשפות צפו בהם מהחשכה וכוהנים של אלי האופל חסרי השם עקבו אחריהם. גרוע מכולם היה כוהן של הנווד, שהתחזה לקבצן עלוב. תמיד היו רודפים אחריו, בכל פעם בתחפושת אחרת שלבש. תמיד הוא היה חומק מהישג ידם, והכל בגלל האיכרים הבורים והתירוצים שלהם. "זה בסך הכל קבצן", "זו אמי הזקנה", "זה הדרואיד המקומי", "אין כאן מכשפים, הסתלקו מפה!"
לילה אחד היא תפסה אותו.
ג'יין עמדה לבדה על המשמר כאשר הגיע הכוהן המסתורי של האל הנווד. הם צפו זה בזה ממרחק. מחשבה חדשה עלתה בה: היא תמיד שמעה כמה נוראים הם כוחות האופל, אבל הנווד מעולם לא נחשב לרשע באמת. הנווד הוא אל של שינוי...
אין באמת אימפריה, וגם אלי הסדר אינם. אולי מתחיל לקום סדר חדש ושונה? ג'יין לא יודעת מה הוא יהיה, אבל נמאס לה לכלות את חייה במאבק על שימור מה שהתיישן ומת. היא רוצה חלק בעתיד החדש, אבל חושש ממה שהוא צופן... אולי בכל זאת ערכי האבירים נכונים? אולי כוחות הרשע מבקשים לדרדר אותה, אחרי שגזרו עליה להפוך למפלצת שבה נועדה להלחם...?
הדמות המסתורית פנתה הלאה וחמקה אל החשיכה. ג'יין מיהרה אחריה אך מצאה רק קמע ברזל קטן, וניחשה שהוא הסמל הקדוש של הנווד.
לאחר רגע של התלבטות, היא עוזבת את חבריה האבירים ומסתלקת אל החושך. היא תתפוס את הכוהן של הנווד ותגלה מהו הסדר החדש שיקום. היא תהיה חלק מהעתיד. בינתיים, היא תהיה אף-אחת, שכירת חרב נודדת.
מתחת לכפפה השמאלית ג'יין מסתירה שתי טבעות שאותן היא עדיין לא מסוגלת להשליך. הן מסמלות את עברה שרודף אותה; ראשונה היא טבעת החותם של מסדר אבירי המעגל הלבן, והשנייה טבעת אירוסין, שניתנה לה מידי אהוב ליבה טרם יציאתה למשלחת. הוא מחכה לה אי שם בבירה, וכמו יתר חבריה הנבגדים כנראה גם לא מעלה בדעתו כמה שהיא הספיקה להשתנות...
=======
דת וממשל באימפריה (נכתב ע"י נרוביאן בהשראת התוכן שהוסיף השחקן של ג'יין):
האמונה מספרת כי פנתאון אלי הסדר ריחם על הגזעים התבוניים, שהיו נתונים לחסדיהן של רוחות הטבע האכזריות והחייתיות. הוא הקנה לבני התמותה ידע חקלאי, אומנות ומלאכה, והניח בפניהם את היסודות לייסוד חברה הוגנת, צודקת ומתקדמת. כנגד אלי הסדר שני כוחות מסכנים את המאמינים: רוחות הטבע, שהחזקות בהן רוצות להחריב את התרבות האנושית ולהשיב את בני התמותה למעמד של קופים זקופים, והרביעייה האפלה - אלים רשעים שהודחו מפנתאון הסדר ושמם נלקח מהם. הם חלשים מכדי להילחם בפנתאון אך זוממים להשחית את המאמינים.
פנתאון אלי הסדר מורכב ממועצת החמישה ומאלה שישית שאינה חלק מהם אך נחשבת בת-בית ואוהבת את בני האנוש: אראתיס (אלת התרבות, ההתיישבות והפיתוח), היירוניוס (אל הצדק והגבורה), מוראדין (אל המלאכה וחרשות הנשק), פיילור (אל השמש, הרפואה והחקלאות), וי-ג'אס (אלת המשפט והאלה השומרת על המתים, הנחשבת חסרת רחמים אך הוגנת).
האלה-התעלולנית אוונדרה (אלת המסחר והמזלות) נחשבת נספחת לפנתאון משום שהיא אוהבת את בני התמותה ומגינה עליהם.
הרביעייה האפלה: החרון (אלת הנקמה, הטירוף וצרות-העין), היריב (אל החמדנות והיוהרה) והמשחית (אל הבוגדנות והקסם האפל). בנוסף ישנו או ישנה הנווד (אל או אלת ההתבודדות, התוהו והשינוי), שאינו מרושע אך הוא מוזר, מסוכן ולא צפוי - מספיק כדי שאלי הסדר יסלקו אותו מעל פניהם. ארבעת האלים הללו מדיחים את התרבות הצודקת לדרכים רשעות ועלולים להפוך אותה לגרסה מעוותת וחסרת צדק של עצמה.
אלים נוספים: כתבי הקודש מתייחסים לאלים נוספים, חלקם חזקים מהפנתאון והיו מעורבים בבריאת העולם ובמלחמות האלים, אך אלו טובים לסיפורי משלים בלבד. רוב האלים אינם מתעניינים במתרחש בעולם החומרי.
האימפריה נשלטה בעקרון על ידי המשפחה הקיסרית, וזו מינתה שרים, מצביאים ומושלים בפרובינציות מתוך מעמד האצולה. האצילים הם בעלי הקרקעות שנדרשים לדאוג לנתיניהם. בפועל, כל האצילים עד וכולל המשפחה הקיסרית נהנו ממעמדם כל עוד האלים הסתכלו עליהם בחיוב. משום כך, הכוח הפוליטי החזק ביותר היה דווקא הכנסיה של אלי הסדר, אך זו פעלה בהתחלה לפי ההוראות שנמסרו לה (בדרכים עקיפות) מהאלים. ככל שחלפו השנים האלים והכוהנים דיברו פחות אלו עם אלו. לא ברור אם זה בגלל שהאלים החלו לשתוק או בגלל שהכוהנים נעשו לא-ראויים. במאתיים השנה האחרונות, גברו מאוד משחקי הכוח בין האצילים והכוהנים ובין הכוהנים לבין עצמם, וקולם של האלים נדם כליל.
אמת הדבר, שאיש לא זוכר מתי עלו מיסים מהערים הרחוקות. נכון שהקסקרטינים העתיקים גדולים מדי ביחס לגודל הצבא שאותו הם מכשירים. האלים לא דיברו ישירות עם מאמיניהם כבר מאה שנים לפחות. אבל האימפריה נצחית וחיי האדם קצרים: "אלו לא פרפורי הגסיסה, אלא בסך הכל תנומה קלה. היא תעבור בקרוב!"
ג'יין היא בת לשושלת ארוכה של אבירים, ממסדר "המעגל הלבן" שבסיסו מצוי בבירה.
סביה עוד בטוחים שהאימפריה תוססת. אביה ואמה מודים שאמנם היא נחלשה, אבל בקרוב יהיו מוכנים שוב הצבאות לצאת אל גבולותיה ואל המחוזות המרוחקים. הצעירים? בני דורה של ג'יין גדלו מינקותם על האידיאל הזה. הם יהיו אלו שיובילו את הכיבוש המחודש. הם ייצאו בשם ההקיסרית והאלים ויסלקו שליטי מחוז סוררים, יגנו על האיכרים ויחדשו את תהילת הממלכה.
ג'יין עצמה נועדה עוד מההתחלה לגדולות. המבט בעיניה הגדולות ותוואי פניה העדין מעורר באנשים תחושה של טוהר ואצילות נפש. תמיד נראה היה שיש לה מזל יוצא דופן, והיא הצטיינה בסיוף ובקשתות למרות שלא זכתה במבנה הגוף השרירי של הוריה. בבית האמינו שהיא צריכה לגשת ללמוד באחת מהכנסיות של אלי הסדר, אבל ברגע שנחו ידיה על החרב החלו האבירים האחרים מתלחשים שעתידה מצוי בשדה הקרב. משהו בה הזכיר לכולם את האגדות על הפלאדינים שייסדו את מסדר המעגל הלבן, למרות שאף אחד לא זכר מתי לאחרונה החזיק אביר בכוחות קדושים בזכות טהרתו. ג'יין נשלחה אל הקסקרטינים כדי לעבור הכשרה באומנות המלחמה ולקחת על עצמה את השבועות המסורתיות.
בהגיעה לגיל 20, הוא גיל הבגרות במסדר, היא יצאה יחד עם פלוגה של אבירים אחרים הרחק דרומה - לשליחותם הראשונה. משימתם הייתה להביא כסף ובעלי מלאכה אל הכנסיות המרוחקות, להצית את התקווה באיכרים, ולהפיץ את דבר גדולתה של האמפריה הישנה.
אך בהגיעם ליעד הם לא מצאו את מה שקיוו. הערים הרחוקות התנהלו כערי מדינה עצמאיות עם קשרי מסחר ביניהן, והן לא התעניינו עוד בצו הקיסרי. בחלקן הוחלפו המושלים במועצות של זקני האיכרים, ובאחרות החלו המושלים מתקראים "מלכים". התושבים עצמם החלו עובדים את הדרכים הישנות של הדרואידים. הכוהנים של אלי הסדר שמרו על האמונה הטובה - אבל הם סרבו לקבל את מעמדה של הקיסרית. והגרוע מכל - כולם ראו את אבירי המעגל הלבן כמטרד חיצוני שבא להתערב בחייהם.
שנה של מסעות דרומה הובילה לשנתיים של מאבק חסר תוחלת בשודדים, בחיות טרף ובעיקר בפשוטי עם בורים שמסרבים לקבל את המשלחת בכבוד הראוי לאבירים. חברי המשלחת הפסיקו לצפות ליחס אוהד והחלו לפעול בכוח ובאיומים, אך שוב ושוב היו האיכרים והשליטים המקומיים מהתלים בהם. הם היו מגינים על הדרואידים. הם היו מכחישים פעילות של מכשפות. הם היו מסרבים לקיים את מצוות המעגל הלבן. מנהיגי המשלחת נפלו בזה אחר זה, ובחלוף הימים החלו האבירים העייפים לתלות את תקוותם בטוהר שהקרינה ג'יין. היא הפכה לאור אשר מוביל אותם בחשכה, בעודה עוברת איש איש ומנסה לעורר את רוחו מחדש. היא אמרה להם שהאלים מכוונים אותם לעבר התהילה: מתוך השעה הקשה יהפכו לגיבורים, יעמדו במבחן, ודורות העתיד עוד ישירו עליהם בלדות.
אך בתוך תוכה ג'יין הרגישה אחרת. האלים לא דיברו אליה והיא לא חשה באף כוח עליון שיתן לה הכוונה. נדמה לה שדעתה נטרפת; היא מסתירה זעם גובר והולך כלפי פשוטי העם כפויי הטובה, וכלפי חבריה הנפסדים שמתגלים במלוא עליבותם. פתאום היא נהנית מתחושת הפורקן שאוחזת בה עת שהיא נועצת את חרבה בשודדים. היא מפחדת מזה. אך מעל לכל היא מפחדת מייאוש מחניק, כזה שמקנן בה מאז שהייתה ילדה ועכשיו פורץ במלוא העוצמה...
יום אחד נוספו לצרותיה של הקבוצה המדוללת משרתי אופל. מכשפות צפו בהם מהחשכה וכוהנים של אלי האופל חסרי השם עקבו אחריהם. גרוע מכולם היה כוהן של הנווד, שהתחזה לקבצן עלוב. תמיד היו רודפים אחריו, בכל פעם בתחפושת אחרת שלבש. תמיד הוא היה חומק מהישג ידם, והכל בגלל האיכרים הבורים והתירוצים שלהם. "זה בסך הכל קבצן", "זו אמי הזקנה", "זה הדרואיד המקומי", "אין כאן מכשפים, הסתלקו מפה!"
לילה אחד היא תפסה אותו.
ג'יין עמדה לבדה על המשמר כאשר הגיע הכוהן המסתורי של האל הנווד. הם צפו זה בזה ממרחק. מחשבה חדשה עלתה בה: היא תמיד שמעה כמה נוראים הם כוחות האופל, אבל הנווד מעולם לא נחשב לרשע באמת. הנווד הוא אל של שינוי...
אין באמת אימפריה, וגם אלי הסדר אינם. אולי מתחיל לקום סדר חדש ושונה? ג'יין לא יודעת מה הוא יהיה, אבל נמאס לה לכלות את חייה במאבק על שימור מה שהתיישן ומת. היא רוצה חלק בעתיד החדש, אבל חושש ממה שהוא צופן... אולי בכל זאת ערכי האבירים נכונים? אולי כוחות הרשע מבקשים לדרדר אותה, אחרי שגזרו עליה להפוך למפלצת שבה נועדה להלחם...?
הדמות המסתורית פנתה הלאה וחמקה אל החשיכה. ג'יין מיהרה אחריה אך מצאה רק קמע ברזל קטן, וניחשה שהוא הסמל הקדוש של הנווד.
לאחר רגע של התלבטות, היא עוזבת את חבריה האבירים ומסתלקת אל החושך. היא תתפוס את הכוהן של הנווד ותגלה מהו הסדר החדש שיקום. היא תהיה חלק מהעתיד. בינתיים, היא תהיה אף-אחת, שכירת חרב נודדת.
מתחת לכפפה השמאלית ג'יין מסתירה שתי טבעות שאותן היא עדיין לא מסוגלת להשליך. הן מסמלות את עברה שרודף אותה; ראשונה היא טבעת החותם של מסדר אבירי המעגל הלבן, והשנייה טבעת אירוסין, שניתנה לה מידי אהוב ליבה טרם יציאתה למשלחת. הוא מחכה לה אי שם בבירה, וכמו יתר חבריה הנבגדים כנראה גם לא מעלה בדעתו כמה שהיא הספיקה להשתנות...
=======
דת וממשל באימפריה (נכתב ע"י נרוביאן בהשראת התוכן שהוסיף השחקן של ג'יין):
האמונה מספרת כי פנתאון אלי הסדר ריחם על הגזעים התבוניים, שהיו נתונים לחסדיהן של רוחות הטבע האכזריות והחייתיות. הוא הקנה לבני התמותה ידע חקלאי, אומנות ומלאכה, והניח בפניהם את היסודות לייסוד חברה הוגנת, צודקת ומתקדמת. כנגד אלי הסדר שני כוחות מסכנים את המאמינים: רוחות הטבע, שהחזקות בהן רוצות להחריב את התרבות האנושית ולהשיב את בני התמותה למעמד של קופים זקופים, והרביעייה האפלה - אלים רשעים שהודחו מפנתאון הסדר ושמם נלקח מהם. הם חלשים מכדי להילחם בפנתאון אך זוממים להשחית את המאמינים.
פנתאון אלי הסדר מורכב ממועצת החמישה ומאלה שישית שאינה חלק מהם אך נחשבת בת-בית ואוהבת את בני האנוש: אראתיס (אלת התרבות, ההתיישבות והפיתוח), היירוניוס (אל הצדק והגבורה), מוראדין (אל המלאכה וחרשות הנשק), פיילור (אל השמש, הרפואה והחקלאות), וי-ג'אס (אלת המשפט והאלה השומרת על המתים, הנחשבת חסרת רחמים אך הוגנת).
האלה-התעלולנית אוונדרה (אלת המסחר והמזלות) נחשבת נספחת לפנתאון משום שהיא אוהבת את בני התמותה ומגינה עליהם.
הרביעייה האפלה: החרון (אלת הנקמה, הטירוף וצרות-העין), היריב (אל החמדנות והיוהרה) והמשחית (אל הבוגדנות והקסם האפל). בנוסף ישנו או ישנה הנווד (אל או אלת ההתבודדות, התוהו והשינוי), שאינו מרושע אך הוא מוזר, מסוכן ולא צפוי - מספיק כדי שאלי הסדר יסלקו אותו מעל פניהם. ארבעת האלים הללו מדיחים את התרבות הצודקת לדרכים רשעות ועלולים להפוך אותה לגרסה מעוותת וחסרת צדק של עצמה.
אלים נוספים: כתבי הקודש מתייחסים לאלים נוספים, חלקם חזקים מהפנתאון והיו מעורבים בבריאת העולם ובמלחמות האלים, אך אלו טובים לסיפורי משלים בלבד. רוב האלים אינם מתעניינים במתרחש בעולם החומרי.
האימפריה נשלטה בעקרון על ידי המשפחה הקיסרית, וזו מינתה שרים, מצביאים ומושלים בפרובינציות מתוך מעמד האצולה. האצילים הם בעלי הקרקעות שנדרשים לדאוג לנתיניהם. בפועל, כל האצילים עד וכולל המשפחה הקיסרית נהנו ממעמדם כל עוד האלים הסתכלו עליהם בחיוב. משום כך, הכוח הפוליטי החזק ביותר היה דווקא הכנסיה של אלי הסדר, אך זו פעלה בהתחלה לפי ההוראות שנמסרו לה (בדרכים עקיפות) מהאלים. ככל שחלפו השנים האלים והכוהנים דיברו פחות אלו עם אלו. לא ברור אם זה בגלל שהאלים החלו לשתוק או בגלל שהכוהנים נעשו לא-ראויים. במאתיים השנה האחרונות, גברו מאוד משחקי הכוח בין האצילים והכוהנים ובין הכוהנים לבין עצמם, וקולם של האלים נדם כליל.
3. טיקי (אלף, קוסם, בוטניקאי):
-הרקע של טיקי עוד לא זמין, יתעדכן בקרוב-
עריכה אחרונה: