• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

רשומות הדוכסות האבודה- פרק ד, הימורו של המצביא

הלדין- כל הדמות הזו של הברון היא איפשהו שילוב של טרגדיה וקומדיה. אני שמח שזה שעשע אותך :)
לגבי מאנדיוס, הרוזן לא היה מבקש את.עזרתו כנראה אם זה לא היה מאוד גורלי למאבק שלו בגובלינים ובגבעת פלדה- וגם לא בטוח שמאנדיוס היה בא אם זה לא היה מעניין אותו, הוא לא ממש רואה את עצמו כפוף לאחיין היותר ארצי שלו.

הקרב נגד אנשי הדג היה מבולגן, אבל מהרגע שהסרטן עבר לצידן של הדמויות הן די הכו בהם, עד אז פשוט הסרטנים עשו בהם שמות.
קרב קשה בהרבה יגיע בחלק הבא.

בנוגע לברון, כן, הוא דמות מאוד חביבה ביחס לרוב העולם סביבו, הן אני והן הדמויות היינו עצובים על הדרך בה הם נפרדו...

לגבי הנבואה, היה ברור לדמויות שהרוכבים האלו הם לא הן(מי הם כן? נגלה אם הדרקון לא יהרוג אותם...) אלא אנשים אמיתיים שיצאו באותו הלילה(כי הם ראו אותם עם העורב של דוג'ה, אבל לא רציתי לבלבל), אבל הנבואות של פרדריק וטיאנה גם לא הוכחו אף פעם כמדע מדויק...

לגבי אנשי הדג, גם אני החזקתי במחשבה הזו, אבל האמת שהדמויות חיסלו את כל אנשי הדג בנקודה הזו, אז זה נותר ברמה התיאורטית😅😉

לגבי דארון, הוא שר הצבא של פתח דרך, והגורם היותר סימפטי ומתון שמייעץ לרוזן.
 
ואו, אחרי תקופה ארוכה מאוד של עומס, אני חוזר להעלות את עלילות הקבוצה. למי שדאג- הקמפיין עודו מתרחש[כרגע אנחנו לקראת סיומה של העונה השנייה, בדרגה 9, בזמן שההרפתקאה הנוכחית התרחשה בסוף העונה הראשונה, בערך בדרגה 4-5].
ההרפתקאה הזו היא הארוכה מאלו ששיחקנו, בעונה הבאה ההרפתקאות קצרות יותר כל אחת ופרוסות על יותר זמן ושטח.

פרק שלישי- הקרב על ההיכל המרכזי

עזבנו את גיבורינו לאחר שהתגברו סוף סוף על אנשי הדג, וחדרו למעמקי הסכר.
הלאה משם, יש גרם מדרגות, שנכנס כולו מתחת למפלס המים[שיורד בהדרגה], דלת ברזל גדולה שמתרחקת ממרכז הסכר, ודלת עץ גדולה שנכנסת למרכז הסכר. הדמויות מחליטות לפתוח את הדלת למרכז המבוך, ובינתיים משאירות את שאר המשלחת לפרוץ את דלת הברזל.
הן מוצאות את עצמן בעוד חדר גדול, הפעם הרצפה שלו אינה שבורה, כמו בקומה מעליה, שהם יכולים לראות מכאן חצויה לשניים- אבל המים מגיעים בו כבר כמעט עד הברך.
בתוך המים, נחים שלדיהם של ארבע הרפתקאנים. דוג'ה מזהה בצער מסוים שאחד מהם הוא חצי האלף שהזמין אותה לבוא איתם לחקור את הסכר, אי אז לפני כמה שבועות…

כשהם מתקרבים אליהם, נעמדים לפתע ארבעת השלדים על הרגליים. שלושה מהם זורחים באור קיצוני שבוער בבטנם- אחד כחול אחד אדום ואחד לבן.
כשבעל האור האדום פולט את האור האדום שלו בצורת כדור אש- הדמויות מבינות מיד שמדובר בשלדי-לחש, שלדים שמאחסנים כישוף רב עוצמה.
אל החדר הנכנס מכשף גובליני רב עוצמה, נז'רן-ומבטיח לדוג'ה שם היא תזכה בקרוב בהשפלה של של לאכסן את אחד הלחשים שלו.
דוג'ה ונקניק בתגובה פוגעים בו בעוצמה בקשת ולחש, והוא נסוג מהחדר ומותיר אותם עם השלדים, כשבמקביל מהתקרה למעלה מגיעים קשתים גובלינים, ומטווחים את הדמויות.
מתחיל קרב קשה נגד השלדים, כשבמהלכו דוהרים לתוך החדר שלוש וורגים ורוכבים, כולל המפקד שלהם. דוג'ה מחסלת את הקשתים שוב בעזרת בור שמפיל אותם על הצדדים הלוחמים, וגובלין נוסף נמלט, כשהוא צועק "תקראו לסמוטז', תקראו לסמוטז'..."
לא הרבה אחרי נשמע פתאום צחקוק מטורף למחצה "סמוטז' כאן"… ואז נופל עצם בוער מהתקרה...ומתפוצץ, פוגע קשה בחלק מהדמויות.
[למעשה במהלך הקרב הזה, הופעל מנגנון שבו תוך כמות שונה של סיבובים, גובלינים מאזורים אחרים במבוך שטרם חוסלו הגיעו להדוף את ההתקפה של הדמויות. הדמויות עמדו בכמות מרשימה].
הקרב, שהיה קשה ונואש גם קודם לכן, מתחיל ליטות לרעתן של הדמויות, על אף שמרבית השלדים והגובלינים חוסלו, סמוטז' קודח חור בתקרה ומפיל פצצה נוספת. נאק ניק מכוון היטב, ופוגע בסמוטז' פגיעה כואבת, ואז מחליט לזנק- בעזרת תרגל אקרובטיקה מרשים יחד עם אטרים שמשליך אותו- ולנסות לטפס לקומה השנייה.
בינתיים, החיות של רובנדייר נופלות שתיהן פצועות ובורחות, ואטרים נמצא בקרב קשה עם מפקד הוורגים אוורוס- ודוג'ה מחליטה להשתמש במגילה שלהם בכדי לזמן שלד שיסייע להם.

למעלה, נאק ניק מגלה שסמוטז' התקין פצה ענקית, שתמוטט את כל הקומה על הדמויות ועל בני בריתו ששרדו! בניסיון נואש, הוא מזנק אל עבר הפצצה, אבל סמוטז' פוגע בו בפצצה דביקה שמפילה אותו דבוק על הרצפה… נאק ניק מנסה לזחול ולנטרל אותה, אבל נכשל, סמוטז' בורח אם אנשיו מחיייך ["אני עוד אנקום בך, סמוטריץ!", השחקן נשבע], הפצצה עוד רגע מתפוצצת…
נאק ניק משתמש בכוחות שנתנה לו הכוהנת לזמן מוגבל, ומצליח לזנק כזאב, לקרוע את הפצצה ולהתרחק רק מעט מהפצצה ברגע הפיצוץ. הוא נפגע קשות מההדף, אבל אטרים מצליח לתפוס אותו ברגע האחרון, ולהציל אותו ממוות. שתי הדמויות מנסות לדשדש מחוץ לטווח הסכנה, אבל אוורוס רודף בעקבותיהן ואז… השלד שדוג'ה זימנה תופס את מנהיג הוורגים, מרתק אותו למקומו, והשניים נקברים מתחת לשאריות הקומה, בעוד שאר הדמויות והגובלינים נמלטים...

הקרב על ההיכל המרכזי עלה לגובלינים ביוקר- אבל הדמויות לא הצליחו לחדור למיתחם המבוצר שלהם במזרח הסכר, והשעון ממשיך לתקתק…

פרק רביעי- כללי המשחק

הדמויות מתאוששות וממשיכות לחקור את הצד שלהן של הסכר- לבד מדלת הפלדה שהמשלחת פרצה, וגרם המדרגות שיורד אל מתחת למים, יש רק האפשרות לעלות מעלה- שם הן מוצאות גרם מדרגות הרוס שעולה עוד יותר מעלה[כנראה לפני השטח בהם הגובלינים שולטים], ומסדרון שנחסם בגל אבנים. בדיקה קצרה של גל האבנים מראה שבברור, הוא נחסם בידי פיצוץ של אבקת גובלינים שחורה.
הדמויות מנחשות שלידידם החדש 'סמוטריץ'' יש קשר לדבר.

הן מחליטות להציב שם את מאנדיוס עם שאר המשלחת שיפרצו לשם את הדרך, לוקחות איתן את ריקארדיניו, ובינתיים יורדות לחקור את דלת הברזל. המשלחת הצליחה לפרוץ את דלת הברזל הקרה, אבל דמות קרח מסתורית התנפלה עליה והרגה אחד מהחיילים האחרונים שנותרו. הדמויות פותחות את החדר, ואכן, מוצאות חדר קפוא לחלוטין, ובמרכזו כדור בדולח מתערבל, מחובר למעין מזבח. הדמויות מתקרבות אל כדור הבדולח, ואז לפתע מתוך הקרח צץ גולם קרח ענק, ומכה בעוצמה בדמויות.
הקרב קשה, האוטומטון פוצע קשה את נאק ניק[שמגלה בדרך הקשה שהוא לא פגיע למכות פתע], מעיף את הנשק של אטרים וכמעט ומחסל את רובנדייר, וגם לחשי המחשבה של דוג'ה לא פועלים עליו- אבל ברגע האחרון, אחרי שחטף כבר לא מעט נזק מאק ניק, אטרים מצליח להרים את החרב שלו מרצפה, ולהנחית מכה קריטית בליבת היצור. היצור נסדק ומתרסק, והחרב של אטרים נופלת על הרצפה קפואה.

הדמויות בודקות את החדר, שמלא בציורי קיר של אלפי מישור בונים את הסכר, וכולאים דמות מסתורית, מפצלים את כוחה בין ארבע קריסטלים…
בדיקת ידע מאגיה מאפשרת לדמויות להבין סוף סוף את כללי המשחק- מפה מציינת שם את המיקום של 4 כדורי בדולח- אחד בצד זה של המבוך, אחד בשני, אחד בחלקו העליון, והגדול מכולם- בקומה התחתונה. הדמויות מבינות ששלושה מהקריסטלים נמצאים כעת בידיהם של הגובלינים, מה שאמפשר להם קצב עבודה גבוהה אך לא מושלם על הריטואל ושליטה רצינית בסורמאנוס, רוח הנהר האדירה שכלואה שם. כל קריסטל שהדמויות יצליחו לקחת מהן יקנה להן עוד קצת זמן ויחליש את האויב שמחכה למטה- אבל הזמן גם הוא בעוכריהם.
"בשמה של פאקינג קרנרה, זה כואב!" צורח פתאום אטרים ומקפיץ את הלב שלהם- כולם מסתובבים פתאום, אבל אטרים רק הרים את החרב שלו, שעודנה קפואה כקרח, הלהב שלה בוהק בכחלחל. "נראה לי שאני אזדקק לכפפה", הוא אומר בחיוך.
[מכאנית א- עד כה הדמויות רק ידעו שיש שעון משולשים כזה שאני ממלא עד שהגובלינים יצליחו להשתלט לחלוטין על סוורמאנוס. כעת, הדמויות יודעות שכל קריסטל שהן ישיגו מהגובלינים ישלח אותם אחורה.
מכאנית ב- בשעה טובה, הדמויות השיגו נשק קסום ראשון- החרב של אטרים הפכה לחרב קפואה!]

הדמויות מבקשות ממנאדיוס שישתלט על כדור הבדולח שבידן ויעכב את הגובלינים- ויוצאות להתקפה דרך המחילה שהוא והמשלחת חפרו למעלה, בתקווה לתפוס את הקריסטל המרכזי. התגנבות מוצלחת מביאה אותם לחדר קטן, שם הם פוגשים בכמה גובלינים וסמוטז'. הם מצליחים לחסל את הגובלינים, ואפילו מצליחים להשחיל ירייה בסמוטז', אבל הוא זורק פצצת עשן ונסוג לחדר שאחרי. הדמויות מבינות שהזמן בעוכריהן, ומסתערות מיד אל החדר הבא-

שם, מול כדור בדולח נוסף, הן מוצאות כמה וכמה גובלינים. לשלושה מהם, שנראים כמו אנשי סמוטז', פצצה גדולה על הגב- ובנוסף אליהם, קוסם ננס מטורף בשם ז'אז'ה, שמצחקק "היהי" מוזר ללא הרף["כל המבטאים שלך אותו הדבר" הן אומרות למנחה], מנפנף במטה ומשגר כדורי אש על הדמויות.

הקרב לא פשוט- הגובלינים המתאבדים גורמים נזק רב לאטרים, וסמוטז' הוא יריב מסוכן, שמצליח ללכוד דמויות עם פצצות דביקות ואז להכות בהן עם פצצות... לא דביקות. אבל דוג'ה ונאק ניק ומצליחים לפוצץ את אחד המתאבדים בצד של הגובלינים ולגרום להם לנזק רב, ואטרים הפצוע בוחר לסגור על סמוטז' בכל מחיר, וזה מצליח להתחמק לפינה, ואז לעוד אחת, ולהשתמש בשיקויי ריפוי, אבל אטרים מוכן לספוג אפילו 2 התקפות מזדמנות בשביל לפגוע בו- וסמוטז' המופתע נתפס בפינה, וסופג את מכת המוות. "נתתי לכם, חתיכת הצגה…"
המוות של סמוטז' משנה את המאזן, ולמרות תגבורות הגובלינים קורסים מול התקפת הדמויות- ז'אז'ה חוטף מכה סופית, ומתרסק על הרצפה, המטה שלו הרחק ממנו. אלא שהוא צוחק "היהי, זה לא הסוף חברים" הוא אומר, וטבעת זוהרת על אצבעו, ומעלימה אותו.

[הדמויות צוחקות שוב על המנחה שהוא לא מקורי עם המבטאים שלו ושגם לריקארדיניו יש את ה"היהי" הזה]

הדמויות הפצועות מאבטחות את הקריסטל, ומזמינות את מאנדיוס להשתלט עליו. הן מותשות, ומחליטות לקחת שעה שעתיים למנוחה- ולוותר על הזדמנות לנסות לשבור את הקו של הגובלינים.
[מכאנית- הדמויות מחדשות לחשים ומרפאות אחת את השנייה, אבל לא הולכות לישון. מסתבר שזה אפשרי לפצל בין השניים כי האחד דורש שינה והאחד שעה תפילה/ למידה]

לאחר מנוחה קצרה, הדמויות מתקיפות בכל הכוח, ופורצות לחדר הבא בדרך. הן מגלות שהגובלינים התכוננו לבואן עם קשתים ומחסומים- אבל דוג'ה פותחת בור שמפיל חלק מהגובלינים, והדמויות מצליחות למרות נזק לא מעט להפיל את המחסומים ולחסל את מפקד המשמר. הדמויות מתלבטות אם להמשיך במעלה המדרגות למעלה או לרדת למעמקי הסכר להתחשב במצבן-
אבל נאק ניק חוסך להן את ההתלבטות ופשוט רץ קדימה בלי לשאול אף אחד במעלה המדרגות. הוא מתגנב למעלה, ומגיע אל אחד משני הצריחים של הסכר, שנפתח מצד אחד למדרגות למטה החוצה מהסכר, ומצד שני אל החלק של הסכר שתחת השמיים. נאק ניק מתפרץ פנימה, פוגע במתקפת פתע בשומר וסרג'נט ומחסל אותם. הוא מחליט שהמזל לצידו ובמקום לסגת הורג גובלין נוסף.
בנקודה הזו מונחת עליו ממש מרחוק חץ מדויק להפליא, ופוצע אותו קשה, אבל נאק ניק מנחית מכה מוצלחת נוספת על הסרג'ט, והדמויות מגיעות בדיוק בזמן להציל אותו. שלושה גובלינים נוספים מסתערים במעלה הסכר אל הדמויות, ואיתן דובלין מאיים למראה בשם נז'ול["נז'ול יביא את ראשכן!"] וירייה קטלנית נוספת פוגעת בדמויות, הפעם, באחד הנמרים של רובנדייר, שסופג פגיעה רצחנית ונמלט משדה הקרב[עם כזה 2 נק"פ]. הדמויות נתקלות בדמות מוכרת, ובתחילה לא זוכרות מהיכן- עד שהן נזכרות שלפני כמעט חודש הוא ניסה לצוד אותן כשנסעו מגבעת פלדה- הגובלין הצלף עם החצים נגד חיות.
באז'אר. באז'אר פוגע קשה גם ברובנדייר, וגם מוציא את נאק ניק מפעולה, אבל הבחירה שלו להתקרב מסוכנת, על אף שהוא מתחמק כל פעם לפינה אחרת של החדר. נז'ול הוא קל יותר, והדמויות מחסלות אותו יחסית מהר במכות של דוג'ה, אבל באז'אר מוכיח את עצמו במטרד רציני.
לבסוף, אטרים מאגף אותו, וממסמר אותו לקיר. הדמויות ממהרות לקחת את נאק ניק המעולף, ונסות בחזרה לחדר עם היהלום.
הן הנחיתו מכות כואבות על הגובלינים, וחיסלו סוף סוף את באז'אר, אבל בזבזו זמן יקר, נפצעו קשה, ולא השיגו אף אחד מהיהלומים.
 
ניצלתי הזדמנות הבוקר והשלמתי את כל הפרקים שלא קראתי בפעם הקודמת שהקמפיין פורסם.
בכללי - את הרוב אהבתי. במיוחד אהבתי את העובדה שהעולם דינמי, שלבחירות של החבורה יש משמעות מבחינה זו שהם יכולים להחמיץ מאורעות שיקרו בלעדיהם ואח"כ הדמויות יראו את התוצאות; וגם את העובדה שיש בעולם כוחות ויצורים חזקים שהדמויות לא יכולות פשוט לתקוף ולנצח.

מחכה להמשך :)
 
תודה רבה על התגובות😇

הלדין, לשאלתך, חרב קפואה היא חרב שהלהב הקפוא שלה גורם נזק קרח נוסף(חפץ קסם די בסיסי בפתפיינדר).
גם אני אהבתי את סמוטז'. הדמייות עצמן שנאו אותו כמובן, אבל במובן של יריב מעצבן וחשוב, במיוחד שהייתה לו ההזדמנות החריגה להביס את הדמויות פעם אחת ולשרוד כדי לספר על זה.

גדעון-
תודה רבה, כיף לשמוע😇
אני משתדל מאוד להציב לדמויות בחירות בעלות חשיבות על הדוכסות- אחרי הכל, הדוכסות היא מקום מאוד דינמי.
 
טוב, החלטתי להפריד את הפרק הלפני אחרון מהפרק האחרון כדי להשאיר גם את האפילוג. אז, הפרק הלפני אחרון בעונה,

פרק חמישי- עמוק וכואב

הדמויות נחות ומתאוששות, ומחליטות לפרוץ עכשיו בכל הכוח, ולחתור אל הקריסטל המזרחי, האחרון לפני הקריסטל הדרומי. הזמן הולך ואוזל, הסכר הולך ומתערער, והדמויות ממהרות ומסתערות.

הגובלינים הציבו עוד סדרה של מכשולים, ודוג'ה מניפה שוב יד, עיניה בוהקות, ומזמנת בור מתחת לשורה האחורית של הגובלינים- אלא שלמרבה ההפתעה, מסתבר שלאחר שאיבדו כך חברים כה רבים, הם קשרו את עצמם מראש לתקרה. הקרב המשונה נמשך ככה, כשהגובלינים יורים מהתקרה והחבורה מכוונת להם לחבלים. הגובלינים והדובלין זועקים לעזרה, וחצים נורים על הדמויות מהבור, מהקומה שלמטה, ואז לפתע נשמעת קריאה חזרה- "נזרן מגיע".

לפתע החדר נהיה קר, ודרך הבור מזנקים על הדמויות ארבע צללים מטילי איימה.

מעבר לבור, צעדים נשמעים…

נאק ניק לא מבזבז זמן, הוא מזנק אל מעבר לקווי האויב, מעבר לאחד המחסומים, סופג התקפה מזדמנת, ומתגלגל על שפת הבור-הוא מצליח לנחות בחרישיות ליד פתח הבור,

בדיוק בזמן כדי להספיק לראות מכשף הובגובליני בגלימות שחורות מתקרב, הצללים מחוברים אליו בערפילים…

ולהשחיל בו חץ, ישר בתוך העין. הכל עוצר: הגובלינים שלידו נכנסים להיסטרייה ומנסים לתת לו שיקוי בריאות[מכאנית- הוא במינוס 5] אבל רובנדייר לא מבזבז זמן, ובעוורון מוחלט פשוט משלח את ספירת האש שהוא בדיוק זימן למטה, חורך את נאק-ניק ואטרים שבדרך- ומשמיד את הגובלינים שלמטה, ואת המכשף הנורא. הצללים זועקים ונעלמים, הגובלינים השורדים נמלטים בפחד,

והחבורה קופצת דרך הבור, היישר אל הקומה הבאה, אחרי קרב קצר להפתיע.


כעת הדמויות מוצאות דלת מתכת גדולה, דומה לדלת המקבילה במערב. אלא שכשהן פותחות אותה, המראה לא דומה כלל לאולם הקפוא-

התקרה מקושטת בענפים ועלים, הרצפה מכוסה גופות ודם. ערימה מחרידה של גופות, לבושות עדיין מלבושים אלפיים ועטורות קעקועים כחלחלים, נמצאת ליד הקריסטל, שהבמה שלו מקושטת כמעין מזבח לרוח הנהר, ועליה מעין מתקן מוזר עם גולגולת… הדמויות מבינות שמדובר כנראה במקדש של שבט הסנפיר הכחול, שבט אלפי היער שחי בחלק הזה של המקדש דורות, כשלפתע סדרה של רוחות מתחילה לצאת מהגופות…

הדמויות, שמבינות מיד שמדובר ברוחות האלפים שנזרן הרג וכבל למטרותיו, מחליטות לנסות להימנע מקרב-דוג'ה מתכוננת לשרוף את הגופות, אבל לפני זה נאק ניק מסתער ומנפץ את התקן הגולגולת, בזמן שאטרים מרחיק את הרוחות בדיבורים.

המתקן מתנפץ אחר כמה מכות, ואכן הרוחות משתחררות בבת אחת, מודות להן, ועוברות לעולם הבא. הדמויות מביאות את מאנדיוס להשתלט גם עליו, אבל אז הסכר כולו רועד, וחיזיון שוטף את רובנדייר. "הםםם שותיםםם אותיייי" הוא שומע קול אדיר, קדום, מהדהד, באוזניו. הוא מרגיש כאב, כעס, ורואה מערבולת, בועה בתוך מים, ומכשף הובוגבליני גבוהה, מעל קריסטל כחול בוהק…


השלב הסופי של הטקס החל, ולדמויות לא נשאר הרבה זמן.
 
פרק ממש טוב.
קראתי בעבר את כל החלק הראשון (עד שהתחלת לפרסם מחדש) ועכשיו עשיתי קריאה חוזרת והיה ממש כיף.
במיוחד אהבתי את הרעיון של האיום הקיומי על הדוכסות בדמות ברית הלטאים, במקביל למתקפה גובלינית - האם יש קשר ביניהם?
בנוסף, מציקה לי השאלה איפה היו כל הקובולדים והטרוגלודיטים (או איך שלא כותבים את השם של היצורים האלו) היו עד שהתחיל המשחק?
 
היי, שמח שנהנת, אני מאוד אוהב כשלדמויות יש כמה חזיתאות שהם צריכות להתמודד איתם.

לגבי השאלה האם יש קשר ביניהם- בעקרון הגובלינים מיד ברזל הם ישות פוליטית מסודרת שמנהלת מלחמה עם גבעת פלדה מזה זמן, ואילו ההתארגנות של הקובולודים והטרוגולדיטים היא דתית בטבעה והחלה רק עכשיו בעקבות הנבואה והדרקון.

אז אין ביניהם קשר פורמאלי, לפחות לא אחד ידוע. האם יש קשר יותר מורכב חוץ מחוסר היציבות בדוכסות? שאלה אחת מיני כמה...

לגבי הקובולודים והטרוגולדיטים, הם בעקרון די מסתגרים מתחת לאדמה(למרות שקובולודים מסתובבים פה ושם) מאז שהגזע הטרוגולדיטי גורש מעל פני האדמה לפני המון שנים, ודועכים להם שם. חלקם לחמו בעבר הרחוק עבור אלפי המישור או נאבקו עם הגמדים, אבל למעט כמה שבטים יותר פעילים, הם היו סטטים וזהירים. מה גרם להם לצאת ככה פתאום במספרים כל כך גדולים ולקחת סיכונים שכאלו? הדרקון והנבואה עליו.
למה דווקא עכשיו?
שאלה טובה, שעליה יש תשובה, אבל אותה כמובן אף אחד לא ממש יודע😏
 
ו...הגענו לסוף העונה הראשונה!

מטורף בעיני שהדמויות הגיעו לזה, למרות שבעצם אצלנו זה די רחוק בעבר כבר כשהעונה השנייה קרבה לסיום...:cool:

פרק שישי- תכסיסם האחרון של מצביאים

הדמויות יורדות במדרגות התת מימיות, ראשיהם מכוסים בבועות שיצר מאנדיוס, והסכר כולו רועד, מסמן שהטקס עומד להסתיים. המדרגות מובילות אותן לחדר מדרגות חשוך ועמוק מתחת למים, כשפתאום דוג'ה מרגישה יד עם סכין על צווארה- "אל תזוזו עוד צעד" אומר להן קול נשי, ואלפית מקועקעת בכחול מגיחה מאחורי דוג'ה, "אתם תשלמו על מה שעשיתם לבני עמי", היא מסננת, עיניה בוערות בנקמה.
דוג'ה פונה אל האלפית, מתכנת בלעורר את זעמה במטרה לשכנע אותה שהדמויות בעצם בצד שלה והצילו את רוחות השבט שלה[מה שטכנית די נכון], ו...
[יש לה תוסף +11, והיא מגלגלת...20. בנקודה הזו המנחה פשוט שואל "מה את רוצה שהיא תרגיש?" "אתה יודע מה אני רוצה שהיא תרגיש" "כן? זה?" "כן"]
-ונראה שהאלפית לא רק מתרשמת, אלא אפילו די נמסה מהגבורה של דוג'ה ושחרורן של רוחות השבט שלה. היא מחליטה לעזור לדמויות למצוא דרך שעוקפת את השומרים, ומספרת להן שהיא יודעת איך להגיע בדיוק מעל לאולם. דוג'ה מציעה להשתמש בקסם "בור" ממש שם, וכך לחדור ישירות אל תוך הטקס ולהפתיע את השומרים, ודוג'ה והאלפית[מאוחר יותר דוג'ה תחליט שקוראים לה גְרי, בהגייה צרפתית] מחליפות מבטים מחויכים ורומזניים של הערכה.
["אתה רואה, אמרתי לך שאתה יודע"]
הדמויות לוקחות איתן את מאנדיוס וריקארדיניו, נעמדות באולם, ופורצות אל תוך האולם של האבן הראשה.
הן מוצאות שם את המאג הראשי והמצביא, יחד עם דובלין גדול, עומדים מסביב לאבן, כשהמאג כולא בקסם יצור ענק, דמוי אדם רק בקושי, עשוי מים. סורמאנוס שם, והמאג קרוב מאוד להשתלט עליו…

הקרב מתחיל מיד- נאק ניק מסתער למטה ומשפד בנחיתתו לוחם הובוגוליני, אטרים, רובנדייר וגרי מסתערים מיד אחריו. הדובלין והמצביא נלחמים בזעם, מוציאים את גרי מהכרה ופוצעים קשה את אטרים, אולם דוג'ה מכה בכל כוחה במצביא, חודרת למוחו, ושם, בעודה רואה איך כל חייו נאבק להשתוות לאחיו, שהוא לא אחר מסתבר מהורוק יד ברזל, המצביא בכבודו ובעצמו, היא מנחיתה עליו את המכה הסופית. ממש באותו הזמן מאנדיוס והמכשף נאבקים על שליטה בקריסטל, עד שאטרים מצליח לחסל את המכשף. מאנדיוס מצליח לתפוס שליטה על הריטואל, אולם כעת היסודן הענק זועק בתודעתו של רובנדייר "שחררר אותייי!!!". רובנדייר מתלבט, אולם מבין שאם ישחרר את היצור, הוא ינסה להשמיד כל התיישבות אנושית לאורך הנהר, והדמויות נלחמות ביסודן העצום.
סורמאנוס אינו בכוחו המלא, אולם גם ככה הוא אדיר ורב עוצמה[רמת העוצמה שלו מושפעת מכמות הקריסטלים שהדמויות לכדו לפני הריטואל- במקרה הזה, את כולם חוץ מהאבן הראשית- כך שהוא יחסית חלוש], הוא מכה לכל עבר, ומצליח לפצוע את הדמויות קשה, ולהוציא את נאק ניק מהכרה, אך הסתערות של אטרים עם החרב הקפואה שלו גורמת לו נזק רב, והקסמים של רובנדייר מכים בו עד קריסה. המים קורסים לכל עבר,
הדמויות מתנשפות פצועות, ומאנדיוס עומד לסיים את הטקס ולרתום את כוחו של הנהר. הוא מרים את האבן, והמים מתחילים לגעוש. "כעת, נמחוק את גבעת פל…"
ואז לפתע ריקארדיניו מזנק על מאנדיוס מגבו, ונועץ בו עמוק את הסכין, מפיל אותו על הרצפה מדמם. מאנדיוס זועק ואוחז בצידו המנוקב, בעוד שהנוכל לוקח את המושכות על הקסם שעומד כל רגע להשתחרר.
הדמויות המופתעות מביטות בו כשצורתו מתעמעת כשקסם האשלייה שמקיף אותו נחלש בשל המאבק להחזיק בטקס.
"היהי" הוא צוחק כשדמות הננס שלו נחשפת, ובכל זאת פונה אל הדמויות כשמאנדיוס מנסה להעמד, ולהטיל בו קסם. "חשבת שתשמיד ככה סתם את גבעת פלדה, היהי? הוא רוצה להרוג אנשים כה רבים! עזרו לי, הרגו אותו!" "שרץ, משרת נרצע של העריץ!" עונה לו מאנדיוס הפצוע.

הדמויות , (שבדיוק מעכלות את זה שהמבטא והשם הלא מקוריים היו רמזים שהם פספסו ולא פאשלה של המנחה), אוהבות את ריקארדיניו הרבה יותר מאשר את מאנדיוס, וקרועות בין נאמנותן לפתח דרך להתנגדותן לשימוש בנהר כדי להציף את גבעת פלדה.

דוג'ה פועלת ראשונה- היא מטילה עיורון על הננס, ובכך חוסכת קרב שלם, משום שמיד אחריה נאק ניק מנצל את ההזדמנות ומשחיל חץ(בהתקפת פתע) שפוצע קשה מאוד את הננס. כשהוא נופל זב דם ומבטיח לדמויות שהם עוד יפגשו, טבעת זוהרת על אצבעו, ומשגרת אותו הרחק משם.
מאנדיוס הפצוע מחייך, וצועד בעיניים בורקות "בחרתם נכ.." הוא לוחש, אך אטרים מנצל את הפתרון המהיר, ומכה בעוצמה את ראשו של המכשף המופתע עם הצד הקהה של חרבו.

מאנדיוס נופל מעולף, אך הקסם משתולל, הסכר רועד, והכל מאיים לקרוס… דוג'ה רצה במהירות בכדי לתפוס שליטה על הקסם, אך היא מצליחה רק בקושי להחזיק את העוצמה המתפרצת, ראשה כואב מהעוצמה, עיד רגע היא קורסת מול המאמץ, ואז רובנדייר מזנק ומצרף את כוחו אל כוחה. החיבור שלו אל עולם הרוחות וכוח הקסם שלה מצליחים סוף סוף להכווין את התפרצות הנהר אל העורף הגובליני, הרחק מהסכר ומיישובים אנושיים.
כעת, הבועה הקוסמה מתכווצת, המים עולים במהירות, והדמויות לוקחות את מאנדיוס המעולף על על גבן, ומדדות במהירות בחזרה לגבעת פלדה, מנצחות.

הן מגיעות יום וחצי לאחר מכן, בדיוק כדי לראות איך צבאות הגובלינים, אמנם פגועים וללא אספקה, כבר נמצאים על חומותיה של גבעת פלדה, רגע מלהכריע את המלחמה- כשלפתע באופק מופיעים כוחות ברונות לורנדו הקטנים אך הנלהבים, מובלים בידי הרודן מגבעת פלדה שנחשב למת- והופכים הפסד מר לניצחון מוחץ…

אחרית דבר-
הרוזן מפתח דרך וצבאו, שחשבו שיקראו להושיע, נסוגים מושפלים. בימים הבאים, בעוד בגבעת פלדה הפצועה אך מנצחת הדמויות זוכות לתהילת מנצחים, הן שומעות את הסיפור שדוהר ברחבי הדוכסות- איך באישון לילה חמק הרודן עם שלושה מטובי אנשיו, בעוד הגובלינים קרבים לעירו, הגיע לברונות לורנדו, שהברון ההרואי שלה יצא לקרב כדי לעקב את הדרקון ולא שב, ואיך הוא קטל בקרב איתנים את הדרקון השחור, גורם לקובולודים לנוס בפחד ולהתפזר. כשהוא פצוע וחרוך, הכתירו אותו חילי הברונות הקשוחים לברון החדש שלהם, ונכנסו תחת כתר גבעת פלדה, רוכבים אחריו להביא ניצחון על הגובלינים.

גבעת פלדה הרוסה אך מנצחת; הגובלינים מפחדים מנקמתה; פתח דרך חוששה ומובכת מהעלייה הפתאומית של הרודן, ומאנדיוס לא שוכח לדמויות את ההשפלה;
והדמויות, שהרודן, הכוח העולה בדוכסות, חולק להן כבוד אך יודע איך הביסו את המרגל שלו, זוכות בכסף ותהילה.
עם כסף חדש, צלקות חדשות, ידידים חדשים ושונאים חדשים, הן רוכבות הלאה מהעיר שעל הגבעה.

יש זמן להניח את החרב.
אבל לא הרבה ממנו...
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top