• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

רשומות "גורל של תשע נשמות" [מהדורה 5] [שחקן יחיד] [13 PG]

הערות: התחלתי לשמור את הרשומות באופן מסודר רק אחרי המפגש הרביעי אז יתכן אי דיוקים קלים, בנוסף שתי המפגשים הראשונים היו יותר מפגשי נסיון מאשר מפגשים רגילים, אפשר לומר שהקמפיין התחיל באופן רשמי רק מאז המפגש השלישי, המפגש השני והראשון נוהלו בצורה חובבנית למדי למרבה הצער.
אני אשתף בסוף כל פרק את החוויה שלי כשה"ם מאותו פרק.

הדמות: טבקסי נוכל (סקאוט) בשם רג'
הקדמה: רקע הדמות.
רג'יוואת' תמיד היה שונה. הוא לא חזק במיוחד, לא חסון במיוחד, לא מהיר במיוחד. חבר לשבט פרן, שבט קטן של טבאקסי פנתריים שחיים בג'ונגל לוכ-ז'סט העבות, רג' נחשב לכישלון שבטי. הטבאקסי האחרים התייחסו אליו כאל לא יוצלח, אחד שלא טוב לכלום.
שבט פרן סוגדים לטבע, לג'ונגל ולרוחות העתיקות השוכנות בו. אבל רג' אף פעם לא התחבר למסורות. הוא תופף בתופים המסורתיים, רקד מול פסלי הטוטם, ושמע את הסיפורים. אבל הוא מעולם לא הצליח לחוות את החוויה של שאר חברי השבט. את ההתגלות, הרוחניות, החיבור לטבע.
כשהגיע לגיל בגרות, ביום הולדתו העשרים ואחת, רג' עבר את טקס החניכה של השבט. מול הטוטם המרכזי, המייצג את רוח השליחות, רג' עמד וחיכה לרוח המגינה שתתגלה בפניו. אבל הרוח לא הגיעה. בפעם הראשונה בהיסטוריה של השבט, חבר לא הצליח לעבור את טקס החניכה.
רג' החליט שנמאס לו. הוא לקח את הדברים שלו ופשוט עזב. אל תוך הג'ונגל ואף מעבר לו. נדד, נדד ונדד. עבר הרים וגבעות, ימים ומישורים, ערים וכפרים, ביצות ויערות. הוא הלך וצבר ניסיון, מיומנות, יכולת. למד לתקשר עם אנשים לא מהשבט שלו, למד איך הם חושבים. התמודד עם אתגרים, עבר מכשולים וצלח קשיים.
אבל בשום מקום רג' לא הצליח למצוא חיבור אמיתי. שום מקום לא הרגיש כאילו הוא שייך בו. שום מקום לא הרגיש נכון.

הרכבה על הרקע:
שבט פרן סוגד לרוחות הג'ונגל העתיקות, ששומרות ומגינות על השבט מזה אלפי שנים. חברים בשבט הם בעיקרון ברברים (טוטם), דרואידים (חלומות) או וורלוק (ארצ'פיי). נטיית השבט היא נייטרלי סדר, והם עוקבים אחרי המנהגים והטקסים בקפדנות.
רג' תמיד היה חלש מכדי להפוך לברברי, וקטן אמונה מכדי להפוך לדרואיד או וורלוק. הוא ניסה לעקוב אחרי המסורות בילדותו, אבל למד לשנוא אותן. חברי השבט דחו אותו, ולמרות שהיה חלק מהם, הוא היה לבד.
הייתה לו חברה אחת מהשבט, קיילה. היא הוכיחה את עצמה כגמישה יותר מהאחרים (ביותר מדרך אחת). היה להם משהו טוב ביחד, אבל בסופו של דבר, רג' גדע גם את זה. הוא לא היה בטוח לגמרי למה. הוא פשוט הרגיש שנמאס לו.
כשטקס החניכה נכשל, ורג' לא קיבל רוח מגינה, הוא הפך לכישלון רשמי. הרוחות העתיקות סירבו לקבל אותו אליהן. רג' החליט לא להתמודד עם ההשלכות של זה, ופשוט עזב.
מאז, רג' עבר דברים רבים. הוא היה פיראט במשך כשנה, תחת הקפטן האכזרי מיליארק "ראש פטיש", שם הוא למד את הבסיס של מקצוע הנוכל. אבל רג' שנא מים, הוא שנא להיות על הספינה, והוא שנא את החמדנות והאכזריות המיותרת של שאר הפיראטים.
רג' יצא משם, והצטרף לקבוצה של נוודים. אנשים חופשיים, שעברו ממקום למקום, חולקים סיפורים וחוויות. רג' חשב שאולי מצא שם את מקומו. עם האנשים שלא שייכים לשום מקום. אבל בסופו של דבר, רג' השתעמם. החזרתיות הרגה אותו. כל יום נראה לו אותו דבר, והוא הרגיש שהוא לא מתקדם לשום מקום. אז הוא עזב גם את זה.
רג' המשיך לנדוד לבדו, ולאחר שביצע כמה פשעים באחת הערים (רצח, השחתת רכוש ואונס) הוא הובא למשפט ונשלח להפוך לאחד מהמגינים השחורים. פושעים שהיו אמורים להידון למוות, אבל במקום זאת נשלחו להגן על מדינת אלסטיה בתמורה לחייהם. המגינים השחורים שומרים על הגבול המזרחי של המדינה, עוצרים צבאות אויב ומפלצות מלחדור לגבולות המדינה.
המגינים השחורים היו קבוצה משונה. בלי שום עניין במושגים של טוב או רע, בלי מעקב אחרי סדר ומשמעת. רג' חשב שהם דומים לפיראטים מהבחינה הזו. אבל הם גם היו שונים מכל בחינה. הפיראטים עשו רק מה שהם רצו. המגינים עשו רק מה שהם היו חייבים. המפקד שלהם, סאודור, נתן להם לעשות מה שהם רצו, כל עוד הם מילאו את תפקידם. ורג' היה בסדר עם זה. הוא למד לירות בקשת בדייקנות, למד טקטיקה ואסטרטגיה, למד איך לצפות לבלתי צפוי.
אבל סאודור נהרג בקרב קשה, ואת מקומו החליף מפקד חדש, שביקש לשים סדר ומשמעת ולהפוך את המגינים השחורים ל"גברים אמיתיים". רג' ניצל את ההזדמנות הראשונה שהייתה לו, ונמלט.
ומאז רג' נודד. הוא עזב את גבולות אלסטיה, אבל גם במדינות אחרות הוא לא מצא את מקומו. רג' המשיך לנדוד. הוא עבר בעשרות ערים, ומאות כפרים קטנים, אבל שום מקום לא נראה לו מתאים. והוא המשיך לנדוד, מקווה יום אחד להבין מה הוא עושה פה, למה הוא כאן ומה הוא רוצה.
הסיפור מתחיל 7 שנים לאחר שהדמות עזבה את ביתה והיא בת 28 ונוכל בדרגה 3 (סקאוט).
 
עריכה אחרונה:
רג' מגיע לעיירה ברינג סטון הצמודה ל"דרך האבן" מעבר בין רכס הרים בוגדני שנראה כאילו הוא נחצב באגרופים של ישות אדירה.

העיירה מראה סימנים של מצוקה, פונדק כמעט נטוש, מחירים מופקעים למדי ורחובות מוזנחים. רג' לא מגלה עניין רב במצב ופשוט הולך לישון לאחר ששילם עבור ארוחה ומקום מול האח. שנתו נקטעת על ידי בן אנוש לבוש שריון ונושא אלה בשם ארקדיוס [כוהן ריפוי בדרגה 1] המנסה לשכנע אלף קשת לעזור לו לנקות את מעבר האבן. מתברר ששבט קובולדים השתלט על מעבר האבן וחנק את קו המסחר שעבר דרכו ובכך פגע קשות בעיירה. האלף צועק עליו ששום כמות של זהב לא תשכנע אותו לעזור לו ושהוא לא מתכוון להיכנס לשם. האלף עוזב את הפונדק בסערה.

ארקדיוס מבחין ברג' המנסה לחזור לישון ומנסה לשכנע אותו לעזור לו, מציע לשכור אותו. רג' מסרב בידיעה שהוא יכול לעבור את מעבר האבן ללא סכנת התגלות וחוזר לישון.

למחרת רג' מנסה לקנות מסוחר מספר מנות מזון עבור המשך המסע. המנות יקרות מאוד עקב המחסור באספקה והוא מתחיל לאיים על הסוחר בטון יבש, שואל מה מונע ממנו פשוט להרוג את הסוחר ולקחת את מנות המזון בעצמו. הסוחר שלא מתרשם שולף רובה קשת בהפגנתיות. רג' מושיט את ידו לרובה הקשת שלו אך ארקדיוס מופיע ועוצר את הקרב ברגע האחרון. הוא נותן לרג' כמה מנות מזון ומנסה פעם אחת אחרונה לשכנע את רג' לעזור לו, אבל רג' מתעלם מתחינותיו.

שניהם יוצאים בסופו של דבר לעבר דרך האבן באותו הזמן פחות או יותר. רג' נצמד לדפנות המעוקלות והמוצללות של הבקע ומטפס על צידם, בטוח ביכולתו להתגנב. עוברות כמה שעות לפני שהוא נתקל שוב בארקדיוס. ארקדיוס נתקל בחבורה של ארבעה קובולדים לפני כן, וניסה להביס אותם, אך הובס ונלכד. רג' מחליט לא לנקוף אצבע, וצופה בהשתלשלות האירועים בשקט. ארקדיוס מנסה לברוח מהם, אך נתפס ונהרג.

באותו הלילה הרוח של ארקדיוס מגיעה לרדוף את רג'. מתברר שהמוות שלו היה כל כך פתטי שהאל שלו סירב לאפשר לו להמשיך הלאה, ומכיוון שהוא היה חלש למדי מלכתחילה הוא לא מסוגל לעשות הרבה. רק רג' מסוגל לראות אותו. הוא מנסה לשחק על רגשות האשם הלא קיימים של רג' על כך שגרם למותו. כאשר זה נכשל, הוא מאיים על רג' באיום הגדול ביותר שעומד לצידו. הוא ידבר וידבר ויטריד את רג' בדיבורים עד שהוא ינקום את מותו וינקה את המעבר. רג' נכנע בלית ברירה, וחושב על תוכנית לחיסול שבט הקובולדים.

רג' חוזר לעבר המחנה הזמני הקטן של ארבעת הקובולדים, שכרגע עסוקים בלאכול את גופתו הצלויה של ארקדיוס. תוך שימוש ביכולת הטיפוס שלו ובעובדה שאם הוא מחוץ לטווח ראיית החושך שלהם אור המדורה עדיין יאפשר לו לצלוף בהם עם רובה הקשת שלו, הוא מוריד אותם די בקלות, הודות לכך שאין להם השכל לכבות את המדורה, וצד אותם בלי בעיות בעודם מנסים לברוח בפניקה.

בשלב הבא של התוכנית שלו, רג' גורר את הגופות לקרבת בקע בדרך האבן, מין נקיק בקיר שרוחבו נע בין משבצת לשתי משבצות. הוא קורע את הגופות לגזרים ודואג להשאיר שובל דם ברור מאוד לתוך הנקיק בעודו מטפס על הקיר הנגדי ומסתתר שם, מוכן עם רובה הקשת שלו. הוא מקדיש כמה זמן להכנת מסתור שיאפשר לו לצלוף לכיוון הנקיק בלי להיחשף.

סיור של שישה קובולדים שאחד מהם נושא מגן וחרב (מגן דרקון) מגיעים ורואים את הטבח. מגן הדרקון שולח את אחד הקובולדים לקרוא לתגבורת בעודו ממתין שם במרחק בטוח. מגן דרקון נוסף שמראהו מרמז שהם תאומים זהים מופיע עם הקובולד. יחד איתם שלושה חיילים נוספים.

הם שולחים את אחד החיילים לבדוק את הפתח של הנקיק. הקובולד, רועד כמו עלה נידף ברוח, צועד אל תוך הנקיק מחוץ לטווח הראיה של שאר הקובולדים. רג' יורה בו ומחסל אותו בלי שהאחרים יבחינו. הקובולדים הנותרים, לאחר שהראשון לא חוזר, מתחילים להתקדם בזהירות לנקיק בעוד שני מגיני הדרקון עומדים בראש הקבוצה. כאשר הם מתחילים להיכנס לנקיק רג' תוקף אותם ממקום המסתור שלו. הודות לטווח הארוך שלו, לגילגולי הסתתרות מוצלחים ולעובדה שהקובולדים מסונוורים באור יום, הוא מתחיל לצלוף בהם בלי שהם ידעו מה בדיוק פגע בהם. הוא הורג את כל הקובולדים הפשוטים, ופוצע אנושות את אחד ממגני הדרקון שנסוגים לתוך הנקיק, שניהם מטפסים על צידי הנקיק ומנסים לסגת דרך מדף צר על הצד של דרך האבן. רג' מצליח להרוג אחד מהם בעוד השני בורח.

בשלה הזה, מסתמך על כך שהקובולדים לא הצליחו להבין בדיוק מה תקף אותם, הוא אוסף את הראשים של הקובולדים שהוא הרג וחוזר לברינג סטון. רג' משכנע את הסוחר והקשת האלף שמעבר האבן נוקה, ומספר להם שארקדיוס נפצע ושהוא הגיע לבקש מהם שימצאו אותו. הם אמורים לעבור במעבר האבן ולקרוא בקול לארקדיוס, והוא יסמן להם היכן הוא מסתתר. השוכר והאלף יוצאים ביחד עם עגלת סחורה לתוך מעבר האבן, בעוד רג' מטפס על צד המעבר ונע בקצב הליכה. כעבור כמה זמן הוא רואה את הסוחר ואת האלף רוכבים על הסוס שמשך את העגלה, דוהרים חזרה לעיירה בשיא המהירות. הסוחר פצוע קלות אך האלף הקשת פצוע קשה ואיבד עין. בעוד הסוחר מתמקד בשליטה בסוס, חברו הפצוע צורח בכאב ומפרט מה הוא יעשה ל"כדור הפרווה הממזרי" ברגע שהוא יתפוס אותו.

רג' מגיע למקום בו נמצאת העגלה, עודו מטפס על צד הנקיק, ורואה עשרה קובולדים פשוטים ואת מגן הדרקון בוזזים את עגלת הסחורה ומפרקים אותה. התוכנית של רג' נשאה פרי, והקובולדים בטוחים לחלוטין שהאלף היה מי שצלף בהם ומורידים את ההגנות שלהם. בשלב הזה רג' יורד למטה, חושף ניבים ונוהם, במטרה לשכנע אותם שהוא החיה שריטשה את חבריהם הקובולדים במערה. הקובולדים, שבשלב הזה רועדים מאימה מתעלמים מהפקודה של מגן הדרקון ונמלטים לתוך נקיק רחב בדרך האבן. מגן הדרקון נסוג גם הוא בלית ברירה. רג' עוקב אחריהם ומגלה שהנקיק נפתח לתוך מעגל גדול של שטח פנוי מחורר במערות בצידי הנקיק, בו הקובולדים הקימו את ביתם. מגן הדרקון קורא לשתי המנהיגים האחרים. כעת נותרו תשעה קובולדים בשבט. כושף דרקון, ממציא, מגן הדרקון, ועוד שישה חיילים.

לאחר התייעצות מהירה פונה הממציא, שמתברר כגרסה פרמיטיבית של מדען מטורף, לתוך המערה שלו וחוזר כעבור שש שעות עם המצאה שנעה איפשהו בין טמטום לגאונות. זהו מעין הליקופטר פרמיטיבי עשוי מחלקים של העגלה כאשר הגלגל משמש כבסיס הפרופלור. להליקופטר יש מושב אחד, שני מדפים בצדדים שלו וחבלים. המכשיר, לו הוא קורא "המכשיר המעופף הגאוני, מספר 3" מופעל על ידי שתי קובולדים העומדים על המדף ומושכים את החבל בתורות בשביל לסובב את הפרופלור בעוד השלישי יושב על המושב ובתיאוריה אמור להיות מסוגל לזרוק אבנים על אויבים קרקעיים. כל עוד האויבים לא משתמשים בנשקי טווח, בדומה לחיה לכאורה שהם צדים אחריה, הם אמורים להיות מסוגלים לפגוע בו מבלי להיפגע. אם לשפוט על פי התגובה של הקובולדים כאשר הוא מבקש מהם להתחיל את טיסת הניסיון ""המכשיר המעופף הגאוני" אחד ושתיים לא היו הצלחה גדולה, מכשף הדרקון בשלב הזה כבר חזר לתוך המערה.

הם מתחילים להניע את המכשיר, שבנס מתחיל לצבור גובה בעוד הממציא מקפץ בשמחה וצועק "זה עבד! זה עבד!". לאחר שהם תופסים מספיק גובה בשביל נפילה קטלנית, אבל לא מספיק בשביל לצאת מהטווח שלו, רג' יורה באחד הקובולדים שמפעילים את "המכשיר המעופף הגאוני, מספר 3" וגורם לו להתרסק על הממציא ועל הקובולדים. אחד הקובולדים הפשוטים ומגן הדרקון מצליחים להציל תגובה ולחמוק מהמכשיר המתרסק. השאר לא כל כך ברי מזל, והמילים האחרונות של הממציא הן גימגום הלום של "אבל... אבל... אבל...." כאשר המכונה מתרסקת עליו.

מגן הדרקון והקובולד הנותר סופגים קליעים נוספים שהורגים את הקובולד האחרון, מגן הדרקון סופג פגיעה קלה ונסוג לתוך המערות. רג' עוקב אחר מגן הדרקון לתוך המערה והם מתחילים משחק של חתול ועכבר כאשר אחד רץ ומתחבא במארב כאשר השני רודף אחריו, בסופו של דבר כושף הדרקון מופיע ומנסה לסייע למגן הדרקון. למרבה צערו, בשלב הזה ארקדיוס (שדיבר ברקע במהלך כל ההרפתקה) משתלט על גופו של כושף הדרקון והם מחסלים ביחד את מגן הדרקון. כושף הדרקון, שכעת צריך לחלוק גוף עם ארקדיוס, חוטף התקף תסכול לפני שארקדיוס משתלט על הגוף שוב; רג' מסתלק מהמקום, מקווה לא לראות את ארקדיוס שוב אי פעם.

רג' מגיע לעיירה הבאה, נכנס לפונדק הקרוב קונה מקום מול האח ומתכרבל לישון. כעבור כמה זמן הוא מתעורר לקול "הי, מה קורה?" ורואה קובולד מאוד מוכר מחייך לעברו חיוך שרדף אותו (פשוט כמשמעו) ביומיים האחרונים. ואנחנו עוצרים את ההרפתקה כאשר רג' מנסה לשסע בטפריו את הפנים של ארקדיוס.
מכיוון שבלשלב הזה עדיין לא הבנתי בדיוק את הדמות ולא עד כמה הבילד הזה יעיל באופן מגוכח בסביבה כזו עשיתי שתי טעויות קריטיות, נתתי לו את הסביבה המושלמת ליכולות שלו (בכוונה) והנחתי שהוא יעבוד עם ארקדיוס.
בהתחלה ניסיתי ללחוץ על הדמות לעבוד עם ארקדיוס (כסף, תחינה, מחירים מופקעים בעיירה) בתקווה שזה ישכנע אותו לשתף פעולה, כזה לא עבד העמדתי את ארקדיוס במצב של חיים או מוות מתוך אמונה שהדמות תציל אותו, שוב טעות.
אחרי שזה קרה והבנתי שאם אני לא העשה משהו ההרפתקה תיגמר בלי שום קרב אחד אילטרתי במהירות והחזרתי את ארקדיוס מהמתים, בשלב הזה מכיוון שארקדיוס כבר הוכיח את עצמו כפתיתי באופן מגוחך נשענתי על הפן היותר קומי והפחתי אותו לממש נודניק, ציפיתי שהדמות תתקשה יותר להילחם לבדה באתגר שתוכנן לשתיים, כמובן שטעיתי.
כאשר הבנתי שהדמות עומדל פחות או יותר לטבוח בקובולדים המסכנים החלטתי לנטוש את הטון הרציני ולהפוך את המצב למגוחך, למרות שההרפתקה ירדמה מהפסים תוך שתי דקות בסופו של דבר גם אני וגם השחקן נהננו מאוד
 
עריכה אחרונה:
תיאורים וכתיבה מגניבים בהחלט.
גם אהבתי את הקובולדים בהרפתקה ואת ההמצאות שלהם.

עכשיו לטיפים מבחינת ההרצה של ההרפתקה:
  1. כמו שציינת בעצמך בנושא שפתחת לפני כמה שבועות, השחקן ממש מנסה לשחק אותה בעייתי. בתור מנחה, זה היה מעצבן אותי.
  2. אבל, אתה לא הפגנת גמישות - כלומר, לא היו לך תרחישי גיבוי. כמו שכתבת בעצמך, ברגע שראית שארקדיוס לא עובד בתור תנאי להתחלת הרפתקה, היית צריך לבחור בכיוון אחר לגמרי. למשל, אולי הקובולדים תוקפים את העיר והוא צריך לעזור להגן עליה, או משהו שונה לחלוטין.
  3. עצה כללית - תנסה לבנות את ההרפתקה מסביב לדברים שרלוונטיים לשחקן ולדמות. בתור שחקן, זה היה מעיק אם אתה גורר אותי להרפתקה שלא מעניינת אותי - כמובן שזה תלוי שחקן, אבל זה דברים שכדאי לתאם מראש. ובכל מקרה רצוי שהשחקן יהיה עם איזה 2-3 פריטי מידע מעניינים שאתה יכול לבנות עליהם הרפתקה.
  4. עוד דבר, אם ציפית שהוא יצטרף לארקדיוס להביס את הקובולדים, אז הייתי דואג שהקרב יהיה מספיק קשה כדי שהוא יצטרך לברוח ולמצוא תגבורת. זה שנתת לו לנצח קרב מאתגר לבד בתחילת ההרפתקה, משדר מסר לא נכון. כמובן שזה משהו שאתה בקלות יכול לשנות בהרפתקה הבאה. אם אתה מאלץ אותו גם להפעיל מוח / דיפלומטיה ולא רק לנצח כי יש לו דמות מגניבה, הוא ייאלץ גם לשתף פעולה עם הדב"שים שלך.
 
1 כמו שציינתי מדובר בחבר ספציפי שעקב הנסיבות וההבנה בינינו זה בסדר, כל שחקן אחר שהיה מנסה לשלוף משהו כזה היה מועף במידי מהמשחק. ופשוט באותו מפגש הגענו עם ציפיות לא מתואמות.
2 אכן לא הפגנתי גמישות ובכנות באותו הזמן גם לא היה לי ממש רעיון להפגין גמישות, הדמות הייתה עוזבת את המקום אילולי לא היה גורם פעיל שמאיים מעליה באופן ישיר והיא לא יכלה לברוח ממנו.
3 אכן אני התחלתי לעשות את זה וראיתי שיפור משמעותי.
4 דירוג האתגר היה מתואם לשתי דמויות (אחת בדרגה 1 ואחת בדרגה 3) ולמעשה הוא נהיה גדול יותר בכמה הזדמנויות עקב כך שהקובולדים החלו לנוע בקבוצות צפופות, הם היו קלות בגלל שהוא השתמש בכלים שלו בחוכמה ואני לא רואה סיבה להעניש אותו על חשיבה יצירתית.
 
אני לא קורא לזה עונש על חשיבה יצירתית, אלא שאלה איך אתה מצפה שההרפתקה תתנהל. אם אתה רוצה שהוא קונאן הברברי, שמחסל לבדו את כל המפלצות ומציל את העיר, מעולה - אבל אז הדב"שים הם רק קישוט.
אם אתה רוצה שהמערכה תהיה יותר פוליטית/דיפלומטית והוא צריך לשתף פעולה עם דב"שים, או להשיג משאבים כדי להצליח, אז זה לירות לעצמך ברגל אם הוא פשוט מגיע לקרבות ומנצח.

וכן, ח"ח לשחקן שהוא שלח את הסוחר בתור פיתיון, זה משהו לא מאוד "אצילי" ורוב השחקנים לא היו עושים את זה, אבל בהחלט חשיבה יפה ויעילה.
 
אחרי שארקדיוס חומק מההתקפה של רג', הוא מבטיח שהוא הולך לעזוב את הדמות בשקט ושהוא רק עבר במקרה באזור (מתברר שבברינג סטון לא קיבלו אותו בזרועות פתוחות), בכל מקרה אחרי שיחה קצרה בין הקובולד (הקובולד עצמו לא ארקדיוס) שמציין את המובן מעליו שרג' די חמור הוא עוזב.

העיירה בה רג' נחת נקראת "רואנס בילד", מה שמעניין בעיר הזאת היא שכל בניין בה בנוי בחלקו מעץ חדש ובחלקו נתמך בהריסות קדומות.
מתברר שעיירה נבנתה על הריסות מה שנקרה "עיר חייה", עיר מודעת בעלת יכולת לחשוב ולפעול. למרבה הצער היא הרוסה כמעט לחלוטין. אבל מתברר שהקסם עדיין חי נמצא בה. כתוצאה מחלות הם מחזה נדיר, אנשים מעריכים ימים, והשדות של העיירה משגשגים ביותר.
בנושא אחר מתברר שיש לעיירה חוזה עתידות מפורסם שאנשים מגיעים מכל מקום בשביל לשמוע אותו, לרג' כלל לא אכפת.

בנושא לא קשור רג' מתחיל לסבול מסיוטים שמונעים ממנו לישון, יצור מוקף בערפל תוקף אותה בחלומו כל כמה לילות וכאשר היצור הורג אותו הוא מתעוררת מיד.
רג' בשלב הזה עצבני מאוד, לא ברור עם בגלל שהמחסור בשינה עשוי להיות קטלני או בגלל שהרסו לו את הפעילות החביבה ביותר עליו. בחוסר ברירה הוא פונה למגד העתידות.
מגד העתידות מתברר כננס בעל אישיות של מגד עתידות מעצבן ומתנסה בצורה של "ציפיתי שתגיע לכאן" ולאחר שיחה קטנה הוא נוקב במחיר שלו. מתברר שחלק קטן מהעיר הקדומה כן שרד ונודע בשם "המבוך החיי" (מ"ח). מ"ח לא סומך על הננס ומסרב לתת לו לנסות להשיג את הכדור, כאן רג' (בחוסר רצון בולט) נכנס לתמונה.
לפני שרג' עוזב הננס נותן לו שיקוי שינה כדי שהוא יוכל לישון בשקט, רג' בוחר לא לישון עילה לצאת ישר למצוא את הכדור.

ר"ג מגיע לחלק בעיירה שמכיל את המ"ח, גבעה קטנה שעליה פרצוף אבן חיי הגודל של 4 על 2.5 מטר. רג' פונה לפרצוף ומעצבן ומדבר איתו. במהלך השיחה רג' מגלה שרוב הזיכרון של מ"ח נפגם וכל המטרה שנשארה לו הוא להריץ את המבחן עד שמישהו ישלים אותו. רג' מסכים לקבל את המבחן ומ"ח פותח את הפה שלו ומאפשר לרג' להיכנס לתוך המבוך דרך פיו.

החדר הראשון מציג מציג חדר מלבני גדול עם דלת בקצה השני ומרצפות שעל כל אחת מהם מצויירת חיה אחרת בצבע אחר. הפרצוף של מ"ח מופיע על הדלת ואומר לרג' שעליו להגיע לקצה השני.
הפזל הדי ברור בחדר הזה הוא שמרצפות עם חיות טורפות יפעילו את מלכודת בעוד חיות לא טורפות בטוחות. רג' פשוט מטפס על הקיר בעוד מ"ח מביט בעצבים ובמירמור ומאפשר לו לעבור לחדר הבא.

החדר הבא מוביל את רג' לחלל מוזר מאוד, מין שחור ריק לחלוטין ללא קירות עם חמישה ריבועי אבן גדולים מרחפים בריק, כל אחד מהם ברוכב של ארבע וחצי מטר בגובה של שבע וחצי מטר ובעובי מטר וחצי (5על3 משהצות), חלקם מעונחים וחלקם אופקיים וחלקם עומדים. הלוחות מסודרים בשורה.
נתתי לשחק חמישה מספרים שכל אחד מהם נע בין 1 ל 5 ואסרתי עליו לכתוב אותם. כל אחד המספר הראשון שנתתי לו היה המספר של משבצת האורך הממולכדת בלוח הראשו, השני עבור משבצות האורך הממולכדות בלוח השני כן הלאה.
רג' נפגע ממלכודת אחת שהתגלה בכך שהאבנים נעות במהירות, נותנות לו מכה חזקה ומנסות להפיל אותו לתוך הריק (במידה והוא יפול לתוך הריק הוא ימצא את עצמו בהתחלה של החדר). מתברר שהמבוך של מ"ח הוא בעצם חלל חוץ ממדי שמ"ח בונה בעצמו, כך שהוא בעצם לומד כאשר איך להפוך את המבחן לקשה יותר בהתבסס על מה שהנבחן עשה בחדר הקודם.
רג' למרות שנפגע מהמלכודת הראשונה מצליח להיאחז ולא ליפול לתוך הריק, הוא מצליח לחמוק משתי מלכודות נוספות שהוא הפעיל בטעות ולהגיע לצד השני.

החדר הבא מתגלה כחדר ריק, בקצה השני יש דלת נעולה ומשתי צדדיה גלגלות עם מספרים מ0 ל9. לגלגלת מצד ימין יש שתי לשונות (כך שניתן להכניס מספר בין 00 ל99) ולגלגת מצד שמאל ארבע לשונות (בין 0000 ל9999).
מ"ח צומח על הדלת ומתחיל לדקלם חידה, רג' מתעלם ממנו ובוכן את הדלת, הוא מגלה שהיא חסרת מנעול חיצוני אך יש לו גישה לצירים שלה, בנוסף הוא מגלה שמותקנת מלכודת כל שהיא כדי למנוע ניסיון לפרוץ אותה. הוא מנסה לפרוץ את הדלת, נכשל וחוטף מלכודת חוד רעיל לחזה. למרבה המזל הוא מצליח להימנע מהרעל.
בשלב הזה הוא מבקש ממ"ח (שמחייך חיוך זחוח למדי) לחזור על החידה.
מ"ח מדקלם שוב את החידה:
כאשר אציל שכב גוסס במיטתו הוא קרא לבנו ואמר לו "כל הוני נמצא בכספת במרתף, לכספת יש שתי גלגלות, על אחת אופציה לשתי מספרים ולשניה ארבע מספרים, אפשר להכניס לגלגלת את הקוד מהסוף להתחלה או מההתחלה לסוף. לעומת את לגלגלת בעלת שתי המספרים חובה להכניס את הקוד מההתחלה לסוף כרגיל. אין צורך להכניס את הקוד לשתי הגלגלות, מספיק להכניס אותו רק לאחד, לא משנה איזה. הקוד לכספת הוא סוד".
רג' מנסה להכניס את הקוד 1111 כדי לראות מה קורה. מלכודת החוד הנשלף מופעלת שוב אך רג' חומק מימנה.
כעבור כמה זמן רג' מכניס את הקוד 70 ומצליח לעבור.
הקוד היה הגינטריה של המילה סוד, ניתן היה להכניס אותה מהסוף להתחלה בגלגלת השמאלית לפי הסדר או הפוך (6-0-6-4 או 4-6-0-6) או את הסכום הכללי של סוד בגלגלת הימנית (70).

החדר הבא מתברר כחדר קטן בעל שתי כסאות שעל אחד מהם יושב דמות אבן שעל פניה החלקים מתגבש מ"ח מבקש מרג' לשבת מולו ולשכנע אותו שמגיע לו לקבל את כדור הבדולח.
רג' מספר לו על הנסיבות שבגללן הוא עזב את הכפר ועל כך שהרוחות התעלמו ממנו בטקס הבגרות שלו, בעוד הסיפור עצמו נכון רג' משקר ומעמד פנים שעדיין אכפת לו מכך ושזה שבר לו את הלב, בנוסף הוא טוען שהוא רוצה לקבל את הכדור כדי למצוא את מקומו בעולם ואת יעוד, מה שגם שקר. רג' מגלגל 20 טבעי ומ"ח כמעט בוכה בשבילו, הוא נותן לו את הכדור ומבקש ממנו שאחרי שהוא יצא שיהרוס את פרצוף האבן בכניסה.
רג' יוצא שולף יתד ופטיש אך במקום לכוון לכבר המצח של הפרצוף הוא מכוון לעבר העין שלו בעודו מספר לו שהוא עבד עליו, למרות שהוא מכוון רק לפגום במ"ח ולא להרוס אותו מפגיעה מספיקה בשביל לגרום לפרצוף להתחיל להתפורר לאבק. מ"ח מקבל את מבוקשו של סיום חייו ולפני שהוא מתפורר הוא צוחק על רג' "אני הולך לעבר השאר, לעבר חברי מהעבר. אתה לעומת זאת תישאר לבד". כאשר מ"ח מושמד האדמה רועדת.

הננס שראה את כל ז משועשע, נהנה בבירור מהמופע, הוא מספר לרג' שההשמדה של מ"ח גרמה להריסות בעיירה לקרוס ולהרוג הרבה אנשים ושבנוסף הקסם של המקום התנדף. הוא שואל את רג' איך הוא מרגיש לגבי זה, רג' עונה שלא אכפת לו והננס צוחק ואומר לרג' שהא ממזר מעוות ומבקש ממנו את הכדור. לאחר מיקוח חד צדדי של "ספר לי קודם ואז אני אתן לך את הכדור" רג' נותן לו את הכדור והננס מנפץ אותו ואומר "הסיבה שאתה לא מצליח לישון? אובכן ברכותי סוף סוף זכית ברוח שומרת" ומשתגר משם צוחק.

בכנות? אני ממש לא גאה בפרק הזה, הוא היה קצר מדי אג'י מדי ובניתי אותו ברגע האחרון, הוא רץ די עקום וסגור.
לקחתי רעיון נהדר של מבוך שמסתגל ולומד את הדמות והשקעתי בו מינימום מאמץ ובניתי את הננס כדמות נבל סטראוטיפית, הננס וכנראה ארקדיוס לא יחזרו לקמפיין כי שניהם היו כישלונות מביכים, והדמות בשלב הזה הייתה על הקצה של הפיכה מתוהו ניטרלי לתוהו רע.
יתכן שאני אבקר שוב את "רואנס בילד" בהמשך או שההרס שלה יחזור לרדוף את הדמות בדרך כל שהיא, נראה.
 
מקריאה זה שילוב של שחקן שיצר דמות שלא איכפת לה מכלום, ושל נבלים ושל אתגרים שלא ממש גורמים לשחקן לפתח קשר לעלילה או איכפתיות.
הרעיון עצמו של הכפר מגניב מאוד.
 
חזרה
Top