סשן 38 – הרוחות של טריאסט או מכוסחי השדים
כל האורחים מביטים בבהלה על השולחן הכאוטי - שולחן האוכל במלון עליו התחלנו לדמיין דברים כמו רימות, דם ושאר מרעין בישין.
החוקרים קמים מהשולחן, אדריאן מנסה להכנס למטבח למחאת המלצרים ולבסוף הוא נאלץ לחזור חזרה.
חוזרים לחדרים, לפתע!, משהו בלתי נראה תופס את רומאנו ומטיח אותו באוויר לעבר הקיר, הוא מאבד את הכרתו!.
רומאנו מבוהל ושומע לחישה באוזנו: "טאגאבוח".
הדלת של דומיניק נפרצת מעצמה בעוצמה וקור איום נכנס לחדר!
דומיניק שולף את האקדח מתוך אינסטינקט למרות שאין בו כלל כדורים.
הדלת נטרקת שוב ושוב...
"מי אתה?" דומיניק קורא במבטא צרפתי.
הדלת ננעלת, דומיניק דופק בפראות וקורא לעזרה.
לאחר מספר קריאות ללא מענה, הוא פורץ את הדלת בכוח.
דומיניק רואה בחלון דמות שנוצרת מהכפור שהצטבר על הזגוגית.
הדמות נראית כמו ראש עם כתר של גפן וענבים.
כל הדלתות של החוקרים נפתחות מעצמן, אורות המלון מהבהבים ומרצדים.
ולנטינו רואה תווי פנים של פרצוף מרוח בחושך והנר שלו נכבה.
הטמפרטורה באיזורי ההתרחשות ממשיכה לרדת.
אדריאן רואה בחדרו כוננית וכורסה מרחפות, הכריות של הכורסה עפות ומתפוצצות בצורה ספונטנית,
מעיפות נוצות לכל עבר.
מרוב הקור, מתחילות להיווצר על מראת השידה צורות שמזירות דמות ביער וסביבה עוד דמויות,
אבל כולן מתפוגגות במהירות כלא היו.
רומאנו מתעורר מרוב הקור העז ושם לב שיש בחדרו זוהר כחול,
הוא מתחקה אחר האור ורואה שהאח בחדר בוערת באש כחולה!
האש הכחולה מפיצה קור בכל החדר.
מכל קצוות האח מתחילים להיווצר קרחונים קטנים שהולכים וגדלים במהירות ומשתלחים כמו שורשים לכל עבר.
אדי קור יוצאים מהפה של ולנטינו, הוא שומע קול פיצוח בחדר והוא רואה סימנים של כפות ידיים בחלון.
מבחוץ החלון מתחיל לקפוא עד שהוא מתנתץ פנימה לרסיסים קטנים שמתעופפים ומתפזרים כמו אלפי יהלומים על רצפת החדר...
ולנטינו קופא באימה ורואה עקבות רגלים עשויות קרח שמתחילות ללכת על השטיח!
יד ערפילית נוגעת ביומן על השולחן, היומן מתרומם וולנטינו רואה נטיפי קרח רועדים עד שיוצרים צליל של חליל פן.
על החלון השני של החדר מתחילה להיווצר תמונה דומה של יער.
לפתע, היומן נסגר והכל נעלם!
אנחנו נפגשים לעדכן אחד את השני באירועים המוזרים ומחליטים שרומאנו (שיש לו מעט רקע בתחום) וולנטינו יתחילו בהכנת לוח סיאנס!
בינתיים דומיניק יורד לקבל לנסות ולברר מה פירוש "טאגאבוח" בגרמנית ומתברר לו שזה "יומן".
ארבעתנו (טוביאס עדיין מאושפז בבית החולים) מניחים את האצבע על הלוח ואחרי זמן מה הכוס מתחילה לנוע על גבי האותיות!
הכוס רושמת בלטינית:
" M A R C O P O L O"
הכוס מתנפצת ורומאנו חוטף מכה עזה בכתף, לא ברור ממה.
כשדומיניק פותח את החולצה של רומאנו כדי להעניק לו עזרה ראשונה, הוא רואה שטף דם שמזכיר בצורתו את הדמות עם הכתר שראינו קודם.
דומיניק מעניק עזרה ראשונה גם לוולנטינו.
דלתות הסוויטה, שם החלטנו לבלות את הלילה, נפרצות ונכנס משב רוח עוצמתי,
קפוא, שמעיף אותנו בכוח חזרה עד לקצה המסדרון, אנחנו מנסים להאחז בכוח במעקה כדי לא לעוף לא שליטה.
חלקנו עפים החוצה למסדרון, האורות מהבהבים בכעס!
באח המרכזי שוב בוערת אש כחולה מקפיאה.
דומיניק כבר לא יכול לשאת יותר את רצף האירועים, יורד לקבלה ומנסה לנער את הפקיד ההמום.
"מה קורה לעזאזל במלון הזה?!"
הפקיד מתחמק, מעקם לדומיניק את היד, המהומה מתחילה למשוך את תשומת לב האורחים.
רומאנו מגיע לחלץ את דומיניק ומתרץ את ההתנהגות שלו במוצאו הצרפתי.
הגיע בוקר, טוביאס חוזר למלון, מופתע מההרס והכאוס שמצא בחדרים.
מנסים לשאול במלון אם יש מונומנט או סיפור שקשור לבכחוס/דיונסוס?
ומקבלים שלל מקומות בעיר עם מוטיבים בסגנון.
אנחנו לוקחים מונית, מורידים את אדריאן, טוביאס וולנטינו בספרייה.
דומיניק ורומאנו נוסעים לרחוב "מרקו פולו" בעיר, לחפש קצה חוט.
בספריה החוקרים מאתרים ספרים שמדברים על אומנות רומית, בכחוס/דיונסוס.
יש המון מקומות בטריאסט בהם הם מוצגים כפסלים/תחריטים/ציורים מחומרים שונים ובמיקומים שונים.
ולנטינו מוצא יומן שכתב אדם בשם ניקולא בראנט, שמכיל ציורים שהוא צייר בזמן שהותו בטריאסט (במהלך הגראנד טור).
הסקיצות משנת 1759-1761, מתארים נופים ומאפיינים ארכיטקטונים מסביב לאיטליה.
מוצגים שם: הקולוסאום ברומא, הפורום, חפירות פומפיי, חוף אמלפי ועוד.
הדפים האחרונים מראים סצנות מהנמל והבזיליקה בטריאסט ונותרו עוד מספר דפים ריקים.
סקיצה אחת של מעבר מסויים ומסגרתו העליונה, מתארת סצנה של בכחוס במשתה, מוקף פיות וסאטירים.
ולנטינו מזהה את התמונה 1:1 למה שראה בליל אמש ונחרד!
מתחת לסקיצה רשום: Carved doorway via Marco Polo, ה6 ביוני 1761.
בינתיים דומיניק ורומאנו מגיעים לרחוב מרקו פולו, שנראה כמו רחוב צדדי של מלא בתים.
בחור מהספריה מתקרב אל טוביאס ושולף לעברו ידיים גדומות, מעווה את פניו במאמץ ובקול לא ברור (אין לו לשון).
טוביאס שם לב שהצלקות שלו הן של כוויה, כאילו שהזרועות שלו נמסו!.
הוא לובש בגדים מודרניים בלויים וכשהוא מנסה לדבר, רואים בבירור שלשונו חסרה.
הוא מסמן לטוביאס לבוא.
הוא לוקח את שלושת החוקרים לאיזור הנמל, מגיע לבניין דירות ופותח דירה מוזנחת במיוחד.
האיזור עצמו מלא סרסורים וזונות, על הדלת כתוב "הלמוט קרוסינגר".
נכנסים לחדר העבודה שלו ורואים דפים, עטים שלא נעשה בהם שימוש זמן רב,
תמונה שלו בימים טובים יותר עם אישה וילד קטן על רקע של באווריה, גרמניה.
תעודה של חוקר פרטי על הקיר.
הוא מסמן לעבר ערימת דפים, נראה שהוא ערך תחקיר שלם,
דפים עם תכתובות במצב מזוויע של עובש, כתמי מים ושאר כתמים, חלקם שרופים או קרועים.
הוא מכוון לקובץ ניירות/אוגדן מלופף ומצביע עליו עם הגדם.
החוקרים מורידים את האוגדן, הניירות לא במצב טוב.
הניירות מכילים חלקים מיומנו של הלמוט (ראה קובץ מצורף), מחקר על כת מקומית באדלסברג.
מסופר על כת שמוצאת חפצים קסומים כמנחה עבור ישות בלתי נראית שהיא משרתת, מוזכרים גם "אנשי דג".
הלמוט לוקח אותנו אל הרחוב, רומז שהתורכים גם מעורבים.
הוא נותן לטוביאס אקדח קטן עם 4 כדורים.
הוא גם ניסה לומר לנו שאנו צריכים לנסוע ברכבת, למערות פוסטניה (שבאדלברג) בסלובניה.
מאוחר יותר, כולם מגיעים אל הרחוב, מוצאים את הבניין מהתמונה,
נראה שהשתנה קצת, בעיקר בגלל גפנים שצמחו.
דלת הבניין סגורה עם שרשרת ומנעול.
אנחנו מנסים לברר של מי הבנין הזה.
שכנה זקנה אומרת שהוא כנראה שייך לסניורה מורדלי, אלמנה מבוגרת.
אנחנו הולכים אל הבית שלה, בחורה צעירה פותחת: "סבתא,באו קונים לדירה".
האישה המבוגרת מגיעה: "החדרים למעלה דורשים שיפוץ, יש בעיה עם המדרגות".
"המרתף דורש ניקוי וצריך לפנות קיר תומך כי הוא בנוי על אמפיתאטרון עתיק, קבור".
אנחנו מגיעים לבנין, נכנסים למבואה, חדר שירותים, מסדרון עם רצפה משובצת שחור לבן.
המסדרון מוביל למדרגות שעולות למעלה ובקצה יש דלת.
הפנס של רומאנו מאיר על עכברושים שרצים מתוך חורים וחרכים ברצפה ובקירות, הרבה יותר קר פה!
דךת נפתחת, רומאנו מוביל, מדרגות מובילות מטה למרתף.
המדרגות חורקות, אנחנו נכנסים למרתף גדול עם המון רהיטים מכוסים ומאובקים מאד.
קיר אחד במרתף הוא חלק חיצוני של טריבונה של אמפיתאטרון רומאי קבור.
אדריאן מבחין שכנראה האמפיתאטרון ממשיך, אור כחלחל מסוף המסדרון,
מקור האור מופיע במדרגות.
פולטרגייסט יורד למטה במדרגות, שקוף למחצה, פניו מרוחות, לבוש בבגדים עתיקים.
הוא יורד למטה, מחזיק תיק צד מעור.
האור בוקע מתוך הגוף שלו וניתן לראות ממש דרכו.
כשהוא מתקרב המריחה של הפרצוף מקבלת צורה ורואים את ווינקלמן!
הוא ממהר, עובר דרך רומאנו כאילו לא שם לב, ממשש את הקיר ושולף אבן החוצה.
ווינקלמן מכניס את ידו לגומחה, מוציא מדליון, מתחיל ללכת לכיוון המדרגות ונעלם.
רומאנו מנסה להגיע לנקודה עם הפנס ומוצא את הגומחה ותיק עור רקוב.
ולנטינו פותח את התיק, חשמל עובר בגופו.
בתיק ישנו מדליון זהב, בצד האחד שלו הירוגליפים ובצידו השני תבליט פרודיה של צלמית אנושית.
ישנה אשליה כאילו שהדמות זזה כל הזמן.
לפתע, מהמדליון עצמו, יוצא פרץ רוח חזקה ומקפיאה שמציפה את המרתף ומקפיאה אותנו.
ולנטינו שומע יללה מהדהדת בראשו שמקפיאה לו את העצמות ומרעידה כל איבר בגופו.
פתאום ולנטינו לא קר, בניגוד לכולם.
הרוח המקפיאה דועכת והוא נותר רועד עם המדליון.
אדריאן מנסה לקרוא את ההירוגליפים, נראה שהם נכתבו בשפה לא ידועה, שלא יצאה מעולם מגרונו של בן אנוש.
הטמפרטורה חזרה לרמתה המקורית.
מחליטים לקחת את הרכבת לפסטוניה, אדלסברג שבסלובניה...