• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 רעיון לקומבו...

בדיוק בשביל הטענה "הוא זז" עושים את הזריקה בחיסרון. אבל אם הצלחת בה, (בד"ק שהשה"מ יחליט), זה פגע בראש, ונמגר הסיפור.

אם אתה השה"מ, לך על זה אם אתה חושב שזה רעיון טוב לאשר את זה. אולי אתה בסוג הקבוצה שבה דברים כאלה הולכים בכיף ובלי בעיות. אבל אל תתפלא אם השה"מ מחליט לא לתת לך לעשות מוות מיידי עם לחש דרג 2 למטרות איזון וכיף.
 
הפואנטה הייתה להגיד לשחקנים "וואלה, מגניב בתיאוריה, אבל זה פחות מתאים לי. אני יכול לתת לזה לעשות נזק משמעותי, אבל מוות מיידי זה לא יהיה כי אני רוצה לשמור את המשחק כיף לכולם."
או, פשוט לזרום עם זה ולתת בקרב הבא יותר אויבים. יש דרכים יותר יצירתיות לשמור את המשחק מהנה מאשר לטַרגט רעיונות מקוריים.
אבל אתה בהחלט יכול. לבחירתך. השאלה היא לא האם אפשר להפיל את הרעיון, כי יש עשרות דרכים שאפשר, אלא האם אפשר לזרום אתו, והוא לא נוגד אף כלל ספציפי.
אבל אם אתה יורד לכאלה רזולוציות, כבר קיבלתי תשובה.

תודה!
 
או, פשוט לזרום עם זה ולתת בקרב הבא יותר אויבים.
"לזרום עם זה" פירושו שהנבל הבא עם יכולת היעלמות הולך לערוף לכל דמויות השחקן את הראש..?

נקודה למחשבה.
 
או, פשוט לזרום עם זה ולתת בקרב הבא יותר אויבים. יש דרכים יותר יצירתיות לשמור את המשחק מהנה מאשר לטַרגט רעיונות מקוריים.

הבעיה היא לא רק איזון שלך "נגד השה"מ". הבעיה היא גם איזון שלך ביחס לשחקנים אחרים. אם יש שחקן אחד בשולחן שיש לו היכולת להרוג כל אויב עם לחש בדרג 2, השחקנים האחרים עלולים להרגיש חסרי תועלת. למה להם להתאמץ ולתקוף את הבוס כשאתה יכול פשוט להרוג אותו במכה? הם יילחמו באויבים הצדדיים, בזמן שאתה הולך ונהנה מלהיות מכונת הרג. אולי זה יהיה כיף לחלק מהאנשים. אבל קשה לי להאמין שכולם פשוט יהיו בסדר עם זה ולא ירגישו רע.
אם שחקן שלי היה מנסה לעשות את זה, הייתי אומר שהחרב נתקעת באמצע ההתכווצות, עושה נזק משמעותי ונשארת תקועה עליו עד שהוא יסיר אותה איכשהו. סיטואציה די קומית, וגורמת לשחקן להרגיש עוצמתי ומתוגמל על היצירתיות שלו, בלי לשבור את המשחק.
 
הבעיה היא גם איזון שלך ביחס לשחקנים אחרים
הפוך. ככה, השחקנים האחרים ירגישו צורך לחשוב על רעיונות משלהם.
באמת, אם אתה השומר של קבוצה של "שחקנים לפי הספר", אתה באמת לא יכול לאפשר קומבואים.
למה להם להתאמץ ולתקוף את הבוס כשאתה יכול פשוט להרוג אותו במכה?
השיטה לא עובדת על בוסים, כי החרב תישבר. היא עובדת על דמויות קטנות או בינוניות ללא יכולות אגדתיות, שגם ככה בכל קרב יש כמה מהם.

הפתרון שלך הוא הרעיון האהוב עלי עד עכשיו.
 
"לזרום עם זה" פירושו שהנבל הבא עם יכולת היעלמות הולך לערוף לכל דמויות השחקן את הראש..?
נקודה טובה. אני מניח שאל תיתן לנבלים את היכולת הזו, או אל תשתמש בה. הם לא חייבים להכיר את כל הטריקים. אבל אין ספק שאם אתה רוצה להרוג אותם אתה יכול...
אז מה זה משנה שיש לך עוד דרך?
 
1. לא, הם לא, הם יאמרו ''מה זה? איך? למה שנצטרך לחשוב שבע שעות בשביל קומבואים כשאפשר פשוט לשחק כמו שאמורים לשחק?"
2. בניגוד למשחקי מחשב, לא כל בוס הוא יצור ענקי וקשוח. בוס יכול להיות ליץ', פגיע פי כמה מכל ד''ש אבל בעל לחשים אדירים. בוס יכול להיות ד''ש אחר בדרגה גבוהה. בוס יכול להיות ממש הכול. החרב לא תישבר על ליץ'. ''במקרה החרב נשברה על הליץ'?", שחקן אומר ''מה?! כבר עשיתי את זה על הדרקון!" וכן לא כל דרקון הוא בוס.
3. הנבלים כנראה שמעו על התקדמות אויביהם...
 
נקודה טובה. אני מניח שאל תיתן לנבלים את היכולת הזו, או אל תשתמש בה. הם לא חייבים להכיר את כל הטריקים. אבל אין ספק שאם אתה רוצה להרוג אותם אתה יכול...
מה, אבל זה רק הגיוני...
 
לא, הם לא, הם יאמרו ''מה זה? איך? למה שנצטרך לחשוב שבע שעות בשביל קומבואים כשאפשר פשוט לשחק כמו שאמורים לשחק?"
כמו שאמרתי, זה לא מתאים לקבוצה שפועלת על פי הספר.
החרב לא תישבר על ליץ'
אז בתור שומר המבוך, תיצור בוסים שכן מסוגלים להתמודד מול זה. למשל פעולות אגדתיות או משהו.
הנבלים כנראה שמעו על התקדמות אויביהם...
אז הם יתכוננו יותר טוב מול הקומבו הזה, כמו שכל נבל מותאם ליכולות של הקבוצה.
 
מה, אבל זה רק הגיוני...
נכון. גם הגיוני שחבורה תיתקל ברמה 2 בנבל אגדי. אבל המטרה של שומר המבוך היא למצוא איזון. שחקן שמת זה כשל של השה"מ.
בניגוד לשחקנים, שהמטרה שלהם היא להתחזק.
 
1. לא אמרתי לפי הספר, אמרתי קבוצה שהיא לא מנצ'קינים שיושבים 24/7 מול דפ''ד כדי לפענח כל מיני קומבואים מעצבנים...
2. ומה אם לא בא לי בוסים קשוחים כאלה? מה אם אני מעדיף חלשלושים מתוחכמים שעיקר העבודה היא להגיע אליהם ואז אפשר להרוג אותם בקרב 20 דקות?
3. או שהם ישתמשו בו!
4. המטרה של השחקנים להתחזק? לא. המטרה של כולם היא לספר סיפור. מוות הוא לא תמיד כשל - אולי הדמות אמורה למות בשביל הסיפור. אם השחקן לא מתנגד, אין שום בעיה.

דרך אגב, אתה כותב כל הזמן מיליון הודעות ברצף. נסה לכתוב אחת כל פעם ופשוט לערוך...
 
אבל המטרה של שומר המבוך היא למצוא איזון. שחקן שמת זה כשל של השה"מ.
בניגוד לשחקנים, שהמטרה שלהם היא להתחזק.

אני לא מסכים עם זה בכל כך הרבה מובנים, ואני חושב שזו תפיסה רעילה שעושה דברים ממש קשים בשביל שליטי מבוך. אבל זה נושא נפרד.
לכרגע, אני אגיד שלמטילי לחשים יש הרבה יותר אופציות ל"קומבואים יצירתיים" מאשר לדמויות קרביות שלא מטילות לחשים. אתה לא יכול לצפות מהלוחם שימצא קומבו הרג מיידי משלו. כלומר, אתה יוצר מניע חזק יותר להיות מטיל לחשים ומעניש שחקנים שרוצים לשחק מקצוע שלא מטיל לחשים.
 
נכון. גם הגיוני שחבורה תיתקל ברמה 2 בנבל אגדי. אבל המטרה של שומר המבוך היא למצוא איזון. שחקן שמת זה כשל של השה"מ.
בניגוד לשחקנים, שהמטרה שלהם היא להתחזק.
המטרה של כול השחקנים הוא ליצור משחק מהנה- גם המנחה וגם השה"מ. איזון הוא חשוב בשיטת סימולציה טקטית (כמו מו"ד) אבל אם כולם נהנים הוא לא מחייב, ניתן להרוג דמויות (ולא שחקנים) ולמען האמת הרבה פעמים ראוי להרוג דמויות, והמטרה של השחקנים היא לא להתחזק אלא שוב- ליצור משחק מהנה.

אם משחק מהנה מבחינתכם זה למצוא רעיונות מוזרים לעשות עם הלחשים שלכם, בכיף, זוהי דרך אחת לשחק מו"ד- גם אם זוהי לא הדרך שהשיטה כיוונה אליה. הדרך שהשיטה כיוונה אליה, שהיא גם הדרך שרוב האנשים משחקים, היא משחק טקטי במסגרת החוקים הקיימים בו כול חבר בקבוצה משתמש בסט היכולות הייחודי שלו כדי להביס את האתגר שבהרפתקה, תוך כדי שיוצרים דמויות מעניינות עם סיפורים מעניינים משלהם בעולם. עכשיו, זו לא בעיה אם אתם לא עושים את זה, אבל לרוב שכן משחקים ככה- להתחיל לשחק עם "קומבואים" ושילובים מוזרים של לחשים זה משהו שהם מראש לא רוצים בשולחן שלהם.

עכשיו, אישית, אני חושב שזה קונספט נחמד רעיונית- ליצור טבעות פלדה מסביב לראש של האויב שנועדו לכרות אותו. במקום לעשות את זה כקומבו, אולי כדאי ליצור מזה לחש ייחודי, שיהיה מאוזן לשאר האפשרויות המשחק?
 
עריכה אחרונה:
דרג 9, אולי. עם הגבלה ליריבים עם חוסן 24 למטה שכריתת ראש לא הורגת אותם (הידרה, יצורים ללא ראש...). (הגבלת החוסן כי לרוב יצורים כאלה הם בעלי קשקשים או משהו קשיח אחר שיגן עליהם מפני זה)
 
קבוצה שהיא לא מנצ'קינים שיושבים 24/7 מול דפ''ד כדי לפענח כל מיני קומבואים מעצבנים
זה לא מגיע לבד? יש לי עשרות כאלו בלי לנסות בכלל.
ומה אם לא בא לי בוסים קשוחים כאלה? מה אם אני מעדיף חלשלושים מתוחכמים שעיקר העבודה היא להגיע אליהם ואז אפשר להרוג אותם בקרב 20 דקות?
מה הבעיה?
המטרה של השחקנים להתחזק? לא. המטרה של כולם היא לספר סיפור. מוות הוא לא תמיד כשל - אולי הדמות אמורה למות בשביל הסיפור. אם השחקן לא מתנגד, אין שום בעיה
אתה צודק בהחלט. אבל הדרך של הסיפור היא, שהם מתחזקים. ושהם חיים. קורה שאידיאלית מישהו צריך למות, אבל נדיר.
 
אם משחק מהנה מבחינתכם זה למצוא רעיונות מוזרים לעשות עם הלחשים שלכם, בכיף, זוהי דרך אחת לשחק מו"ד- גם אם זוהי לא הדרך שהשיטה כיוונה אליה. הדרך שהשיטה כיוונה אליה, שהיא גם הדרך שרוב האנשים משחקים, היא משחק טקטי במסגרת החוקים הקיימים בו כול חבר בקבוצה משתמש בסט היכולות הייחודי שלו כדי להביס את האתגר שבהרפתקה, תוך כדי שיוצרים דמויות מעניינות עם סיפורים מעניינים משלהם בעולם. עכשיו, זו לא בעיה אם אתם לא עושים את זה, אבל לרוב שכן משחקים ככה- להתחיל לשחק עם "קומבואים" ושילובים מוזרים של לחשים זה משהו שהם מראש לא רוצים בשולחן שלהם.
אישית אני חושב שזה בדיוק מה שהשיטה כיוונה אליה, כי מי שמתעניין במשחק רגיל היה יכול לשחק סיכון. מבוכים ודרקונים נועד לאנשים עם דמיון מפותח, ובדיוק בגלל זה המשחק לא קבוע אלא דינאמי ובעל חוקים גמישים מאוד.
אין ספק שכל אחד נהנה ממשהו אחר, אבל אני חושב שאם יש בכל קבוצה את הADHD שממציא כל מיני רעיונות מטורפים, זה מתבל מאוד את המשחק. לחבורה תמיד יש קלף בשרוול.
 
זה לא מגיע לבד? יש לי עשרות כאלו בלי לנסות בכלל.

מה הבעיה?

אתה צודק בהחלט. אבל הדרך של הסיפור היא, שהם מתחזקים. ושהם חיים. קורה שאידיאלית מישהו צריך למות, אבל נדיר.
1 לרוב זה לא.
2.שקרב 20 דקות לא אומר למצוא דרך ממש יצירתית להרוג - זה אכזרי וזה מחליא לעשות את זה שלא לצורך.
3. לא, זו לא הדרך. זו השיטה, כן, אבל אפשר לשחק בלי לעלות אף לא דרגה אחת.
טקטיקה במו''ד היא דרך למצוא קומבו חזק של פעולות, אבל לרוב לא מתחכמת כמו ''קומבו'' אלא היא קומבו פעולות לפי החוקים, כולל חוקי בית וכאלה כמובן.
 
זה אכזרי וזה מחליא לעשות את זה שלא לצורך
נכון, אבל השיטה שהצעתי היא כן לצורך.
אפשר לשחק בלי לעלות אף לא דרגה אחת
ברור שאפשר. אבל זו לא דרך יעילה לעשות דברים.
טקטיקה במו''ד היא דרך למצוא קומבו חזק של פעולות
אתה מתכוון למשהו כמו חימום מתכת ואז תקיפה כשהוא בלי שריון? זכה קומבו של סדר פעולות? באמת מתוחכם מאד.
 
חזרה
Top