• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 רעיון למקצוע חדש - נוגש [4]

הנה התחלה של מקצוע נוסף, אני לא סגור לגמרי על השם כי יש לו קונוטציה שלילית משהו אבל זה נראה לי יותר טוב ממרסן (שהיה השם המקורי).

נוגש

""מישהו צריך לחנך אותך, פרא. אני מקבל על עצמי את המשימה."


תכונות מקצוע

תפקיד: סער או רכז
מקור כוח: קרבי.
תכונות מפתח: זריזות, כוח, כריזמה.

שליטה בשריון: בד, עור.
שליטה בנשקים: שוט.
תוספים להגנות: תגובה +1, רצון +1.
נקודות פגיעה בדרגה ראשונה: 12 + ערך החוסן.
נקודות פגיעה לדרגה: 5.
מספר פרצי ריפוי ליום: 6 + מתאם החוסן.

מיומנויות: בדרגה ראשונה בחר ארבע מיומנויות בהן אתה מוכשר מתוך רשימת מיומנויות המקצוע המופיעה למטה.
מיומנויות מקצוע: איום(כרז), אקרובטיקה(זרז), אתלטיקה(כוח), דת(חכמ), טבע(חכמ), מרפא(חכמ), סיבולת(חסן), תובנה(חכמ), תפיסה(חכמ).

אפשרויות מבנה: מחשל הגוף, שובר הרוח.
מאפייני מקצוע: הלקאה, מצליף מיומן, סימן האדון, מוסרות השלטון.

העולם הוא מקום מסוכן ופרוע ובכדי לשרוד בו יש צורך להנהיג בו מעט סדר ומשמעת -
זוהי, על רגל אחת, תפיסת החיים שמנחה את הנוגש.
אנשי קרבות המיומנים בשימוש בשוט ובעלי הבנה עמוקה של מצוקות הגוף והנפש, הנוגשים יעשו הכל בכדי לרסן את הפרא ולוודא שהסדר בו הם מאמינים יישמר.

נוגשים נבדלים זה מזה מאוד בגישותיהם ובאמונותיהם ונוגש יכול להיות דברים רבים:
אולי אתה מורה דרך באזורי הפרא או מאלף חיות אקזוטיות, אולי אתה מאמן גלדיאטורים או מפקד משמעת בצבא זה או אחר או אולי אמן עינויים מרושע או מנהיג כת אכזרי.


יצירת נוגש
לנוגש יש שתי אפשרויות מבנה בסיסיות: מחשל הגוף ושובר הרוח.
מחשל הגוף
חושך שבטו – שונא בנו.
זהו הנתיב המועדף עבור נוגשים הדוגלים בגישה הישירה של לימוד דרך כאב, אתה לא מתעניין בתובנות פסיכולוגיות כאלו ואחרות לגבי יריביך, אתה מבקש להכניע את גופם עד שלא יוכלו עוד, עד שלא יוותר בהם שמץ של התנגדות.

גוף בריא וחזק ישמש אותך היטב בתפקידך. התכונה המרכזית שלך היא זריזות והיא הבסיס לכל התקפותיך עם השוט.
התכונה המשנית החשובה עבורך היא כוח, ככל שתסב ליריביך כאב גדול יותר כך הם ימהרו לעשות כדברך.
אך עם כל הרצון למהר אתה יודע ששבירת גופו של אדם היא תהליך הדרגתי, כמו המים המכים באבן כך גם הצלפות שוטך, מתישות את אויביך, מכלות את כוחם של הקשוחים שביריבים טיפין טיפין עד שהם נופלים שרועים לרגליך.

כוחותיך מתמקדים בנזק מתמשך שנועד להכריע את היריבים לאורך זמן וכן בכוחות שנועדו לעכב ולהתיש אותם עד שכוחם יאזל.

כשרון מומלץ:
מיומנויות מומלצות: איום, אתלטיקה, סיבולת
כוחות לפי רצון מומלצים: הלקאה, פצע פתוח
כוח יומי מומלץ: בסוף כולם נופלים.


שובר הרוח
בנתיב זה צועדים אלו שמבקשים להכניע את הניצבים מולם ע"י ניצול מצוקותיהם הנפשיות, ע"י תמרון רגשותיהם עד אשר כוח רצונם יקרוס ואיתו היכולת להתנגד.

זריזות היא התכונה המרכזית שלך והיא מהווה את הבסיס לכל התקפות השוט שלך אך חשוב מכך היא מייצגת את העובדה שאתה מצוי בכל מקום, נע סביב מטרותיך ומפקח עליהן בכל עת. דוחק בהן עד הקצה, עד אשר נפשם מתפקעת.
אישיות חזקה ומוח חריף ישמשו אותך היטב בתפקידך. בחר בכריזמה כתכונה החזקה השנייה שלך, היא תאפשר לך להפעיל יותר לחץ על אויביך. חוכמה היא תכונה שלישית מוצלחת עבורך והיא תשמש היטב את מיומנויותיך.

כוחותיך מתמקדים בהשפעות על רצונם של אחרים – החל מניוד אויביך בשדה הקרב כשאתה לא מאפשר להם להשיג יתרון על חבריך, דרך השפעות הלם והמום כשאתה לוחץ על מצוקותיהם וכלה בכניעתם החלקית או המוחלטת והפנייתם כנגד חבריהם כאשר נפשם לבסוף מתפקעת.

כשרון מומלץ:
מיומנויות מומלצות: איום, תובנה, תפיסה
כוחות לפי רצון מומלצים: הלקאה, בחזרה לשורה
כוח יומי מומלץ: סורו מדרכי

סקירת נוגש:

מאפיינים: אתה לוחם שוט מנוסה אשר יודע כיצד להתיש את אויביו. אינך עמיד באופן מיוחד אולם אתה מחפה על כך כשאתה מנצל את השוט בכדי להימצא תמיד מעט מחוץ להישג ידם של יריביך בעוד אתה מפליא בהם את הצלפותיך.

דת: נוגשים מאמינים בעיקר באלים האמונים על תרבות או על מלחמה כיוון שהם מבקשים לשמר את התרבות ממנה הם באו ולהגן עליה מפני הפרא. נוגשים רבים מאמינים בארת'יס אלת התרבות, אולם קורד ומלכת העורבים גם הם אלים נפוצים אשר נוגשים מתחברים לציוויהם. נוגשים מרושעים נוטים לסגוד לאלים כמו אסמודאוס וביין או לולת' וטורוג.

גזעים: נוגשים על סוגיהם השונים ניתן למצוא כמעט בכל גזע בעל תרבות מבוססת ובעל היררכיה ברורה.*
כמובן שגזעים בעלי נטיות התפשטות וכאלה שנוטים לשעבד גזעים אחרים הם מעט נפוצים יותר.
ראויים לציון הם האלפים האפלים המכילים אחוז נאה של שוברי רוח וחצאי האורקים שהם מחשלי גוף משובחים.

*- כמעט כל גזע מכיל לפחות אחת מהתכונות העיקריות הדרושות עבור נוגש. בנוסף לכך הודות לכישורי ההתקפה המשובחים של הנוגש באמצעות השוט (שהוא מלכתחילה מדוייק למדי), מדובר במקצוע מאוד גמיש מבחינת מערך התכונות שלו. מערך בעל זריזות 16 או אפילו 14 הוא יותר מאפשרי.
מאפייני מקצוע
הנוגש זוכה למאפייני המקצוע הבאים.

הלקאה:
כל הנוגשים מקבלים את הכוח הלקאה ככוח לפי רצון. ניתן להשתמש בכוח זה כתחליף להתקפת קפא"פ בסיסית.

מצליף מיומן:
אתה שולט בשוט כאילו היה המשכה הטבעי של ידך.
כאשר אתה משתמש בשוט, אתה זוכה לתוסף של +1 עבור גלגולי ההתקפה.
בנוסף לכך אינך סובל ממחסרים להתקפה כנגד אויבים בעלי מחסה חלקי.

סימן האדון:
פעם בתור כפעולה משנית, אתה רשאי להטביע את חותמך על אויב המצוי בהישג השוט שלך ובכך לסמן אותו כנתון למרותך. אויב מסומן סובל ממחסר של 2- לכל ההתקפות נגדך.
מטרה נשארת מסומנת עד סוף ההתקלות או עד שהיא צונחת ל-0 נק"פ. אתה רשאי לסמן כך מספר מטרות במשך ההתקלות אך אינך יכול לסמן שוב מטרה שכבר מסומנת על ידך או ע"י נוגש אחר.

מוסרות השלטון:
שליטה ניתן להשיג בדרכים רבות, כיצד אתה משיג אותה? האם אתה שובר את גופם של המתנגדים לך או שמא את רוחם?

בחר אחת מבין האפשרויות הבאות, בחירתך תקבע את הכוח לפי רצון השני שלך וכן תזכה אותך ביתרונות המפורטים מטה:

רסן הדם:
כאב הוא המורה הטוב ביותר. הגוף לעולם אינו שוכח שיעור שניתן לו.
הו הם ילמדו לקבל את דרכך או שהם ישלמו בדם.

אתה מקבל את הכוח פצע פתוח ואת מאפיין המקצוע שיעור בכאב.
בנוסף, בכל פעם שאתה גורם נזק מתמשך לא מוגדר ליריב המסומן על ידך, הוא אינו מחליף נזק מתמשך קודם אלא מצטבר איתו.

רסן היראה:
דם שהוקז הוא דם שבוזבז. שברת את גופם והם חסרי ערך, שברת את רוחם והם שלך לעשות בם כרצונך.

אתה מקבל את הכוח בחזרה לשורה ואת מאפיין המקצוע שיעור באימה.
בנוסף, כל המשבצות הסמוכות אליך נחשבות לתוואי שטח קשה עבור אויבים המסומנים על ידך.

כוחות נוגש

מאפייני מקצוע
שיעור בכאב מאפיין מקצוע נוגש
אתה מעז להתנגד לי?! אתה תשלם על כך בדם!
התקלות * נשק, קרבי
תגובה מיידית קפא"פ נשק
תנאי: אויב בטווח המסומן על ידך מבצע כנגדך התקפה
מטרה: האויב המסומן.
התקפה: זריזות נגד תגובה
פגיעה: המטרה סובלת מנזק מתמשך 5 (הצלה לסיום).
מיוחד: אתה רשאי להשתמש בכוח זה פעמיים בהתקלות. בדרגות 11 ו-21 אתה מקבל שימוש נוסף בכוח זה.

שיעור באימה מאפיין מקצוע נוגש
אתה מעז להתנגד לי?! אתה אינך חזק דיו בכדי להתמודד מולי!
התקלות * נשק, קרבי, פחד
הפרעה מיידית קפא"פ נשק
תנאי: אויב בטווח המסומן על ידך מבצע התקפה כנגדך או נגד בני בריתך.
מטרה: האויב המסומן.
התקפה: זריזות נגד רצון
פגיעה: המטרה מוחלשת (הצלה לסיום).
מיוחד: אתה רשאי להשתמש בכוח זה פעמיים בהתקלות. בדרגות 11 ו-21 אתה מקבל שימוש נוסף בכוח זה.

כוחות לפי רצון מדרגה 1:
הלקאה התקפת נוגש 1
אני רואה שדיבורים בלבד לא יועילו כאן.
לפי רצון * נשק, קרבי
פעולה רגילה קפא"פ נשק
מטרה: אויב אחד בטווח
התקפה: זריזות נגד דרג"ש
פגיעה:1[נ] + מתאם זריזות נזק והמטרה סובלת ממחסר 2- להתקפות עד תחילת תורך הבא.
דרגה 21: 2[נ] + מתאם זריזות נזק ומחסר 4- להתקפות.

פצע פתוח התקפת נוגש 1
האמן לי שזה יכאיב לי יותר משזה יכאיב לך... לא, כנראה שלא.
לפי רצון * נשק, קרבי
פעולה רגילה קפא"פ נשק
מטרה: אויב אחד בטווח
התקפה: זריזות נגד דרג"ש
פגיעה:1[נ] + מתאם זריזות נזק. בנוסף המטרה סובלת מנזק מתמשך בגובה מתאם הכוח שלך (הצלה לסיום).
דרגה 21: 2[נ] + מתאם זריזות נזק.

בחזרה לשורה התקפת נוגש 1
אתה משלח מספר הצלפות מהירות לעבר אויביך, הם ילמדו את מקומם בדרך זו או אחרת.
לפי רצון * נשק, קרבי
פעולה רגילה קפא"פ נשק
מטרה: אחד, שניים או שלושה אויבים בטווח
התקפה: זריזות נגד רצון
פגיעה:1[נ] + מתאם זריזות נזק.
דרגה 21: 2[נ] + מתאם זריזות נזק.
השפעה: אתה רשאי להחליק את המטרה מספר משבצות השווה למחצית מתאם הכריזמה שלך.


כוחות יומיים דרגה 1:


בסוף כולם נופלים התקפת נוגש 1
מרשים, אני רואה שאתה עדיין עומד...אבל אני רק התחלתי.
יומי * אמין, נשק, קרבי
פעולה רגילה קפא"פ נשק
מטרה: אויב אחד בטווח
התקפה: זריזות נגד קשיחות
פגיעה:3[נ] + מתאם זריזות נזק והמטרה נופלת שרועה, בפעם הראשונה שהמטרה נעמדת על רגליה היא מייד נופלת שוב.

סורו מדרכי התקפת נוגש 1
פנו את הדרך, אין לי זמן למשחקים.
יומי * נשק, קרבי
פעולה רגילה פיצוץ קרוב 2
מטרה: כל היצורים בטווח
התקפה: זריזות נגד רצון
פגיעה:2[נ] + מתאם זריזות נזק והמטרה חייבת לנוע הרחק ממך מספר משבצות השווה לערך מתאם הכריזמה שלך, המטרה נמנעת ככל יכולתה מלברוח למשבצות מאויימות או לתוואי שטח קשה.
השפעה: עד סוף ההתקלות, בכל פעם שאתה פוגע במטרה, אתה רשאי לדחוף אותה שתי משבצות.

כשרונות נוגש:
כאב מהדהד [גבורה]
דרישות: נוגש
תועלת: כאשר אתה פוגע במטרה באמצעות כוח היתקלות או כוח יומי, אתה רשאי להמיר חלק מהנזק לנזק מתמשך. לפני גלגול הנזק אתה יכול להמיר כל 2 קוביות של נזק בנזק מתמשך 5 (הצלה לסיום).

לקח בלתי נמנע [גבורה]
דרישות: נוגש, מאפיין המקצוע שיעור בכאב.
תועלת: במידה והמטרה הצילה מהנזק המתמשך שגרם לה הכוח שיעור בכאב עוד בטרם הייתה לו האפשרות להשפיע, אתה זוכה לתוסף נזק של +5 להתקפה הבאה שאתה מבצע נגדה עד סוף תורך הבא.

התנגדות מהוססת [גבורה]
דרישות: נוגש, מאפיין המקצוע שיעור באימה.
תועלת: לאחר שמטרת סימן האדון השתחררה ממצב מוחלש, היא מואטת עד סוף תורה הבא.

לזרות מלח על הפצעים [גבורה]
דרישות: חצי אורק, נוגש
תועלת: אתה זוכה לתוסף כשרון של +2 לגלגולי הנזק כנגד מטרות הסובלות מנזק מתמשך שאינו מוגדר. התוסף גדל ל +3 בדרגה 11 ול +4 בדרגה 21.

עינו של המשגיח [גבורה]
דרישות: אלף אפל, נוגש, כוח הגזע אש אופל
תועלת: כאשר אתה משתמש בכוח אש אופל, אתה רשאי לסמן את המטרה בסימן האדון.

נתיב מופת
רוכב הזעם
"לאלף את הבלתי ניתנים לאילוף, לרסן את הבלתי ניתנים לריסון, הבלתי אפשרי זאת העבודה שלי"

דרישות קדם: נוגש, מאפיין המקצוע מוסרות השלטון, הכשרה במיומנות טבע

אילוף של לטאות זעם הוא תהליך ארוך וקשה שיש להתחיל בו מייד עם רגע היוולדם, אם אתה חושב לאלף לטאה בוגרת רצוי שתשכח מזה, כך יאמר לך כל מי שמבין קצת בנושא.
פפפפטטט, "מבין קצת" זאת ההגדרה.


מאפייני נתיב מופת רוכב הזעם
מרסן הפרא (דרגה 11): אתה זוכה בלטאת זעם פראית כחיית הרכיבה שלך. אתה נחשב כבעל הכשרון קרב רכוב כאשר אתה מפקד עליה.
חיה צמאת דם (דרגה 11): כאשר אתה מנצל נקודת פעולה בכדי לתקוף יריב מדמם או יריב שסובל מנזק מתמשך, לטאת הזעם שלך רשאית לבצע נגדו התקפת נשיכה כפעולה חופשית.


לטאת זעם פראית (חיית רכיבה גדולה)
נק"פ: 94 + 8 לדרגה; מדמם: 47
כוח 21, חוסן 19, זריזות 15, תבונה 3, חוכמה 13, כריזמה 13.
הגנות: דרג"ש 15 + דרגה, קשיחות 12 + דרגה, תגובה 12 + דרגה, רצון 10 + דרגה.
חסינות: פחד (כאשר מדממת)

 נשיכה (רגילה, לפי רצון)
דרגה+4 נגד דרג"ש; 1ק12 + מקדם כוח נזק
 טפרים (רגילה, לפי רצון)
דרגה+4 נגד דרג"ש; 1ק8 + מקדם כוח נזק
 הסתערות הרסנית
כאשר לטאת הזעם מבצעת הסתערות היא מבצעת שתי התקפות טפרים כנגד המטרה.
 זעם הדם (כאשר מדממת) * רכוב
לטאת הזעם זוכה ל +2 לכל התקפותיה ול +5 לכל גלגולי הנזק שלה.
 חיית רכיבה זועמת (כאשר מדממת ורכובה ע"י רוכב זעם, לפי רצון)
לטאת הזעם מעניקה לרוכב תוסף של +2 לכל גילגולי ההתקפה והנזק של התקפות קפא"פ.


שוט וטפר התקפת רוכב זעם 11
שקר כלשהוא
התקלות * נשק, קרבי
פעולה רגילה קפא"פ נשק
מטרה: אויב אחד בטווח
התקפה: זריזות נגד דרג"ש
פגיעה: 2[נ] + מתאם זריזות נזק והלטאה מבצעת התקפה משנית
מטרה משנית: המטרה הראשית או אויב אחר בטווח
התקפה משנית: דרגה+4 נגד דרג"ש
פגיעה: 1ק8 + מקדם כוח נזק
מיוחד: אם שתי ההתקפות פגעו באותה מטרה היא סובלת גם מנזק מתמשך 10 (הצלה לסיום)

מעורר חימה כוח תכלית רוכב זעם 12
הלטאה שואגת בכאב שעה שאתה מצליף בה בכדי לעורר את חימתה, עיניה נסגרות על האויב בזעם יוקד.
התקלות * נשק, קרבי
פעולה משנית
השפעה: לטאת הזעם נחשבת כמדממת עד סוף תורך הבא.

כניסה מחרידת לבבות התקפת רוכב זעם דרגה 20
אויביך עומדים במערך איתן, קשוחים ומוכנים לכל. האמנם? גל של חול ואבק עולה לפתע, וכשהוא מתפזר אתה נגלה בפניהם מצליף ומנופף בשוטך לכל עבר, מפגן מחריד של עוצמה ונחישות ששואט לעברם.
יומי * פחד, תודעה
פעולה רגילה פרץ קרוב 3
תנאי: אתה חייב להיות רכוב על גבי לטאת הזעם שלך.
מטרה: כל היצורים בטווח
התקפה: כוח + 4 נגד רצון או כריזמה + 4 נגד רצון
הגדל את תוסף ההתקפה ל + 6 בדרגה 21.
פגיעה: 4ק6 + מתאם כוח או כריזמה נזק תודעה והמטרה הלומה וסובלת מנזק תודעה מתמשך 10 (הצלה מסיימת את שניהם).
החטאה: חצי נזק ללא נזק מתמשך והמטרה הלומה עד סוף תורך הבא.
מיוחד: אתה יכול להשתמש בכוח זה במקום התקפה בסיסית כאשר אתה מבצע הסתערות.
זהו לבינתיים, מי שמעוניין מוזמן לראות תמונה של מי ששימש השראה למקצוע כאן[/quote]
 
אה...שכחתי אותו בחדר השני.

וברצינות, דווקא יש מעט פלאף (אם טרחת לקרוא). מספיק לדעתי בשביל להבין את מהות המקצוע.
אני לא דוגל בלהאכיל את הדמיון של השחקנים בכף של טרקטור איפה שאפשר להאכיל אותו בכפית.
למקצוע יש FEEL מאוד ברור לדעתי, מעבר לזה זה המקום של השחקן לקחת את הבסיס הזה ולהפרות אותו בכיוון שהוא רוצה.

כמו כן, ציטוט שאני מאוד אוהב:
“I'm sorry I wrote such a long letter. I did not have the time to write a short one.”
 
אני לא דיברתי על האכלה בכפית, דיברתי על זה שפשוט זרקת כאן אוסף של נתונים וקראת לזה "מקצוע". באותה המידה אני יכול לכתוב רצף ארוך של מספרים ולהגיד "היי, כתבתי ספר!".
 
מלך נקמה, יש למקצוע הזה זכות קיום כמו שהוא כרגע. האופי שלו ברור לגמרי, ומובדל מאחרים. לא צריך עוד פלאף בשבילו, כמו שלא צריך פלאף ללוחם או כוהן - אין פלאף ללוחם או כוהן. זה פשוט סוג של דרך לייצג באופן מכאני ארכטיפ ברור לגמרי.
בוודאי שראוי לתת יותר עומק ורקע לחברי המקצוע, אבל זה כבר תלוי עולם ומערכה.
 
ננסק, אני רואה שאתה לא ממש מתעניין בפלאף. המקצוע הזה בסדר גמור מבחינת קראנץ', אבל יש לי בעיות רציניות עם הרצון לשחק בו. הוא אולי כתוב טוב ומתומצת רצח, אבל זהו. מעבר לזה, יש מקצועות הרבה יותר איכותיים שכתובים ביותר דמיון, ויהיה לי יותר כיף לשחק מקצוע מורכב שהוא לא רק טורי מספרים.
 
אני מאוד מתעניין בפלאף, אני פשוט מעריך אותו במקומו. למיטב הבנתי, אתה לא כל כך מכיר את מו"ד 4, ולא מעורה באופן בו היא מתייחסת למכאניקה. מקצוע שמוצג כך הוא לגיטימי למדי. כאמור, כדאי בהחלט להוסיף עוד פלאף, וכמו שהוגו אמר, זה גם יקרה, אבל מה שיש כרגע זה הצגת קונספט, לצורך קבלת הערות ובחינת המאפיינים שבבסיס המקצוע. במו"ד 4 זה חשוב מאוד, אי אפשר סתם ככה ליצור מקצוע על איזה רעיון קטן שמתחשק לך, כי מקצוע מהווה ארכטיפ עליון בעולם. זה שונה לגמרי ממו"ד 3, שבה כל מקצוע יכול לייצג איזה תת-מאפיין של משהו, ובמיוחד כשמדובר במקצועות יוקרה.
 
אוי...
למה להרוג את העץ =(

מלך נקם האמן לי שאני מבין בפעם הראשונה, אין צורך ב-6 הודעות שאומרות אותו הדבר (פלאף לא מספק) ומעבר לזה לא עושות כלום. הייתי שמח אם היה אפשר לנקות את זה.

כמו כן, כמו שכתבתי זאת התחלה של מקצוע ולא תוצר גמור. האם מעבר להערה שלך על הפלאף החסר יש לך משהו נוסף להעיר?

בכל מקרה, העמוד הראשון שוכתב ומכיל פחות או יותר את כל החומר שהייתי רוצה עבור בסיס המקצוע.
 
הרעיון עצמו מגניב. חוץ מזה, התגובה שלך קצת מעליבה. לא כתבתי שטויות, כתבתי משהו חשוב. אם אתה שואל האם יש לי הצעות בנושא הפלאף, הריני מוכן ומזומן להוסיף. אבל אמרת שלא.
 
אהבתי את הקונספט / הרעיון של המקצוע - עוד לא הסתכלתי על המכאניקה לעומק.

בקשר להצלפת בזק, הייתי הופך את זה לתגובה כשמישהו תוקף אותך.
ניחוח יראה, לא מעניין כרגע... אולי השפעה שאתה מפעיל כפעולה משנית על מטרה לאחר שאתה פוגע בה?
יש לך רעיון לבידול המכאני של המקצוע?
 
מסכים שניחוח השררה הוא לא מאוד מעניין כרגע, אני צריך עוד לחשוב על מאפיין טוב נוסף עבורו. אני די מרוצה מהחלק של המשבצות סמוכות כתוואי שטח קשה, זה בהחלט מסייע לתפקיד שלו כרכז.

לגבי הבידול המכני, הוא מתבטא במאפיינים וכמובן שייתמך ע"י הכוחות.

כמו שכתבתי בקטע של אפשרויות הבניה -
מחשל הגוף: כוחותיך מתמקדים בנזק מתמשך שנועד להכריע את היריבים לאורך זמן וכן בכוחות שנועדו לעכב ולהתיש אותם עד שכוחם יאזל.
שובר הרוח: כוחותיך מתמקדים בהשפעות על רצונם של אחרים – החל מניוד אויביך בשדה הקרב כשאתה לא מאפשר להם להשיג יתרון על חבריך, דרך השפעות הלם והמום כשאתה לוחץ על מצוקותיהם וכלה בכניעתם החלקית או המוחלטת והפנייתם כנגד חבריהם כאשר נפשם לבסוף מתפקעת.

מחשל הגוף - הרעיון היה לייצר מקצוע שמסתמך על נזק מתמשך ועדיין מצליח להיות רלוונטי. מסתבר שזה לא כל כך פשוט.
בעוד שטקטיקה של התשה לאורך זמן היא סבבה רעיונית, אנשים לא אוהבים קרבות נמתחים בפועל. סביר להניח שיעדיפו מקצועות עם BURST DAMAGE גבוה (סייר, ברברי וכו').
אז אני צריך לייצר נזק מספק ושיחד עם זאת יעבוד אחרת ממקצועות אחרים.
בצד ההגנתי אני רוצה בעיקר למנוע מיריבים להגיע קרוב אלי (כמו שמצופה ממי שמחזיק שוט), אז התקפות שמאיטות, עוצרות במקום, אוחזות ומפילות את היריב זה הכיוון.

שובר הרוח - רכז בעל טווח מוגבל יחסית (הישג השוט), אבל יכולת גבוהה לניוד של היריבים. כמו כל הרכזים האחרים הוא יוכל לגרום להשפעות שליליות מגוונות על היריבים אבל אני בהחלט רוצה שבדרגות גבוהות הוא יוכל להשתמש בהם אחד נגד השני. טווח השוט יחד עם הקושי היחסי להתקרב אליו אמור לשחק לטובתו מבחינה הגנתית.
כיוון שאני רוצה לדמות לחץ נפשי על היריבים שקלתי מעיין מכניקה של שמייצרת POOL של נקודות "לחץ" אצל יריבים וכאשר נצבר מספיק (3?) מוביל ל"נקודת שבירה" שבה קורים דברים עוצמתיים יותר מכנית. קצת מסובך אז אני לא בטוח לגבי זה.

הצעות, הערות טענות ומענות יתקבלו בברכה.
 
שובר הרוח - בתור דמות קרבית אני לא ממש רואה אותו מפנה את יריביו זה נגד זה בשדה הקרב (אולי רק דברים בסגנון הפרעה מיידית כאשר יריב מבצע התקפת קפא"פ בהישג שלך - החלק את היריב 2 משבצות ובחר מטרה חדשה להתקפה). אני כן רואה אותו מפחית את הרצון של היריב או משתמש בכוחות פחד נגד מספר מטרות.
אפשר אולי נתיב מופת שמגיע עם יצור שמשרת אותך. לגבי השפעות לחץ: אולי יכולת סימון כמו של לוחם, אבל שפועלת הפוך (מעניש אותם רק אם הם תוקפים אותך, או אם הם תוקפים בתוך ההישג שלך).

לגבי הבעיה של מחשל הגוף - פתרון הביניים שאני רואה זה משהו סטייל המתנקש - הנוגש מציב השפעה מצטברת על היריב, והוא רשאי לנצל אותה כשהוא פוגע ביריב, בכדי להמיר אותה בנזק נוסף. הרעיון של נזק מתמשך מצטבר יכול לעבוד, אבל ל-Damage Burst שתיארת יש הרבה יתרונות שלדעתי ירחיקו את השחקנים מהנוגש כסער. קל יותר לאזן Damage Burst ומחשל הגוף עלול בקלות לצאת חלש מדי או חזק מדיי. הוא גם לא ממש מעודד ריבוי מקצועות וחלופת כוחות.

מצליף מיומן: "אינך סובל ממחסרים להתקפה כנגד אויבים בעלי הסתרה חלקית." - אולי התכוונת למחסה חלקי? איכשהו נראה לי יותר הגיוני להצליף עם שוט מעבר לפינות מאשר להצליף בחושך.

הכוחות היומיים כרגע בעיתיים. כוח יומי הוא דבר מטורף שקורה רק פעם ביום ויכול לשנות לגמרי את מהלך הקרב. לכוחות יומיים יש נטייה להשפיע גם כאשר הם מחטיאים. הכוחות שיש לנוגש כרגע לא עושים את זה.
 
1. אני לא חושב שזה בלתי אפשרי לדמות קרבית להפנות יריבים אחד נגד השני, כמובן שלא מדובר על השפעת הקסמה אלא על משהו בסגנון וורלורדי של הפחדה - תבגוד בחבריך או שגורלך יהיה נורא.
אם להמשיך את הכיוון שהצעת לגבי השפעת הלחץ אז אולי משהו כמו גרימת נזק תודעה כאשר יריב בתוך ההישג שלך מחטיא (תסכול).
לגבי הנתיב מופת, הוספתי בספוילר כיוון לנתיב מופת שחשבתי עליו אבל הוא דורש עוד עבודה.

2. זה אכן קשה לאיזון, נראה איך זה ילך.
הוא דווקא נראה לי סבבה מבחינת ריבוי מקצועות וחלופת כוחות אבל בכל מקרה אני יתקן את השפעת רסן הדם שתאפשר הצטברות נזק מתמשך מכוחות שאינם כוחות נוגש (אני מניח שלזה התכוונת).

3. אכן התכוונתי למחסה חלקי ולא הסתרה חלקית, תודה.

4. הכוחות היומיים נראים לי בסה"כ סבירים לדרגה ראשונה, אבל אתה צודק לגבי השפעות בהחטאה. הוספתי את מילת המפתח אמין לכוח הראשון והשפעה לכוח השני
 
Hugh אמר/ה:
1. אני לא חושב שזה בלתי אפשרי לדמות קרבית להפנות יריבים אחד נגד השני, כמובן שלא מדובר על השפעת הקסמה אלא על משהו בסגנון וורלורדי של הפחדה - תבגוד בחבריך או שגורלך יהיה נורא.
אם להמשיך את הכיוון שהצעת לגבי השפעת הלחץ אז אולי משהו כמו גרימת נזק תודעה כאשר יריב בתוך ההישג שלך מחטיא (תסכול).
לגבי הנתיב מופת, הוספתי בספוילר כיוון לנתיב מופת שחשבתי עליו אבל הוא דורש עוד עבודה.

2. זה אכן קשה לאיזון, נראה איך זה ילך.
הוא דווקא נראה לי סבבה מבחינת ריבוי מקצועות וחלופת כוחות אבל בכל מקרה אני יתקן את השפעת רסן הדם שתאפשר הצטברות נזק מתמשך מכוחות שאינם כוחות נוגש (אני מניח שלזה התכוונת).
2. לזה בדיוק התכוונתי.

1. לגבי ההפחדה - עדיין לא מרגיש לי כמו השפעת שליטה. אני כן יכול לדמיין מצב שהדמות מציבה למטרה בחירה מסויימת (אם המטרה מסיימת את תורה הבא מבלי לבצע גלגול התקפה נגד בן ברית שלה, היא סופגת נזק תודעה בסך 5+מתאם הכריזמה שלך וסובלת מחסר 1- לכל גלגולי ההתקפה עד סוף תורך הבא)

רעיון הלחץ שלי הוא יותר משהו כזה (מבוסס על שיטת הנזק הנוסף של מתנקש):
יאוש הדרגתי: אחת לתור מייד לאחר שביצעת התקפה, אתה רשאי לבחור מטרה אחת של ההתקפה ולייאש אותה (אפילו אם המטרה לא נפגעה מההתקפה). המטרה צוברת נקודת יאוש אחת, עד לסך של 4 נקודות יאוש.
יצור מיואש סובל מחסר בסך מספר נקודות היאוש שלו לכל גלגולי ההתקפה נגד הדמות שייאשה אותו. נקודות הייאוש קיימות עד לסוף ההתקלות, עד שהיצור המייאש מת או עד שהוא מנצל אותן.
ניצול ייאוש: אחת לתור כאשר אתה מבצע התקפה נגד יצור מיואש, אתה רשאי לנצל חלק או כל נקודות היאוש שהצבת עליו. בפגיעה, היצור סופג 1ק6 נקודות נזק נוספות עבור כל נקודת יאוש שנוצלה. אפילו אם אתה מחטיא, היאוש מסב ליצור נזק תודעה בסך 1ק6 נקודות נזק עבור כל נקודת יאוש שנוצלה מעבר לראשונה (1ק6 עבור שתי נקודות יאוש, 2ק6 עבור 3 נקודות יאוש, 3ק6 עבור ארבע נקודות יאוש).
החל מדרגה 11, אתה מגלגל 1ק3+6 נזק עבור ניצול נקודות יאוש. החל מדרגה 21, אתה מגלגל 1ק6+6 נזק.
 
אני מפנטז על איזו מכאניקה יחודית יותר - אולי, נגיד, הנוגש גורם למטרה לגרום *לעצמה* נזק? ככה הוא עושה את הנזק הנוסף של סער.
נגיד, שהוא גורם למטרה נזק נוסף השווה לתכונה הגבוהה שלה ביותר. נגיד. או שהמטרה סופגת חלק מהנזק שהיא גורמת בתור הבא שלה.
 
רעיון מעניין. האפשרות שהמטרה סופגת חלק מהנזק שהיא גורמת זו האופציה היותר מגניבה לדעתי, אבל קשה לאזן את זה.
אולי המטרה סופגת את הנזק המינימלי של ההתקפה החזקה ביותר שהפעילה בתור, בדרגה ראשונה אנחנו מדברים על בערך 3-6 נזק ובדרגה 30 זה יכול להגיע ל-20-30 נזק. מה שמפריע לי זה שהכוחות שתוקפים הרבה מטרות יגרמו למפלצת פחות נזק באופן הזה, אז אפשר לקבוע משהו בסגנון 1+ נזק עבור כל מטרה מעבר לראשונה (2+ החל מדרגה 11, 3+ החל מדרגה 21).
צריך לבדוק את האפשרות

*עריכה* - לגבי היכולת של נוגש כריזמטי להפוך את המשבצות הסמוכות לתוואי שטח קשה: נראה לי שזה צריך לעבוד רק כל עוד הדמות מסוגלת לבצע התקפות מזדמנות (אם הדמות לא מסוגל לנפנף בשוט, זה לא תופס). אולי אפשר להגדיל את התוואי הקשה להילה של 2 משבצות.
 
אפשר לעשות את זה שכול מטרה גורמת לעצמה נזק שווה למתאם הנזק של ההתקפה שבה היא משתמשת.
זה עולה עם הדרגות. זה לא סכום מפלצתי, וזה לא מותנה בכמות המטרות של ההתקפה.
 
זה הבדל של 1-6 נקודות פחות מההצעה שלי (תלוי מה הכוח ומה דרגת המפלצת) אבל זו אפשרות (ואז גם אפשר לתת כשרון שמעצים איכשהו את היכולת הזו בלי לשבור את האיזון).
הקטע של מספר מטרות לדעתי צריך לעבוד הפוך - אתה רוצה שהמפלצת תתקוף כמה שפחות דמויות, כך שאם המפלצת תוקפת יותר ממטרה אחת, היא צריכה לדעתי לספוג נזק נוסף.
 
למה שאתה רוצה שיקרה קוראים פאלדין.

בבניה הבחירה צריכה להיות על אחת משתי אפשרויות. פחות נזק להמון מטרות או המון נזק למעט מטרות. המון נזק להמון מטרות זה לא טוב אף פעם כי זה הופך אותו לחזק יותר מכולם.
 
מרגיש לי כמו שיח חירשים

לנוגש יש שני בילדים עיקריים - של רכז (מזיז את כולם, תוואי שטח קשה) ושל סער (נזק נוסף).
אנחנו מדברים עכשיו על הבילד של הסער. יו רצה בהתחלה מכאניקה של הרבה נזק מתמשך מצטבר. ננסק אמר שבא לו מכאניקה של נזק נוסף שבא מהמפלצת עצמה (ולא מהדמות).
אז עכשיו אנחנו מדברים על איך מאזנים כזו יכולת. איזה מאפיין מקצוע שגורם למפלצת נזק בגלל שהיא תקפה את הדמות או החברים שלה.
למה זה שונה מפלדין: כי אין כאן נסיון למשוך את האש כלפי הנוגש. זה נזק שנגרם גם אם הנוגש מותקף (בעצם לסערים יש נטייה לעודד שלא יתקפו אותם).
מה קשור נזק אזורי: הצעתי שאם המפלצת משתמשת בכוח נגד כמה מטרות, הנזק שהיא גורמת לעצמה גדל (אז המפלצת בוחרת אם לגרום הרבה DPR לקבוצה אבל אז היא עוזרת לנוגש להביס אותה, או שהיא משתמשת בכוחות החלשים שלה כדי למשוך זמן עד שהנוגש יעזוב אותה או יתמקד במישהו אחר). מרגיש לי כמו לייאש את המפלצת.
 
חזרה
Top