• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 קשתות וזעם ברברי

התשובה הטובה ביותר
א. אין שום מניעה. זה סתם לא כל כך אופטימלי.

ב. תוסף ההתקפה עם קשת הוא תמיד לפי מתאם הזריזות שלך. אם הקשת היא קשת מורכבת, אפשר להוסיף חלק ממתאם הכוח שלך לנזק (עד מקסימום שתלוי בעלות של הקשת המורכבת). שים לב שב-3.5\פאת'פיינדר לא מוסיפים את תוסף הזריזות לנזק של התקפות. קשת גורמת בדרך כלל רק 1ק8 נזק ללא שום תוסף.
א. אין שום מניעה. זה סתם לא כל כך אופטימלי.

ב. תוסף ההתקפה עם קשת הוא תמיד לפי מתאם הזריזות שלך. אם הקשת היא קשת מורכבת, אפשר להוסיף חלק ממתאם הכוח שלך לנזק (עד מקסימום שתלוי בעלות של הקשת המורכבת). שים לב שב-3.5\פאת'פיינדר לא מוסיפים את תוסף הזריזות לנזק של התקפות. קשת גורמת בדרך כלל רק 1ק8 נזק ללא שום תוסף.
 
התשובה הטובה ביותר
בדיוק מה שהתחלתי לכתוב. למרות ששים לב שאם לקשת יש תוסף העצמה היא מעניקה את התוסף גם לחיצים שהיא יורה. רק קשת רגילה (קרי - לא מורכבת ולא קסומה) מורידה רק את גלגול הקוביה המתאים ללא תוספים.
 
בכללי במהדורה 3.5 עודדו את השחקנים להשאיר את הטווח למטילי הלחשים או בעלי תכונות מקצוע מיוחדות.
אני לא יודע לגבי 3.5, אבל בפאת'פיינדר אני בכלל לא מסכים איתך. מסלול הכשרונות של הקשת (בעל קשת מורכבת) יכול ליצור קשת שיורה כמות רבה של חצים, כל אחד מוריד בסביבות 8 נזק ממוצע(1ק8+3). וזה בלי לדבר על פגיעות קריטיות (X3), ושאר יכולות מגניבות (לדוגמא קשת-פרש שבנוי טוב, יכול לחסל את האויבים שלו כמו ברווזים במטווח אם יש לו את הכישרון ירי רכוב וירי לטווח רחוק. הם לעולם לא ישיגו אותו, והוא פשוט יקטול אותם תוך כדי מנוסה....)
 
מצד שני אתה שוכח שהשיטה נבנתה עבור קרבות מבוך בעיקר.
אתה יכול לראות את זה בעיקר בלחשים, שים לב שלחש אזור ממוצע מחסה בדרך כלל רדיוס של בין 3 ל5 משבצות. למעשה בפרק יצירת הלחשים דיברו על זה באופן גלוי. עד כמה שפרש קשת מגניב הוא פשוט לא משהו שתראה לעיתים קרובות. קרב רכוב מהווה אולי 5% מקרבות וגם אז זה יותר בקטע של "אם אתה נופל אתה צריך x תורות בשביל לחזור לקרב".
לפחות בשיטות הישנות אם השה"ם לא אמר לך במפורש שההרפתקה תיקח את רוב הזמן בשטח פתוח מומלץ שתיצמד למטיל לחשים או לטנק משוריין.

אגב אפשר לראות שבמהדורה 5 יש נטיה גבוהה יותר לקרבות בחוץ ויותר הזדמנויות לקרבות רכובים או של טווח ארוך. רוב המקצועות בנויים בצורה גמישה יותר שמאפשרת קרב מגוון יותר.
 
א. אין שום מניעה. זה סתם לא כל כך אופטימלי.

ב. תוסף ההתקפה עם קשת הוא תמיד לפי מתאם הזריזות שלך. אם הקשת היא קשת מורכבת, אפשר להוסיף חלק ממתאם הכוח שלך לנזק (עד מקסימום שתלוי בעלות של הקשת המורכבת). שים לב שב-3.5\פאת'פיינדר לא מוסיפים את תוסף הזריזות לנזק של התקפות. קשת גורמת בדרך כלל רק 1ק8 נזק ללא שום תוסף.
תודה כולם. רק רוצה לדייק כאן.
התוסף כוח הוא במקום זריזות. כן? (בקשת מורכבת)

ואופטימלית, אני מניח שנשקי הטלה עדיפים?
 
התוסף כוח הוא במקום זריזות. כן? (בקשת מורכבת)
לא בדיוק, ב3.5 אתה לא מוסיף שום דבר לנזק בהתקפות טווח בבסיס, קשת מורכבת אומרת שאתה מוסיף את מתאם הכוח שלך לנזק בהתקפות טווח עם קשת (כל עוד מתאם הכוח שלך תואם את הקשת, כי ב3.5 אתה צריך קשת מורכבת +1 עם יש לך כוח 12-13 וכו'. שים לב שאם בטעות ערך הכוח שלך כבר לא מתאים לערך הכוח של הקשת אתה סובל מחסר 2 להתקפה)
אתה עדיין מגלגל התקפת טווח עם זריזות בשביל התקפה, ההבדל היחידי שהנזק יקבל תוסף כוח (וגם זה לא בדיוק כי זה עד לתוסף הכוח של הקשת אז זה דורש קשת מותאמת אישית)
בעיקורן 3.5 אומרת שבהתקפות טווח אתה הולך על כמות במקום על איכות רוב הפעמים

ואופטימלית, אני מניח שנשקי הטלה עדיפים?

זה כבר סוגייה של בילד וכשרונות וכו', עקרונית נשקי הטלה פחות עדיפים בגלל שהם גם יעשו פחות נזק וגם הולכים לאיבוד אחרי התקפה בדרך כלל (לפחות עד שאתה אוסף אותם מחדש) ב3.5 ההנחה הבסיסית שאתה תיקח קשת (קצרה אם אתה לא שולט בארוכה) או רובה קשת (פשוט דורש עוד כשרונות אחרי זה) ולקחת ירי מטווח אפס יחד עם ירי ממוקד (או איך שלא תרגמו את הכישרון שמוריד את המחסר 4 מהתקפות טווח נגד אויב שנלחם בבן ברית בקפאפ) ואז אתה אמור לקחת את ירי מהיר וירי רב בשביל עוד 2 התקפות כל סיבוב.

ב3.5 נשקי הטלה מעולם לא קיבלו מספיק אהבה, ולמעשה כל הכשרונות שהצגתי קודם של הבילדים של התקפות טווח רגילות לא עובדים איתם, אז עקרונית ברמה האופטימלאית אתה אמור להעדיף קשת על פני סכין הטלה ואחיו. גם בגלל נזק וגם בגלל תמיכת כשרונות.
 
חזרה
Top