• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 קרן ההקסמה של בוהה

אם בוהה מצליח להקסים את אחת הדמויות זה בעצם "מוציא אותה מהקרב" למשך שעה (שזה מטורף, כל עוד הבוהה לא תוקף אותה) ובנקודה הזו יש לי שתי שאלות:
1. לפי מה שקראתי וחקרתי מעבר, ההקסמה פשוט מונעת מלתקוף את הבוהה והדמות המוקסמת עדיין יכולה לעזור לשאר החבורה בדרכים אחרות (ריפוי, הסחת דעת וכו') אבל למה במהדורה 5 הדמות המוקסמת לא מגינה/עוזרת לבוהה עצמו שהקסים אותה בעצם?
2. האם קרן האנטי קסם של בוהה תבטל את ההקסמה שהבוהה הרגע הפעיל? מה לגבי שאר ההשפעות של בוהה (שיתוק, איבון וכו') האם קרן האנטי קסם תבטל גם אותן?
 
התשובה הטובה ביותר
1. טיפול בהקסמה (בניגוד לשליטה מוחית מלאה) זה משהו שאף מהדורה של מבוכים ודרקונים לא ידעה להתמודד איתו טוב ואף מדריך לשליט המבוך לא התייחס אליו מעולם.

מבחינה מכאנית, ההקסמה מונעת מהדמות לפגוע בבוהה אבל לא מונעת לתת Buffs לשאר הדמויות, והיא נותנת לבוהה יתרון בבדיקות כריזמה נגד הדמות (אבל המשחק לא מתמודד בכלל עם בדיקות כריזמה נגד דמויות שחקן).

אפשר להצדיק את המצב המכאני ולומר שהדמות לא באמת רואה בבוהה חבר, אלא מבינה שקסם מונע ממנה לתקוף אותו. בניגוד ללחשי הקסמה, הקרן של הבוהה לא מציינת שהדמות לא יודעת שמשפיע עליה קסם. למפלצות עם יכולת הקסמה "אמיתית" יש בדרך כלל פירוט שמתאר איך הן יכולות לתת פקודות לדמות או לגרום לדמות לקפוץ להגן עליהן. לבוהה אין כזו יכולת, ובאופן כללי יצורים משרתים את הבוהה מתוך פחד ולא בגלל השפעת קסם. לכן זה מה שאני...
1. טיפול בהקסמה (בניגוד לשליטה מוחית מלאה) זה משהו שאף מהדורה של מבוכים ודרקונים לא ידעה להתמודד איתו טוב ואף מדריך לשליט המבוך לא התייחס אליו מעולם.

מבחינה מכאנית, ההקסמה מונעת מהדמות לפגוע בבוהה אבל לא מונעת לתת Buffs לשאר הדמויות, והיא נותנת לבוהה יתרון בבדיקות כריזמה נגד הדמות (אבל המשחק לא מתמודד בכלל עם בדיקות כריזמה נגד דמויות שחקן).

אפשר להצדיק את המצב המכאני ולומר שהדמות לא באמת רואה בבוהה חבר, אלא מבינה שקסם מונע ממנה לתקוף אותו. בניגוד ללחשי הקסמה, הקרן של הבוהה לא מציינת שהדמות לא יודעת שמשפיע עליה קסם. למפלצות עם יכולת הקסמה "אמיתית" יש בדרך כלל פירוט שמתאר איך הן יכולות לתת פקודות לדמות או לגרום לדמות לקפוץ להגן עליהן. לבוהה אין כזו יכולת, ובאופן כללי יצורים משרתים את הבוהה מתוך פחד ולא בגלל השפעת קסם. לכן זה מה שאני הייתי קובע במשחק שלי.

2. העין המרכזית של בוהה מונעת ממנו להשתמש בקרניים נגד דמויות באזור (זה מצוין במפורש בתיאור היכולת). ההשפעה זהה לזו של הלחש שדה נוגד קסם (מצוטט בהמשך) ולכן היא לא מבטלת את ההשפעה של קרני העין, אלא מדכאת את השפעתן. אם הבוהה מקסים מישהו, העין המרכזית מעלימה את המצב מוקסם, אבל המצב יחזור ברגע שהדמות תצא מהחרוט. הפז"ם דופק בכל מקרה, אז אם הדמות תשב במשך שעה בתוך שדה העין המרכזית, ואז תצא, היא כבר לא תהיה מוקסמת בכלל.
הקרן היחידה שעובדת מצחיק עם שדה נוגד קסם זו קרן האיבון. השדה מדכא את המצב לכוד, אבל לא את המצב מאובן. העין המרכזית יכולה להציל דמות שנפגע מקרן האיבון בסיבוב האחרון, אבל היא לא משחררת יצורים שכבר התאבנו לגמרי. ככה הבוהה המפורסם זאנתאר מווטרדיפ שומר את הפסלים החביבים עליו כמו דג'אבה דה האט עושה עם האן סולו בסרטי מלחמת הכוכבים.


Targeted Effects.
Spells and other magical effects, such as magic missile and charm person, that target a creature or an object in the sphere have no effect on that target.
Areas of Magic.
The area of another spell or magical effect, such as fireball, can't extend into the sphere. If the sphere overlaps an area of magic, the part of the area that is covered by the sphere is suppressed. For example, the flames created by a wall of fire are suppressed within the sphere, creating a gap in the wall if the overlap is large enough.
Spells.
Any active spell or other magical effect on a creature or an object in the sphere is suppressed while the creature or object is in it.
Magic Items.
The properties and powers of magic items are suppressed in the sphere. For example, a +1 longsword in the sphere functions as a nonmagical longsword.

A magic weapon's properties and powers are suppressed if it is used against a target in the sphere or wielded by an attacker in the sphere. If a magic weapon or a piece of magic ammunition fully leaves the sphere (for example, if you fire a magic arrow or throw a magic spear at a target outside the sphere), the magic of the item ceases to be suppressed as soon as it exits.​

Magical Travel.
Teleportation and planar travel fail to work in the sphere, whether the sphere is the destination or the departure point for such magical travel. A portal to another location, world, or plane of existence, as well as an opening to an extradimensional space such as that created by the rope trick spell, temporarily closes while in the sphere.
Creatures and Objects.
A creature or object summoned or created by magic temporarily winks out of existence in the sphere. Such a creature instantly reappears once the space the creature occupied is no longer within the sphere.
Dispel Magic.
Spells and magical effects such as dispel magic have no effect on the sphere. Likewise, the spheres created by different antimagic field spells don't nullify each other.​
 
התשובה הטובה ביותר
חזרה
Top