• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 קסם מוגבל - אפשרי במהדורה ארבע?

אז במערכת כזאת היה ניתן לשחק גם דמויות עם כוחות פסיוניים, פראיים (primal), אלמנטיים וכוחות אלוהיים? או שזה פשוט ייצור ייתור של המשתמשים המאגיים ויגרום לכך שהשימוש בקסם הנוזלי לא יהיה נצרך?
כי בעיקרון המקצועות ששואבים את כוחותיהם ממקורות הכוח האלו קיימים, אני פשוט לא יודע אם לפתוח אותם לשחקנים יהיה הוגן...
 
מקורות הקסם האחרים לא מספקים בדיוק את אותו הדבר - וגם ממשתמשי קסם אחרים אין הרבה. קסמים פראיים משומשים בעיקר על ידי שאמאנים ודרואידים, המשתמשים העיקריים בקסמים פסיוניים הם נזירים ויש מעט מאוד משתמשי קסמים יסודניים.
הקסם הנפוץ ביותר הוא קסם אלוהי (בעיקר אצל כהנים חלשים יחסית, ואין הרבה כהנים או אבירי קודש חזקים) והקסם המאגי. הקסם המאגי אמנם יקר, אבל קל יותר לשימוש ולא מצריך עמידה באידיאלים מסוימים או משמעת גבוהה.
הקסם לא עד כדי כך יקר כמו שאולי הצטייר ממה שאמרתי. הקסם יקר, אבל יש אותו ללא מעט אנשים (גם לא הרבה, אבל בוודאות לא בודדים). אמנם לא ניתן למשוך אותו מתוך מארג היקום, אבל אפשר להשתמש בו בצורתו הנוזלית.

אז בעצם כדאי פשוט לשחק בלי מקצועות מאגיים, ולתת ביטוי לקסם נוזלי רק כמשאב חשוב (מבחינה עולמית), לייצור טקסים, שיקויים וחפצי קסם?
ואולי ניתן לתת קסמים מאגיים לכל המקצועות על ידי שימוש בכישרון ייחודי? (כמו שנרוביאן הציע בהצעה ג)
 
כמו שאמרו לך פה. 2 האפשריות הכי טובות (אני מניח) שלך כרגע זה באמת לשחק ללא דמוית מאגיות (לא הפסד כזה גדול) או פשוט להניח שהדמוית שחקן יכולות להתגבר על המכשול הזה ולהשאיר אותו פלאפי.

אישית אני חושב שככל שאתה מתעסק פחות במכאניקה ולא משנה את הקרנץ' זה עדיף לך וחוסך כאבי ראש מיותרים.

אני כן חושב שאתה הולך להיכנס ל"בעייה" של לפסול כמעט את כל המקצועות, כי לפי מה שנשמע גם פסיונים שהם לא נזירים בחוץ, ויהיה צורך בתירוצים מאוד טובים בשביל כל דמות שהיא לא דמות קרבית כי האפשריות האחרות הופכות למאוד נדירות. תיקח בחשבון שזה יכול לגרור קצת רפטטיביות בדמוית שאתה תראה מוגשות למשחק שלך.
 
כי בעיקרון המקצועות ששואבים את כוחותיהם ממקורות הכוח האלו קיימים, אני פשוט לא יודע אם לפתוח אותם לשחקנים יהיה הוגן...
לא רואה מה לא הוגן בזה. אלו מקצועות רשמיים ומאוזנים היטב, על כל פנים יותר מהסייר לפני הארטות. :D

אבל לגבי הקסמים האחרים - אתה מביא כאן מקצועות שקיימים ב4 כמו כהנים דרואידים ושאמאנים, יש כמה פסיונים גם אם לא המון, ולקסם יסודני באמת אין הרבה משתמשים כי פשוט לא יצרו לו מספיק מקצועות. אם אתה רוצה לפסול את כל הנ"ל כי הם נדירים זה באמת יכניס אותך לבעיה, מה גם אנחנו רוצים לשחק גם דברים נדירים ולא את הילד שהאורקים הרגו את ההורים שלו (הגם שיש די הרבה כאלה), אבל אני לא רואה למה לפסול אותם אם אין בזה "בעיה מכאנית" כלשהיא.

באמת ממליץ לך על בלי מקצועות מאגיים פשוט כדי לחסוך לך כאב ראש של חוקים, ומי שרוצה קסם יקח ריבוי מקצועות לאשף או משהו ויקבל כוחות שמתחדשים לו עם הקסם הנוזלי. (בהנחה שאתה לא הולך על ההמלצה של ליאור ומשאיר את זה סיפורי גרידא)
 
אז כנראה שפשוט אבטל את המקצועות המאגיים (חוץ מדב"שים בודדים), ואעשה כמו שאביעד אמר בסוף. שאר המקצועות ששואבים ממקורות כוח שאינם מאגיים הם אמנם לא נפוצים, אבל השחקנים הם לא בהכרח אנשים נפוצים.
 
חזרה
Top