חשבתי לאחרונה (אחרי שלמדתי גמרא על רב פפא שנידה את שד כי הוא לא שילם חבית יין שהוא שבר) לכתוב קמפיין מוכן בעל אופי יהודי המסתמך על הגמרא בכל הנוגע למפלצות, שדים, מזיקים וכדומה. ואם לכתוב קמפיין, אז נכתוב בעברית - כי יש עניין ליצור דווקא תוכן בעברית למשחקי תפקידים ובכלל מדובר בקמפיין שפונה לקהל היהודי (זה בכלל לא קשור לזה שעברית זה השפה היחידה שאני יודע. ממש לא!). ואם כותבים בעברית, אז כותבים לשיטה בעברית - זה הרבה יותר נוח (זה בכלל לא קשור לזה שאני לא יכול לקרוא שיטות באנגלית. ממש לא!). ואיזה שיטה יש בעברית? עולמות פראיים, כמובן!
טוב, בגלל שעולמות פראיים עוד לא הגיעה אליי (ה PDF יגיעו בינואר) אני אכתוב בינתיים רק את הפלאף, ואת הקראנץ' אשאיר לאחרי שאני אקרא את הקבצים מקצה אחד לשני שלוש פעמים לפחות.
בכל מקרה, הרעיון המרכזי של הקמפיין זה לעשות קווסט שבו השחקנים צריכים לעבור בדרך מסוימת (מרוצפת אריחים בצבע תכלת - רפרנס לקוסם מארץ עוץ אבל בצבע יותר יהודי) כדי להזהיר עיירה יהודית מפני פולשים שעומדים לבזוז אותה. להתחלת השביל הם מגיעים בנס קפיצת הדרך, והם אמורים להגיע לעיירה ולעשות שם קריאת התורה עם אצבע עשויה כסף שהם מקבלים, שתעביר אותם ואת שאר היהודים בעיירה חזרה לעיר שממנה יצאו.
אם הם מאחרים, הפולשים הורגים חלק או את כל היהודים בעיירה (תלוי בכמה הם איחרו) והשחקנים צריכים לאסוף מניין (עשרה יהודים) וספר תורה כדי לעשות קריאת התורה, כי בלי זה הם לא יכולים לחזור הביתה...
עיקר הקמפיין הוא הדרך, הדרך מחולקת לקטעי דרך שאותם אפשר לעשות בכל סדר וגם לדלג על חלק מהם (אם רוצים לקצר את הקמפיין) ובכל קטע דרך יש לשחקנים אופציה להמשיך בשביל ולהיתקל במשהו מסוים, או לסטות מהמסלול "כדי לקצר את הדרך" ולהיפגש במשהו אחר - לרוב (אבל לא תמיד) גרוע יותר ממה שהיה יכול להיות אם הם היו ממשיכים בדרך המקורית.
השאיפה שלי היא שכל ההיתקלויות יהיו מבוססות על סיפורים בגמרא, אבל אני לא בטוח שאצליח לעשות את זה.
מה דעתכם?
נ.ב. אתם מתבקשים לצנזר את הקטע שבו אתם אומרים שזה רעיון רע מהתגובות שלכם, אם יש קטע כזה.
טוב, בגלל שעולמות פראיים עוד לא הגיעה אליי (ה PDF יגיעו בינואר) אני אכתוב בינתיים רק את הפלאף, ואת הקראנץ' אשאיר לאחרי שאני אקרא את הקבצים מקצה אחד לשני שלוש פעמים לפחות.
בכל מקרה, הרעיון המרכזי של הקמפיין זה לעשות קווסט שבו השחקנים צריכים לעבור בדרך מסוימת (מרוצפת אריחים בצבע תכלת - רפרנס לקוסם מארץ עוץ אבל בצבע יותר יהודי) כדי להזהיר עיירה יהודית מפני פולשים שעומדים לבזוז אותה. להתחלת השביל הם מגיעים בנס קפיצת הדרך, והם אמורים להגיע לעיירה ולעשות שם קריאת התורה עם אצבע עשויה כסף שהם מקבלים, שתעביר אותם ואת שאר היהודים בעיירה חזרה לעיר שממנה יצאו.
אם הם מאחרים, הפולשים הורגים חלק או את כל היהודים בעיירה (תלוי בכמה הם איחרו) והשחקנים צריכים לאסוף מניין (עשרה יהודים) וספר תורה כדי לעשות קריאת התורה, כי בלי זה הם לא יכולים לחזור הביתה...
עיקר הקמפיין הוא הדרך, הדרך מחולקת לקטעי דרך שאותם אפשר לעשות בכל סדר וגם לדלג על חלק מהם (אם רוצים לקצר את הקמפיין) ובכל קטע דרך יש לשחקנים אופציה להמשיך בשביל ולהיתקל במשהו מסוים, או לסטות מהמסלול "כדי לקצר את הדרך" ולהיפגש במשהו אחר - לרוב (אבל לא תמיד) גרוע יותר ממה שהיה יכול להיות אם הם היו ממשיכים בדרך המקורית.
השאיפה שלי היא שכל ההיתקלויות יהיו מבוססות על סיפורים בגמרא, אבל אני לא בטוח שאצליח לעשות את זה.
מה דעתכם?
נ.ב. אתם מתבקשים לצנזר את הקטע שבו אתם אומרים שזה רעיון רע מהתגובות שלכם, אם יש קטע כזה.