• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

קלפי פוקימון - מה נסגר עם כל הנדירויות?

כשהייתי נער שיחקתי המון במג׳יק וכמובן גם אספתי קלפים. אבל אז זה היה פשוט יחסית - היה נדיר, לא-נפוץ ונפוצים. בקנייה של בוסטר בוקס, היית מקבל מגוון יפה של קלפים מהסט שהיה מספיק לרוב-רובם של האנשים
(כמובן שגם היה אלפא, בטא ו revised, אבל זה נישה)

לכן הופתעתי עכשיו כשקניתי לילד חבילות של קלפי פוקימון, ואז גיליתי שמעבר לקלפי ההולו, יש גם סופר נדיר ונדיר סודי. נשמע שהיום ממש מנסים לגרום לאנשים לרכוש עוד ועוד חבילות. לא נראה לי שבוסטר בוקס אחד מספיק למי שפעם אוסף/משחק…
זה גם מסביר למה האספנים הכבדים יכולים לחלק בחינם קלפים.
פשוט מבאס בתור הורה לילד… ומדהים שזה כנראה רק מתדלק את הפופולאריות של המשחק
 
האם אפשר לקבל קצת רקע על משחקי הקלפים: מג'יק, פוקימון ויוגיהו? אני יודע שמדובר במשחקי בניית חבילות של איסוף קלפים, אבל לא מעבר לזה. אשמח ללמוד יותר וגם מה ההבדל ביניהם למשחקי איסוף קלפים שגם שמעתי עליהם כמו ארקהם הורור (ואני בטוח שיש עוד מלא שאני לא מכיר, השם דומיניון קשור לכאן?)?
תודה מראש לכל העונים.
 
הרוב המוחלט של השחקנים לא מתעניינים באספנות, ורוב אלה שכן מתעניינים באספנות לא מתעניינים במשחק עצמו, אלא רק באמנות - ככה שמבחינתם קלפים נדירים יפים הם רק בונוס, אבל בשביל האספנים הרציניים- כן, בלתי אפשרי להשלים סטים היום, זה פשוט מגוחך.
 
טוב, כבר מאז 2011 למג'יק יש ארבע נדירויות - הנדירות של Mythic Rare נוספה מעל הנדירות Rare הרגילה. ובכל זאת, המצב במג'יק לא רע כמו בפוקימון מהבחינה הזו. כן, יש הרבה דברים עם אומנות מיוחדת ופרומואים וכאלה בשביל אספנים, אבל לכל הקלפים יש גם גרסאות רגילות, שאפשר למצוא בדיוק כמו שהיה אפשר למצוא לפני 28 שנה.
אני חושב שהרבה מזה הוא הצורה שבה המשחקים התפתחו. מג'יק הוא קודם כל משחק שצריך לשחק. TCG, משחק קלפים להחלפה. אז לפני הכל, צריך לוודא שאפשרי לשחק את המשחק. כן, יש אספנים ויש מוצרים בשביל אספנים, אבל זה לא המרכז של המשחק. לפני כמה שנים, כשרציתי לבנות לעצמי סט משחק שכולל את כל הקלפים מסט כלשהו, פשוט קניתי קופסה של הסט, והיה שם כמעט כל מה שאני צריך, עם כמה קלפים בודדים שהייתי צריך להחליף בשבילם.
לעומת זאת, פוקימון הוא כבר מזמן CCG, משחק קלפים לאספנים. המוקד של המשחק הוא על איסוף של קלפים, והמשחק עצמו נדחק הצידה. זו תוצאה ישירה, כמובן, של ההשתייכות לקבוצת מדיה גדולה יותר. אנשים שלא מתעניינים במשחק נמשכים לקלפים בגלל המותג, מה שגורר את המשחק לכיוון אספני. מהסיבה הזו, ההתפתחות הטבעית של המשחק היא להפוך ליותר מאתגר לאיסוף כדי להוסיף עניין ולהגדיל רווחים. זה חבל, אבל זו המציאות של משחק לאספנים.

האם אפשר לקבל קצת רקע על משחקי הקלפים: מג'יק, פוקימון ויוגיהו? אני יודע שמדובר במשחקי בניית חבילות של איסוף קלפים, אבל לא מעבר לזה. אשמח ללמוד יותר וגם מה ההבדל ביניהם למשחקי איסוף קלפים שגם שמעתי עליהם כמו ארקהם הורור (ואני בטוח שיש עוד מלא שאני לא מכיר, השם דומיניון קשור לכאן?)?
תודה מראש לכל העונים.

טוב. אז כל המשחקים האלה סובבים סביב הרעיון הבסיסי של TCG, משחק קלפים להחלפה. הרעיון הוא של משחק קלפים עם כמות גדולה מאוד של קלפים, שאתה בונה מהם סלקטיבית חפיסות ומשחק נגד חפיסות שאנשים אחרים בנו. זה הופך את המשחק למאתגר בשני צירים שונים: בניית החפיסה, והמשחק עצמו.
מג'יק היה הTCG המקורי והמשחק שהמציא את הז'אנר ב1993. זה משחק עם סוגת פנטזיה ששאב השראה אסתטית מRPG קלאסיים של שנות התשעים והמשיך משם. הפופולריות שלו הובילה הרבה חברות מקבילות להוציא TCG - פוקימון, הקלפים שכמובן מבוססים על המותג הגדול יותר, יוגיהו, משחק על מפלצות נלחמות שהתבסס כמובן על האנימה הפופולרית באותו השם. בהמשך יצא גם הארטסטון, משחק קלפים ממוחשב לחלוטין במתקיים בעולם של וורקראפט.
האפיל המרכזי בTCG הוא שאין לך גישה מיידית לכל קלף שאתה רוצה. ככלל, קלפים נמצאים בחבילות אקראיות, ואתה צריך או לפתוח אותן ולקוות שתוציא מה שאתה צריך, או להחליף עם אנשים אחרים על קלפים שיש לך. מכאן השם, Trading Card Game.
 
עריכה אחרונה:
הסבר מעניין שלא חשבתי ואכן נשמע הגיוני - במג׳יק שיוצא קלף חלש זה מבאס. בפוקימון יש גם ערך לדמות שמופיעה על הקלף.
אבל זה בהחלט הזוי כמה צריך להשקיע וזה די מרגיש כמו pay to win. מזל שהבן לא משחק בטורנירים 🤞🏻
 
לא יותר מדי, בהתחשב בכך שהקלפים הנדירים הם רק הדפסה אלטרנטיבית של הקלף הרגיל, אבל הPower Creep במשחק בהחלט מעצבן אותי: אתה בהחלט צריך לקנות בוסטרים מהסטים החדשים יותר אם אתה רוצה להיות יכול לשחק, כי כל סט יש עוד פיצ'רים חדשים וחזקים יותר, שכמובן משתלבים עם קלפים ישנים בדרך שלא הייתה אמורה לקרות.
 
Power creep זו בעיה שקשה להימנע ממנה. כי בסופו של דבר, אין סיבה להוציא סט של קלפים חלשים יותר מהקלפים שהיו לפניהם, כי אף אחד לא ירצה אותו. אז הכיוון הקל היא להעלות קצת את רמת הכוח בכל פעם. אפשרי להימנע מזה בטווח הקצר, אבל לא בטווח הארוך.
 
לזכרוני מג’יק לא היה עם כזה power creep, בעיקר הוסיפו מכאניקות מעניינות פחות נטו עוצמה. וכמובן ששם יש את פורמט הסטנדרט שמייתר את הצורך ב power creep כי הוא נותן את התמריץ לשחקנים ותיקים לקנות את הסטים החדשים.
במשחקי קלפים כמו ארקהם בכלל אין ממש power creep כי הדגש הוא על ההרפתקאות החדשות.
 
מג'יק בהחלט חווה פאוור קריפ משמעותי לאורך הזמן. יש קלפים בודדים מהסטים הישנים שעמדו במבחן הזמן ונשארו רלוונטיים. אבל זה נכון שרוב הזמן הדגש הוא על התנסות בכיוונים חדשים, גדילה לרוחב במקום לגובה.
 
חזרה
Top