• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

קטאן ג'וניור - רשמים מהירים מהמשחק

קיבלתי שלשום את המשחק, ועשינו בו משחק ראשון עם הילדים (גילאי 8 ו-6).
המשחק עצמו מזכיר בחוקים את קטאן הרגיל, אבל בת'מה די מגניבה של פיראטים, מה שמדבר לילדים, ועם הרבה יותר צבעוניות. הרכיבים באיכות טובה, אם כי הספינות קטנות. מה שחבל לי שאמנם האינסרט פלסטיק מושקע, אבל חסרים בו תאים כדי לסדר את הכל באופן נוח.
החוקים עברו הפשטה ניכרת - עדיין מגלגלים קוביה לקבל משאבים, אבל יש רק קוביה אחת, ובעיקר כל נושא ההחלפה / מסחר סורס. אפשר להחליף מול הלוח, מול הקופה (יחס 2 ל-1) או עם שחקן אחר - אבל רק אחד על אחד. מה שנחמד שיש יותר מאסטרטגיה אחת במשחק - אפשר להתרכז בלבנות, או להתרכזו באריחי קוקו שנותנים אפקט בונוס.
בהזדמנות זו, אציין לחיוב את התרגום, כולל קפטן חטפני, והתוכי קוקו (אאז"נ).

את קטאן למבוגרים אני לא אוהב כלל (משהו כמו 2.5 מתוך 5), את קטאן ג'וניור כמשחק ילדים דווקא אני מחבב יותר (משהו כמו 3.5 מתוך 5). לא נהדר, אבל משחק לוח טוב להורים שרוצים לשחק עם הילדים.
 
אני לא אוהב את קטאן כי כמשחק הוא מאוד אקראי ואין בו יותר מדי בחירות. רוב ה״מחשבה״ במשחק מגיעה מהמסחר בין השחקנים. את האלמנט הזה אני פחות אוהב המשחקים, בטח כשהוא עד כדי כך מהותי, וגם פותח שער ל kingmaking.
אז אם נשים את המסחר בצד, המכאניקה של קטאן היא די בינונית ולא מרשימה ביחס למשחקים אחרים. צריך לזכור שבשוק היום יש מאות משחקים אחרים, כך שאולי בזמנו קטאן היה שלוש רמות מעל מונופול וזה הספיק - היום זה כבר לא.
 
חזרה
Top