• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

קוסמוס- עץ בנית עולם

האימפריות עולות ונופלות,
האימפריה האפלה האדירה נפלה בשיא כוחה בעקבות קללת שביט הביעותים,
ועדיין גוססת לאיטה,
כיום הארכירפובליקה עומדת לחסל את הסולטנות האימפרילית,
במלחמה שהעולם לא ראה מאז מלחמת האלים האדירה,
בנתיים כול הצדדים מתכננים את צעדיהם,
כוהני זורוק-אקטון מפגינים את הנוכחות הכי גדולה שלהם מאז הנפילה של האימפריה האפלה,
המורדים מאגפים את הארכירפובליקה,

העולם על פתח מלחמה. אחרי מסע כיבושים של הארכירפובליקה בסולטנות האימפרילית נגמר בהפסקת אש אשר תיגמר כאשר הסולטן ימות. אך כרגע הסולטן חולה ועומד למות.
אלה האלים והנטיות [לכול אחד יש נטייה אחרת]
זורוק-אקתון: מלך האופל ואחד האלים החזקים ביותר. הוא גם אדון הדרקונים הכרומתיים ופטרון האימפרייה האפלה. נטרלי רוע.
לולת: מלכת העכבישים, אדונית המעמיקים, רשת השקרים, משחיטת הדרו ומלכת השדים. כול אלה ועוד הם כינויים ללולת' אשר מייצגת רוע ללא מעצורים, היא הייתה שרת שדים אבל החליפה את טרסק אחרי מלחמת האלים. תוהו רוע.
אסמודוס: אדון הגיהנום, מלך השטנים, אדון הלהבות, העריץ הגדול. אסמודוס הוא אל רב עוצמה אשר שולט ביד ברזל ב 9 מדורי הגהנום, הוא שונא את זורוק אקטון ותוען שהוא אמור להיות מלך האופל. סדר רוע.
ליירום: אל המרדנות, המלחמה, השכרות, הסייף ותאוות הקרב. היה בן תמותה והפך לאל אחרי שהרג אל אחר. כנראה האל הכי חזק מהאלים הראשיים, תוהו נטרלי.
בוהריה: בתה של אמא אדמה ועושת דברה, נטרלי.
קיון: אלת התרבות הסדר והקדמה, סדר נטרלי.
שמש: אל השמש ואחד מהאלים הראשונים, אבד הרבה מכוחו בגלל קללת שביט הביעותים, נטררלי טוב.
פלדיניוס: אל הפלדינים והדרקונים הטובים, פתרונה של אימפריית הדרקון, סדר טוב.
דירה: אלת היופי, מלכת הפיות ובוראת האלפים, תוהו טוב.
האימפריות
האמפריה האפלה: אימפריית רשע עתיק אשר סוגדת לזורוק אקטון. לפני 1000 שנה האימפריה קרסה חלקית אבל נראה שהאימפריה מתכננת משהוא, האימפריה שולטת בחצי מהיבשת האפלה וחלק מארכיפלג נורנה.
הסולטנות האימפרילית: אימפריה אשר עלתה כאשר האימפריה האפלה נפלה, בסגנון האימפריה המונגולית\הערבית, האימפריה שולטת ברוב יבשת ארונה והיא האימפריה הגדולה ביותר.
הארכירפובליקה: אימפריה בת 300 שנה אשר נשלטת על ידי המועצה העליונה והיא כוח צבאי כמעת בילתי מנוצח. שולטת ברוב יבשת זליה חלק מיבשת ארונה וחלק מארכיפלג נורנה.
האימפריה התת קרקעית: אימפריה של גמדים, גודלה לא ברור והיא נמצאת מתחת לאימפריה ליבשת ארונה והאימפריה הזרטונית.
אימפריית הדרקון: אימפריה של דמי דרקון קובולדים ודרקונים, שולטת ברוב יבשת בורנה, בסגנון אוריינתלי.
האימפרייה ההובגובלינית: אימפריה הובגובלינית, ביבשת ארונה.
יבשת ארונה: היבשת הכי גדולה, בסגנון מזרח תיכוני\ארופי
יבשת זליה: מחוברת ליבשת ארונה, בסיגנון ארופי.
היבשת האפלה: יבשת אפלה אשר הושחתה על ידי האימפריה האפלה .
ארכיפלג נורנה: ארכיפלג \יבשת כמו אוקיינה. מלאת קולוניות.
יבשת בורנה: יבשת בסגנון אוריינתלי\הודי\אפריקאי. רחוקה מיבשות אחרות, שם גרים אורקים ודמי דרקון.
ההיסטוריה של קוסמוס היא בת 11000 [מעידן הבריאה] ומחולקת לעידנים-
עידן הכהוס: במקור היה את המרחב שמעבר, וממנו נוצר כהוס, שהיה כהוטי כמו המרחב שמעבר, מתוך התוהו של כהוס יצאו שמש גאיה ותיאמת, ועשו עוד תוהו ובוהו במלחמותיהם. הכהוס הזה לקח זמן לא ידוע כי עוד לא נוצר הזמן.
עידן הבריאה: מתוך התוהו יצא קרקסון, הוא חזה את הנבואה הראשונה מתוך קרקסי וניבא את הבריאה, הוא התחיל ליצור את הקוסמוס וכך עשו כולם,
הבריאה לקחה 1000 שנה.
עידן האבולת: בשלב זה נפלו האסטרואידים של המרחב [שמעבר] ויצר את האבולת- יצורים אדירים ובראשם קת'ולהו [אלה מי] אשר השתלטו על הקוסמוס, לבסוף תיאמת וטרסק גירשו אותם והשיגו מזה הרבה כוח. האבולת שלטו 2000 שנה.
מלחמת האלים: לאחר שהאבולת גורשו תיאמת טענה למלכות האלים, גאיה גייסה את כול שאר האלים נגדה,והתחילה מלחמה שלקחה 3000 שנה, והרבה אלים מתו. המלחמה נגמרה בשביט הביעותים.
עידן השלווה: לאחר המלחמה האלים ליקקו את הפצעים וקרקסון החליט להתחיל לאכוף את חוקי הקוסמוס, העידן לקח 3000 שנה.
עידן האופל: לאחר מכן בגאיה זורוק אקטון שלח צבאות תקיפה שהשתלתו על גאיה, גאיה הסכימה לו בתנאי שלא התקוף את יבשת בורנה, האימפריה האפלה עלתה והשתלטה על העולם בחסות זורוק אקטון, העידן לקח 1000 שנה ובעולמות אחרים היה עדיין עודן השלווה.
עידן שביט הביעותים: בשלב זה קללת שביט הביעותים חזרה והאלים חתמו על חוזה שביט הביעותים, בגאיה האימפריה האפלה נפלה מכוחה, ועלתה הסולטנות האימפרילית, ו500 שנה אחר כך עלתה הארכירפובליקה.
בעולם זה המישורים הם כוכבי לכת ובכול כוכב לכת שולט אל, בכול מישור יש גם אלים זוטרים ובני תמותה והוא מקושר לאחד הנטיות.
שמש: של שמש, נ"ט, חיים בו ב"ת: מלאכים א"ז: אדוני מלאכים ואדון העונות קיץ.
גן עדן: עולם הס"ט של פלדיניוס. בני תמותה [ב"ת]: ארכונים ודרקונים מתכתיים, אלים זוטרים [א"ז]: דרקוני מתכת אדונים.
ארץ הפיות: נשלט על ידי דירה, ת"ט, א"ז: ארכי פיות ואדוני העונות אביב וסתיו. ב"ת: פיות.
גאיה: חיה בו בוהריה, א"ז: רוחות טבע, ב"ת: בעלי חיים.
לימבו: אל: ליירום, נ: ת"נ, א"ז: ג'ינים אצילים. ב"ת: יסודנים.
נורבו: ארץ הסדר של קיון, א"ז: הבילתי נמנעים, ב"ת: השומרים.
הגיהנום: 9 מדורי הגהנום זה מקום של רוע מחריד שנשלט בידי אשמדאי ו 9 דוכסי הגהנום, המקום מחולק ל 9 שכבות לפי כמה עמוק בתוך הכוכב זה נמצא- הארמון של אשמדי ממש באמצע.
השאול: 666 שכבות של רוע טהור [או ליתר דיוק טמא], כול אחת גרועה יותר מבכול השאר ביחד [זה יוצר הרבה היזון חוזר ונוראי] השאול נשלט בידי שרי השדים [לולת' לא באמת שולטת רק תיאמת וטרסק לפני מלחמת האלים יכלו.] ומועצת הסיוטים. אלים זוטרים: נחשו מי. בני תמותה: נחשו מי, נטייה: נחשו מי.
ארץ הדרקונים: ארץ הניטרלי רוע של זורוק אקטון, אלים זוטרים: אדוני דרקוני כרומטיים, ב"ת: דרקונים כרומטיים [למרות שרבים מהגרים לגאיה שם יותר קל להטיל אימה].
המישור האתרי\אסטרלי: החלל שבין המישורים, אין בו אף אחד והרוב מעדיפים להשתגר מלטוס בו בספינות חלל [ספינות שמיים רק בחלל לא חללית].
נטיות: לכול אחד יש שני נטיות: נטיה פרקטית ונטיה אמונית, נטייה פרקטית זה נטייה רגילה ואמונית [שמייצגת עקרונות] זה אחד מה9 הרגילים או חסר נטייה [אתאיסט]. נטייה אמונית קובעת לאן הנשמה שלך תלך כשתמות ואת צבע העיניים [הועתק מדמעות של אלים כי זה מגניב]
ס"ט: ירוק
נ"ט: צהוב
ת"ט: ורוד
ס"נ: כתום
ת"נ: כחול
נ: חום
ס"ר: אדום
נ"ר: שחור
ת"ר: סגול
חסר נטייה: לבן
זרם הנשמות: אחרי שבן תמותה מת נשמתו מגיעה לקרקסי שם קרקסון ממיין את הנשמות ומעביר אותם הלאה אך נשמות מכשפי שרשרת חסרי נטייה ומי שמתו מקסם שרשרת הוא משאיר בקרקסי להפוך לקייטונים ומי שעברו על חוקי היקום הוא משאיר כלואים לנצח. נשמות מתגלגלות לפי הנטייה האמונית שלהם והופכים לבני תמותה באותו המישור. יחידי סגולה אשר נבחרו על ידי קרקסון זוכרים את כול הגלגולים שלהם וכמעט תמיד הופכים לכוהני קרקסון.
מישורי בונוס- קרקסי: בקרקסי שולט קרקסון. א"ז: אדוני שלשלת ואדון העונות של החורף. ב"ת: קייטונים. לפי קרקסון קרקסי הוא בית הכלא ו\או הזרוע האוכפת של הקוסמוס, קרקסי אינו כוכב אלה יותר חגורת אסטרואידים.
כהוס- המישור של כהוס, רק כהוס חי שם, הוא שומר עלינו מהמרחב שמעבר וזורק עלינו אסטרואידים לפי הנבואה הראשונה [כאשר קרקסון נולד] בקץ הזמנים כהוס ישמיד את כולם בזעמו, כמו קרקסון הוא לא מתערב.
המרחב שמעבר: במקרה הטוב ערימה של טירוף, חוסר היגיון וזרועות ציד, משם לפעמים יוצעים דברים שכהוס לא מזליח לעצור אשר הופכים לתפצים ומזהמים את המציאות, יכול להיות שזה ישמיד את העולם כי הנבואה הראשונה חוזה רק את הקוסמוס,
אז שלושת מישורי הבונוס האלה עלולים להשמיד את העולם בדרכים שקשורות לאסטרואודים.

בעולם זה יתרחש קמפיין והארץ תהיה תוהו ובוהו[ברגע שמישהו בכלל ירשם].
 
עריכה אחרונה:
עוד על האימפריות [אוסיף בהמשך עוד]
האימפריה החזקה ביותר אך לא הגדולה ביותר כיום, נשלטת על ידי המועצה העליונה שחבריה נבחרים על ידי החברים הנוכחיים, כוח צבאי כמעת בלתי מנוצח.
המועצה [כרגע מנוהלת בידי שלושתם והשאר הם נאמנים לאחד מהם]:
אליון: הגנרל העליון, הקוסם הראשי ושר החוץ, אלף יער קשיש [בן 600] ואשף רב עוצמה, הוא אחד מהמייסדים [שהם גם המועצה הראשונה] והוא הגנרל העליון עוד מכאשר האימפריה נוסדה, גאון צבאי אדיר ואחד האשפים החזקים בעולם, הוא מניע הרבה דברים לא ידועים [כולל רשת מרגלים שהפילו המועצה לא יודעת עליה מעבר לעובדה שהיא קיימת], נראה כמו בן 300 [גיל העמידה אצל אלפים] [פיזית הוא בן 600], למרות כול מה שנאמר לעיל הוא לא מתארב בכלל בענייני פנים, סגנון, הוא לא אוהב בני אנוש וחושב שהם פזיזים ובורים, הוא אוהב לתמרן לעזרתו הרפתקנים לא מנוסים, נאמן לקרקסון [ויש שמועות שהוא מכשף שרשרת].
ארדיל: שרת הפנים והכלכלה וראשת המועצה, בת אנוש, מתעבת את אליון וחושבת שהוא תככן ואולי אף בוגד, מנהלת את האימפריה בענייני פנים ונערצת בידי הסוחרים והמעמד העליון, חשדנית כלפי קוסמים ואלפים [כנראה בגלל אליון]. נאמנת לקיון.
ארינוס: הכוהן הראשי [של שמש] ושר הבריאות והחקלאות, בן אנוש, משמש כמי שמפריד בן ארדיל לאליון, אישיות ציבורית חשובה ונערץ על ידי פשוטי העם [וקצת תאב פרסום].
דיבינת' היא העיר הגדולה בזליה ועיר הבירה של הארכיאמפריה, היא נמצאת בלב ערבות הספר אשר אינן חלק מהארכיאמפריה, השבטים הברברים של הערבות רוצים לכבוש אותה אבל אינם מצליחים [מאחר שחצי מהצבא הוא חלק ממשמר העיר]. העיר נחשבת כבירת הציוויליזציה בתוך האזור הברברי של ערבות הספר,
האימפריה הגדולה ביותר, אימפריה אנושית [בני האנוש הם השולטים], נמצאת במשבר כלכלי מאז הפלישה לפני עשר שנים, הסולטן ג'רוס לורקון השלישי חולה וגוסס [או לפי העוצר הורעל] וברגע שהוא ימות תיפתח מלחמה שהאימפריה כנראה תיהרס בה. בקיצור המצב רע. אבל יש מי שנהנים מהמצב כמו האחשדרפנית מרג'אן [מ101 דבשי"ם- זו דמות מגניבה ורציתי לשלב אותה בעולם] אשר רואה את זה כהזדמנות להפוך לסולטנית. העוצר הוא אליר דרוס, הכוהן הראשי [של קיון] ויועצו של הסולטן, צבאה של האימפריה מורכב מקשתים בסגנון הצבא המונגולי, האימפריה בקשרים טובים אם שאר האמפריות והם שכנעו אותם להקים ברית כנגד הארכירפובליקה- הקונפדרציה כנגד הארכירפובליקה.
עוד דמות משפיעה הוא מייק לנרוס, שבמהלך הפלישה הוא היא חקלאי צעיר ובמיליציה של כפר נידח, כאשר הצבא הרפובליקאי הגיע לכפר הוא תפס פיקוד על המיליציה והכניע גדוד של 300 חיילים עם 50 חברי המיליציה בלוחמת גרילה מתוכמת לאחר שזה התגלה הוא הפך לגנרל ובלם את הפלישה לפני שהיא הגיעה ללב האימפריה, וכרגע הוא אחד התקוות הגדולות של האימפריה.
לאחר מלחמת האלים נחתמה ברית בין גאיה לזורוק אקטון שלפיה זורוק [אקטון] יוכל להקים על גאיה אימפריה אפלה כול עוד היא תישאר מחוץ לבורנה, והוא עשה את זה, האימפריה הייתה תאוקרטיה שנשלטת כל ידי דמי דרקון וזדים. האימפריה עם כוחו הישיר של זורוק כבשה את כול גאיה חוץ מבורנה [וחוץ מהקוטב הדרומי], האימפריה הייתה רבת עוצמה עד שביט הביעותים. בשביט הביעותים, מאחר מעורבותו הישרה של זורוק בשכנוע גאיה לא לתת לה כוח, היא קיללה את זורוק בחוסר יכולת להביא כוח כהונה בגאיה. לאחר שביט הביעותים האימפריה קרסה לתוך עצמה ואינה יכלה להמשיך להיות תיאוקרטיה. האימפריה הפכה למגוקרטיה כאשר הליץ' גרמיוס זימן צבא של אלמתים, ביצע הפיכה והרג את המלך הכוהן נרימוס. הוא החליט שהוא המלך הליץ' ושהאימפריה היא מגוקרטיה שנשלטת על ידי מועצת הנקרומנסרים.
לאחרונה כוהני זורוק חזרו אחרי שהוא הצליח לשבור את הקללה, לא ברור מה עמדת גרמיוס לגבי זה.
 
עריכה אחרונה:
צהריים טובים.
חרף שמי בפורום, אני הפעם מלא בשאלות: אני מבין שזה עולם למשחק, נכון? אם כן - מדוע הוא מפורסם בצורה הזו?

ואני אבהיר:
1) תתרכז ברעיונות המיוחדים:
ישנם אינספור עולמות בשוק. כשאתה רוצה ״למכור״ לנו עולם ולבקש מאיתנו לקרוא ולתת ביקורת, אל תתחיל עם קוסמולוגיה, היסטוריה ומה קורה במחוזות שמעבר… (אלא אם המשחק מתרחש ממש שם). במקום זאת, תתרכז קודם כל בדברים שעושים את העולם שלך למיוחד וישפיעו על הדמויות או השחקנים. זה מה שחשוב.
לדוגמה: העולם על סף מלחמה גלובלית? זה עומד להיות אספקט מרכזי במערכה שלך ורעיון מוביל? אז על זה תפרט.
ויותר מזה - אל תזרוק לנו ״סתם״ מידע על המלחמה (לדוגמה). תן לנו את הדברים השונים, המעניינים, המיוחדים. את הרעיונות הללו תגדיל, תעצים, תקצין אותם ותייחד אותם.
לאחר מכן כשאתה ממשיך ליצור תוכן - קשר אוצו לרעיונות המיוחדים שלך. יש למשל מלחמה גדולה (רעיון אחד) וזרם נשמות (רעיון שני) - קשר ביניהם, תן להם ממשקים שהדמויות יוכלו לעשות בהם שימוש, ושהשחקנים יבינו ששם המשחק מתרחש.

2) מה עושות הדמויות בעולם במשחק? מה עושים השחקנים?

אני מבין שיש אלים וצבעי עיניים ונשמות ומישור פה ומישור שם..
אבל מה הדמויות עושות בעולם הזה? משחקות דימפלומטים שמצילים את העולם מחורבן? משחקים גנרלים? מורדים? שליטים? אולי הן בכלל נוודים בין מישוריים?

מה השחקנים עושים? מה סגנון המשחק? חקירה? פיקוד ושליטה במלחמה? חיסול מפלצות ואיסוף אוצרות? ואולי זה בכלל משחק הישרדות - האימפריות הגדולות מפרקות את העולם ואתה צריך רק להישאר בחיים?
 
1 תודה על החומר למחשבה אני עומד להתחיל לכתוב על המלחמה אבל קודם על האימפריות וחוץ מזה הקוסמולוגיה זה דבר מגניב ולכן אני מתעניין בו
2 אני חושב שזה תלוי במנחה [זה לא אמור להיות חיסול מפלצות ובזיזת אוצרות] עריכה: אם ניקח דוגמה של ציור אני מצייר את הקווים, המנחה [והשחקנים] צובע אותו והשחקנים קונים את הציור.
 
עריכה אחרונה:
בסופו של דבר, השאלות כשאתה יוצר עולם היא מהם המשחקים שאתה רואה את העולם הזה מאכלס. איזה משחקים ירוצו בו? ומה השחקנים אמורים לשחק בו? הקוסמולוגיה והמיתולוגיה של העולם הן דברים מגניבים והכל, אבל הם לא רלוונטיים למשחק ולא נותנים סיבה לאנשים לשחק בעולם הזה או להשתמש בו.

בנוסף, תשאל את עצמך גם מה מייחד את העולם הזה מכל העולמות האחרים שיש. התשובה לא צריכה להיות שיש בו שינוי משמעותי, עולם גנרי הוא לגיטימי לגמרי- אבל אם זה סתם ממלכות נשכחות אבל עם אלים אחרים, זה פשוט לא מעניין.
 
רציתי להגיד שדווקא הספוילרים לדעתי מסדרים את הענין 🙂. עניין של טעם, אני מניח.

אני אנסה את מזלי שוב, בלי שזה יישמע (בתקווה) כאילו אני מציק, ומבטיח שבזה אסיים:
אל תפיל עלינו הררי מידע, שאולי מעניין אותך, אבל לאו דווקא רלוונטי למשחק בעולם. זה מתקשר לשתי הנקודות שכתבתי למעלה ולשתי התשובות שלך.
אתה בטח תחשוב עכשיו: ״אבל רגע, למה לא לכתוב על שר החקלאות באימפריה x? אם המנחה ירצה הוא ישתמש בזה״. הגישה הזו מתאימה לספרי משחק שלמים, ובמיוחד להרחבות, אבל פחות לפרסומים בפורום.
תחשוב על זה - אין לי מושג כקורא מה מיוחד בכלל בעולם, אבל אני כבר יודע על שר החקלאות ועל דעותיו כלפי בני אדם… אז אם היית אומר לי ששם מתרכז המשחק, שם המוקד - אז מצוין. אבל זה לא המצב.

ואני אסיים בטיפ קטן: תשכח מדרך הצגת עולמות משחק בספרים קלאסיים, שבד״כ מתחילה בהיסטוריה מפה עד זימבבואה, אלים, קוסמולוגיה ושלל יבשות שמעבר לים - שסביר שהדמויות לא יראו ולא יפגשו לעולם.
ספרי המשחק הללו הם מדריך גרוע מאוד לכתיבה בפורום.
אתה מראש נכנס לתחום בו יש שלל עולמות מערכה מעניינים מאוד, חלקם מושקעים הרבה יותר משלך. אתה רוצה ליצור עניין ולקבל ביקורת? תעניין אותנו. אתה רוצה שישחקו בעולם שלך? כנ״ל.
והדרך לעשות זאת היא להתרכז בדברים המעניינים והמיוחדים שלך קודם כל - אחר כך תפרט על הרכב הפרלמנט ועל תפריט ארוחת הבוקר המסורתי.
 
הדרך שבה יצרתי את העולם זה שפשוט שמתי בו את כול הרעיונות המגניבים שלי, וכך נוצרו מלא דברים שהקשר בינהם לבין השחקנים מיקרי [או ממש לא ועליהם מבוססת כול הדמות] כמו לדוגמה: קסם שרשרת, מלחמת האלים, המועצה [בכלל ואליון בפרט] של האימפריה הדיבי משהוא [רוב השמות שלופים מהמוטן] וזרם הנשמות.
אני מודה שדרך יצירת העולם לא הייתה מי יודע מה [במקור זה התחיל מחלום שנתן לי את הרעיון של האימפריה הדיבינתית והמועצה ואליון ומשם דחפתי עוד מלא דברים מגניבים], אבל זה יצא מגניב.
חוץ מזה זה לא העולם שלי, אתם יכולים לגנוב רעיונות מזה או להוסיף פרטים או להריץ הרפתקאות, תתיחסו לזה כמו בנק רעיונות.
אם ניקח דוגמה של ציור אני מצייר את הקווים, המנחה [והשחקנים] צובע אותו והשחקנים קונים את הציור.
 
עריכה אחרונה:
כבר העובדה שלאימפריה הדיביניתית (מה הבעיה לעלות להודעה הראשונה לבדוק?) אתה קורא דיבי-משהו אומרת שהעולם לא בנוי בצורה שתגרום לך להתלהב ממנו... וזה לא טוב, אתה צריך להתלהב ממשהו כדי ממש לרצות לשחק בו.
 
אתה צריך, אם כך, שמות שכן ילהיבו. לשםצריכה להיות משמעות - זו הייתה הטעות שלי בגו'נאמור עם שמות המדינות. אבל עם הערים הצלחתי. אולדסטון היא העיר העתיקה ביותר בממלכת סכנה ובנוייה כולה מאבן. יוליטה היא ארץ בה השבטים חיים יחדיו בהרמוניה על אף השוני, Unity, אחדות. אלזן גם היה טעות. אייסקיפ כותבים Aiskeap, שזה Ice Keep בשגיאות, ''מצודת הקרח''. זה כי הארץ הזו מתבודדת משאר העולם כמו אביר שמסתתר מפני צבא האויב במצודה מלאה קרח.
לאימפריה הדיביניתית אני קורא כרגע ''מועצת הפלג האימפריאלית'', כי אחרי הכול היא אימפריה נשלטת על ידי מועצה ונמצאת ליד הארכיפלג. אבל זה שם לא קליט, אז אני ממשיך לחשוב ולפתח אותו. אני חושב על ''הארכימפריה'' או ''הארכימפריה המועצתית'' כדי להדגיש את עליונותה (ארכי לרוב מייצג משהו יותר טוב מהרגיל, פירוש המילה הוא ''רב''). זה גם מזכיר את הארכיפלג.
לזרוק שמות זה לא מעניין. עשיתי את הטעות הזו פעם. אם זה לא ממלכה של גזע מוזר, תחשוב לעומק. לעומת זאת לאימפריה אלפית אפשר לקרוא ''אורמגיגיאנה'' ולתרץ שיש לזה משמעות באלפית. ואני לא מתלונן שר.א. סלבטורה לא ממציא שם מעניין יותר מ''מנזובראנזן'' כי 1) זה שם מגניב בסגנון אלף-אפל, ו2) אולי יש משמעות?
 
הנה הקסם וכול מיני סוגים שלו [אוסיף עוד]
ולגבי האימפריה תודה אני אשנה את השם לארכירפובליקה כי רפובליקה זה אומר שזה מנוהל בידי מועצה לאו דווקא שזה דמוקרטי.
והאימפריה הזרטונית הפכה לסולטנות האימפרילית [שנקראת לעיתים האימפריה האנושית].
הקסם המאגי הגיעה ממקור לא ברור, יש האומרים שהוא נוצר על ידי קרקסון [זה מסביר את האהדה הלא צפויה שלו לזה], אבל לא נשמע סביר שהוא יצור משהוא כזה.
איך זה עובד?- קסם מאגי מעוות את חוקי המציאות בדרכים שונות, כול מקצוע עושה את זה אחרת:
אשפים: אשפים כמו מתמקחים עם הקוסמוס הם נותנים מכוחם ומזמנם כדי לשכנע את הקוסמוס לתת להם כוח לעוות את המציאות, אשפים לומדים את ההשבעות הדרושות ויוצרים אפקט על טבעי בעזרת כוח מוחם.
כושפים: כושפים משתמשים בכוח שנמצא להם בגוף, בין עם הם מקבלים אותו מאב קדמון או ברכה אלוהית, הם מתעלים כוח מבפנים ומוציאים אותו כדי לעוות את המציאות.
טרובדורים: הטרובדורים מתעלים קסם דרך אמנות שהיא בדרך כלל מוזיקלית, הם כמו מרקידים את המציאות עם האמנות, ומתעלי את המציעות כרצונם.
טכנומאגים\ארטיפישרים: הטכנומאגים והארטיפישרים הם אסכולות דומות אך שונות של שילוב בין מאגיה וטכנולוגיה, הארטיפישרים מייצרים מכונות ומחדירים לתוכם קסם מאגי [וגם מחשלים חפצים קסומים], בעוד הטכנומאגים יוצרים קסם ומתעלים אותו דרך מכונות, הדרך שונה אך התוצאה אותו דבר: מכונות קסומות שמשנות את המציאות, בגלל הדרכים השונות טכנומאגים הרבה יותר נפוצים כהרפתקנים מארטיפישרים מאחר שהם צריכים פחות השקעה במכונות ויותר בקסם.
מכשפים: מכשפים מקבלים קסם מישויות חזקות- בדרך כלל אלים זוטרים שכוכם להעניק כוך לכוהנים מוגבל, הוא לא באמת מאגי אבל לא באמת אכפת לאף אחד.
המק"ר הוא גוף שמטרתו היא לפקח על הקסם המאגי. בראשו עומדת מועצת הקוסמים שכוללת אשף מכול מסורת, שני כושפים, מכשף אחד, טרובדור אחד, 3 ארטיפישרים\טכנומאגיים [אחד מכול סוג והשלישי אחד מהם] ואשף עליון שהוא מנהיג המועצה. הארגון פועל לרישום הקוסמים, לפתיחת אקדמיות לקסם, לקביעת כללים לשימוש בקסם ולעזרה למכשפים להתמודד מול פטרונים נצלנים. המק"ר הוא גוף שפועל בזליה, ארונה וארכיפלג נורנה, וקוסמים לא רשומים במקומות אלה ניצודים על ידי המק"ר. המרכז של המכר הוא באקדמיה המרחפת שנמצאת על אי שמיים והיא המקום הכי טוב בעולם ללימודי קסם.
אז תמיד שאלתם את עצמכם על ההבדל בין מכשפה למכשפת. אז הנה התשובה: מכשפת היא מכשף בלשון נקבה ומכשפה זה בכלל סוג של פיה מרושעת עם כוחות שמזכירים מכשפות הבלבול נגרם בגלל זה שברבים המילה נכתבת אותו דבר- מכשפות
לקרקסי יש פיצ'ר- קוסמים יכולים להשתמש בקסם שרשרת קסם רב עוצמה שמזמן את כוח קרקסי, אך יש לזה תופעות לואי: הנשמה שלך תהפוך לקייטון גם אם השתמשת בזה רק פעם אחת, וזה גורם לאזור הקסם [קילומטר רבוע להתקרב לקרקסי, בהתחלה זה מתבטה בסדקים באדמה ושרשרות באדמה אבל לבסוף זה גורס לאזור להתלש מהכוכב ולהצתרף לקרקסי,
אם רוצים לשחק קוסם קרקסי שחקו מכשף כוכבים במו"ד 4 ובכול משחק אחר אני לא יודע.
קסם קרקסי הוא סוג הקסם של קרקסון- הוא היה קיים לפני שביט הביעותים אבל אם יש לו כבר סוג קסם אזלמה ליצור עוד אחד?
קסם קדוש הוא כוח שבני תמותה מקבלים מהאלים, גם האלים הזוטרים, האלים מחלקים אותו לא רק לפי נאמנות אלה לפי כוחה של הנשמה של בן התמותה, אחרת האלים היו הופכים כול כוהן לכמעט בלתי מנוצח, וגם כדי לא להשמיד נשמות מרוב כוח, קסם קדוש נקבע לפי סוג האל והמגבלה העיקרית שלא היא אלמוות- לאלים אסור ליצור יצורים בני אלמוות אחרת מארג הקוסמוס התפוגג, לאלים הבוראים [לא כולל שמש ותיאמת ששונמכו בדרגה] אסור להעניק קסם קדוש [בגלל חוזה שביט הביעותים] אבל לכול אחד מהם היה מותר ליצור סוג קסם אישי משלו [כהוס החליט לוותר].
קסם טבע הוא הקסם של גאיה לפי חוזה שביט הביעותים,הוא שואב כוח מהטבע כדי ליצור השפעות טבעיות אך בילתי אפשריות במצב הנוכחי או לזמן רוחות טבע.
 
עריכה אחרונה:
שביט הביעותים [אני די בטוח שהסברתי אותו]
ברגהסטה הייתה המכשפה החזקה בעולם, היא הייתה חצי אלה ובעלת כוח אגדי, בכוחה הרב היא פיתחה קללה אפלה שיכלה לקלל אפילו אלים. היא חישלה באש פיות שרביט שעשוי מאדמנטיט שנכרה ממטאור המרחב שמעבר. זהו היה שרביט שביט הביעותים שהיה בעל כוחות רבים אך המפורסם בינהם היה שמכשפות [משני הסוגים. ומכשפים.] רבות עוצמה יכלו להשתמש בו כדי להטיל את קללת שביט הביעותים: קללה שברגהסטה עצמה לא יודעת את כול כוחותיה, מה שידוע הוא שהיא יכלה להביס אלים, ושהמשתמש נחלש מאוד אחר כך.
בסוף מלחמת האלים הקרב נראה אבוד, כוחות השדים של תיאמת וטרסק גברו על כוחות שאר האלים, אך גאיה מצאה פתרון יצירתי: היא אמרה לברגהסטה שאם תעזור להם היא תהפוך אותה לאלה, ברגהסטה כמובן הסכימה וקיללה את טרסק ותיאמת בקללה שהפכה את טרסק למפלצת חסרת מוח שכבולה לעולם של גאיה, ואת תיאמת היא החלישה לרמה של אלה זוטרה [שרת שדים ליתר דיוק] כך נגמרה מלחמת האלים. גאיה הפכה את ברגהסטה לאלה זוטרה [ארכי פיה ליתר דיוק] דבר שעצבן את ברגהסטה אשר רצתה להיות אלה ראשית בטענה שהרבה אלים מתו והיא יכולה להחליף, גאיה חששה מכוח כזה בידי ברגהסטה. לאחר 5000 שנה ברגהסטה גייסה מספיק כוח ועשתה טקס שלקח 102 שנה ביחד עם עוד 332 מכשפות ובסופו היא קיללה את כול האלים שהשתתפו בצד של גאיה במלחמה בקללת שביט הביעותים: האימפריה האפלה של זורוק אקטון נפלה מכוחה ושליטתה, ליירום קיבל קוטלת אלים, הרג את גרנום ולקח את אלוהותו, שמש שונמך לאל ראשי ובנו ירח מת וגופתו מסתובבת סביב גאיה. לאחר הקללה קרקסון כלא אותה בקרקסי על פשעים נגד הקוסמוס לפני שקיללה עוד אלים.
לאחר הקללה קרקסון החליט שהתערבות האלים הראשיים זה בעיה גדולה, הוא החליט להחתים את כול האלים על חוזה שביט הביעותים, השפעותו הראשיות היא אלה:
האלים הבוראים לא יכולים להתערב.
אסור להרוג אלים.
הפנתאון הנוכחי נחתם.
קסם טבע נוצר.
 
בני תמותה וגזעים.
האלדרינים הם פיות, לפני 3000 שנה היה מלחמה בין האלפים, לולת' פיתתה הרבה מהאלדרינים, הם קראו עצמם הדרו שזה אלדרין בעכבישית, ואמרו שהאלדרינים צריכים לשרת את לולת, חלק אחר מהאלדרינים תענו שהם צריכים לעבור לגאיה שם היה להם חופש לעשות כרצונם, הם קראו לעצמם האלפים [שזה אלדרין בגאיית], האלדרינים הנותרים קראו לעצמם האלדרין הנעלים, לאחר המלחמה האלפים עברו לגאיה, הדרו עברו לשאול, והאלדרינים נשארו בארץ הפיות.
גאיה יצרה בעידן הבריאה את האורקים ובני האדם, כול אחד ייצג את אחד הצדדים של גאיה, בני האדם יצגו את החופש לבחור בין הנטיות והיו מגוונים וסתגלנים בעוד דברים, האורקים יצגו את הטבע והם מחוברים אליו, הם סוגדים לבוהריה בתה של גאיה, בהתחלה היו רק את היבשות בורנה וארונה, האורקים חיו בבורנה וחיים בה עד היום בסכסוך עם דמי הדרקון, ובני האדם התפשטו לכול גאיה חוץ מבורנה והם הגזע הנפוץ כיום.
בעבר ננסים וגרמלינים היו זן אחד של פיות, יצורים נמוכים שהיו טכנומגים עיליים, במהלך המלחמה בין האלדרינים לפומוריאנים הגרנסים התחלקו לשני מחנות, אלכימאי גרנס אחד עשה ניסוי המוני שנועד לבדוק בעזרת קסם מי ינצח והגרנסים הסכימו שבו הם יתמכו, הניסוי נכשל וזה גרם למשהו מוזר: הגרנסים שתמכו בפומוריאנים התעוותו לצורה שמזכירה פומוריאנים והגרנסים שתמכו באלדרינים השתנו לצורה שמזכירה קצת אלדרינים. כך התפצל הגזע לננסים [שתמכו באלדרינים] ולגרמלינים [שתמכו בפומוריאנים]. נראה שגם המאפיינים של הגרנסים התפצלו ביניהם, אלכימיה וכלי הנשק החמים עברו לגרמלינים, לעומת זאת זיקה לאשליה ואומנות המכניקה עברו לננסים, עדיין אפשר למצוא גרנסים בפינות נשכחות של ארץ הפיות אשר המלחמה לא הגיעה עליהם.
בשלב מסוים קבוצה של ננסים החליטה שאין יותר מלחקור בארץ הפיות, היה ויכוח לאן כדאי ללכת, ללימבו או לגאיה, אלה שעברו ללימבו התפצלו לגלהבים [אשר קשורים לאדמה] ולאזרים [שהיו קשורים לאש], בשלב מסוים הגלהבים התפצלו לגלהבים דוהרים, שנשארו בלימבו, ולגמדים [שעברו לגאיה], גם הגמדים התפצלו לגמדי גבעות גמדי הרים וגמדי מעמקים.
הננסים שעברו לגאיה השתכנו בעיר המופלאה נינוסרה, כיום נינוסרה היא מרכז הטכנומגיה של גאיה, אך אז היא הייתה סתם עיר נידחת בצד הצפוני של הרי ארונה, ננסים רבים אמרו שהעיר לא תשרוד את כיבושי האימפריה האפלה [זו הייתה התחלת עידן האופל בגאיה]. הם עברו להתחבא ביערות ובמערות, נטשו את הטכנומגיה לטובת הקסם והפכו לננסי היערות וננסי המעמקים, אלו שנשארו בנינוסרה הפכו לננסי הסלע ואיבדו את זיקתם לטבע.
בני המחצית נוצרו מניסוי שנועד לשלב בין אדם לננס, הם ירשו את התעוזה והגיוון של בני האדם וגם את הסקרנות והנמיכות של הננסים. בשלב מסוים בני המחצית התפצלו לקלי רגל: שהם הרפתקנים חסרי פחד, וזוטונים: שהם יצרני ין עלזים שמעדיפים חיים פשוטים.
חלק מהגרמלינים שועבדו על ידי הפומוריאנים, אך חלק ברחו, כך הם התפצלו לשמצים אשר ברחו למערות ואיבדו את תורת הטכנומגיה וגרמלינים אשר נשארו עבדים של הפומוריאנים
הובגובלינים הם גזע נפוץ, הם נבראו על ידי אשמדאי לשמש כסוכניו בגאיה והתפשטו לכול העולם בקצב מסחרר, הם בין היתר אומני אלכימיה והנדסת קרב, בשלב מסוים הם חטפו כמה גרמלינים כדי ללמוד על טכנומגיה, בשלב מסוים הם ניסו לשלב בין גרמלינים להובגובלינים כדי ליצור על-גזע, זה נכשל כישלון חרוץ והתוצאה הייתה גובלינים, שירשו את הרע משני הצדדים: הם היו נמוכים, חלשים ומכוערים כמו גרמלינים, וחסרי קסם טבעי כמו הובגובלינים. אך בין היתר הם ירשו את ההתרבות המהירה של ההובגובלינים, עד שההובגובלינים החליטו שצריך פשוט להמית אותם הם כבר היו נפוצים כמעת כמו ההובגובלינים אשר החלטו לנצל את זה וכיום הם משמשים כבשרא תותחיע כשההובגובלינים יוצאים למלחמות. במהלך המלחמה נגד האימפריה האפלה במטרה ליצור מתנקשים טובים הם יצרו את הדובלינים. הם יצרו עוד כמה גזעים. כול הגזעים האלה נקראים הובגובלינאים
חתולים הם לא סתם חיה [חמודה ברמות מפחידות], הם פלא. בקוסמוס חיות הם צורות נחותות של בני תמותה, כאלה שצורת התקשורת והמחשבה שלהם מוגבלת, לפעמים יש לחיות כוחות קסומים [כמו לטאים שהם חיות דרקוניות בעלות כוחות דרקונים ויסדונונים שהם חיות יסודות] אך בגאיה כמעת ואין חיות קסומות. מה שכול כך מופלא בחתולים זה לא רמות הקסם שלהם [שהם די נמוכות] זה התפוצה שלהם, הם מבין החיות הנפוצות בגאיה. כוחות הקסם שלהם כוללות יכולת להכיל הרבה קסם [דבר שהופך אותם ליצירי סוד מעולים], קסמי הקסמה שהופכים אותם לכול כך חמודים ויכולת להביא מזל רע או טוב לאנשים.
מה שבאמת מופלא בהם זה 9 הנשמות שלהם, הדבר נראה מעוות לגמרי את זרם הנשמות, 9 נשמות לא קשורות שנכנסות לגוף אחד ויוצאות בסדר שונה לא נשמע כול כך בעייתי אבל זה יצר עיוותים במערכת מיון הנשמות ובגלל שחתולים הם כול כך נפוצים קורה לא מעט שנשמה לא נכונה נכנסת לגוף של חתול, כשזה קורה נוצרים חתולי על, חתולי על מחולקים למספר סוגים: חתולי איש [להבדיל מאנשי חתול שעליהם אסביר בהמשך] הם מה שקורה כאשר נשמת אדם או דמוי אדם נכנסת לחתול, הם גדולי מחתולים רגילים, הולכים על 2 ומדברים, חתולי דרקון הם מה שקורה כאשר נשמת דרקון נכנסת לחתול, הם בעלי קשקשים וכנפיים ובעלי נשק נשיפה [ותבוניים כמו דרקונים], חתולי שטן הם מה שקורה כאשר נשמה של שטן, שד או פיה מרושעת [לאו דווקה שטן] נכנסת לחתול, תפוצתם המוזרה והיותם זהים לחתולים לעין הלא מומחית הם הגורמים להרבה מהאמונות התפלות על חתולים [הכול חוץ ממזל רע\טוב ו-9 נשמות] אשר נכונות רק לגביהם.
אנשי חתול [להבדיל מחתולי איש] הם גזע, הם נראים כמו חתולים ענקיים [ביחס לחתולים רגילים כמובן] שהולכים על 2, לובשים בגדים וחופרים לך בשכל על 9 דברים בו זמנית, הם אינם טעות במיון הנשמות אלא גזע עם 9 נשמות של יצורים תבוניים, אחד לכול נטייה, מסיבה זו הם נוטים להתעניין ולדבר על הרבה דברים במקביל ולא להיות החלתיים.
חתוליים הם עוד סוגים של חיות שדומות זו לזו פיזית ובעלות כולם 9 נשמות, כעת אסקור סוגים שונים של חתוליים:
האריה אינו נחשב למלך החיות בגאיה [זה הבוליט] אך הוא נחשב למלך חיות הקרקע [בניגוד לבוליט שחי מתחת לקרקע (הזוטונים שונאים בוליטים ואצלם מלך החיות הוא בכלל הפיל{לא ברור למה})] ולחיה מלכותית באופן כללי, כוחות הקסם שלו כוללים שאגות קסומות שמטילות אימה על אויבו.
הטיגריס חי ביערות הגשם של בורנה ואינו מוכר לאנשים מחוץ לה, אצל האורקים הוא נחשב יצור טמא [בין היתר בגלל הרקסשות], כוחותיו כוללים חושי על ולפעמים יש להם תבונה מעבר לחייתית והם יכולים לשנות צורה.
יגוארים ונמרים הם אינם שונים במיוחד מהעולם שלנו מלבד כאשר הם הם פנתרים שחורים, לפנתרים שחורים יש יכולת להפוך לבילתי נראים בחושך ויש להם יכולת להביא מזל רע.
קרקלים חיים במדבר ויש להם יכולת לזנק זינוקים עצומים וחושי על [החושים הכי טובים מבין החתוליים, עוד יותר מהטיגריסים].
 
עריכה אחרונה:
רגע-רגע. נטיות?! מה קשור פה נטיות?!
בכללי עיסוק במונחי משחק ממש מזיק ליצירת עולם. זה לא מועיל כלל... למה מה שמאפיין את בני האדם זה ''איזה נטייה שבא להם''?
 
חזרה
Top