• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

קוסמוס- עץ בנית עולם

אם אתה רואה מה מאפיין בני אדם בפנטזייה אז זה בדרך כלל גיוון- אני החלטתי ללכת עם זה ולתת לזה סיבה, אני יודע שזה אחד הערכים של גאיה, ושטבע זה השני, אני יודע גם שאורקים ובני אנוש הם תמונת ראי אחד של השני, חשבון פשוט: אורקים=טבע, בני אנוש= גיוון.
הרחבה על קוסמולוגיה
ארץ הפיות הוא כוכב לכת, הכוכב הכי קרוב לשמש, הוא נשלט על ידי דירה, לפני שביט הביעותים הוא נשלט על ידי גרנום, מלך הפיות, אך גרנום הובס על ידי ליירום, -ליירום החליף את פיירוס שהחליף את אלמנטורוס [אלמנטורוס נהרג על ידי טראסק] כמלך היסודנים-, לאחר מכן דירה, מלכת האלדרינים הפכה למלכת הפיות, ובזעמה על אלפי היער מנעה מהם להיכנס לעולם.
בנוסף לדירה יש עוד 7 חצרות שבההם שולטים ארכיפיות.
חצר האביב: בחצר האביב תמיד אביב, שולט בו אביב אדון העונות, ותמיד אביב שם.
חצר הסתיו: כנ"ל רק סתיו.
חצר האלדרינים: בחצר האלדרינים שלטה פעם דירה, אך אותה החליף לירקן, החצר מחולקת להרבה בתי אצולה שיריבים זה של זה ושל הפומוריאנים.
חצר הפומריאנים: בחצר תת קרקעית זו שולטת האימפריה הפומוריאנית, הקיסר הוא נורן השביעי, האימפריה משעבדת את הננסים והציקלופים.
חצר הפיטריות: בחצר תת קרקעית זו שלטה פעם ריאולה, מלכת הפיטריות, אך כאשר גרנום גילה שהיא מתכננת להשתלט על ארץ הפיות הוא גירש אותה, היא הפכה לשרת שדים והוחלפה בפיתגורם, מלך הרקב.
חצר המכשפות [בעיקר באבא יאגה]: בחצר זו שולטת באבא יאגה [כי איך לא], אבל בעידן השלווה ברגהסטה החליפה אותה, היא השתתפה עם ברגהסטה בטקס שביט הביעותים והם היו היחידות ששרדו אותו, היא זו שסיפרה לקרקסון על זה. ובתמורה חזרה להיות מלכת המכשפות.
חצר האגמים: בחצר זו שולטים הנימפות, החצר מלאה באגמים והמלכה שלה היא ונולה, מלכת הנימפות.
השאול הוא ללא ספק המקום הנורא ביותר בקוסמוס, 666 שכבות של נוראות, השאול נשלט במקור על ידי טרסק ותיאמת, במהלך עידן האבולת דגון כרת ברית עם קתולהו והשתלט על השאול [וגם התעוות לצורה דמוית אבולת], לאחר שקת'ולהו גורש תיאמת וטרסק השתלטו חזרה על השאול, לאחר מלחמת האלים הייתה מלחמה גדולה של 1000 שנים בין שרי השדים על השליטה, בסוף לולת' הפכה לאלה, למרות זה היא לא באמת שולטת, והשליטה היא בידי המועצה [שכמעט אף פעם לא מגיע להחלטה].
אלה שרי שדים משפיעים.
לולת': מלכת השדים, העכבישים והדרו, היא שולטת ב- 2 שכבות: שכבה מספר 664 בורות קורי השדים ושכבה 665 תהומת הנשייה של גרום [שר השדים הוא גרום אבל הוא משרת את לולת'].
אורקוס: אדון הדם, נסיך האל מתים, אורקוס הוא רע... אולי שר השדים הכי מרושע, בנבואה הראשונה יש חלק שבו אורקוס שותה את דמם של האלים במשתה חגיגי עם 74 ערפדים, לא ברור אם הוא המציא את האל מתים או זורוק אקטון. הוא שולט בשכבה 567- ארץ העצמות.
בפומט: אדון המבוכים, מלך הבהמות, בורא המינוטאורים, חוקר הקוסמוס, בפומט הוא יצור בהמי ומפלצתי מצד אחד ומוח על גאוני מצד שני. הוא. ברא את המינוטאורים כדוגמה ליצור המושלם, אבל כולם חוץ מפלדיניוס אמרו שהם לא מושלמים בכלל... בפומט נלחם פנים אל פנים נגד קתולהו במהלך עידן האבולת, מאז הוא מזהיר את יתר שרי השדים מפני פגיעה באיזון של הקוסמוס שעלולה לתת לקתולהו לחזור. הוא שולט בשכבה 376- מבוך השנהב.
ריאולה: ריאולה הייתה פעם ארכיפייה, לאחר שגרנום... [כתוב את ההמשך בערך על חצר הפיטריות בארץ הפיות]. כשרת שדים היא מאוד תככנית והמטרה שלה היא להפוך את כולם כולל כולם למשרתים שלה שהיא שולטת על מוחם. היא שולטת על שכבה 222 ביצת פטריות המוח
דגון: שר הימים, מלך האבולת, דוכס הסהוגינים, דגון היה שר השדים הראשון, כאשר תיאמת יצרה את השול היא מצאה אותו שם בשכבה 666 ים היגון. [אותו היא ניכסה לעצמה.] לאחר שנלקח ממנו ים היגון הוא עבר לשכבה 663- מפרץ הכרישים.
תיאמת: דיברתי עליה מספיק בפרק על היסטוריה- היא שולטת בשכבה 666 שלקחה מדגון- ים היגון
[דבר ראשון- ארץ הדרקונים זה מונח קצת מטעה, מאחר שיש דרקונים בהרבה עולמות אחרים] ארץ הדרקונים היא ממלכתו של זורוק-אקטון ובה הוא שולט ללא עוררין. כאשר תיאמת יצרה את העולם הזה ואת הדרקונים היא ציפתה לשלוט בו ולהשיג שליטה על יצורים רבי עוצמה אלה, אך היא לא ציפתה שליצור שהיא שמה כשליט בובה [זורוק-אקטון] יהיה את החוצפה והכוח לשלוט במקום בעצמו. זורוק-אקטון ותיאמת החלו מירוץ חימוש של נשמות דרקונים עד שבשלב מסוים קבוצה של דרקונים שעברו לצד הטו וסגדו לפלדיניוס עברו לגן עדן... [עוד פעם אין לי זמן]
 
עריכה אחרונה:
אבל נטייה היא מושג של המשחק! בתור התחלה, הטבע הוא לא מגוון? הוא דאג לך לעשרות אלפים דרכים למות לפחות, מאה ומשהו יסודות ידועים, ועוד הרבה דברים.
למה אורקים הם תמונת מראה של בני אנוש? הם פשוט תמיד הוצגו כיצורים מכוערים ומרושעים, תמונת מראה של אלפים אם כבר.
אני רואה שאין נתון משחקי אחד בכל העולם שלך, חוץ מזה. גזע לא צריך להגביל נטייה, יכול להיות אורק סדר טוב גם אצל טולקין אם זו הדמות שאני רוצה לשחק, ובני אנוש צריכים משהו אחר שייצג את הגיוון הזה.
 
אני יודע אבל רוב הגזעים נוטים יותר לנטיה כזו או אחרת לפי עולם המוצא שלהם, אורקים לניטרלי, אלפים לתוהו טוב, שדים לתוהו רוע. הם יכולים לשנות את הנטיה האמונית, אבל את הנטייה הפרקטית קשה יותר לשנות והיא מבוססת על הגזע
 
עריכה אחרונה:
אבל נטייה היא מושג של המשחק! בתור התחלה, הטבע הוא לא מגוון? הוא דאג לך לעשרות אלפים דרכים למות לפחות, מאה ומשהו יסודות ידועים, ועוד הרבה דברים.
למה אורקים הם תמונת מראה של בני אנוש? הם פשוט תמיד הוצגו כיצורים מכוערים ומרושעים, תמונת מראה של אלפים אם כבר.
אני רואה שאין נתון משחקי אחד בכל העולם שלך, חוץ מזה. גזע לא צריך להגביל נטייה, יכול להיות אורק סדר טוב גם אצל טולקין אם זו הדמות שאני רוצה לשחק, ובני אנוש צריכים משהו אחר שייצג את הגיוון הזה.
נטיה במקורה הייתה דווקא אלמנט מערכה, או לפחות נתון משחקי שנוגע למטאפיזיקה של העולם המדומיין – היא נוצרה כדי לחקות את המתרחש, למשל, בספריו של מייקל מורקוק, בהם כל היקום נקרע במלחמה בין תוהו לסדר. נטיה אומרת איפה נמצאת הנאמנות של הדמות בין צדי המאבק הקוסמי.

כמובן, היא התפתחה להיות סוג של מבחן אישיות מוזר, אבל אין שום בעיה להחזיר אותה להיות אלמנט מטאפיזי בעולם.
 
''נטייה פרקטית'' בהחלט אפשר לשנות. דריזזט דו'אורדן, וולפגר, כמעט כל נבל בעולם. כן, כן, כל נבל התחיל טוב ואז אירוע כלשהו ערער אותו, והרבה נבלים באמת רשעים ולא חוזרים לטוב בסוף. נטייה היא כלי ממש ממש נוראי. אפילו במו''ד 3.5 עם כל דרישות הנטייה יכולת לשנות נטייה ב''אני, אביר סדר טוב, הולך להסתנן לשבעים אלף בתים ולרצוח רשעים באישון לילה כדי להפוך לתוהו רוע'', וזה נדיר מאוד כי רוב השה''מים היו אומרים ''רוצה לשנות נטייה? טוב.''
 
זה איזה משהוא שהמצאתי לפני כמה ימים ובמחשבה שנייה אני אוותר עליו- אבל חוץ מזה נטיה פרקטית זה לא זה.
אם אתה אינקוויזיטור שהורג חסרי ישע בלי בעיה, אבל עושה את זה בשם האור והטוב, אז אתה עם נטיה פרקטית תוהו רוע ונטייה אמונית סדר טוב.
 
כמובן, היא התפתחה להיות סוג של מבחן אישיות מוזר, אבל אין שום בעיה להחזיר אותה להיות אלמנט מטאפיזי בעולם.
בעולם הזה שני הדברים קיימים, גם אלמנט מטאפיזי וגם מבחן אישיות מוזר.
 
אבל נטייה היא מושג של המשחק! בתור התחלה, הטבע הוא לא מגוון? הוא דאג לך לעשרות אלפים דרכים למות לפחות, מאה ומשהו יסודות ידועים, ועוד הרבה דברים.
למה אורקים הם תמונת מראה של בני אנוש? הם פשוט תמיד הוצגו כיצורים מכוערים ומרושעים, תמונת מראה של אלפים אם כבר.
אני רואה שאין נתון משחקי אחד בכל העולם שלך, חוץ מזה. גזע לא צריך להגביל נטייה, יכול להיות אורק סדר טוב גם אצל טולקין אם זו הדמות שאני רוצה לשחק, ובני אנוש צריכים משהו אחר שייצג את הגיוון הזה.
לא הבנתי על מה הוויכוח - זה עולם שלו, לא? הוא יכול לעצב את הגזעים כרצונו.
אתה יכול לשאול שאלות כגון האם אפשר לשחק גזע עם נטיה אחרת, האם זה לא מגביל את הבחירה וכד׳, אבל להגדיר לו מה זה נטיה בעולם שלו ולהגיד לו שאורק יכול להיות מנטיה כזו או אחרת - זה כבר תלוי ביוצר העולם לגמרי.
 
ההודעה הזו היא כדי לשמר את העץ ואני הולך לחדש כול מיני דברים [לפי שיטת: לערוך הודעות ישנות במקום לכתוב חדשות].
פורסם ערך על גרנסים והגזע שלא מפסיק להתפצל.
פורסם עדכון על חתולים והקסם שלהם.
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top