בבלוג הלפני-אחרון של פאיזו, שדן על גזעים חדשים גם קיבלנו רמז גלוי לאופן קביעת ערכי התכונות בפאת'פיינדר 2, שהולכים להיות הרבה יותר קרובים למשחקים כגון Traveller או משחקים אחרים בהם זה נקבע לפי הבחירות שהשחקן מחליט ולא לפי גלגול קוביות (למרות שיש אופציה) או מערך שרירותי.
www.paizo.com/community/blog/v5748dyo5lkpm?Fuzzy-Feet-and-Voles-to-Meet
בקישור מוזכרים הגזעים, שלכל אחד יש שני "יתרונות" קבועים לתכונה ועוד "יתרון" צף וגם חסרון לתכונה אחת. כל דבר מוסיף (או מוריד) 2 מערך תכונה. אבל החידוש הוא שבעצם בדרגה ה-1 כל הדמויות מתחילות עם ערך קבוע של 10 בכל התכונות.
ערכי התכונה משתנים בהתאם לגזע (או מורשת בעגה החדשה) ולפי דברים נוספים. השמועות מדברות על שינוי בהתאם לרקע של הדמות ובהתאם למקצוע.
קודם כל, זו השינוי הכי בולט לדעתי מהנוסחא הרגילה של מבוכים ודרקונים, ולמרות שמדובר בשינוי גדול - יש בו הגיון מסוים. למשל, לא יהיה יותר מצב של לוחם חלש (כי הוא יקבל יתרון לכוח) או אשף בעל תבונה נמוכה. מעבר לכך, זה גם אומר שפשוט בונים את התכונות בהתאם לבחירות. זה כמובן יוביל גם ל Power Play, אבל זה יהיה מובנה.
אישית, אני חושב שאני אעדיף עדיין לגלגל קוביות, כי זה כיף. אבל השיטה הזו מעניינת בהחלט.
www.paizo.com/community/blog/v5748dyo5lkpm?Fuzzy-Feet-and-Voles-to-Meet
בקישור מוזכרים הגזעים, שלכל אחד יש שני "יתרונות" קבועים לתכונה ועוד "יתרון" צף וגם חסרון לתכונה אחת. כל דבר מוסיף (או מוריד) 2 מערך תכונה. אבל החידוש הוא שבעצם בדרגה ה-1 כל הדמויות מתחילות עם ערך קבוע של 10 בכל התכונות.
ערכי התכונה משתנים בהתאם לגזע (או מורשת בעגה החדשה) ולפי דברים נוספים. השמועות מדברות על שינוי בהתאם לרקע של הדמות ובהתאם למקצוע.
קודם כל, זו השינוי הכי בולט לדעתי מהנוסחא הרגילה של מבוכים ודרקונים, ולמרות שמדובר בשינוי גדול - יש בו הגיון מסוים. למשל, לא יהיה יותר מצב של לוחם חלש (כי הוא יקבל יתרון לכוח) או אשף בעל תבונה נמוכה. מעבר לכך, זה גם אומר שפשוט בונים את התכונות בהתאם לבחירות. זה כמובן יוביל גם ל Power Play, אבל זה יהיה מובנה.
אישית, אני חושב שאני אעדיף עדיין לגלגל קוביות, כי זה כיף. אבל השיטה הזו מעניינת בהחלט.