ג'וני הזכיר את זה בדיון על סלבטורה, אבל אני חושב שזה ראוי לדיון משלו. מכשפי החוף פרסמו לפני יומיים בלוג שמבהיר את העמדה שלהם לגבי הקאנון במהדורה חמש:
אני חושב שהם צודקים במה שהם אומרים, וזה פשוט מבטא את מה שקורה בפועל. גם כך בין המהדורות המון דברים משתנים בפלאף של העולמות ושל המפלצות, שלא לדבר שלפעמים זה אפילו קורה באותה מהדורה עצמה.
מעבר לכך, זה מחזק את הנתק בין מה שקורה בספרי קריאה לבין המשחק - מבוכים ודרקונים תמיד היה משחק נטול מטאפלוט, וזה יתרון שלו.
יש משחקים אחרים שבהם יש מטאפלוט, למשל עולם האפלה הצטיין בכך ובאותו אופן גם היה את Battletech ששינה את העולם בספרי קריאה שם שיקפו את משחק המיניאטורות (או להפך).
אבל באופן כללי, במשחקי תפקידים הפוקוס הוא על השחקנים ולכן לשנות את המשחק בגלל משהו שקרא בספר קריאה/קומיקס/משחק מחשב הוא בעייתי בעיניי. להגדיר שהקאנון הוא רק מה שמופיע בספרי משחק התפקידים של אותה המהדורה זו הדרך הנכונה לדעתי. זה גם מנתק את כל המטען העודף ממהדורות קודמות - מי שרוצה לשחק בממלכות נשכחות של מהדורה שלוש או ברייבנלופט מהדורה שנייה בהחלט מוזמן לעשות את זה, אבל הקאנון הוא עצמאי בכל מהדורה.
D&D Canon | D&D Studio Blog | Dungeons & Dragons
In this D&D Studio Blog, Chris Perkins describes the D&D Studio's position on canonicity.
dnd.wizards.com
מעבר לכך, זה מחזק את הנתק בין מה שקורה בספרי קריאה לבין המשחק - מבוכים ודרקונים תמיד היה משחק נטול מטאפלוט, וזה יתרון שלו.
יש משחקים אחרים שבהם יש מטאפלוט, למשל עולם האפלה הצטיין בכך ובאותו אופן גם היה את Battletech ששינה את העולם בספרי קריאה שם שיקפו את משחק המיניאטורות (או להפך).
אבל באופן כללי, במשחקי תפקידים הפוקוס הוא על השחקנים ולכן לשנות את המשחק בגלל משהו שקרא בספר קריאה/קומיקס/משחק מחשב הוא בעייתי בעיניי. להגדיר שהקאנון הוא רק מה שמופיע בספרי משחק התפקידים של אותה המהדורה זו הדרך הנכונה לדעתי. זה גם מנתק את כל המטען העודף ממהדורות קודמות - מי שרוצה לשחק בממלכות נשכחות של מהדורה שלוש או ברייבנלופט מהדורה שנייה בהחלט מוזמן לעשות את זה, אבל הקאנון הוא עצמאי בכל מהדורה.