• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

צפייה ברצף - Marvel Cinematic Universe

קיבלתי לפני כשבועיים את סט הבלו-ריי המגניב של מארוול הגל הראשון, שמגיע בקופסה מהודרת ומרשימה מאוד - רק חבל שהקרטון דק ונראה בעל פוטנציאל להיהרס בקלות:
IMG_4225.jpg
אז לרגל קבלת הסט, החלטתי שזה הזדמנות מצוינת לצפות מחדש בסרטים (ולראשונה באלו שפספסתי).

תחלנו עם Ironman - בצפייה חוזרת הוא עדיין סרט טוב, אבל בוסרי באופי שלו. לא ממש מרגיש כמו סרטי גיבורי העל הנוכחיים של מארוול, אלא יותר כמו סרט אקשן עם נגיעות של גיבורי-על. העלילה קצת חורקת, אבל המשחק טוב והאפקטים עדיין משכנעים למרות הזמן והתקציב הדל יחסית שהיה לו.
בסה"כ, נותן לו 7 מתוך 10 - לא מדהים, אבל בהחלט חביב.
 
והמשכנו ל the Incredible Hulk
וידוי קצר - זה סרט שלא ראיתי עד היום, בגלל הביקורות השליליות שהוא זכה להם.
מסקנה בקצרה - לא סרט טוב, אבל לא כזה נורא. מזכיר חלק מסרטי DC שהם פשוט פושרים.

שני השליש הראשונים של הסרט די טובים, וההחלטה של לדלג על הרקע של הענק הירוק ולהציג אותו בשלוש דקות בהתחלה בתמצית היא אמיצה ועובדת היטב.
מה לא עובד? הנבל בעיקר - ניחא הגנרל, אבל בלומסקי שהופך לתועבה זה פשוט נבל משמים. גם פרופסור שטרן הוא דמות מוזרה.
דווקא השליש הראשון של הסרט הוא סבבה לגמרי, ונורטון הוא בסדר כענק הירוק.
הסיום עם טוני סטארק הוא אדיר ואני חושב שההופעה של סטן לי היא בין הטובות שלו.
לסיכום, 5 מתוך 10
 
דווקא השליש הראשון של הסרט הוא סבבה לגמרי, ונורטון הוא בסדר כענק הירוק.
באמת? אני ממש לא מסכים. אחד הסרטים המשמימים יותר שראיתי, לא הרבה יותר טוב מאיש הפלדה לטעמי.
 
וההחלטה של לדלג על הרקע של הענק הירוק ולהציג אותו בשלוש דקות בהתחלה בתמצית היא אמיצה ועובדת היטב.
זו לא החלטה מאוד אמיצה, אלא החלטה מאוד טבעית. הסרט יצא בקושי 5 שנים אחרים The Hulk מ-2003, שהיה סרט גרוע מאוד אבל כן גולל את סיפור המקור של הדמות והסתיים בכך שברוס באנר נמלט לג'ונגלים של דרום אמריקה. כשהכניסו את האלק ליקום הקולנועי ב-2008, היה ברור להם שזה די מטופש לחזור על סיפור הרקע שלו כל כך מהר (במיוחד אחרי הכשלון הקופתי של סרט המקור מ-2003...) אז הסרט בנוי כ-soft reboot, כהמשך ל"סרט קודם" שלא באמת קיים אבל שברור לנו מה היה בו.
הם עשו את אותו הטריק גם כשהכניסו את ספיידרמן ליקום הקולנועי בסוף פאזה 2, וב-DC עשו את אותו הדבר עם הסרטים Aquaman, Shazam!, Birds of Prey and Harley Queen וכנראה שגם בקרוב עם The Suicide Squad, שכולם לא באמת מבוססים על הטרילוגיה של זאק סניידר אלא רק סוג של בערך מרפררים אליה בלי להיות ספציפיים ולכן יכולים להמשיך ולהתקיים אפילו אם פתאום יביאו שחקן אחר שישחק את סופרמן בביצוע שונה לגמרי מזה שהיה ב-Man of Steel.
 
והיום צפינו ב Iron man 2.
אז קודם כל, זה הסרט הראשון שאשכרה מרגיש כמו סרט של מארוול, מבחינת ההפקה, באווירה ובאפקטים. שזה טוב.
מבחינת העלילה, הקשר להאוורד סטארק ולוונקו הוא מצוין. מה שמקלקל את הסרט ואת העלילה זה האמר, שהוא די דביל ופשוט לא מתאים. אף
אחד לא מגיע לסיטואציה הזו וכזה דביל. דווקא הראשון הנבל-סוחר הנשק היה אחלה.
מעבר לזה השחקנים מצוינים, למעט דאוני ג׳וניור, שלפעמים משחק את איירון מן לא משהו בכלל. אבל היתר מצוינים. הסרט גם מציג דמויות חדשות ומעמיק בקיימות - פפר אחלה לגמרי, חבל שנעלמה בהמשך.

במלים אחרות, 8 מתוך 10
 
וכעת סיימנו את ת׳ור הראשון.
מי שעקב אחרי מה שכתבתי בפורום יודע שבעבר הבעתי את דעת שמדובר בסרט לא טוב ולא מתבלט.
אחרי צפייה עם הילדים בת׳ור, דעתי אכן השתפרה עליו - מדובר בסרט הכי מהוקצע מכל סרטי מארוול שהיו לפניו, עם דמויות, עלילה וביצוע טובים.
בתור סיפור מקור הוא אחלה לגמרי.
אבל עדיין, בסופו של יום, משהו בו מרגיש לי חלול. משהו בסיפור לא מספיק ״אמין״? או שפשוט אני לא מספיק מתעניין בסיפור? זה סרט שדי ברור מההתחלה מה הולך לקרות בו, והוא לא מצליח לרגש אותי.
 
הגיע הזמן לראות קפטן אמריקה: הנוקם הראשון.
פעם ראשונה שאני רואה אותו כמו שצריך, פעם קודמת זה היה בטיסה וראיתי רק בחלקים. בסך הכל, הסרט הכי מעניין עד כה, וגם השימוש שלו בת'מה של מלחמת העולם השנייה ובכלל ברקע של מלחמה, שזה חריג ביחס לסרטים האחרים.
הנבל הוא אחלה, וגם קפטן אמריקה מצוין. אני אהבתי.
הסרט הכי טוב עד כה.
 
בהחלט אחד הסרטים האהובים עלי של הMCU, והסרט האהוב עלי בטרילוגיה של קפטן אמריקה. הוא פשוט מצוין- ומערבב בין מציאות לדמיון עם ההכנסה של קפטן אמריקה כפרופגנדה בזמן המלחמה.
וכמובן, הסרט שבונה הכי הרבה דברים לעתיד.
 
ובשעה טובה ראינו את הנוקמים - אין ספק, סרט משובח ביותר, שמצליח לקשור היטב את כל הסרטים הקודמים.
הצילומים של הקרב בניו-יורק גם מרהיבים וכך גם ה helicarrier.
אני מאוד נהנתי וזה בהחלט שיא הולם לפרשה הראשונה.

מה שכן, הסרט הבא בתור הוא איירון מן-3, שהוא סביר לזכרוני ולא יותר מכך - והנוקמים הראשון והבילדאפ אליו שהיו טובים כלכך רק מזכירים לי את האכזבה מהעידן של אולטרון… אבל מי יודע, אולי כשאצפה שוב אופתע לטובה.
 
הנוקמים המקורי הוא סרט מאוד מעניין לטעמי בצפייה חוזרת גם בגלל הרמזים שפוזרו בו לקראת הבאות - למארוול כבר היה ברור לגבי חלק מהכיוונים שהם רוצים לקחת בסרטים הבאים בפאזה 2, אבל הם לא היו לגמרי סגורים על האופן שבו זה יקרה.

בצד הנבל הראשי, תאנוס שולח את לוקי להביא את הטסרקט - שבקומיקס נקראת The Cosmic Cube והיא חפץ נפרד לחלוטין מאבני האינסוף. אם הולכים לפי הקומיקס זו מזימה הגיונית, אבל אם מסתכלים על הסרטים זה קצת מוזר שתאנוס ייתן ללוקי מטה עם אבן אינסוף אחת ויישלח אותו למשימה שעלולה להכשל, להביא אבן אינסוף אחרת. הוא איבד ככה שתי אבנים. מצד שני, אם מניחים שכמו בקומיקס, המטה לא מכיל אבן אינסוף והקוביה היא חפץ יחיד, התוכנית כן הגיונית - כי תאנוס מסתכן בלאבד משרת שהוא גם ככה לא ממש סומך עליו. בנוסף, סצנת אחרי-הכתוביות היא שהעוזר של תאנוס אומר לו על כדור הארץ - "To fight with them is to court Death!", מה שגורם לתאנוס לחייך - וזו קריצה די ברורה לקומיקס, שם המניע של תאנוס הוא באמת to court Death, כלומר - להיות בחברתה של ההתגלמות האנושית של המוות, כך שהכותבים עוד לא היו סגורים לגמרי על המניעים של תאנוס בקולנוע.

בצד הנבלים המשניים, ברור כבר בסרט הזה שהכותבים תכננו עלילה של סוכני הידרה שהסתננו אל ארגון מג"ן, גם אם זה עולה רק בסצנה וחצי. זה חור עלילתי ששומרים חליפות שריון של חיילי הידרה על גבי ההליקרייר ולא באיזו מעבדה על הקרקע, אבל היה חשוב לתסריטאים מספיק להכניס את העניין הזה לסרט.

בצד הגיבורים, הסרט הזה הוא Soft-reboot של האלק, שבוצע לטעמי בצורה מצויינת. בכלל זו בחירה טובה מאוד שהסרט מתמקד בהתחלה בסטיב ובברוס בתור הדמויות שכולם מסבירים להן מה קורה ו"מכניסים אותן לעולם". בהקשר לנקודה הקודמת על הידרה, ברור כבר גם בסרט הזה שתוכנן כבר בשלב הזה להביא בסרטים הבאים את קפטן אמריקה שוקל מחדש את האמון שלו בגורמים ממשלתיים. גם השאירו די סימני שאלה לגבי הסוכן קולסון כדי להביא אותו שוב בהמשך, ובסצנה הראשונה של ת'ור מופיעים שני עורבים שרבים חושבים שהם אמורים להיות העורבים המרגלים של אודין - שגם הופיעו איתו בסצנה בסרט ת'ור אבל נעלמו לאחר מכן בסרטי ההמשך.
 
כן, בשלב הזה ברור שתאנוס רק טיזר לבאות ולא בשל עד הסוף. אבל ח"ח על החשיבה למרחק.
מעניין להשוות לגל הרביעי של ה MCU, שמרגיש לגמרי לא מבושל. כמו שמישהו תכנן את ה MCU עד הגל השלישי ואז זה היה אמור להספיק - ורק עקב ההצלחה והלחץ של האולפנים, ממציאים מחדש את הגל הרביעי.

בקשר לסוכני הידרה - זה מוצג היטב בסדרה סוכני ש.י.ל.ד, לזכרוני זה לא מוצג כמעט בסרטים, גם בהמשך.
 
והיום הגיע איירון-מן שלוש… מה אגיד ומה אומר.
השחקנים בגדול סבבה, הנבל דווקא מעניין לקראת הסוף אפילו שהקונספט שחוק.
הקטע של המנדרין הוא גאוני - זה אומר הרבה על התרבות שלנו, אפילו שזה קצת עצל שמסתכל על התמונה הגדולה.
כשיש אקשן הוא גם טוב.

אבל

הסרט פשוט לא עובד טוב ביחד. ההתחלה איטית להחריד. אני מבין שמנסים להתמקד על ההלם של טוני אחרי הסרט הקודם, אבל הוא די מהר יוצא מזה.
כמה דברים נקודתיים שצרמו מחדש - השימוש החוזר ב war machine בתור הטמבל שמשתלטים עליו מרגיש שחוק. ובסופו של יום, למה שסגן הנשיא הוא פתאום חלק מהקנוניה ?
בתמונה הגדולה, הסרט פשוט לא עובד טוב בעיניי וזה חבל. יש לו פוטנציאל עם אחלה שחקנים, אקשן טוב (רק מעט מדי) וטוויסט מעניין על הנבל. הוא פשוט לא מצליח לממש
 
טוויסט מעניין על הנבל. הוא פשוט לא מצליח לממש
[/QUOTE]

אני חושב שהם יכלו לעשות משהו הרבה יותר טוב אם היו משתמשים בנבל האמיתי הוא גם הנמסיס של אירון מן
קסם מול טכנולוגיה
 
יכול להיות, אם כי הבעיה שלי לא עם הנבל עצמו, אלא על הסרט מסביב ועל הכתיבה.
דרך-אגב, להבנתי המנדרין האמיתי אמור להופיע בסרט של עשר הטבעות שיוצא לאור השנה.
 
ולפני כמה ימים צפינו בת'ור, העולם האפלה.
האם הת'ור הראשון היה סיפור התחלה קלאסי, כאן זה מרגיש שהם ניסו לעשות סרט גיבורי על שהוא גם סרט פנטזיה. רוב הסרט יכול היה בקלות להיות בסטייל שר הטבעות, כמעט ולא מרגיש סרט גיבורי-על מודרני.
ודווקא די אהבתי את הטוויסט הזה. גם שיתוף הפעולה בין לוקי לבין ת'ור חביב, אז הסרט בהחלט התעלה על הציפיות שלי שהיו מאוד נמוכות. הסיום מגניב, גם אבן האינסוף וגם ההפיכה של לוקי למלך - בהחלט משלים פערים.
אז יותר טוב ממה שציפיתי, למרות שזה שהפכו את אסגרד לאומה של אפסים בלחימה, שאויב בספינת קרב בודד מצליח לנצח את כל העיר, זה די הזוי. גם הנבל הוא לא מעניין ממש, יותר רקע.
B+
 
סרט סביר עם המון פוטנציאל מבוזבז. קרב הפורטלים היה מגניב ברמות, אבל היה יכול להיות כל כך יותר טוב.
והיי, אישית מאוד שמחתי כשלוקי מת- אני לא סובל את הדמות הזו. התבאסתי לגלות בפוסטקרדיטס שלא.
 
שאויב בספינת קרב בודד מצליח לנצח את כל העיר
אלו היו אותם ניצבים ששיחקו את הסטורמטרופרס במלחמת הכוכבים, כנראה

את ת'ור העולם האפל לא אהבתי כל כך, בהחלט לא כסרט המשך של הסרט הראשון בסדרה.
 
חזרה
Top