• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

"פינת הדמות החודשית", עם סיפור דמות ראשון פרי עטו של Larkin + שאלה מעניינת

העדכון החדש באתר, הוא פינה שמיועדת לדמויות שכתבו עוקבים, קוראים או שחקנים במלסטרה (ובמילים אחרות - כל אחד/אחת שאינו אני).

הדמות הראשונה שעולה עם הפינה הזו, היא דמותו של יוגמוק "התלמיד השלישי" - גורג סייר, ומאמין בכל ליבו בדת המוזרה של הנביא וישקאק, שטוענת שהגורג הם צאצאיהם הנעלים של 'שבע קרפדות שמיים".


לינק ישיר לדמות החדשה: https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/npcs/yugmuk.html

עולם המערכה מלסטרה: עולם המערכה מלסטרה

בפתיל הזה, אפשר ורצוי להשאיר תגובות, שאלות ורשמים שעולים מסיפור הדמות של יוגמוק.

מעבר לעובדה שסיפור הדמות מעניין ולא שגרתי, ולא רק מפני שמדובר בגורג, שלא נבחרים או מיוצגים לעיתים קרובות, והוא גם כולל כמה וכמה קרסי עלילה מעניינים:

ישנה שאלה חשובה שעולה לדעתי מסיפור הדמות: איך מייצגים ואיך מטפלים בדמות, שמאמינה בכל ליבה באמונה בעייתית או לא נכונה, ומבססת סביבה חלק גדול מהאופי שלה?
הדמות לא מרושעת; היא מאמינה בכל ליבה במשהו, שהוא כנראה לא ממש נכון, ואולי אפילו מנוצל לרעה עבור דמויות או כוחות בעייתיים לקידום אינטרסים ציניים שלהם,
ובעוד הדמות עצמה באמת בטוחה שהיא מייצגת משהו נכון או אפילו נעלה, המציאות עשויה להיות אכזרית בהרבה - הרבה מעבר לתגובות לא מתלהבות של דמויות אחרות (דמויות שחקן ודב"שים).

השאלה היא, איך מטפלים בדבר כזה במסגרת קמפיין - בעיקר כזה שהוא לא קמפיין יחיד.
 
אציין כמי שפחות שוחה במלסטרה הרבה מהמונחים זרים לי, אבל נראה בהחלט ייחודי, וגם כמו שציינת עם קרסי עלילה שהמנחה יכול להשתמש בהם - מה שאני תמיד אוהב ששחקנים עושים.
Larkin Larkin ח״ח
 
שמח שנהנתם מהדמות :)
בקשר לנקודה שהעלת אני לא בטוח שהדת של הגורג היא בהכרח דבר שלילי אפילו אם היא לא נכונה.
ברור שאפשר גם לנצל את הדת ובעזרתה את יוגמוק למטרות פחות סימפתיות אבל אמונה משותפת יכולה בהחלט לעזור לגורג שהמצב שלהם בבקעה ובכלל הוא לא משהו.
 
נקודה מעניינת בהחלט.
אני מודה, שכאשר כתבתי לראשונה את הדמות של הנביא ויש'קאק, חשבתי עליו בתור נוכל (גם אם הוא בעצמו התחיל בשלב מסוים להאמין בדברים בעצמו), שאוסף מסביבו כת,
כאשר ברור שהסיפור על ייעוד שמימי של הגורג ועל מוצא נעלה, הוא כזה שיותר נעים לגורג הממוצע לחשוב עליו מאשר הגרסה לפיהם הם גזע שהמכשפים העוגים יצרו כדי שישמשו כעבדים ירקרקים וכנועים.
אבל כמו תמיד - השארתי שם סימן שאלה ולא סימן קריאה, כך שכל שה"ם שמריץ במלסטרה יוכל לפרש ולעשות בעניין מה שנראה לו/לה.

וכן - אמונה משותפת בהחלט יכולה להשפיע.

כך או אחרת, גם כך עולה השאלה - איך היתה הדמות מגיבה, אם מתישהו יסתבר לה, שהיא האמינה בכל ליבה במשהו לא נכון (כאשר מצד שני, המשהו הלא נכון הזה דווקא כן הביא תועלת באיחוד או מתן מטרה לגורג. זה יכול להעצים את הדילמה ולהפוך אותה לחריפה ומעניינת עוד יותר.
 
יוגומק בהחלט דמות מעניינת ומעט מזכיר לי את הדרך שבה עובדים זאגליטים שגם חיים כמטיפים הנודדים בעולם.

האם ליוגומוק יש חיזיונות של הקרפדות כלומר הוא חולם על הקרפדות והן מדברות אליו?
 
אילו שתי שאלות מעניינות, ששתיהן צריכות להיות מופנות אל יוצר הדמות / השחקן שמשחק אותה.
בין היתר, עד כמה יש השפעה - אפילו לא מודעת - ממטיפי פארליל שהם חזיון לא נדיר במיוחד בבקעת קיירן, גם אם הלגיון בגראן א-דרום לא ממש מקדם אותם בברכה.
וכמובן - האם יש ליוגמוק חזיונות, לא רק כשאלה של רקע אלא גם כשאלה שהשחקן והשה"ם צריכים/יכולים לסכם עליה בזמן ההרצה של הקמפיין.
 
טקס אנ'מירי ציבורי הוא ממלכתי ומאופק מאד, קשור באומנות ובהתבוננות אל תוך הנוצץ במטרה להשיג התעלות.
אבל נוכח מיעוט הכוהנות אחרי ההתנפצות, יש מעט מאד טקסים בתקופת המערכה, וגם הם לא פעם רק צל חיוור של מה שהיו אמורים להיות.
סביר להניח שהיו כמה טקסים מהסוג האחרון בלגיון בגראן-א-דרום,
אבל בדרך-כלל הם לא נתפסים כעניין של הגורג.
 
הטכס האנ'מירי נשמע לי כמו מדיטציה כלומר סילוק כל האנרגיות המנטליות ("הזמזומים המעצבנים" כפי שיצא לי לקרוא פעם מדט מתייחס להם) פרט לבסיסיות ביותר. האם הטכסים אמורים להיעשות לפי לוח זמנים מקודש כלשהו או שאפשר לעשות אותם בכל זמן שהוא של היום? כוונתי לטכסים הקטנים מן הסתם. אלה הגדולים בטח דורשים התארגנות מסוימת מראש של כמה ימים.
 
אני דווקא לא דמיינתי את הטקסים האנ'מירים כבעלי מאפיין מדיטבי חזק.
במאמר מוסגר, הדת האנ'מירית יחסית ענייה בטקסים ופולחן אישי - בוודאי יחסית לזו של הפאר'ליל.

אבל נראה לי שאנחנו מתרחקים מדי מנושא הפתיל, שהוא הדמות של יוגמוק.
 
חזרה
Top