• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז פיטורים ומהומות בפאיזו

לאחרונה פאיזו פיטרו את אחראית שירות הלקוחות בחברה, ולאחריה גם התפטר הסגן שלה שטען ליחס משפיל וכל מיני התעמרויות בפאיזו.
זה עורר מהומה באינטרנט, הנה תקציר שמצאתי:

אני מפרסם את זה כאן לא כדי להיכנס לפסאדו-דיון-פוליטי אלא כי זה כן קשור למשחקי תפקידים, ואני כן חושב שזה חשוב לדעת מה קורה בעולם הזה אפילו אם זה לא ספרים חדשים.
 
קראתי את הנושא די לעומק, עד כמה שאני כאדם שאינו קשור לחברה יכול לקרוא דברים לעומק, ובכנות אני עומד לצד פאיזו בנושא הזה. בעוד שיש שם דברים שהם התנהלות ממש לא בסדר, כמו עניין השטיח שעורר לאנשים שעבדו שם התקפי אסטמה, או היחס של המנהל ובעיקר התגובה הראשונית שלו לעניין- ובכול זאת, הכול התחיל מג'סיקה פרייס שכותבת בצורה מאוד נקמנית, נכנסת להרבה קטנות ובתחילת הטקסט אפילו במכוון מציגה דברים באור מעוות (לדוגמה, ברגע הראשון היא אמרה "פאיזו פיטרו שני עובדים אחד מהם POC" למרות שהוא לא פוטר אלא התפטר ולחלוטין זה לא קשור שהוא POC). היא גם הייתה מעורבת בעבר בבלאגן אחר בחברת משחק מחשב שהיא עבדה בה, ששם לא אכחיש לא התעמקתי עד הסוף אבל מהמעט שראיתי היא ממש לא יצאה בעיניי באור טוב של אדם שמנסה לומר את האמת שלו ומדבר פשוט את האמת על דברים כמו שהם לעומת איזשהו יצר נקמני שלה.

יש לי הרבה אהבה לפאיזו כחברה, אני מכיר בזה, ובכול זאת קראתי על הנושא את כול המידע שהצלחתי למצוא ביכולתי (בעקבות הפרסום של Bulmahn שראיתי בפייסבוק, אני עוקב אחריו) בשביל להפריד את החיבה הזו ולהיות אובייקטיבי ככול שאני יכול, ובעוד שאני מכיר בהתנהלות בעייתית של הסדרה מבחינת רווחת העובדים- הרבה מההאשמות היותר כבדות שג'סיקה העלתה שם נותרו ללא איזושהי הוכחה או פרטים שהיא נותנת עליהם, או מישהו אחר מהחברה שהגיב על הטענות האלו ואמר שהוא יתמוך בה (לעומת עניין השטיח בזה כן תמכו בה).

לדעתי, ג'סיקה מציגה הרבה מהדברים באור השלילי ביותר שהיא יכולה מאיזושהי נקמנות כלפי החברה. בכול חברה גדולה יש בעיות, ובבירור כול הכביסה המלוכלכת של שנים נזרקה הרגע לעיני הציבור מתוך הבוידמים של פאיזו. אני לא מאושר לשמוע את זה, אבל אני עדיין חושב שפאיזו היא חברה מובילה בפרוגרסיביות שלה, בקשר שלה עם הלקוחות, ומאוד מוצלחת במוצרים שהיא מוציאה. אני אשמח לעוד חברות כמוה, ואני כן חושב שזה חשוב להעלות מודעות באמת לרווחת העובד ולאינקלוסיביות במקומות עבודה- אבל אני לא חושב שראוי לצלוב את החברה על הטענות שכרגע הוכחו ואומתו בידי עובדים אחרים- ואני לא מאמין לכול מילה של ג'סיקה פרייס.
 
מהמעט שקראתי על זה בעצמי, נשמע שאכן רוב ההאשמות מצוצות מהאצבע, כשכמה וכמה אנשים מהחברה (כולל אנשים אותם היא ציינה בההאשמות שלה כאנשים שנפגעו מההתנהלות של פאיזו) יצאו נגדן בעצמם.
 
גם מהמעט שאני קראתי, נראה שאותה ג'סיקה הייתה עם רצון ל"נקמה" כלשהיא, בייחוד שהיא כבר כמה שנים לא בחברה וקפצה עם שלל האשמות שונות.
אבל כנראה שכן היו דברים פחות טובים שקרו בפאיזו, כולל לאחרונה. הצד החיובי שנדמה שלאחר הפוסט הראשון של ג'ף אלוורז שהיה מאוד גנרי, כעת הם לוקחים אחריות ומנסים לטפל בזה. במיוחד אהבתי את התגובה של אריק מונה להאשמות נגדו - הוא הסביר באופן ברור, וגם התנצל באופן מכובד במידה שמישהו נפגע.

מה שכן, נדמה שיש גרעין של אמת בכך שג'ייסון בולמן התחיל עם לא מעט בחורות פנויות בחברה.
זה סבבה אם פגשת מישהו/י שעובד איתך ונדלקת עליו/ה, אבל אם זה "תרבות" של להתחיל עם כל מה שזז זה כבר הופך להטרדה ולא לעניין - וזה כנראה לא היה נדיר בעולם הגיימינג של פעם. היום העולם בהחלט השתנה.
היו סיפורים כאלה על מכשפי החוף בשנות התשעים:
Best of all, though, we would fuck like rabbits. On "Who Knew? Day" employees wore badges proclaiming their sexual orientation. Intimate relationships sprouted like mold on bread, cutting across departments and seniorities with the hierarchy-smashing fervor of our consensus-driven team meetings. Heedless of status, even peasants and princes coupled, and fell apart.

עריכה: וזו התגובה המצוינת של אריק מונה, תענוג לקרוא
 
עריכה אחרונה:
להבנתי זה קרוב למחצית העובדים בפאיזו.
אם הם החליטו להתאגד אכן יש דברים בגו - בין אם זה התנאים, השכר, היחס לעובדים או שילוב שלהם.
 
עדכון מלפני כמה שעות - הנהלת פאיזו מסרה שהיא מכירה בארגון העובדים והזמינה אותו למו"מ על הדברים שמפריעים לעובדים. ארגון העובדים צריך לבחור עכשיו את הנציגים שלו למפגש.

בגדול אני נוטה להאמין שהנהלת פאיזו מנסה באמת להיות בסדר עם העובדים שלה. התאגדויות עובדים נתקלות הרבה פעמים בתביעה משפטית, במעסיק שלא מוכן להכיר בארגון, או במעסיק שמנסה לייסד ארגון עובדים מתחרה באמצעות חפרפרת וככה לפרק את ההתאגדות. העובדה שפאיזו הכירו בארגון מיוזמתם בתוך שבוע היא כנראה סימן שהם באמת רוצים לשמוע מה מפריע לעובדים.
 
בגדול אני נוטה להאמין שהנהלת פאיזו מנסה באמת להיות בסדר עם העובדים שלה. התאגדויות עובדים נתקלות הרבה פעמים בתביעה משפטית, במעסיק שלא מוכן להכיר בארגון, או במעסיק שמנסה לייסד ארגון עובדים מתחרה באמצעות חפרפרת וככה לפרק את ההתאגדות. העובדה שפאיזו הכירו בארגון מיוזמתם בתוך שבוע היא כנראה סימן שהם באמת רוצים לשמוע מה מפריע לעובדים.

אכן זה לא מובן מאיליו והייתי רוצה חהאמין בזה. יתכן גם שזה קשור במצב התקשורתי פה- פאיזו היא חברה מאוד חשופה תקשורתית לקהילה שלה, והקהילה שלה אני מנחש יחסית אוהדת התאגדויות ביחס לאמריקה, אז אולי גם ברור להם שמאבק בעובדים יהיה קטלני ציבורית, אבל פייר לתת להם את זה עד שהעובדים יגידו אחרת
 
חזרה
Top