לגבי משך ההרפתקה, אני חושש שרוב ההרפתקאות בפורומים נגדעות בעודן באיבן, כך שהרפתקה קצרה בהחלט קבילה. אני אישית בעד.
זה קביל בהחלט, אבל אל תצפה שההרפתקה תיקח מעט זמן. משחק שולחני של כמה שעות יכול לקחת חודשים על גבי הפורום- אבל התגובות גם יכולות להיות מושקעות בהרבה.2. שאלה לאדמינים, אם זה יצא לפועל זו הרצה ראשונה שלי של משהו על גבי הפורום, מבחינת אורך זה קביל גם להריץ משהו קצר, כלומר זה סוג של חד"פ, עד כמה שאפשר לכמת דבר כזה כשמדובר במשחק פורום שיקח טיפה זמן אבל ממש לא באורך קמפיין או מיני קמפיין?
אין כרגע אפשרות לגלגול קוביה בפורום, אבל פשוט תכתוב roll 1d20 בגוגל וזה יעשה את העבודה.3. מצטער אם זו שאלה חוזרת אבל מה כרגע האפשרות הכי פשוטה לגלגול קוביה פשוט בפורום מבלי להשתמש בדיסקורד ושאר תוכנות חיצוניות?
מפה עוזרת ליצור קרבות זורמים יותר עם פחות back and forth בין המנחה לשחקנים (שיכול להאט משחק משמעותית) אבל היא לא חובה בכלל. זה תלוי כמה המיקום של דמויות אחת ביחס לשנייה חשוב בשיטה בסופו של דבר.4. האם לסוג משחק כזה על גבי הפורום יש צורך במפה? (הוא לא מאד טקטי, אפשר להסתדר בלי אבל אולי זה יעזור לחבר את האנשים יותר למשחק - מתלבט).
תראה, זה כל העניין. ממש מתחשק לי לשחק כל מיני ארכיטיפים ומולטיקלאסים מגניבים שי בספרי ההרחבה, נגד שחקנים אחרים. הבעיה היא שבמערכה/הרפתקאה אני משחק כל פעם רק דמות אחת, שזה קצת מבאס מצד העניין המכני בשיטה... לכן עלה לי הרעיון הנ"ל. זה יהיה מעט מעניין יותר מפגיון ושתי לחשים... כל אחד מקבל עשרה כשרונות לפחות, ו20 יכולות מקצוע!לעשות את זה בפאת'פיינדר...
אל דאגה, לא באתי לשפוט/להעיר. רק הדגשתי את היתרון שיש בפאת'פיינדר...אני יודע, אבל כשהייתי בכיתה ד' עוד הכרתי רק מו"ד 4 והיא לא היתה מתאימה, ושיחקנו את זה בהפסקה בביה"ס... אז זה היה חופשיטה שאילתרתי לחברים שלי תוך שתי דקות
כל הכבוד!ככה הכנסתי ארבעה ילדים ושלוש ילדות לתחביב, למען האמת.
אממ... אמורים בתור לעשות עוד משהו מלבד לתקוף? אמנם ישנם תמרונים קרביים, יכולות מיוחדות, שיקויים וכן הלאה, אבל בסופו של דבר בקרבות זירה רוב מה שעושים זה לתקוף אחד את שני...ושזה לא יהפוך לתורות שיראו כמו "אני תקוף אותו" או "אני תוקף אותו בחזרה".
מעניין, משום מה אני חשבתי דווקא הההפך. אשמח מאוד לשמוע את דעתך.אני חושב שזה ת'מה שתעבוד יותר טוב עם קבוצות מאשר שחקן נגד שחקן.
ככלל אצבע - טיזר ארוך תמיד יותר טוב מקצר. הסיבה היא שהשחקנים יותר יבינו מה אתה רוצה מהם.1) טיזר - ממה שאני רואה, אני הולך להנחות משחק בעולם מערכה לא שגרתי (העולם של Mutant Chronicles, סוג של DieselPunk ). האם זה מקובל לכתוב טיזר ארוך, על גבול הסיפור הקצר, כדי להעביר את האוירה?
לא יודע מה מקובל, כן יודע שהרבה שחקנים אוהבים לגלגל בעצמם.2) גלגולי קוביה - כאשר יהיה צורך "לגלגל קוביה", אני מעוניין לעשות את זה בעצמי. להבנתי זה יגרום למשחק לזרום טוב יותר. האם מקובל?
לא ראיתי אף משחק שמוותר, אבל אם אתה רוצה זה אפשרי. טכנית לפתוח ולסגור ספוילרים זה לא קשה (לחיצה אחת במקלדת) וגם יכול לעזור לצופים לסדר בראש מה מגיב למה, כך שזה יכול לעזור.3) שימוש בספוליירים - נראה שמקובל להשתמש באופציה הזו כל פעם שמתרחש משהו לשחקן אחד, והאחרים לא אמורים להיות מודעים להתרחשות. מצד שני, זה מאוד מפריע לקריאה רציפה של המשחק ע"י צופים מזדמנים. כמה מקובל לוותר על האופציה הזו?
לדעתי עדיף לכתוב בעץ ההרשמה, כדי שהשחקנים יבינו את רוח המשחק.4) רקע - על מנת לתפקד בעולם המערכה, השחקנים יצטרכו לקרוא את הרקע שכתבתי. האם לשלוח להם את הרקע כהודעה פרטית?
השאלה היא כיצד אתה חושב שתוכל להעביר את הרוח של המשחק, ראיתי משחקים עם טייזרים של 6-8 שורות, והרצתי כבר משחקים עם טיזרים שדרשו ממני לפצל את ההודעה לשתי תגובות נפרדות כי היה מגבלת מקום. זו החלטה שלך ואין פה תשובה מדויקת. טייזר טוב אמור לעורר בקורא הממוצע תחושה של סקרנות ועניין.1) טיזר - ממה שאני רואה, אני הולך להנחות משחק בעולם מערכה לא שגרתי (העולם של Mutant Chronicles, סוג של DieselPunk ). האם זה מקובל לכתוב טיזר ארוך, על גבול הסיפור הקצר, כדי להעביר את האוירה?
פחות מקובל, נהוג ללכת על איזה גישת ביניים שגלגולי קובייה קלילים אתה עוד יכול לגלגל בעצמך (יוזמה בקרב או כל הגלגולים שנעשים גם ככה מאחרוי מסך המנחה כמו בדיקת זיהוי מלכודות וכאלה) ולהשאיר לכל האחרים לגלגל בעצמם. לקחת מהשחקן את האפשרות לגלגל קובייה קצת פוגע בתחושית הכיף. אני אציין בשולי הדברים שלא משנה כמה אתה חושב שזה יקצר זמן במשחק, זה לא יקצר הרבה פחות ולא יהיה מורגש באמת.גלגולי קוביה - כאשר יהיה צורך "לגלגל קוביה", אני מעוניין לעשות את זה בעצמי. להבנתי זה יגרום למשחק לזרום טוב יותר. האם מקובל?
ספוילרים נועדו בעיקר לנוחות. בעוד שכן אפשר להשתמש בהם כדי להסתיר מידע משחקנים אחרים, כולנו רוצים להאמין שהשחקנים שנריץ להם הם בוגרים ויודעים להפריד ידע בין שחקן לדמות. אני כן אגיד על זה 2 דברים. א' הנוחות שלך ושל השחקנים שלך קודמת לצופים מזדמנים. ב' זה עלול להפוך את ההודועת שלך לבלוק טקסט ארוך שירתיע קוראים מזדמנים יותר מאשר לקרוא את זה בפסקאות על כל דמות. בסופו של דבר שאלה של מה יהיה נוח לך, אין כל ברזל.שימוש בספוליירים - נראה שמקובל להשתמש באופציה הזו כל פעם שמתרחש משהו לשחקן אחד, והאחרים לא אמורים להיות מודעים להתרחשות. מצד שני, זה מאוד מפריע לקריאה רציפה של המשחק ע"י צופים מזדמנים. כמה מקובל לוותר על האופציה הזו?
כשאתה פותח עץ הרשמה תרשום את הרקע שם, רצוי מסודר ומחולק לפסקאות כדי שיהיה לאנשים נוח לקרוא. אין טעם אמיתי בלשלוח את זה סתם בה"פ לכל מי שירשום לך שהוא מעוניין.קע - על מנת לתפקד בעולם המערכה, השחקנים יצטרכו לקרוא את הרקע שכתבתי. האם לשלוח להם את הרקע כהודעה פרטית?