• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עץ משוב וגיוס שחקנים

2. שאלה לאדמינים, אם זה יצא לפועל זו הרצה ראשונה שלי של משהו על גבי הפורום, מבחינת אורך זה קביל גם להריץ משהו קצר, כלומר זה סוג של חד"פ, עד כמה שאפשר לכמת דבר כזה כשמדובר במשחק פורום שיקח טיפה זמן אבל ממש לא באורך קמפיין או מיני קמפיין?
זה קביל בהחלט, אבל אל תצפה שההרפתקה תיקח מעט זמן. משחק שולחני של כמה שעות יכול לקחת חודשים על גבי הפורום- אבל התגובות גם יכולות להיות מושקעות בהרבה.
3. מצטער אם זו שאלה חוזרת אבל מה כרגע האפשרות הכי פשוטה לגלגול קוביה פשוט בפורום מבלי להשתמש בדיסקורד ושאר תוכנות חיצוניות?
אין כרגע אפשרות לגלגול קוביה בפורום, אבל פשוט תכתוב roll 1d20 בגוגל וזה יעשה את העבודה.
בדקנו כמה אפשרויות לאיך אפשר להכניס מגלגל קוביות לפורום, אבל אין שום דבר טוב לזנפורו- ובין כה וכה מגלגל הקוביות הקודם יצר יותר בעיות משהוא פתר.
4. האם לסוג משחק כזה על גבי הפורום יש צורך במפה? (הוא לא מאד טקטי, אפשר להסתדר בלי אבל אולי זה יעזור לחבר את האנשים יותר למשחק - מתלבט).
מפה עוזרת ליצור קרבות זורמים יותר עם פחות back and forth בין המנחה לשחקנים (שיכול להאט משחק משמעותית) אבל היא לא חובה בכלל. זה תלוי כמה המיקום של דמויות אחת ביחס לשנייה חשוב בשיטה בסופו של דבר.
 
עלה לי רעיון מעניין ליצור דו קרב (אולי אפילו טורניר - תלוי במספר המשתתפים), בשיטת פאת'פיינדר. הפרטים עוד לא סגורים, העיקרון הוא שכל אחד בונה דמות ברמה גבוהה (15? 20?), ומתחרים בקרבות אחד על אחד. לא יהיה ניתן לשחק מטילי לחשים מלאים, אך מקצועות שהם מטילים חלקיים, כגון פלדין וסייר יהיו מותרים.
יש לזה ביקוש? מישהו מעוניין כאן בפורום?
 
עריכה אחרונה:
עשיתי את זה בכיתה ד'. כל אחד בחר האם לקבל פגיון ושני לחשים או נשק טוב באמת ו"Extra Attack". הלך טוב. ולעשות את זה בפאת'פיינדר... ממש בא לי לשחק פאת'פיינדר סוף סוף בתור שחקן (הרצתי את קבר הלהבה הנצחית לחברים)!
 
לעשות את זה בפאת'פיינדר...
תראה, זה כל העניין. ממש מתחשק לי לשחק כל מיני ארכיטיפים ומולטיקלאסים מגניבים שי בספרי ההרחבה, נגד שחקנים אחרים. הבעיה היא שבמערכה/הרפתקאה אני משחק כל פעם רק דמות אחת, שזה קצת מבאס מצד העניין המכני בשיטה... לכן עלה לי הרעיון הנ"ל. זה יהיה מעט מעניין יותר מפגיון ושתי לחשים... כל אחד מקבל עשרה כשרונות לפחות, ו20 יכולות מקצוע!:D
 
אני יודע, אבל כשהייתי בכיתה ד' עוד הכרתי רק מו"ד 4 והיא לא היתה מתאימה, ושיחקנו את זה בהפסקה בביה"ס... אז זה היה חופשיטה שאילתרתי לחברים שלי תוך שתי דקות. ככה הכנסתי ארבעה ילדים ושלוש ילדות לתחביב, למען האמת.
 
אני יודע, אבל כשהייתי בכיתה ד' עוד הכרתי רק מו"ד 4 והיא לא היתה מתאימה, ושיחקנו את זה בהפסקה בביה"ס... אז זה היה חופשיטה שאילתרתי לחברים שלי תוך שתי דקות
אל דאגה, לא באתי לשפוט/להעיר. רק הדגשתי את היתרון שיש בפאת'פיינדר...
ככה הכנסתי ארבעה ילדים ושלוש ילדות לתחביב, למען האמת.
כל הכבוד!
 
על הנייר זה יכול להיות מעניין, אפילו אם לא תקביל מטילי לחשים מלאים (אבל כן אז כנראה כל אחד ישחק אשף מול אשף או משהו בסגנון) ואם אני לא טועה היה פה תקופה שהריצו זירה ב3.5.

בפועל אני לא בטוח שזה יעבוד הכי טוב, גם כי מקצועות בPF לא מאוזנים באמת האחד נגד השני. אז סביר להניח שגם אם אתה מקביל את מטילי הלחשים, יהיה איזה מקצוע או שתים שישלטו בזירה בקלות.
הייתי שמח לראות זירה כזו מתרחשת (לא מזמן היה דיבור של tkhag לעשות זירה דומה במו"ד 5.), אבל יש לי קצת חששות בנוגע לסיכויי הצלחה של זה ושזה לא יהפוך לתורות שיראו כמו "אני תקוף אותו" או "אני תוקף אותו בחזרה".
אני כן אציין מה שאמרתי גם על העץ של 5, אני חושב שזה ת'מה שתעבוד יותר טוב עם קבוצות מאשר שחקן נגד שחקן.
 
ושזה לא יהפוך לתורות שיראו כמו "אני תקוף אותו" או "אני תוקף אותו בחזרה".
אממ... אמורים בתור לעשות עוד משהו מלבד לתקוף? אמנם ישנם תמרונים קרביים, יכולות מיוחדות, שיקויים וכן הלאה, אבל בסופו של דבר בקרבות זירה רוב מה שעושים זה לתקוף אחד את שני...
(הערה: אם אתה מתכוון מבחינת התיאור וההשקעה של התגובה, אני מסכים לגמרי. מצופה מכל תור שיהיה מתואר היטב, מעניין ויפה. לא רק נתונים סטטיסטים של גלגולי קובייה...)
אני חושב שזה ת'מה שתעבוד יותר טוב עם קבוצות מאשר שחקן נגד שחקן.
מעניין, משום מה אני חשבתי דווקא הההפך:). אשמח מאוד לשמוע את דעתך.
 
בעיקרון קרב של 1 על 1 מתבסס על שאלה די פשוטה - מי יעשה יותר נזק בפחות זמן. הבילד הממוצע יהיה סביב תותחי זכוכית שמנסים למקסם יוזמה על מנת להגיע לתוצאות נזק היסטריות, תחשוב על מישהו שישחק אינקזיטור עם בילד קשתות, הוא כנראה יוכל לעשות בערך 6-8 התקפות בסיבוב שכל אחת גורמת את כל הנזק של הקשת עם כל הכשרונות שיגיעו לשם, יחד עם ה4ק6 של bane שהוא מקבל מהמקצוע. (בילד שעם זמן להטיל את כל הבאפים שהוא צריך לפני הקרב, הצליח להפיל דרקון בתור אחד). או נוכל שמנצל את זה שההתקפות בסיבוב הראשון הן התקפות פתע ומנטרל יריב עם מטח התקפות של עוד 10ק6 לכל התקפה. (ובוא, לא כזה קשה לעשות התקפה מלאה בסיבוב הראשון, קל וחומר בדרגות גבוהות)

ברגע שיש שני שחקנים, (או יותר, נוטה להגיד ש3 זה מס' הקסם פה), נכנס אלמנט אסטרטגי יותר מעניין, א' - כנראה בכל קבוצה יהיה עכשיו מרפא חזק עם יכולת אפילו להחזיר לחיים בני ברית שהפקיד שלו לוודא שהקבוצה יכולה להמשיך להילחם גם אחרי הnova של הסיבוב הראשון. ב' כנראה שבכל קבוצה יהיה גם טנק עם מלא נק"פ שמסוגל לשרוד את הנובה של הסיבוב הראשון ולהעניש את התותח זכוכית של הקבוצה השנייה.

בקיצר, במצב כזה הקרב מקבל ממד טקטקי, אתה גם לא רוצה לבנות רק את מי שעושה הכי הרבה נזק והכי הרבה יוזמה כי מרפא טוב בקבוצה השנייה ינטרל לך את הפעולה בתורו, וגם אתה צריך להפעיל שיקול דעת בתורות שלך והקרב לא הופך ל"אני תוקף אותו" ואז "אני תוקף אותו בחזרה".

ומעבר להכל, זה סתם מגניב יותר לראות קומבאוים יוצאים לפועל אצל קבוצה במקום סתם איזה דמות אחת עם רצף כשרונות חמוד. ועל הדרך מבטיח שהקרב לא יגמר מהר רק בגלל שלמישהו יצא 1 טבעי בתורו.
 
היי כולם.
אני מנחה מתכוון להנחות משחק אחרי זמן רב שלא עשיתי את זה, ומעולם לא הנחיתי משחק בפורום.
כמובן, קראתי את ההמלצות שלכם, ובכל זאת נשארו לי כמה שאלות.

1) טיזר - ממה שאני רואה, אני הולך להנחות משחק בעולם מערכה לא שגרתי (העולם של Mutant Chronicles, סוג של DieselPunk ). האם זה מקובל לכתוב טיזר ארוך, על גבול הסיפור הקצר, כדי להעביר את האוירה?
2) גלגולי קוביה - כאשר יהיה צורך "לגלגל קוביה", אני מעוניין לעשות את זה בעצמי. להבנתי זה יגרום למשחק לזרום טוב יותר. האם מקובל?
3) שימוש בספוליירים - נראה שמקובל להשתמש באופציה הזו כל פעם שמתרחש משהו לשחקן אחד, והאחרים לא אמורים להיות מודעים להתרחשות. מצד שני, זה מאוד מפריע לקריאה רציפה של המשחק ע"י צופים מזדמנים. כמה מקובל לוותר על האופציה הזו?
4) רקע - על מנת לתפקד בעולם המערכה, השחקנים יצטרכו לקרוא את הרקע שכתבתי. האם לשלוח להם את הרקע כהודעה פרטית?

תודה!
 
1) טיזר - ממה שאני רואה, אני הולך להנחות משחק בעולם מערכה לא שגרתי (העולם של Mutant Chronicles, סוג של DieselPunk ). האם זה מקובל לכתוב טיזר ארוך, על גבול הסיפור הקצר, כדי להעביר את האוירה?
ככלל אצבע - טיזר ארוך תמיד יותר טוב מקצר. הסיבה היא שהשחקנים יותר יבינו מה אתה רוצה מהם.
ספציפית כאן - יש גבול לאורך הטיזר, כי באיזשהו אורך השחקנים כבר יהיו מבולבלים מכמות המידע.
2) גלגולי קוביה - כאשר יהיה צורך "לגלגל קוביה", אני מעוניין לעשות את זה בעצמי. להבנתי זה יגרום למשחק לזרום טוב יותר. האם מקובל?
לא יודע מה מקובל, כן יודע שהרבה שחקנים אוהבים לגלגל בעצמם.
ספציפית כאן, אם אתה מתכוון להריץ משחק שיכלול קרבות (או כול סוג אחר של היתקלות) אז בהיתקלויות זה לא יגרום לו לזרום טוב יותר.
3) שימוש בספוליירים - נראה שמקובל להשתמש באופציה הזו כל פעם שמתרחש משהו לשחקן אחד, והאחרים לא אמורים להיות מודעים להתרחשות. מצד שני, זה מאוד מפריע לקריאה רציפה של המשחק ע"י צופים מזדמנים. כמה מקובל לוותר על האופציה הזו?
לא ראיתי אף משחק שמוותר, אבל אם אתה רוצה זה אפשרי. טכנית לפתוח ולסגור ספוילרים זה לא קשה (לחיצה אחת במקלדת) וגם יכול לעזור לצופים לסדר בראש מה מגיב למה, כך שזה יכול לעזור.
אישית מהצפייה במשחק ויהי חושך יותר נוח לי עם ספוילרים.
4) רקע - על מנת לתפקד בעולם המערכה, השחקנים יצטרכו לקרוא את הרקע שכתבתי. האם לשלוח להם את הרקע כהודעה פרטית?
לדעתי עדיף לכתוב בעץ ההרשמה, כדי שהשחקנים יבינו את רוח המשחק.
 
1) טיזר - ממה שאני רואה, אני הולך להנחות משחק בעולם מערכה לא שגרתי (העולם של Mutant Chronicles, סוג של DieselPunk ). האם זה מקובל לכתוב טיזר ארוך, על גבול הסיפור הקצר, כדי להעביר את האוירה?
השאלה היא כיצד אתה חושב שתוכל להעביר את הרוח של המשחק, ראיתי משחקים עם טייזרים של 6-8 שורות, והרצתי כבר משחקים עם טיזרים שדרשו ממני לפצל את ההודעה לשתי תגובות נפרדות כי היה מגבלת מקום. זו החלטה שלך ואין פה תשובה מדויקת. טייזר טוב אמור לעורר בקורא הממוצע תחושה של סקרנות ועניין.

גלגולי קוביה - כאשר יהיה צורך "לגלגל קוביה", אני מעוניין לעשות את זה בעצמי. להבנתי זה יגרום למשחק לזרום טוב יותר. האם מקובל?
פחות מקובל, נהוג ללכת על איזה גישת ביניים שגלגולי קובייה קלילים אתה עוד יכול לגלגל בעצמך (יוזמה בקרב או כל הגלגולים שנעשים גם ככה מאחרוי מסך המנחה כמו בדיקת זיהוי מלכודות וכאלה) ולהשאיר לכל האחרים לגלגל בעצמם. לקחת מהשחקן את האפשרות לגלגל קובייה קצת פוגע בתחושית הכיף. אני אציין בשולי הדברים שלא משנה כמה אתה חושב שזה יקצר זמן במשחק, זה לא יקצר הרבה פחות ולא יהיה מורגש באמת.

שימוש בספוליירים - נראה שמקובל להשתמש באופציה הזו כל פעם שמתרחש משהו לשחקן אחד, והאחרים לא אמורים להיות מודעים להתרחשות. מצד שני, זה מאוד מפריע לקריאה רציפה של המשחק ע"י צופים מזדמנים. כמה מקובל לוותר על האופציה הזו?
ספוילרים נועדו בעיקר לנוחות. בעוד שכן אפשר להשתמש בהם כדי להסתיר מידע משחקנים אחרים, כולנו רוצים להאמין שהשחקנים שנריץ להם הם בוגרים ויודעים להפריד ידע בין שחקן לדמות. אני כן אגיד על זה 2 דברים. א' הנוחות שלך ושל השחקנים שלך קודמת לצופים מזדמנים. ב' זה עלול להפוך את ההודועת שלך לבלוק טקסט ארוך שירתיע קוראים מזדמנים יותר מאשר לקרוא את זה בפסקאות על כל דמות. בסופו של דבר שאלה של מה יהיה נוח לך, אין כל ברזל.

קע - על מנת לתפקד בעולם המערכה, השחקנים יצטרכו לקרוא את הרקע שכתבתי. האם לשלוח להם את הרקע כהודעה פרטית?
כשאתה פותח עץ הרשמה תרשום את הרקע שם, רצוי מסודר ומחולק לפסקאות כדי שיהיה לאנשים נוח לקרוא. אין טעם אמיתי בלשלוח את זה סתם בה"פ לכל מי שירשום לך שהוא מעוניין.
 
חזרה
Top