• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עץ הרשמה למשחק בעולם המערכה נפילת הממלכות [מו"ד 5 מותאם] 3- 2/4.

כולל ספוילרים לסדרה.

המשחק מתוכנן לנסוב סביב הרביעייה, ובו השחקנים מנסים למצוא את הרביעייה לפני כל האחרים.
למי שלא קרא את הסדרה: הרביעייה זה 4 כדורים קטנים כל אחד בגודל של חצי כף יד, שאוצרים בתוכם את קסם האלמנטיה - הקסם של העולם, שניתן להגדיר אותו כקסם יסודני. מי שמכוונן לאחד מן הכדורים הוא בעל עוצמה של אל. במשחק כנראה יהיו חפצי קסם נוספים חזקים מאוד, אם כי לא כמו הרביעייה.

הדמויות מוגשות לי כאן בעץ. ניתן לשחק כל מקצוע שאינו מטיל לחשים, וגם את מקצוע המכשף המתוקן, שנכתב ממש מחדש בשביל המערכה. ניתן לשחק רק בני אנוש. את הדמויות אני מבקש להגיש בדף דמות ולצרף כאן בעץ, כולל רקע מפורט. אבקש לכתוב גם אם קראת כל, חלק או אף אחד מהספרים של הסדרה. מומלץ שהדמויות יהיו בעלות מעמד חברתי או צבאי כלשהוא. המשחק מתחיל בדרגה 8.

מידע על העולם
בעולם יש ממלכות רבות, מפורט כאן על ה4 שיהיו משמעותיות במשחק (רק עליהן הדמויות יודעות, ייתכן שהם יידעו בהמשך המשחק על מקומות נוספים).
קראשיה: האימפריה החזקה בעולם, השולטת על 75% מהעולם הידוע. נשלטת על ידי משפחת מלוכה בשם קורטאס, שאביה מעריץ יופי ואמנות. בירתה היא אי בשם פנינת האימפריה, המלא בכל טוב. פרטים נוספים עליו הדמויות ידעו בהמשך המערכה. לקראשיה צבא חזק מאוד המונה כמליון לוחמי קבע ועוד 5 מליון לוחמי מילואים. אחת לכמה שנים קראשיה כובש ממלכה נוספת, אבל כרגע לא נראה שהיא רוצה לכבוש את מיטיקה. על משפחת המלוכה שלה: המלכה מתה מזמן, ויש למלך 4 בנים ובת. היחסים בינו לבין בתו (אמארה שמה) מתוחים והיא נעדרת מהבירה לעיתים קרובות. אחד הבנים (אשור שמו) נוסע ביחד איתה בדרך כלל, ולא אוהב את חיי השלטון. שאר הבנים מייעצים לאביהם ומשמשים בתפקידים שונים בשלטון.
מיטיקה: עד לפני שנה אלו היו שלוש ממלכות, אבל שתי ממלכות נכבשו על ידי השלישית. אפרט קודם על כל ממלכה בנפרד, ואז על השפעות האיחוד. מיטיקה היא אי גדול מאוד, המוקף מכל עבריו בים הכסף.
לימרוס: הממלכה הצפונית. ממלכה מלאת קרח שלג וקור תמידי. אנשיה קרים גם הם, ואיסור לשתות אלכוהול הוא חלק מחוקי הממלכה. נשלטת על ידי משפחת דאמורה, שכוללת את:
אב המשפחה ומלך הממלכה, גאיוס דאמורה, המכונה מלך הדם. אדם קר לב שאינו מייחס ערך לחיי אדם. הוא הורה על כיבוש שתי הממלכות האחרות. נמצא בשנות הארבעים לחייו.
הבן הבכור, נסיך הכתר של לימרוס, מאגנוס דאמורה, צעיר בן 17 שלא חולק הרבה מתכונותיו של אביו.
הבת הקטנה, לוסיה אווה דאמורה, בעלת כוחות קסם אלמנטליים חזקים ביותר והאישה שעמדה מאחורי הצלחת כיבוש הארמון של אוראנוס.
המלכה, אלתיאה דאמורה, אשתו של מלך הדם. היחסים בינה לבין בעלה צוננים יחסית, והיא לא ממש משפיעה בממלכה.
פאלסיה: ארץ מלאת גפנים בעלות סגולה מיוחדת: אין ליין שלהם את תופעות הלוואי של שכרות. בשל כך היין שלה מבוקש מאוד, ורבים מבני הממלכה מתפרנסים ממנו. כמעט כל האחרים חיים בעוני, ולארץ לא היה שליט מוסדר בשנים האחרונות.
אוראנוס: ארץ עשירה הצורכת את רוב היין שפאלסיה מייצאת. מייצרת הרבה דברים בעלי עדינות, כלי אומנות ודברים דומים, אם כי יש בממלכה גם חקלאים. משפחת המלוכה שלה עד הכיבוש הייתה משפחת בלוס, כיום נותרה רק אחת מהמשפחה: קליאונה אורורה בלוס, שבוית מלחמה של הכתר המנסה ככל הנראה להחזיר לעצמה את השלטון.
האיחוד: האיחוד התקבל בפאלסיה כדבר בלתי נמנע, בין השאר משום שאין לה צבא. הרבה מאנשי פאלסיה נלקחו כעבדים לכתר. באוראנוס קצת כעסו עליו, בעיקר מאחר שתוך כדי הכיבוש נהרגו הרבה מאוד אוריאנים, אבל החיים באוראנוס מתחילים לחזור למסלולם.

דרך המלך: כדי לסמל את האיחוד של שלושת הממלכות, המלך גאיוס החליט לסלול דרך שתעבור בכל שלושת הארצות של מיטקה, ותתחיל במקדש קליאונה (האלה של אוראנוס) ותסתיים במקדש ואלוריה (האלה של לימרוס) כשבדרך היא עוברת בהרים האסורים - הרים בגבולה המזרחי של פאלסיה שכבר מאות שנים איש לא נכנס אליהם. הבנייה הסתיימה לא מזמן, ובמהלכה נהרגו אלפי עבדים פאלסיאנים.

בלילה של אתמול
בחלומך, אתה נמצא במיקום פתוח, מלא פרחים ושיחים. אינך מבין מדוע אתה נמצא שם, ואז אתה רואה אותו. הוא עומד על אחד העצים, צורתו כצורת נץ, ולנגד עיניך הוא מתנער מהעץ והופך לצורת בן אנוש. הוא אומר לך "יש למהר, הקוסמת לוסיה מעירה את הקריסטלים של הרביעייה. השג אותם בשבילי לפני שיהיה מאוחר! אם הם יפלו לידיים הלא נכונות, הם עלולים להחריב את העולם! מחכים לך הרפתקנים נוספים בהוק'ס בראו, צא לשם עם שחר!". הוא מתפוגג ואתה מתעורר. שלא במפתיע, אתה מחליט לנסות להשיג את הרביעייה. למה? זה תחליט אתה. אולי אתה רוצה אותה לעצמך? אולי אתה רוצה לתת אותה ליצור מהחלום? אולי אתה רוצה להשמיד אותה? ומה רוצים חבריך לקבוצה?

הוק'ס בראו היא העיר הגדולה (והעשירה) ביותר באוראנוס. המשחק מתחיל שם, ביריד החודשי הנערך בשוק. שם יפגשו הדמויות.

חשוב מאוד: למי שקרא את הספרים (ואולי גם למי שלא) המשחק עלול להישמע חיקוי מדויק של הספרים. לגבי נקודת הפתיחה של המשחק -הדבר נכון, המשחק מתחיל בערך באותה נקודת פתיחה כמו הספרים, אבל בהבדל משמעותי: הדמויות משתתפות, מה שאומר שהעלילה תתפתח בצורה שונה.

טיזר
אתם הולכים הליכה חרישית במסדרונות, מנסים להגיע אל כדור הענבר, כוח האש של הרביעייה, בלי שישמעו אתכם. צל חולף במסדרון מולכם. אתם מתכווצים כנגד הקיר, ושומעים את הנסיך מאגנוס לוקאס דאמורה, בנו של מלך הדם, בעליו הנוכחי של כדור הענבר צועק על משרת, מקווים שזה לא יגמר בקרב. אתם שומעים את צעדיו של הנסיך מתקרבים לעברכם, טבעת בעלת אבן אדומה - שחורה על אצבעו. הוא מניף את הטבעת מולכם, ומאיים: "אמרו מי אתם, או שאפורר את כולכם לאבק!!!!". מה תעשו? הוא מחזיק בחפץ קסם חזק - הטבעת. מה היא עושה (מלבד לפורר אנשים לאבק?)? איך תוכלו לגבור עליו? מי עוד יגיע אל ההתרחשות הזו?
ומי ישיג את הרביעייה ראשון?

קצב תגובות מצופה: כעיקרון תכננתי קצב תגובות של תגובה ליומיים לפחות, שחקנים שלא יכולים בקצב הזה אפשר לפנות אלי בפרטי.

עדכון: המשחק ייערך עם חוקי ההשתכרות שכתבתי כאן.
 
עריכה אחרונה:
אין לי כל כך זמן לזה לצערי (עכשיו אני מתחיל להבין את העומס של הסמסטר הזה), אבל אני לא יודע כמה זה רעיון טוב להגביל שחקנים לגזע אחד ו4 מקצועות שאחד מהם הוא הומברו (די חמוד יש לציין) שדורש ללמוד אותו
עלול להוציא לחלק מהאנשים את החשק לשחק.
אבל עבר רק יום מפרסום העץ, יכול להיות שיש מי שרוצה לשחק. ממש בהצלחה!
 
אבל אני לא יודע כמה זה רעיון טוב להגביל שחקנים לגזע אחד ו4 מקצועות שאחד מהם הוא הומברו
גזע זה בגלל שאחידות מונעת הרבה סטריאוטיפים שמקשים על מערכות תככים, וחוץ מזה בספרים יש רק בני אדם (המערכה מתבססת על הספרים עד כדי דמויות מרכזיות זהות). לגבי המקצועות, אין אופציה לשחק מטילי לחשים (חוץ מהמכשף) מה שיצר את החוסר באופציות. אבל שוב, במערכת תככים המקצוע של הדמות חשוב פחות, יותר חשוב היכולת חשיבה ומשחק תפקידים (ותחמנות...) של השחקן. לא יודע מה זה הומברו.
 
נשמע כמו משחק מעניין, באיזה ספרי הרחבה מותר להשתמש (בשביל סאבקלאסים של לוחמים, נזירים ונוכלים)?
בנוסף, לוחמים ונוכלים שמטילים לחשים (אלדריץ' נייט וארקיין טריקסטר) עובדים לפי אותם חוקי דם? מה לגבי נזירי ארבעה אלמנטים, שטכנית לא מטילים לחשים אלא משתמשים בצ'י כדי להפעיל יכולות כמו לחשים?
היות ואנחנו מתחילים בדרגה 8, האם אנחנו מתחילים עם חפצי קסם כלשהם? רק ציוד התחלתי? משהו באמצע?
מה אנחנו אמורים לעשות במשחק, לא בדיוק הבנתי מהטיזר מה הדמויות עושות?
 
נשמע כמו משחק מעניין, באיזה ספרי הרחבה מותר להשתמש (בשביל סאבקלאסים של לוחמים, נזירים ונוכלים)?
טכנית חשבתי לעשות את זה רק על פי הספר הבסיסי (כי יש לי רק אותו...) אבל אתה יכול להביא לי נתיב מקצוע מסוים ואאשר.
בנוסף, לוחמים ונוכלים שמטילים לחשים (אלדריץ' נייט וארקיין טריקסטר) עובדים לפי אותם חוקי דם? מה לגבי נזירי ארבעה אלמנטים, שטכנית לא מטילים לחשים אלא משתמשים בצ'י כדי להפעיל יכולות כמו לחשים?
לגבי הלוחמים והנוכלים שמטילים לחשים - נתיבי המקצוע האלה לא זמינים. לגבי הנזיר - הקטע עם הצ'י שלו נפרד לגמרי מאלמנטיה, גם אם הוא עושה את אותם קסמים. שים לב שלחשים כמו מעבר מישור והקרנה אסטרלית לא ניתן להטיל, מעבר מישור משום שזה תלוי בגלגלי האבן הסגולים המובילים למקלט והקרנה אסטרלית כי אין מישור אסטרלי.
היות ואנחנו מתחילים בדרגה 8, האם אנחנו מתחילים עם חפצי קסם כלשהם? רק ציוד התחלתי? משהו באמצע?
לגבי ציוד - המכשף יתחיל עם יותר דם, אם יהיה כזה (באמת שאין צורך...). עוד לא החלטתי כמה בדיוק. ככלל אצבע, הוא אמור להתחיל עם כמות המאפשרת לו להטיל 4 לחשים ביום מהדרג המקסימלי שלו, למשך 7 ימים (כלומר, הדרג המקסימלי כפול 200 מ"ל כפול 28). לגבי חפצי קסם - אין בעולם כמעט חפצי קסם (מלב אלו הבולטים, כמו הרביעייה, אבן הדם ושיקויי החזרה לחיים) ולכן אתם לא תתחילו עם חפצי קסם. אתם מתחילים עם הציוד ההתחלתי (עם אפשרות למכור ציוד במחיר המלא) ומקבלים תוספת של 500 מ"ז. אתם יכולים לקנות איזה חפצים שאתם רוצים (מלבד חפצי קסם). מומלץ להשאיר לעצמכם גם שק לא קטן של מטבעות.
מה אנחנו אמורים לעשות במשחק, לא בדיוק הבנתי מהטיזר מה הדמויות עושות?
הדמויות ינסו להשיג את הרביעייה (תחליטו אתם למה... אתם יכולים להאמין לצופה ולהביא לו את הרביעייה, לקחת אותה לעצמכם, לנסות להשמיד אותה ואם עולה על דעתכם אפשרות נוספת, גם אותה). כנראה יהיו עוד הרבה אנשים שינסו להשיג אותה (מלך הדם, הבן שלו, הקוסמת (שהיא הבת שלו) צופים מהמקלט (כל קבוצה בנפרד) ואולי גם עוד אנשים). שים לב שאתה צריך לדעת להפריד ידע דמות שחקן מאוד טוב אם קראת את הסדרה. אם לא, אז ייתכן שיהיה קשה לך לשחק, אבל אתה עדיין יכול (ומומלץ שתדע בעל פה את כל ההקדמות מלבד החמישית).
 
עריכה אחרונה:
המ... אני אבנה דמות, יש לי רעיון די מגניב, אבל אני לא בטוח שאני יכול לעמוד בקצב כזה..

בעיקרון חשבתי על מישהו שרוצה לשחרר את הרביעייה, כנראה נזיר, אבל עוד לא בטוח. הוא יירצה לשרת אותם בעולם החדש שהם ייצרו.
 
הדמויות לא יודעות שלרביעייה יש מודעות בתחילת המשחק, או שאפשר לשחרר אותם מהכדורים. אולי במשחק עתידי שיתחיל בנקודת זמן מאוחרת יותר (למשל אחרי שקיאן כבר השתחרר מכדור הענבר).
אני לא בטוח שאני יכול לעמוד בקצב כזה..
אם השחקנים ירצו אפשר גם להאט, בהתאם לצורך.
 
יש בעולם (כמו שכתוב בקובץ התיקונים) שפה לכל גזע, וגם את השפה מדוברת (אתה מקבל אוטומטית את שפת הגזע שלך ומדוברת, בני אנוש בוחרים שפה במקום שפת הגזע שלהם) וגם את השפה אלמנטלית, שפת בני האלמוות, אותה אי אפשר לדעת בתחילת המשחק אבל אם יש לך מורה (בן אלמוות) אתה יכול ללמוד את השפה במהלך המשחק.
 
חזרה
Top