• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עץ הרשמה - המצודה חסרת-השמש [מו"ד 5]

Emanuel

פונדקאי מהשורה
שלום לכולם, וברוכים הבאים להרתפקה הראשונה שלי בפורום!
ההרפתקה תהיה הרצה של ההרפתקה הקלאסית המצודה חסרת-השמש (the sunless citadel), אשר הוצגה במקור למהדורות המוקדמות של מו"ד, ויובאה מחדש למהדורה 5 כחלק מהספר "סיפורים מהפורטל המפהק", שמציג חידושים לשבע הרפתקאות קלאסיות מהמהדורות המוקדמות של המשחק.

אומנם בשאר עצי ההרשמה אתם עשויים למצוא הסברים מפורטים על העולם או על סוג המשחק, אבל, כמו במרבית ההרפתקאות המוקדמות של מהדורה 5, המצודה חסרת-השמש מבוססת בתכליתה על צורת משחק בודדת - זחילת מבוכים.

ההרפתקה מיועדת לארבע דמויות בדרגה הראשונה. אני כמנחה כבר מורגל למדי במהדורה 5 ובנתונים המכאניים שלה, ולכן חשבתי לשלב בה מאפיין ייחודי יותר.

עבור ההרפתקה, בעת בניית הדמות, אינכם יכולים להשתמש בחומרים הרשמיים של וויזארדס, אלא רק בחומרים מצד שלישי. על מנת לפרט יותר, חילקתי את בניית הדמות לחלקים הרגילים המוצגים במדריך לשחקן:

1.גזע - כאשר אתם בוחרים את הגזע, עליכם לבחור גזע, תת גזע או ואריאנט לגזע מצד שלישי. אתם יכולים לשחק את הואריאנט של בן האנוש, אך הכישרון הנוסף שתיקחו חייב להיות מצד שלישי.

2.מקצוע - המקצוע שתבחרו אינו חייב להיות מצד שלישי, אם כי מקצוע מצד שלישי רצוי ומותר, אך תת המקצוע שלו לא יכול לבוא מספר רשמי של וויזארדס. במידה ולקחתם מקצוע שמקבל אפשרויות שונות הכלולות בתוך המקצוע עצמו, כגון סגנונות הלחימה של הלוחם,הסייר והפלדין או ההשבעות של המכשף, או אפילו יכולות חלופיות בסגנון אלו המוצגות בספר של טאשה, אתם יכולים לקחת הן כאלו מהספרים הרשמיים והן כאלו מצד שלישי. היות והדמויות מתחילות בדרגה 1, סביר להניח שרובם לא יוכלו לבחור תת מקצוע בדרגה הזו. ולכן, היות וההרפתקה ממשיכה עד לדרגה השלישית בלבד, אשמח אם תשלחו יחד עם הדפ"ד והרקע את התכנון שלכם לבנייה של הדמות (מבחינת מקצועות) בין אם אתם מתכננים על ריבוי מקצועות או על תת מקצוע ספציפי (שהוא הרי חייב להיות מצד שלישי).

3.רקעים, לחשים, כשרונות, ציוד ושאר שטויות - מוזמנים לקחת מכל הבא ליד.


לשם ההבהרה, צד שלישי מתייחס במקרה הזה לכל מקור שאתם מסוגלים לחשוב עליו! אתם יכולים ליצור מקצוע ייחודי לדמות שלכם בעצמכם, אתם יכולים לקחת מקצועות מספרים חצי רשמיים כמו exploring eberron, ואתם יכולים אפילו להשתמש בחומרים שפורסמו פה בפונדק. לצורך העניין, שני האתרים שאני ממליץ עליהם לחיפוש חומרים מצד שלישי הם:

unerthed arcana - לא הפרסומים החודשיים של וויזארדס, אלא תת הפורום ברדיט, שמעניק כמה מחומרי ההומברו האיכותיים ביותר שניתן למצוא.
pinterest - ניתן למצוא בו אינספור קישורים לחומרים של מו"ד 5.


על מנת למנוע חומרים שבורים מדי, עליכם לשלוח לי על אילו חומרים אתם בונים מצד שלישי, על מנת שאוכל לאשר אותם.

עבור הרקע, אתם מוזמנים לבנות רקע גנרי לחלוטין, אין צורך ביותר משתיים-שלוש פסקאות (אם כי כל המרבה הרי זה משובח!) אם אתם בכל זאת רוצים לקשר את הרקע לעולם, המשחק יתנהל בממלכות נשכחות, בצפון חוף החרב, באיזורים הסובבים את העיר נברווינטר (אל-חורף בתרגום עברי).

בהצלחה רבה, ושנהנה במשחק!
 
מגניב ביותר,

יש לי כמה דברים של צד ג' שאני אשמח לנסות... יש מצב להשתמש בזה? Arcane Artillery מכניס קצת אלמנטים של נשק חם למשחק.

אם זה רחב מידי הפסיון וההרחבה שלו גם מגניבים ואני אשמח לנסות אותם.

אם שניהם רחבים מידי אני כנראה אלך יותר בכיוון של דרואיד שיקח את מעגל הכבשן, אבל אני אחכה לתשובה בקשר לראשנים לפני שאחליט סופית.


עריכה- אומנם ממש ממקוד על פלאפ שלא יכול בהכרח להתאים לעולם, אבל הצייד של bloodborne הוא ממש מגניב ואני מת על הלור שלו,

כמו כן, כמה שאלות מהירות.
א' האם אנחנו משתמשים בחוקי בניית הגזעים של טאשה? (אין יותר מתאמי גזע מובנים וכל גזע חופשי לחלק תוספי תכונות)
ב' במידה וכן, האם יש אפשרות לשחק linage (הקונספט של גזע שמקבל +2 לתכונה כלשהי, כישרון, ויכול לבחור בין ראיית חושך לבין הכשרה במיומנות)
 
וואו זה רעיון ממש ממש מגניב כמה שאלות:
1. אני למען האמת לא מכיר כל כך צד שלישי למעט unerthed arcana הרשמי, מה הכוונה תת הפורום ברדיט?
2. האם מקצועות שהיו בUA ובסוף נגנזו ולא נכנסו לספרים נחשבים צד שלישי?
3. האם מקצועות וסאבקלסים של מת'יו מרסר נחשבים צד שלישי? הכוונה לאלו שלא נכנסו ל explorer's guide to wildemount ופורסמו על ידו באופן עצמאי
4. יש תאריך לשליחת קונספט ודפ"ד? אני אוכל להתפנות לזה רק בעוד יומיים ככה
 
tkhag1
המקצוע נראה ממש נחמד. שילוב מעניין בין הדרואיד למבנה של המכשף. כרגע הבעיה שלי היא שהיכולת המרכזית של המקצוע היא מאוד חלשה, והיא הופכת לפרקטית רק החל מדרגה 3, על אחת כמה וכמה כשמוסיפים אליה את היכולות מתת המקצוע. אני מציע שתעלה את הקב"פ ל1ק10, ושתעניק לה עוד bestial edge בכל דרגה (החל מהדרגה הראשונה), וזה בגלל שההקבלה שלו להשבעות של המכשף חלשה משמעותית מהמקור.
בינתיים, אשמח גם לדעת על איזה תת מקצוע אתה בונה כדי שאוכל לתת נקודת מבט רחבה יותר.

liorgonen3
הנשקים החדשים נראים אחלה, ואתה יותר ממוזמן להשתמש בהצעות החלופיות שלהם לגבי שליטות בנשקים.
לגבי הכשרונות, יכולות המקצוע ותתי המקצוע, איאלץ לאשר כל אחד מהם בפרטני.
הפסיון מאושר גם הוא, נצטרך לדקדק אחר כך על פרטי המקצוע, שלא מוסברים מספיק טוב לטעמי. אותו כנ"ל כמו לגבי החומר לנשקים החמים.
לגבי הצייד, אני חייב להודות שהמבנה שלו נראה לי מאוד מוזר, יש איזה יחס לא ברור בין היכולות של הדרגה הראשונה לשנייה שקשה לי לתאר במילים, אבל הוא לא מסתדר לי אל מול שאר המקצועות של מו"ד, אז נצטרך לסדר אותם בחדש. הבעיה העיקרית שלי היא שblood ministration היא יכולת קאפ שלא כל כך מתאימה למקצוע מאוזן, ולכן אני מציע שנעביר את סגנון הלחימה והנשק הטריקי לדרגה 1, ואת הblood ministration לדרגה השנייה.
אם מרגיש לך שלא מתאים לשחק את המקצוע בלי יכולת קאפ משמעותית, אני חושב שעדיף להעניק לו את היכולת לרקוח בקבוקי דם בשווי חצי ממתאם החוכמה שלו בדרגה הראשונה (מעוגל כלפי מעלה) ומתאם החוכמה המלא החל מהדרגה השנייה. לעומתו, סגנון הלחימה יועבר לדרגה הראשונה.


the green gnome
הכוונה היא לפורום הזה, שמלא בחומרים מצוינים למהדורה החמישית. מומלץ לרפרף.
המקצועות בUA המקורי לא מותרים לשימוש, אני ממש לא אוהב את הצורה שבה הם בנויים. היוצאים מן הכלל הם הסייר המתוקן והמיסטיקן (mystic), שבנויים מצוין לטעמי.
המקצועות של מת'יו מרסר מותרים בהחלט, כולל המקצוע של צייד הדם, שאף על פי שקראתי ואהבתי מעולם לא ראיתי בפעולה.

לכולם:
למרות שהמשחק אמור להתרחש בממלכות נשכחות, אני מאוד אוהב שלא להגביל את השחקנים לעולם מערכה ספציפי. אם ניקח הרפתקאות מפורטות יותר, דוגמת הסדרה של מי מצולות, הייתי מעדיף להריץ אותן כאשר מי מצולות היא עיר באמצע עולם לא ידוע, ובו כל מה שפרי דמיונכם יכול להמציא קיים.
החוקים החלופיים לבניית מקצועות וגזעים של טאשה מותרים, עם אותם מגבלות כמו הואריאנט של בן האנוש. תתי המקצוע לעומתם לא מותרים, וכנ"ל לגבי גזעים חדשים (אני לא סגור אם יש כאלו בטאשה).
האמת שלא כל כך חשבתי על תאריך לשליחה, אז נניח שאבחר את הדמויות בעוד שבועיים, זה יתן מספיק זמן לכל מי שמעוניין. כמובן שאם כולם יספיקו להגיש דמויות לפני המועד אני פשוט אבחר ברגע הזה.
אגב, לא סגור אם ציינתי, ההרפתקה מיועדת לארבעה שחקנים.
בהצלחה!
 
אוקי אז הצייד יורד,

מבחינת הנשק החם, אני מדבר על המקצוע gunslinger ספציפית, אני לא סגור עדיין על איזה נתיבים, אבל כנראה או הvirtuso או הdelver. אני מניח שאם תאשר אחד מהם אני אלך עליו, בכל הכשור לכשרנות אני כבר אוודא אותם מולך ספציפית ולכשנגיע לזה (לא בהכרח שאני הולך להתחיל עם כישרון)
 
סליחה לא נתתי את הקישור.
זה מכאן מהפורום, אני מנסה לבנות בעצמי תת מקצוע
 
האמת שלא כל כך חשבתי על תאריך לשליחה, אז נניח שאבחר את הדמויות בעוד שבועיים, זה יתן מספיק זמן לכל מי שמעוניין. כמובן שאם כולם יספיקו להגיש דמויות לפני המועד אני פשוט אבחר ברגע הזה.
אני באמת ממליץ להמתין עד לתאריך כדי למנוע מצב שמישהו שלקח את הזמן והשקיע לץיפסיד למישהו שהשקיע פחות ופשוט לקח משהו בזריזות.
 
the green gnome
הכוונה היא לפורום הזה, שמלא בחומרים מצוינים למהדורה החמישית. מומלץ לרפרף.
המקצועות בUA המקורי לא מותרים לשימוש, אני ממש לא אוהב את הצורה שבה הם בנויים. היוצאים מן הכלל הם הסייר המתוקן והמיסטיקן (mystic), שבנויים מצוין לטעמי.
המקצועות של מת'יו מרסר מותרים בהחלט, כולל המקצוע של צייד הדם, שאף על פי שקראתי ואהבתי מעולם לא ראיתי בפעולה.

לכולם:
האמת שלא כל כך חשבתי על תאריך לשליחה, אז נניח שאבחר את הדמויות בעוד שבועיים, זה יתן מספיק זמן לכל מי שמעוניין. כמובן שאם כולם יספיקו להגיש דמויות לפני המועד אני פשוט אבחר ברגע הזה.
אגב, לא סגור אם ציינתי, ההרפתקה מיועדת לארבעה שחקנים.
בהצלחה!
מבחינת תאריך השליחה זה נשמע אחלה, רוצים להשקיע ברעיון :D

בנתיים יש לי כיוון כללי.
האמת חשבתי על סאבקלאס מUA שנגנז, אני מציע פה את הקונספט הכללי ותגיד אם זה משהו שעומד בדרישות, אם לא אז תגיד ואני אשנה

מבחינת גזע חשבתי לשחק אטין (Ettin) הענק הדו ראשי ממגדיר המפלצות שמצאתי כמה אפשרויות לשחק אותו כדמות שחקן. אני מאוד נהנה מהרעיון של שני ראשים שלכל אחד שם משלו וסגנון דיבור והתנהגות משלו. הכיוון נכון לעכשיו הוא הענק המפלצתי שניסה להתטרף לקהילות בני אנוש בסביבה שדחתה אותו מכל וכל. הוא רוצה שיקבלו אותו ורוצה חברים אמיתיים שיאהבו אותו, ולהפיץ אהבה לאחרים. חברות עמוקה זה הערך שמוביל אותו בחיים, למררות שכל ראש רואה את זה אחרת. הוא כוהן סוגד לאל האהבה (או מה שמתאים בעולם המערכה).

מצאתי שתי גרסאות שלו כגזע שחקן בנתיים אבל אחת קצת מוגזמת לדעתי.
בגרסא שאני מעדיף הוא גזע בגודל בינוני סטייל הגוליית עם שני תתי גזע אפשריים, אני חשבתי ללכת על הראשון מבניהם. לדעתי מאוד מאוזן: אטין
הגרסא השנייה מציעה לשחק אותו כשתי דמויות עם שני מקצועות שונים באותו גוף וזה ממש מבולגן.

מבחינת מקצוע חשבתי על כוהן דומיין אהבה. אני רוצה שהמאפיין של הצד השלישי יתבטא במקצוע כבר מהרגע הראשון אז כוהן זה נפלא כי הוא מקבל סאבקלאס מההתחלה. יש כמה מקורות באינטרנט שמציעים את זה אז אני אציע שניים:
הראשון, העדיף עליי, הוא כוהן דומיין אהבה 1. לא יודע אם זה UA שאתה מרשה או לא
השני הוא הדבר הזה כוהן דומיין אהבה 2
 
redlock
פחות חשבתי על העניין הזה, אבל קצב של הודעה ליומיים נשמע לי סביר.

liorgonen3
הgunslinger נראה סבבה, אבל לדעתי כדאי להגדיל את הקב"פ שלו לק10, כמו כל מקצועות הלוחמה.
תתי המקצועות שלו נראים גם הם אחלה, אבל הבעיה העיקרית שלי היא היכולת lucky item בדרגה 3. היא מעניקה לך מאפיינים בשווי של כישרון, ולכן אני מציע שתוכל לקחת רק אחד מבין הbenefit או הquirk, על מנת לאזן את זה בצורה טובה יותר.

tkhag1
אני חייב להודות שתת המקצוע נראה לי קצת חזק מדי - היכולת הראשונה מספיקה בהחלט, ולתת לו עמידות לנזק פסיוני וטלפתיה זה לדעתי כבר יותר מדי.

the green gnome
דווקא הגזע נראה לי חלש מדי - הוא נותן יותר מדי מחסרים ולא מאזן אותם נכונה. אני מציע שבמקום תת הגזע שבחרת, תקבל את המאפיינים הבאים:
אתה מקבל +1 לכוח
יש לך יתרון לבדיקות הבחנה ולהצלות נגד עיוורון,חירשות,בהלה,הלם,הקסמה ונפילה חסר הכרה. בנוסף, אינך יכול להיות מופתע בגלל היותך שרוי בשינה.
סוג היצור שלך נחשב ענק, והגודל שלך הוא גדול.
יש לך מחסר לבדיקות תרמית ושכנוע, כמו גם לבדיקות טיפול בחיות כנגד חיות מבויתות.
אתה מדבר בשפה האורקית.
מספר פעמים ביום בשווי מתאם השליטה שלך, ביכולתך לקבל תוסף לנזק של התקפת קפא"פ השווה לקוביית הנזק של ההתקפה. אתה משחזר את השימוש ביכולת הזו לאחר שאתה גומר מנוחה ארוכה.

כרגע אני מעדיף שלא לאשר מקצועות מUA, ולכן נשתמש בתת המקצוע השני, שנראה מצויין לתפקיד. מה שכן, על מנת למנוע סיבוך, כאשר אתה משתמש ביכולת ברכת הmatchmaker, אני אגלגל את הקובייה השנייה.
 
מה שיטת חלוקת התכונות שלנו פה?

נשמע איזון די טוב אבל יש לי מחשבה
בסופו של דבר יש פה גזע מאוזן בפני עצמו ומקצוע מאוזן בפני עצמו אבל הסינרגיה בניהם די נוראית (ובצדק, אטין אמור להיות טנק יותר)
היכולות של האטין נותנות כמה יתרונות ללוחמת קפא"פ ובעוד שכוהן האהבה הוא בכלל עם שריון בינוני אז הוא נכנס לקבוצת הכוהנים הפחות קרביים

אם אנחנו כבר עוסקים בענייני חומרים צד שלישי אז אני חושב ששווה כבר ליצור התאמה קטנה:
או להפוך את האטין לכוהן יותר (+1 לחוכמה במקום אחד האחרים, כמו הוריאנטים לגזע של טאשה)
או לתת לדומיין הזה שימוש בשריון כבד ולהפוך אותו ללוחמני יותר

בנוגע לברכת ה matchmaker, במשחק זחילת מבוכים אני מניח שהיא תהיה הרבה פחות יעילה מאשר במשחק פוליטי ואם תוסיף לזה את המחסר שקבענו עכשיו לבדיקות שכנוע ותרמית היכולת פשוט לא שווה כלום בתכלס. מה אתה חושב?

יכול להיות שאני מנסה יותר מידי להתאים דברים שלא מסתדרים?
 
the green gnome
עקרונית זה ממש בחירה שלך, וכבר אמרנו שחלוקת התכונות נתונה לבחירתו של השחקן. שים לב שאף על פי שמדובר בזחילת מבוכים, אין הכרח שהשחקנים ינסו תמיד לחסל את הדמויות כשהם פועלים. האמת שבעיקר מעניין אותי לראות איך תשלב בין האופי הלוחמני של האטין לבין תחום האהבה, מבחינת פלאף נטו.
בכל מקרה, לגמרי בחירה שלך.

חלוקת התכונות תתבצע באמצעות הטלת 4ק6 והוצאת הקטן ביותר לכל תכונה. אם סך ערכי התכונות קטן או שווה ל70, אתם יכולים לגלגל סט חדש.
 
מבחינת התכונות סבבה לגמרי ומבין.
מבין מה שאמרת על ברכת הmatchmaker אבל אתה חושב שזה אפשרי יחד עם המחסר לשכנוע ותרמית? זה לא פשוט מבטל את עצמו בצורה קיצונית?

מבחינת פלאף המוח שלי עובד בטירוף על זה יש לי כמה רעיונות

עריכה: ברכת ה matchmaker- אני חושב שאפשר לערוך את זה ככה שזה פשוט נותן ייתרון על שכנוע ותרמית. על משקל ברכת ה Trickster שנותנת ייתרון על התגנבות מהדומיין הקיים ובהתחשב בזה שהתגנבות יותר עוצמתי ייתרון על שניהם זה די הוגן.
 
עריכה אחרונה:
עבור ההרפתקה, בעת בניית הדמות, אינכם יכולים להשתמש בחומרים הרשמיים של וויזארדס, אלא רק בחומרים מצד שלישי.
אם אני שחקן שלא מכיר כל כך הרבה ספרים ומכניקות של מקצועות וגזעים (אני רק מנחה את בני דודים שלי וכמעט אף פעם לא משחק, וגם אז זה לא לפי שום ספר...) אני גם יכול לשחק? כי אשמח לשחק אבל אני לא בטוח שאני יתאים לקבוצה הזו.
 
היכולת הזו היא יכולת מוחלשת של נטיב הדרקון שמאפשר לך לשנות את ההתנגדות שלך לאיזה נזק אלמנטי שאתה רוצה כל מנוחה ארוכה.
ונזק תודעה הוא יחסית די נדיר (לעומת ברירת המחדל של דרקון שבדרך כלל תהיה אש)
 
עריכה אחרונה:

קבצים מצורפים

  • רוקח השיקויים - מקצוע בכתיבה עצמית.pdf
    122.8 KB · צפיות: 2
the green gnome
האמת, בכיף. מוזמן לשנות את הברכה בדרך שציינת.

האיש הצעיר
לצערי לא אוכל לקבל את המקצוע. הוא אומנם בנוי למהדורה 5, אך המקצוע כולל הרבה מושגים ממהדורות קודמות (פעולה חופשית,פעולה מהירה). הוספת מיומנויות חדשות זה משהו שבכללי אני מאוד לא אוהב במהדורה 5, שלעניות דעתי מכסה בצורה מעולה את כלל המיומנויות (מלבד אולי מיומנויות טכנולוגיות, אבל בתחום הפנטזיה). המקצוע גם לא כולל תתי מקצוע, תיאורי השיקויים לא קריאים למהדורה...
יש באינטרנט הרבה מדריכים מומלצים ליצירת מקצועות, שניתן למצוא בגיגול פשוט. ממליץ להסתכל בהם.

tkhag1
כן, אבל אותה בעיה תקפה לכל תתי המקצוע. שים לב שיכולת שינוי הצורה של המקצוע לא נותנת לך שום מחסרים, ובכללי כל מה שהיא עושה זה מעניקה לך את החושים, המהירויות, היכולות והפעולות של היצור שהשתנת אליו. חיה זה טוב ויפה, אבל תפלצים מקבלים יכולות מגוונים ושונים בהרבה, שבין השאר עשויים להעניק לך יכולות הטלת לחשים חזקות, שלא לדבר על חסינויות ועמידויות לסוגים שונים של נזק שאתה יכול לקבל בקלות באמצעות השתנות אליהם. הבעיה העיקרית שלי במקצוע הזה הוא שהדרגה השלישית הופכת אותו לחזקה משמעותית מהדרגה הראשונה והשנייה, כך שהאיזונים שהצעתי נועדו לפחות להתאים אותו למקצועות אחרים רשמיים.
ובקיצור, אין סיבה להעמיס בתוספים, ועדיף להשאיר אותם בגדר יכולת/מנוחה קצרה.
 
חזרה
Top