• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

רקע מעולה לדמות ושחקנים ש"סופרים" את המנחה :) - פינת הדמות החודשית של נובמבר

המשימה הרצינית הראשונה שאני מבקש מכל שחקן או שחקנים בקבוצה שאני מנחה, הוא בניית דמות עם סיפור רקע. סיפור הרקע מספק לשחקנ/ית בסיס לבנות דמות שתהיה בתקווה מורכבת ומעניינת למשחק, גם עבורם וגם עבור השחקנים האחרים והשה"ם; בסיס לשה"ם לבנות קרסי עלילה להמשך הקמפיין שיגעו או יתכתבו עם הרקע; וגם מדד ממנו אפשר לראות את הרצינות של השחקן ועד כמה הוא באמת השקיע בלימוד והבנה של עולם המערכה.

בתור שה"ם (ועוד מהסוג הנצחי :p), קיבלתי במהלך השנים עשרות רבות של סיפורי רקע. חלקם היו בסדר; היו כמה גרועים ברמה שהבהירה שהשחקן/ית לא טרחו לקרוא או לא מבינים את עולם המערכה, או כותבים עמודים על עמודים של פרטים שנועדו לתרץ למה מגיעים להם חפצי קסם או כוחות (או סתם, כמה הם מיוחדים מעל ומעבר). סיפורי דמות אחרים – לא מעט מהם, למען האמת - היו טובים ומהנים.

אבל מכל סיפורי הדמות, כולל הטובים ביותר ביניהם, סיפור הדמות שכתבה אלמוג כהן נמצא בטופ.
בסיפור הדמות של טיליאן יש כל מה שמנחה רוצה וצריך כדי לקבל השראה; גם הבנה מעמיקה של עולם המערכה; גם השקעה וירידה לפרטים מעניינים, אבל בלי לחטוא בארכנות יתר ובעשרה עמודים של חיבוטי נפש ו"תראו כמה הדמות שלי מיוחדת"; גם קרסי עלילה מעניינים מהמוכן; ומעל הכל – יצירה לא רק של דמות, אלא גם של המשפחה והסביבה שלה בצורה שממש 'חיה מול העיניים', והכל בלי שמץ של נסיון 'לקפוץ לגובה' באורח מלאכותי.

במילים אחרות: אני שמח לפרסם, במסגרת 'פינת הדמות החודשית', את סיפור הדמות המקורי של הסייפת טיליאן, שהשתתפה בהמשך בקמפיין "היה שלום הו אב דגול", וכעת בקמפיין "זנב לאיילים", שבו העלילה מבוססת ומתכתבת ממש במישרין עם הרקע והמשפחה של הדמות.


לינק ישיר לסיפור הדמות של טיליאן: https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/npcs/tilian.html

לינק לרשומות הקמפיין 'היה שלום הו אב דגול': https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/campaigns/farewell_great_father/m1_index.html

עולם המערכה מלסטרה
 
סיפור רקע כתוב היטב. אם להיות כן, להוציא הקשר העמוק שלה עם סבתה, אני מרגיש שאני כמעט לא זוכר פרט לגבי אופיה של טיליאן. הסיפור עזר לי יותר להבין אותה.
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top