• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עופר אדוק! על הכתר בן-יער שמעת? זאגליטים חשובים + תמרוני נשק מעוצמה שלישית

עדכון כפול עלה באתר של מלסטרה!

חלקו הראשון מוקדש לזאגליטים - כוהני הטבע של דת הפאר'ליל שפעלו בבקעת קיירן וסביבותיה. עיקר העדכון עוסק בדמותו רבת העוצמה והשנויה מאד במחלוקת של הזאגליט אגראנד בנו של דורזיד, שמכונה לא פעם על-שם הספר החשוב שכתב "כתר בן-יער".
חכם נשגב ובעל עוצמה אדירה, שלמעשה אסף שלל מסורות עתיקות בעל-פה ואיחד אותן, או אדם לא יציב שזכרונות ואולי גם כוחות אפלים ייסרו אותו? מורה דגול שהעמיד דורות של תלמידים (ביניהם כל הזאגליטים החשובים שפועלים בבקעת קיירן כיום), או אדם אכזרי והפכפך שהתעלל בנערים תחת חסותו, עד שקומץ מהם נטלו נפשם בכפם?
העדכון מכיל את תולדות חייו של "כתר בן-יער", מנעוריו ועד מותו, האגדות והמחלוקות על אודותיו, הספרים שכתב, וגם איזכור של כל תלמידיו החשובים (אפילו השמועה המוכחשת בתוקף שהיתה לו, רחמנא ליצלן ובניגוד לחוקי האבות - גם תלמידה אחת שלימד בסתר).

חלקו השני של העדכון מכיל 20 תמרוני נשק מעוצמה שלישית, שמהווים המשך לתחום של 'תמרוני הגנה והתקפה משופרים' מעוצמה שניה (ולמעשה, שביעית בערך מתמרוני הנשק שיהיו זמינים ללוחמים ומקצועות אחרים במסגרת העוצמה השלישית).

קישור ישיר לערך על הזאגליט אגראנד בן דורזיג: https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/otherlands/k_zaglits.html

קישור ישיר לתמרוני הנשק החדשים: https://members.pundak.co.il/world/.../class/warrior_abilities/r3w_improved_ad.html

עולם המערכה מלסטרה: עולם המערכה מלסטרה

הציור הוא לאילוסטרציה בלבד, והוא פרי מכחולו של Rokas.
 

קבצים מצורפים

  • elk druid.jpg
    elk druid.jpg
    93 KB · צפיות: 3
עדכון מצוין. אני חושב שלכל הנביאים הדגולים חסר בורג בראש. מעניין שאנחנו נמצאים בתקופה מכרעת מבחינת הפאר'ליל. בדתות אחרות כתבי הקודש הם כבר עובדה מוגמרת וכאן הם רק נוצרו. כדרך אגב, האם ספריו כבר נחשבים לכתבי קודש, וככאלה חתומים לעריכה, או שהם נחשבים לפרשנות מכובדת של דברי האבא אבל ככזאת שניתנת לעריכה על ידי סמכויות גבוהות יותר משלו כמו הנביא פרון? ובאיזו שפה הם כתובים? הפארלין נשמעת לי יותר כשפה מדוברת משפה כתובה.. כתבי הקודש בנצרות ובאיסלם הם למעשה אוספים ערוכים של דרשות שנשא נביא אותה הדת. האם יש לחסידיו של הזאגליט מקבילה מהסוג הזה או שהם מעדיפים, במקרה הזה, לדבוק במסורת ולצטט אותו בעל פה?
 
אני מעדיף לא לצאת בהכללות על נביאים בכלל (שמצריכות גם קביעת עמדה א-פריורית האם הם נביאים באמת, מתחזים או מטורפים)
אבל אין ספק ש"הכתר בן יער" היה בעל צדדים בעייתיים באישיות - השאלה עד כמה, ובכוונה השארתי את זה פתוח.

בקרב רוב הפאר'ליל של בקעת קיירן והסביבה, הספרים של אגראנד - ובוודאי ה"כתר בן יער" נחשבים לספרי קודש, כאלו שהם מעל ומעבר למשהו שאיזה זאגליט כתב, אלא "האמת על הדת העתיקה כמו שהיתה לפני שבאה מלכות הרשעה". אם כבר, התלמידים שלו הם אלו שכותבים פרשנויות - לעיתים סותרות - על חלקים בכתבים שלו.

בכל מקרה, תזכור שלזאגליטים (להבדיל מהכוהנות האנ'מיריות) אין היררכיה מסודרת, כך שתמיד תהיה אי בהירות שאין כלים מדויקים להכריע בשאלה מי גדול ממי, ולא פעם החסידים יכריעו באמצעות הרגליים.

כמו כן, לעיתים קרובות מאד זאגליטים ישאו בעל-פה דרשות שמבוססות על איך שהם זוכרים פרקים שקראו או שמעו.
 
בלי קשר למקורות ההשראה שלו, הוא מצטייר מהערך כאיש חזון או לפחות איש שהצליח להיות עם הדעות הנכונות בזמן הנכון במקום הנכון. מבחינה סיפורית, אני מניח שהוא איש המופת היחיד בסביבת בקעת קיירן למרות שהמקום גדול דיו לכמה אנשי מופת אבל זה רק יסבך את כל הסיפור לזכור איזה זאגליט שייך לאיזו סיעה. בכל המקרה, כל הקטע שהוא שימש כטריז במערכת היחסים בין הלורד אנזאריון לאשתו הזכיר לי את הדרך בה גארלאג, למרות התועלת שהוא מביא לחבורה, מנסה לשמש טריז בצורה דומה בחבורה בקמפיין של לארקין.
 
עדכון מצויין ואני בהחלט הולך להשתמש בחלק ממה שיש שם בקמפיין.
נראה שבתי ספר הם יחסית מקובלים אצל הזאגליטים בבקעת קיירן. אני יותר דמיינתי שזאגליט לוקח לו תלמיד אחד שמלווה אותו בנדודים שלו ולומד ממנו תוך כדי, משהו כמו אוגיון וגד בארץ ים. האם זאת השפעה ספציפית של אגראנד או שזה די נפוץ אצל זאגליטים?
בקשר לבית של "הנשר הבודד", לפי המפה וגם ככה עשיתי את זה בקמפיין שלי פונדק זארן טאזגיל נמצא יחסית בצפון היער והחלקים העמוקים שלו הם מדרומה. מה בדיוק יש מצפון לו?
כל הקטע שהוא שימש כטריז במערכת היחסים בין הלורד אנזאריון לאשתו הזכיר לי את הדרך בה גארלאג, למרות התועלת שהוא מביא לחבורה, מנסה לשמש טריז בצורה דומה בחבורה בקמפיין של לארקין.
לא הייתי אומר שהוא מנסה בכוונה לשמש טריז. הוא לא מנסה להסתיר את הסלידה שלו מחלקם אבל מבין את הצורך בברית במצב שבו הם נמצאים אז הוא לא פשוט עוזב אותם לכל הרוחות.
 
יש רכס מיוער בצפון יער אנקוריאל, ששם הכוחות של היער חזקים במיוחד, אם אני זוכר נכון.
בתי ספר מסודרים זה בהחלט לא מנהג שהיה נפוץ בדת של הפאר'ליל - מה שיש, זה בהחלט השפעה של אגראנד (שלא היה מודה בזה גם באיום של עינויים, אבל הוא למד את זה מהאנ'מירים).
 
אני חושב שזו גם הדרך הכי טובה להכשיר כמות _גדולה_ של זאגליטים במהירות להוציא גם שיקולים של אגו. האפשרות האחרת היא, ואני מניח, שזו הסיבה שהוא הלך אל הנביא (שהוא היחיד שמכיר כמות גדולה כזו של זאגליטים, למיטב הבנתי), היא לייבא זאגליטים מחוץ לבקעת קיירן שיבצעו את ההכשרה בצורה המסורתית. (זה מצויין בערך על הזאגליט בספר השחקן שמורה ותלמיד זו צורת ההכשרה המסורתית.)

על כל פנים, האם למאמיני היהלומים יש מקבילה מקומית לאגראנד כלומר אשת חזון בסדר הגודל שלו או שכדי למצוא אחת כזו, צריך לחפש מחוץ לגבולות בקעת קיירן?
 
טוב, אנשים ומוסדות לא תמיד מתנהגים בדרך הכי יעילה - בין אם בגלל מסורת, שיקולים של אגו, או שיקולים נוספים.

הבעיה הגדולה של כוהנות היהלומים היא שאין להם, בוודאי לא כרגע, מישהי שתתחרה באגראנד או אפילו תתקרב לזה. אם כבר לחפש מקבילה בבקעת קיירן, זו 'כוהנת השחר' הידועה, שנעלמה וכנראה נספתה בהתנפצות - הגם שהיא לא כתבה ספרים. מצד שני, גם אגראנד כבר לא בן החיים, והממשיכים שלו כנראה רחוקים מלמלא את הנעליים שלו.
 
הוא ידוע ומוערך בכל קהילות הפאר'ליל בארצות שסמוכות לבקעת קיירן.
עד כמה שמעו הגיע לצפון - לארצות בהן נמצאים הנביא פרון וכוחותיו? שאלה טובה - אם כי כנראה הנביא עצמו יודע עליו לפחות משהו.
 
הוא ידוע ומוערך בכל קהילות הפאר'ליל בארצות שסמוכות לבקעת קיירן.
יש בכלל כאלו? אני מניח שביער ואראת'ארון יש כמה אבל ברכס ובנסיכות יש בכלל כמויות ראויות לציון של בני פארליל? אני לא חושב שהזכרת פארליל בעדכון על קבוצות אוכלוסיה בנסיכות האפורה.
 
עדכון מאוד מגניב ומעניין! טרם קראתי את תמרוני הנשק, אבל אהבתי את ההווי המעט חסידי של הקהילה של אגראנד והקשרים ביניהם.

האם גם לזאגליטים הגדולים והפחות גדולים היום ישנן חצרות? איך זה נראה שם?

האם מרבית הזאגליטים בבקעה כיום הם תלמידיו של אגראנד או חסידיו של אחד מאלו שהוזכרו?
 
תודה על התגובה :)

לחלק מהזאגליטים יש מעין 'חצרות' - בעיקר לאחד מתלמידיו של אגראנד, שהוא גם זה שחביב יותר על לורד אנזאריון ופאר'ליל עשירים אחרים.
אחרים נודדים ממקום למקום עם קומץ עופרים נאמנים, ולא ממש מנהלים חצר.

הזאגליטים היותר מבוגרים וחזקים הם תלמידיו של אגראנד; הצעירים יותר הם כנראה תלמידים של אחד מתלמידיו.
(ויש כאלו שלא זה ולא זה, אבל הם מיעוט).
 
חזרה
Top