• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עולמות פראיים [עולמות פראיים] איך מכינים מכאניקה?

שלום, אני מתכנן להריץ קמפיין בשיטת עולמות פראיים בקרוב, ורק מתחיל לבנות את העולם.
הבעיה שלי היא כזו: אני לא מכיר את השיטה מעבר לוובקומיק Up to four players ועוד גיימפליי שראיתי ביוטיוב, ולכן אני כנראה לא מבין מספיק בשביל להכין מכאניקה חדשה מאפס לשיטת קסם מגניבה שתהיה חלק מהעולם שאני בונה, ותשתלב מן הסתם בתרבויות, בדתות, בקוסמולוגיה וכו'.
אשמח לדעת מה הייתם מציעים לי? לבנות שיטה מההתחלה ולשנות תוך כדי משחק? לשחק כמה משחקים, להבין את SW (עולמות פראיים) ואז להכין? להעתיק תבנית כלשהי ממשחק קיים? להעתיק שיטת קסם שלמה ממשחק קיים?
(כרגע עוד לא בניתי את שיטת הקסם אפילו נרטיבית, כדי שלא יקרה מצב שאני אתקע את עצמי בתלות באחת מהאופציות הפחות טובות)
אני יודע שאולי קצת מוקדם לי לדבר על זה, במיוחד שעוד לא קניתי את השיטה (ברור לי שזה השלב הראשון, אבל עוד לא הגעתי לזה. בימים הקרובים אקנה), אבל אני רוצה לדעת מה האופציות ולהתכונן אליהן מראש.
 
אם אתה מתכוון להריץ משחק בשיטה שלא קראת בכלל, אתה בעצם מתכוון להריץ משחק בשיטה ממוצאת משלך שאולי יש בה קצת דברים דומים לשיטה קיימת כלשהי.

איך תריץ משחק "עולמות פראיים" אם אפילו לא קראת את ספר השיטה..?
 
אם אתה מתכוון להריץ משחק בשיטה שלא קראת בכלל, אתה בעצם מתכוון להריץ משחק בשיטה ממוצאת משלך שאולי יש בה קצת דברים דומים לשיטה קיימת כלשהי.

איך תריץ משחק "עולמות פראיים" אם אפילו לא קראת את ספר השיטה..?
כמו שאמרתי, אני קונה אותו בקרוב ואקרא אותו כמה פעמים לפני המשחק. מעבר לזה אמרתי שאני רק מתחיל לבנות את העולם, יש לי זמן לקרוא את השיטה לפני תחילת המשחק. חוץ מזה ראיתי הקלטת משחק ואני קורא וובקומיק של השיטה, מה שעוזר מאוד להכיר את השיטה לפני.
 
אני ממליץ בחום לא לנסות לשנות את השיטה יותר מדי, זו שיטה גנרית שמתאימה להרצה בתפאורות שונות אבל בסגנון משחק די דומה בסופו של דבר.
קרא את שיטת הקסם שלה, היא מינימליסטית ובבסיסה מוצעים לך מספר תבניות של השפעות לחשים ואתה בוחר את ההיצג שלהם. לדוגמה, חזיז ברק וחרוט כפור הם בבסיסו של דבר אותו לחש רק שחזיז ברק עושה קצת יותר נזק וחרוט כפור עשוי להאט את המטרה. אתה יכול לחשוב על תיאור מגניב של שיטת הקסם, אבל כדאי שתצמד למכניקה הגמישה והפשוטה של עולמות פראיים.
 
אני חושב שעולמות פראיים היא שיטה מספיק גמישה כדי שתוכל להתאים אותה לעולם, ואתה לא צריך להתאים את העולם אליה במיוחד. עם זאת, זה תמיד כדאי. אני חושב שכדאי לך לחשוב על מה המשחק שאתה רוצה להריץ, פחות על העולם עצמו. תכתוב את מה שדרוש לך למשחק, וכשתקרא את הספר- תרשום לעצמך איך להתאים אליו את המכאניקה.

למרות שאמרתי שלא באמת צריך להתאים את העולם לשיטה, אני חושב שעדיין כדאי לך להשאיר לעצמך מספיק גמישות בעולם עצמו כדי שתוכל לשנות אותו במקרה הצורך, אם השיטה לא מצליחה ליצור את האווירה שרצית, לדוגמה.
 
חזרה
Top