• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עולם שבע האסכולות ישראל החנויות של סמטת ולדמן

בעקרון, זה אמור להיות פרק הטכנולוגיה וזה יצא בסופו של דבר מה נעשה במחלקות השונות של המכונים כולל אזכור לאנשים חשובים באותם מכונים. היות והמכונים הם נקודת העניין של העולם הזה, אני מניח שזה יצא בסופו של דבר תורם יותר להבנת העולם אף על פי שזה כן נותן צוהר להבנת הדרך שהטכנולוגיה עובדת בעולם הזה. גם כאן נשמרת העקביות וכל המכונים מחולקים בין שבע מחלקות ואצל כולם, מטבע הדברים, יש להן חשיבות משתנה.
 
מחלקת המיפוי

יסוד האדמה אסכולת חיזוי היסטוריה גיאומנסיה קרטוגרפיה

הארקנון

מחלקת המיפוי של הארקנון היא בעיקר מחלקה שתומכת במחלקות האחרות. כאן נערכות ההדמיות שבהם נבחנות התיאוריות של המאגים ממחלקות אחרות.

מכון ברונל

למרות שרבים מחשיבים את מחלקת המיפוי של מכון ברונל לסרח עודף, הרי היא נחלתו של סר וילם המסוורת'. תחת שרביטו של המאג, המחלקה עמדה מאחורי מפעלי הבנייה ששינו את פני חבר העמים הבריטי ואת תשתיות ההגנה.

מכון פיוטר הגדול

להבדיל ממכונים אחרים, מחלקת המיפוי הוא מרכז העצבים של המכון. מכאן נערכים התצפיות על קווי הזמן האחרים על מנת לקחת משם דגמים ותגליות. המחלקה היא גם המקום שממנו נאסף בסיס הנתונים של פרוייקט מזג האוויר. המאגים המוצבים כאן יודעים היטב שזמנם קצוב ועליהם להתכונן אל העברתם. מסיבה זו, הקצב במחלקה הזו תזזיתי ונתון לתהפוכות חדות ולתככים מרושעים.

מכון סונגאהי

בנסיבות רגילות, מחלקת המיפוי של מכון סונגאהי לא הייתה תופסת מקום של חשיבות שהרי המכון נמנע בכוונה תחילה לעסוק בהסתכלות לעולמות אחרים – שהרי הם לא רוצים להסתבך עם המאגים המקומיים. מצבה של המחלקה שונה לחלוטין הודות לאוכלוסיה נמרצת של מאגים סיניים שמנסים להחיות דרך מחלקה אחת את רוחו של המכון שנרצח בעת המלחמה שקרעה את סין לגזרים. העיסוק שלהם בגיאומנסיה מורכב מעט יותר ממיפוי גרידא ונוטה לפלוש לתחומים שמחלקות אחרות בדרך כלל עוסקות בהן. היות ורב-תחומיות זאת היא חלק מהחזון שמנחה את המכון, הפולשנות של המאגים הסיניים נסבלת בינתיים.

מכון אנריקה הספן

למרות שעל פני השטח, מחלקת המיפוי רחוקה מגדולתה בימי השיא של המכון הרי שהסוקרים של מחלקת המיפוי עוזרים למכון לדייק את ההשפעות של הסמים שלו. הם גם עוזרים לו להבין איפה ומי מדללים, ובכך, הורסים את הסמים שלו. מפעם לפעם הסוקרים נשכרים גם מטעם גורמים אחרים ואף מכונים אחרים שזקוקים למומחיות הספציפית שלהם באיסוף מידע ועיבודו.

מכון האבסבורג

הרומים לא היו רק בנאים מצוינים אלא בנו לפי עקרונות שרק מחלקת המיפוי מסוגלת למפות ולהעביר הלאה. יש להעיר שבעוד שיש משהו בטענה שהיה משהו על טבעי בארכיקטורה הרומית, הרי שמה שמגיע ממכון האבסבורג הוא מלאכת טלאים של זה עם עקרונות מתרבויות אחרות, חלקן רחוקות מאד מרומי.

מכון צ'נדרה

העניין העיקרי של מחלקת המיפוי של מכון צ'נדרה הוא בעידוש כלומר להשתמש בגורם אחד על מנת להגביר את הראות של גורם אחר, בדרך כלל, הגורם שהם מעוניינים לראות. הם אלה שמנחים את הקוארדינציה של קבוצות לווינים שונות.

מחלקת הרוח

יסוד האש אסכולת הספיריטואליזם פסיכולוגיה

הארקנון

הפרוייקט שהוציא את שמו של הארקנון לשמצה מתרחש במחלקה הזו. מטרתה של מחלקה זו היא לחקור את הדרך שבה אנשים יוצרים את התצורות העצביות – התצורות שמושכות לתוכן את כח החיים ומשמשות כבסיס למאגיה ולהנדסה. פרויקט זה משך אליהם את המאגים החופשיים שמתעניינים, מסיבותיהם שלהם, באפשרות להניח בצד את הטכנולוגיה.

מכון ברונל

העניין שמכון ברונל מפגין בספיריטואליזם קשור יותר לנגיעות של עולמות אחרים בנפש האנושית. הפרוייקט העיקרי שמריצה מחלקת ספיריטואליזם שלהם הוא פרוייקט הצופים אל הכוכבים שנראה מתאים יותר במתכונתו למכון צ'נדרה – בהנחה ומכון צ'נדרה היה מכון של מאגיה.

מכון פיוטר הגדול

הדרך העיקרית בה מחלקת ספיריטואליזם מקבלת את חלקה בעוגת התקציב של מכון פיוטר הגדול הוא הכשרתם של סוכנים מכל הסוגים. חשיבותה עולה ויורדת בהתאם לצרכי הבטחון של הפדרציה הרוסית ויכולתה לתקצב הכשרה זו.

מכון סונגאהי

היות ומסיבות של שלום בית עם המאגים האפריקאים, הם לא יכולים לחקור את הצד הרוחני של הספיריטואליזם, מכון סונגאהי חוקר את הצד המטריאליסטי שלו. המחקרים של המכון מתמקדים ביכולת להמיר תצורות מנטליות לתצורות פיסיות.

מכון אנריקה הספן

למחלקת הפסיכולוגיה היה חלק בהעצמת הסכסוך שבין מאגיה להנדסה. עם תחיית המכון, המחלקה רתמה את כישוריה להבנת הקשרים בין הסמים שהמכון התבקש לייצר לבין המתכונות המסובכות של נפש האדם. מפעם לפעם, ניתן למצוא ארגזים מלאים במתכונים לסמים שהשפעותיהם אינן מה שהלקוח מבקש – סמים שנאסרו בחוק בשל אחיזת החנק של הארקנון.

מכון האבסבורג

האב נאכט רואה את מחלקת הפסיכולוגיה של מכון האבסבורג כנחלתו האישית. לאור הדרך בה הוא מנהל את המכון כמו כת, מתבקש שהוא ירצה לשמור מכל משמר את האנשים שמומחיותם מאפשרת להם לזהות דפוסי חשיבה של כת. תחת זאת, אנשים אלו עוזרים לו בייצוב ובהידוק שלטונו במכון.

מכון צ'נדרה

למרבה הפלא, הדבר שבו מתמקדת כיום מחלקת פסיכולוגיה של מכון צ'נדרה הוא בניית אנדרואידים. הפסיכולוגים שלה סבורים שהם יקבלו את המידע שהם צריכים אם ידמו את תודעת האדם בתוך גוף מכני דמוי אדם לאחר תוצאות לא מספקות מבחינת מחלקה זו עם תודעות מלאכותיות שהושמו בסביבות אחרות.
 
מחלקת התנועה

יסוד האוויר אסכולת פסיוניקה מכאניקה

הארקנון

אף על פי שהמתעתקים הומצאו בבריטניה, הארקנון שואף לדחוף את המתעתקים אל המקומות הקטנים ביותר – הכוונה היא לממדים אטומיים ולא לרמת הגוף כמו המכונות של מכון האבסבורג – ואל המקומות הגדולים ביותר. הדבר יאפשר לו ייצור מדויק של חפצים מצד אחד וייצור בבת אחת של חפצים מסוימים – גם אם זה מתנגש במגמת המזעור של עמיתיהם שמעבר לים.

מכון ברונל

מחלקת התנועה של מכון ברונל גאה על כך שהמציאה את המתעתק – בהמת העבודה של המהפכה התעשייתית. מדובר במכונה שמתעתקת את כח החיים של חומרים שונים ועל ידי כך יוצרת מוצר. הפועלים אמורים לדאוג שהמתעתק מקבל את חומרי הגלם הנחוצים לעצם תעתוק כח החיים וליצירת החפץ הגמור. כמובן שהם לא קפאו על שמריהם והם מחפשים מקומות חדשים להשתמש בהם כמו החלל החיצון, מצולות הים או מעמקי האדמה. הם שואפים להעביר את המתעתקים מבית המפעל אל בתי הפועלים ולייתר בכך את הצורך בהם, כמובן. המכונות האחרות של העידן התעשייתי הם גרסאות שונות של המתעתק כשהוא מותאם למטרות שונות החל מתחבורה ועד להצגת נתונים.

מכון פיוטר הגדול

עיקר פועלה של מחלקת התנועה של מכון פיוטר הוא לפתח מתעתק מזג אוויר. המעבדות שלהם הם גם המקומות שמייצרים לראשונה את החומרים והחפצים שמחלקת המיפוי לוקחת מקווי זמן אחרים. בשל עניינים אידיאולוגיים, ניתן למצוא במחלקת התנועה שרידים מהתקופה הקומוניסטית שעדיין לא פוטרו או הופרשו.

מכון סונגאהי

תחום המחקר של מכון סונגאהי הוא השפעתם של שדות פסיוניים על גוף האדם. יש כאן התנגשות עם המאגים הסיניים של מחלקת המיפוי שיש להם יותר ממילה לומר בנושא הזה. יש פה התנגשות גם עם מחלקת הרפואה שזהו תחום עניינה – גוף האדם.

מכון אנריקה הספן

מחלקת התנועה של מכון אנריקה מנסה תמיד ליצור שתלים מכניים שיעשו אותו הדבר כמו הסמים שמייצרת מחלקת הדממה. הם בדרך מיועדים לשימוש פנימי – למרות שאין להם בעיה למכור אותם למרבה במחיר אם אדוניהם מרשים זאת.

מכון האבסבורג

השתלים של מכון האבסבורג משתמשים בשטף הדם כבסיס לפעולתם המתמדת. הם מרוססים על העור במקום בו עוברים כלי הדם. יש המשווים אותם לקעקועי העוצמה המאורים למרות שעצם פעולתם שונה מן היסוד. מיותר לציין שמכון האבסבורג אפילו לא מעז לטעון שהרומים השתמשו בטכנולוגיה מעין זאת.

מכון צ'נדרה

ההתמחות של מחלקת התנועה היא בכיוון כלי תחבורה שיכולים לנוע בסביבות קיצוניות. הם גם מציעים מסגרות משופרות לכלי רכב רגילים מתוצרת הארקנון.

מחלקת הרפואה

יסוד החיים אסכולת פיסיונומיקה אנטומיה

הארקנון

מאז ומתמיד ההתמחות של מחלקת הרפואה הייתה במקצב של גוף האדם. המאגים שלו מומחים ביצירת תרשימים של בגדים שיש להם השפעות שונות על הגוף האנושי. לפעמים העיצובים שלהם השפיעו על האופנה ולפעמים היה ההפך. כמה מהעיצובים שלהם הגיעו לפירמות הגדולות של ההלבשה בתיווכו של תאגיד אוניקס. עיצובים מיוחדים שלהם מגיעים למחלקת התחמושת, כמובן.

מכון ברונל

אם בארקנון טווים בגדים, הרי במכון ברונל מחשלים אבני כח. אבני הכח של מכון ברונל אמורים להשפיע באופן ספציפי על חלקים במקצב של גוף האדם מבלי להשפיע על חלקים אחרים של המקצב.

מכון פיוטר הגדול

לפי התזה של מחלקת הרפואה, הם בונים מערכות ביולוגיות קטנות – פטריות, נגיפים וחיידקים – כדי להשפיע על מערכות גדולות לא ביולוגיות כמו מזג האוויר. הם אלה שפיתחו את התכשירים שחיסלו את המחלות הגדולות שהשתוללו ברוסיה בעוד שבמערב טוו בגדים וקיבעו אבני כח בתוך הבשר של המטופלים...

מכון סונגאהי

הכיוון הנוכחי שמחלקת הרפואה של מכון סונגאהי חוקרת הוא מכונות תעתוק ביולוגיות שמשלבות מאפיינים מכניים עם מאפיינים ביולוגיים. מאמינים שזה בא כתוצאה מהיריבות הקשה עם מחלקת התנועה שגם זולגת לתוך תחום המחלקה.

מכון אנריקה הספן

המהנדסים של מחלקת הרפואה הם אלה שעורכים את המחקרים לגבי ההשפעות השונים של המתכונים שהמכון מוכר. קיימים גם מתכונים ישנים יותר השמורים במחסני המכון ששימשו לריפוי מחלות ופגעים מסוגים שונים ומשונים.

מכון האבסבורג

במסגרת ניסיונותיו של מכון האבסבורג להבין את מגיפת הגחנת, הוא חוקר אופני חיים חלופיים מאלה המתבטאים בחלק מהזנים של מגיפת הגחנת. אלה יכולים לנוע מביוכימיה חוצנית ועד למצב צבירה אחר לחלוטין כמו ענן או מאגמה.

מכון צ'נדרה

קיימות שמועות לפיה ההתמחות של מכון צ'נדרה בבניית איברים מכניים היא תגובה להתמחות של יריביהם ממכון סוראיה בבניית איברים מצללים אמיתיים.
 
מחלקת התחמושת

יסוד המוות כל האסכולות

הארקנון

חלק מהמתכונים לבגדים של הארקנון מגיעים ממחלקת תחמושת. אלה מכילים בתוכם הוראות איך להוסיף לחשים המעניקים יכולות קרביות לבני אדם ולפעמים גם למלוויהם ההולכים על ארבע. פרט זה שם אותם ביריבות עם מחלקת רפואה.

מכון ברונל

מטעמי נאמנות למסורת, המאגים של מחלקת התחמושת עובדים בדרך כלל על לחשים שמיועדים להוספת יכולות לרמכים ולבני אדם. הם סבורים שלבנות מכונות מאגיות נשמע יותר מתאים למכון מסיעת ההנדסה והרבה פחות למאגיה.

מכון פיוטר הגדול

מחלקת התחמושת של מכון זה היא בית החרושת לכלי היריה המשונים ביותר – קליעים המבוססים על מאכניקות של מזג אוויר שנורים עם אפקטים ולפעמים הקליעים עצמם עשויים מחומרים שונים. אומרים שהם עובדים עכשיו על פלזמה.

מכון סונגאהי

מכונות הענק הקסומות הן ממלכתו של מכון סונגאהי.

מכון אנריקה הספן

כאן לוקחים את השגיאות, את הסמים שכשלו בכל בדיקה אחרת ואת התערובות הגרועות ביותר מהרחוב ומכינים מהם רעלים.

מכון האבסבורג

למרות שהרומים ההיסטוריים היו ידועים בחימושם הכבד, המהנדסים של מחלקת התחמושת מעדיפים לכתוב מגילות בדם המשתמשים שיגנו על הלוחמים – וימיטו חורבן על אויביהם.

מכון צ'נדרה

ההעדפה הידועה של מכון צ'נדרה הם לנחילים שמורכבים מגרסאות חמושות של מכונותיהם. בהרבה מקרים הם פשוט מוסיפים אופציית נשק לטכנולוגיה אחרת – טכנולוגיה שמיועדת למטרות אזרחיות כמו לווין, רחפן או אפילו טיל.
 
שאלה לקוראים: היות וסיימתי את הפרק הנוכחי וברצוני לצלול עתה לאזור ספציפי בעולם הזה, אני מתלבט אם לכתוב את הגרסה של ירושלים (וישראל) של העולם הזה או להיצמד לתכנית המקורית שלי וללכת מעבר לים, לבאבאנברג שבטריטוריות הפרוסיות. איזה מבין האזורים עדיף? כישראלי, אני מעדיף את הראשון אבל זה יכול להיות רגיש היות והבנתי שישראל בעולם הזה תהיה לכל הפחות מונרכיה חוקתית בהיעדר מודל רפובליקני שתוכל להישען עליו.
 
לדעתי הגרסה לישראל תהיה מעניינת יותר.
לא יודע מה זה רגיש, אבל בכל מקרה בעולם כזה סביר שישראל לא תהיה ״סתם״ מודרניזציה של המדינה הקיימת כשהיא מנותקת מהמזרח התיכון.
 
סקירה גיאוגרפית

מערב הארץ "צלליה של ויילדהיים"


מקדמת דנא בשל הקרבה לנתיבי הסחר הבינלאומיים מישור החוף הצפוני היה היותר מאוכלס וכך נותר גם היום כשהיהלום שבכתרו היא עיר הבירה חיפה. יהודים רבים, שביקשו את נפשם הרחק מהיריבויות הקטנוניות בין החצרות במזרח הארץ, התיישבו והפריחו את השממה. איזור זה נמצא תחת צלה של האמירות הלבנונית מצפון שלא נחה מאז הסיבוב האחרון עם ישראל אלא התעצמה והתחמשה תחת שלטונו של הרודן שמנהל אותה בנוקשות. בהיעדר רצון מובהק לפתוח במלחמה ישירה, הרודן משתמש בכוחות ובידע הקשורים לחורבותיה מוכות הגחנת של ויילדהיים על מנת להכשיר את סוכניו. אלה מספקים את ההצדקה לקיומם של גיבורי על במישור החוף הצפוני משום שהוכח פעם אחר פעם שטוב הדבר אם הכוחות הרגילים יותר יתרחקו כמה שיותר רחוק מסוכניו המיוחדים בעלי הכוחות.

מזרח הארץ "מלחמת החצרות"

שלושת ערי הקודש – צפת, טבריה וירושלים – היו ועודנן מרכזים של אנרגיה גאומנטית. כל קסם שיוטל בסביבתן יהיה חזק יותר וכל טכנולוגיה שתופעל בסביבתן תהיה יעילה יותר. מסיבה זו, ירושלים, ובמידה פחותה יותר, צפת וטבריה, היו אבן שואבת למאגים בעבר וכיום לחברות היי-טק שמעוניינות לנצל את היתרונות שמציעה הסביבה יוצאת הדופן הזאת. העושר שזרם לערי הקודש תרם להתעשרותן של החצרות, שמגיהן עוטי אדרת הרבנים, התפשרו על עקרונותיהן לטובת מילוי כיסיהם. אם קודם היו הם היו מסוכסכים ומייגעים, העושר העניק להם גישה ללחשים ולאמצעים שהצליחו לרתום למאבקי הכבוד שביניהם – מאבקי כבוד שמכוסים תחת השם הכולל "מלחמת החצרות" שמתנהלת מאז שנת 2008. כל עוד הצדדים מכבדים את הניטרליות של חברות ההיי-טק ומפנים את חרונם דווקא לחיפה, העסקים מתנהלים כשורה.

דרום הארץ "סערת המדבר"

מאז הקמת ישראל ב-1951 שימשו הנגב ומדבר סיני כאיזור מפורז בינה לבין הח'ליפות. אלה, למרות שהסכימו להסכמי שביתת אש, לא מוכנים לוותר על שאיפתם להשתלט על ירושלים בהיעדר גישה ישירה לערים הקדושות של האיסלם. הגבול הדרומי, אם כך, מתוח. משמר הגבול מוצא את עצמו מתוח עד קצה היכולת למרות מאמצים מבית של תומכיו בחיפה להקצות לו משאבים. מלחמת החצרות חשובה יותר לחיפה מהנעשה בדרום בשל העובדה שהיא מתרחשת על איזור בעל חשיבות דתית, כלכלית ואף בטחונית בשל זליגת המאבקים הללו לתוך חייהם של בעלי הממון. בנוסף לכך, יהודים שתרו אחרי הפשטות והקשר אל הטבע של חיי האבות הקימו יישובים בקרבה לבסיסיו של משמר הגבול. יישובים אלו מבססים את אורחות חייהם על שבע האמנויות במקום להתבסס על האסכולות המתקדמות יותר של המאגיה וההנדסה. לבחירה זו יש השפעה מצד אחד על הטכנולוגיה של משמר הגבול שלא תוכננה לעמוד בהפרעות אלו ומצד שני על הטכנולוגיה והקסמים של השכנים מדרום שגם הם, בנימוס רב, די מתקדמים. כל זה מעמיס על כתפיו של משמר הגבול הצנוע.

הערה על הפוליטיקה בארץ

היות והחצרות היו הגרעין שממנו צמח היישוב היהודי במתכונתו המחודשת בארץ ישראל, הפוליטיקה בארץ, לפחות בשנותיה הראשונות של הארץ, הייתה הליכה על חבל מתוח – מצד אחד, לרצות את המשיחיים (אלה שחושבים שהקמת מדינה מסודרת לפני ביאת המשיח היא חילול הקודש) ומצד שני, לרצות את החילוניים. מי שעומד בראש המדינה הוא הנשיא – מזה מאה שנה ויותר הנשיא בא מבית פלדמן מאז שרבני טבריה מינו את דוד פלדמן למוכתר הקהילה היהודית בסוריה. לנשיא מייעצת הכנסת שחבריה נבחרים מקרב שניים עשר משפחות בעלי הממון שחופפות חלקית את המשפחות המקורבות לחצר הנשיא אך לא לחלוטין (החוק בארץ מגביל את מספר משפחות בעלי הממון למספר זה. אם קמה חדשה, יפזרו אותה משום שסבורים ששלוש-עשרה משפחות בעלי ממון יביאו מזל רע לארץ). הן הכנסת והן הנשיא יושבים בחיפה ושם מתנהלים עיקר התככים. היות ומדובר בתקופת שלום, הגיוס למשמר הגבול, הגוף הצבאי העיקרי של הארץ, הוא בהתנדבות. דבר זה בנוסף לעובדה שצמרת הצבא מנותקת מבחינה פוליטית מהכנסת הוא גורם מתח תמידי בין הצמרת הצבאית לנשיא שתמיד חושש שיבוא יום ותצא הפיכה מקרבם.
 
שבע החצרות

הערה: למרות שלפי המקורות, היו יותר משבע חצרות כשהתחילה ההתיישבות מחדש בארץ ישראל, מלחמת המאורות, שליוותה את הקמת הארץ, הפחיתה את מספרן לשבע חצרות – והזמני הפך לקבוע.

החצר הראשונה

מיקום: צפת

מבין החצרות הקיימות כיום, החצר הראשונה היא השנייה בגודלה אחרי החצר השלישית. את מה שהיא מחסירה בתלמידים חכמים, היא משלימה בחוכמה שיוצאת ממכבשי הדפוס שלה. החצר הראשונה מקפידה מאד על לבוש רשמי והולם את הציפיות מהחצר הראשונה. הכנסתם באה מהחכרת הנכסים שלהם לחברות היי-טק שיש להן רובע משלהן בהר כנען. המחיר של ההכנסה הגבוהה הזו היא שהם נחשבים לכאלה שרחוקים מהקדושה ודבקותם הרוחנית היא לא מן הידועות. זה ידוע בחוגים רבים שמי שעומד בראש החצר הראשונה מעולם לא השלים לימודים תורניים ומתעניין יותר בצדדים המאגיים יותר של לימוד תורה.

החצר השנייה

מיקום: טבריה

למרות שהעומד בראש החצר השניה הוא בדרך כלל רבן אמתי, גדול בתורה, נאמר שהכח בחצר הזו עובר דרך שושלת הרבניות, בית אלפמן. החצר השניה היא הרביעית בגודלה מבין החצרות ונחשבת לשניה רק לחצר הראשונה מבחינת כמות החומר המודפס שהיא מוציאה. חצי מהחצר השניה מועסק על ידי חברות ההיי.טק של טבריה בכל הדרגות. הרבנית מקבלת מושבים בכל הנהלה של חברה שבוחרת בטבריה כמקום מושבה. והצלחה זו מעוררת קנאה. לרבנית הנוכחית לבית אלפמן, לאה, יש בת שסובלת מדיסקלקוליה והיא מצערת מאד את אמה. מולה נמצאת אחות שאין לה את זה שאף עובדת כרגע כעורכת העיתון 'הזוהר היומי'. לפי ההיסטריונים, הרבנית יהודית אלפמן הייתה מי שהציעה לעמיתיה בטבריה למנות נציג מטעמם ולא למנות אחד מהם למוכתר כפי שהם רצו בהתחלה. החצר השניה מכחישה זאת.

החצר השלישית

מיקום: ירושלים

לאחר שגירשה את החצר הראשונה והרביעית מירושלים, לא נחה החצר השלישית על זר הדפנה והיא משקיעה בזרוע הלוחמת שלה. ראש החצר השלישית כיום אפילו צמח מתוך הזרוע הלוחמת שלה וגאה מאד בעובדה הזו. למרות היותה הגדולה בחצרות, תוצרתה האינטלקטואלית של החצר השלישית אינן מן המשובחות והיא מחפשת דרך לפצות על זה...

החצר הרביעית

מיקום: צפת

אם החצר הראשונה פנתה לעידון ושכלתנות, החצר הרביעית פנתה לבהמיות ואלימות. החצר אינה מסתירה את מעורבותה בענייני הכנופיות והיא הכי קרובה מבין החצרות לחשוף את העיסוק שלה בקסם, ובמקרה שלה, בקללות. אנשי החצר עצמם נוהגים לדבר על דברים כמו 'לחמש את הפסוקים'. הם אפילו ניסו את מזלם בגביית דמי חסות מעבר לגבולות וסיבכו את העניינים בגדול עם האמירות הלבנונית. ישנה אפילו שמועה שעל מנת לרצות את האמיר, הם הסכימו שישים את אחד מאנשיו בחוג המקורבים לראש החצר. הם מעדיפים ללבוש בגדים שמתאימים יותר למריבת ברים ופחות ללמידה מסודרת ועל תוצרת אינטלקטואלית אין מה לדבר, למעשה.

החצר החמישית

מיקום: צפת

למרות שחלפו שנים רבות מאז שהתמזגו שתי חצרות קטנות יותר, שונות זו מזו לחלוטין במנהגיהן, עדיין כל אחת מהסיעות אוחזת במנהגיה וכל האיחוד בין הסיעות פוליטי לחלוטין. החצר החמישית אומנם מתאפיינת בתוצרת אינטלקטואלית מרשימה אך חוסר יכולתה להחליט באופן בסיסי על שום דבר פוגע במעמדה בין החצרות.

החצר השישית

מיקום: טבריה

הדעה הרווחת בקרב החצרות האחרות שאחרי רצף העריקות שנפל על החצר השישית, אין זה המקום למתוח ביקורת על מנהגם ליישב כל מחלוקת במועצתם. מועצה זו מורכבת ממאגים ואנשי דת אמתיים ומנווטת ביעילות את ענייני החצר. עם זאת, בשל העריקות, נותרו מעט מאד אנשים הראויים לשמם בחצר השישית. אלה שנותרו עשו זאת משום שהבינו שהתפנה להם המון מקום בגלל גל העריקות. הם מבקשים להעלות את רמתה של חצר זאת.

החצר השביעית

מיקום: צפת

אף אחד בחצרות האחרות, אפילו השלישית, לא בדיוק הצליח לנסח דעה מובהקת על ההחלטה להוציא את החצר השביעית לבורסה. החצר השביעית מתפקדת גם כך לכל דבר כחצר האחורית של תאגיד סלפרידג'ס שהוא ספק הבגדים העיקרי של שאר החצרות. הבגדים של אנשי החצר הזו מפונפנים ולא מזכירים במאומה את הקווים המאופקים של האחרות. בחצרות נהנים לנחש מי מבין יושבי חצר זו הומוסקסואל בסתר שכן אפילו חצר זאת אינה מופקרת מספיק בשביל לקבל נשים או הומוסקסואלים בגלוי. מה שכן החצר הזאת עשירה – העשירה שבחצרות – כך שהם עצמם לא מתייחסים ברצינות לשמועות מלאות הזדון הללו.

היסטוריה מקוצרת של מלחמת החצרות

במשך שנים רבות עמדה החצר השלישית על חרבה מפני שתי החצרות שגירשה מירושלים.

הרגע המדויק בו הבריונים של החצר הרביעית פרצו לתוך העיר העתיקה ונהדפו במחיר כבד מאד מצד החצר השלישית תועד בכל אמצעי אפשרי. הנשיא פלדמן, שחשש שידו של האמיר הלבנוני בוחשת מאחורי הקלעים, ניסה להרגיע את הרוחות כשהחצר הראשונה הצטרפה, מנסה לנצל את חולשת החצר השלישית. הוצע גם שהחצר הרביעית זיהתה את רפיסות השלטון המרכזי עקב תקופת השלום הממושכת וניסתה לנצלה כדי לצבור הישגים מקומיים.

בחורף 2008 מצאו את עצמם נציגי החצרות מותקפים על ידי חוליה של מוכי גחנת. דובריה של החצר הרביעית האשימו את החצר הראשונה שעמדה מאחורי ההתקפה הזאת. החצר השלישית, שכבודה הוכתם, תקפה את צפת עם תחילת אוגוסט 2009 ביום שבו אמורים להתאבל על חורבן בית המקדש. סביר להניח שההתקפה הייתה עולה יפה אלמלא התערבה החצר החמישית על שני פלגיה שלא הייתה מוכנה להבליג על חילול הקודש. כיאה לה, החצר הראשונה ביקשה לקבור את הסכסוך עד תחילת הימים הנוראים, ובדרכים דיפלומטיות, להשיג לעצמה דריכת רגל בירושלים. השיחות הללו התפוצצו וראש החצר השלישית נהרג.

מנקודה זו, המנהיג הלוחמני שעלה לשלטון בחצר השלישית לא היה מוכן עוד להניח את נשקו. החצר השביעית הבינה שהיא יכולה להרוויח מהמלחמה הזו ונציגיה לא רק שלא הרגיעו את ראש החצר חמום המזג אלא גם עודדו אותו. ובמקביל, הם פנו לרבניה של צפת. זה לא היה הצעד החכם ביותר שלהם. החצר הרביעית, שגם כך לא סבלה את מושב הלצים הזה, החליטה לתקוף את המתחם שלהם בהר כנען עם תחילת 2010. המתחם נהרס לחלוטין – ומה ששרד מהחצר השביעית עקר לטבריה. רבניה של צפת וירושלים נזכרו שיש צלע נוספת למשולש ודרשו מרבני טבריה לבחור צד במאבק ביניהם בתקווה שהם יבחרו בהם. החצר השישית בחרה לא להתערב במלחמה והחצר השניה החליטה לתמוך בחצר השלישית – כנראה מתוך חשבון נפש ארוך עם שתי החצרות הוותיקות יותר. כל זה הצטבר לסקנדל: ביוני 2010 נודע שבתה הפחות מוכשרת של הרבנית אלפמן ויד ימינו של ראש החצר השלישית התחתנו בסתר. הדבר הזה לא היה לרוחה של החצר השניה שלא אהבה את החוצפה בנישואין שלא על דעת הרבנית.

הזוג הצעיר ברח לחיפה.

בינתיים פרץ סבב נוסף של מהלומות בין צפת לירושלים. וכשהאש סטתה לעבר חיפה, הודות לחוסר כישוריהם של בריוני החצר הרביעית בקליעה למטרה, הנשיא פלדמן התערב. גם קודם, כמובן, ששליחיו ניסו להרגיע ולהפריד את הסיעות אבל הפעם הוא עירב מישהו בכיר יותר שהוכיח את עצמו בשירותה של הממשלה באמירות הלבנונית ובמקומות אחרים – גיבור העל סרן יהודה. סבורים שהוא מאמין שכל העניין הוא מזימה של האמיר הלבנוני. והדרך היחידה להחזיר את כולם למצב שפוי היא למצוא, לעצור ואז להוציא להורג את שליחיו בקרב החצרות. סרן יהודה גם שם את עצמו כמגן של הזוג הצעיר בתקווה שהם יוכלו לעזור לו לאתר את סוכניו של האמיר הלבנוני שכן להשכין שלום היה מעבר לכוחותיו. החצר החמישית מצאה את עצמה תומכת בשני הצדדים כשהסיעה השמאלית החליטה לערוק לחלוטין לצדה של החצר השלישית בתקווה שהיא תנקה את צפת מכל שאר השותפים לעיר. אנשי הסיעה הימנית, שעודנם נאמנים לסיעה הצפתית, מנסים להוכיח בחירוק שיניים כמעט את נאמנותם לנגד עיניהם של חמומי המזג מהחצר הרביעית. אלה מחכים לרגע שיבגדו – הם סבורים, ובמידה רבה של צדק, שיש כאן מקרה של דילמת האסיר וההבדל בין הסיעות הוא שאחת מהם קיבלה לעת עת עסקה יותר טובה מהשנייה והשנייה מחפשת אותה העסקה.
 
עריכה אחרונה:
החצר הראשונה היא השנייה בגודלה אחרי החצר השלישית
פייר, הייתי צריך לקרוא את המשפט הזה פעמיים כדי להבין אותו.
גם הפסקה הראשונה בהיסטוריה של החצרות מזכירה במהירות הרבה מספרים והיה לי קצת קשה לעקוב. האם אני צודק כשאני חושב על החצרות הראשונה, הרביעית והחמישית כסוג של קואליציה, לפחות דאז?

בנוגע לחצר השנייה - רק מבחינת טרמינולוגיה, הכוונה בהקשר הזה לרבנית היא "אישה בתפקיד רב" ולא "אשתו של הרב", אני צודק?
 
מה אהבת בעדכון?

ערכתי את המשפט הראשון. אני מקווה שהוא ברור יותר.

החצר הראשונה והרביעית הם אכן בסוג של קואליציה עם החצר החמישית. חשבתי ששימוש בשמות סידוריים יהיה קצת יותר פשוט מלהשתמש בשמות של אנשים או מקומות שאני לא בהכרח מכיר מהמציאות. האם עדיף להחליף את השמות הסידוריים לשמות אחרים?
בנוגע לחצר השנייה - רק מבחינת טרמינולוגיה, הכוונה בהקשר הזה לרבנית היא "אישה בתפקיד רב" ולא "אשתו של הרב", אני צודק?
רבנית היא אשתו של רב. אישה בתפקיד של רב זה רבה, אאז"נ.
 
עריכה אחרונה:
רבנית היא אשתו של רב. אישה בתפקיד של רב זה רבה, אאז"נ.
לכן הייתי מבולבל. אז איך בעצם שושלת הרבניות לבית אלפמן שומרת על כוחה מדור לדור? בית אלפמן משדך בכל בכל פעם רב ליורשת, ובכך קובע מי הרב שיעמוד (לפחות למראית עין) בראש החצר? אולי שושלת רבניות זה בכלל מסוג הדברים שקיימים במציאות ואני פשוט מפגין בורות

האם עדיף להחליף את השמות הסידוריים לשמות אחרים?
אני מקבל וכנראה מסכים עם ההחלטה להשתמש בשמות סידוריים. זה לכל הפחות אמר שכשגלגלתי למעלה להיזכר מי זה מי, ידעתי איפה בפוסט לחפש. אני בעיקר משלים עם העובדה שאני לא יועד לספור ומעדיף לזכור 3~ סיעות של חצרות שונות מאשר 7 חצרות עצמאיות. בכלאופן אני אתמודד

מה אהבת בעדכון?
משחקית מאוד ברור לי איך להתייחס לחצרות. אלו אויבים, בעלי ברית, נותני-משימות..
אני הכי אוהב את החצר הרביעית. גם הראשונה אחלה ממש.
 
לכן הייתי מבולבל. אז איך בעצם שושלת הרבניות לבית אלפמן שומרת על כוחה מדור לדור? בית אלפמן משדך בכל בכל פעם רב ליורשת, ובכך קובע מי הרב שיעמוד (לפחות למראית עין) בראש החצר?
אכן. על מנת לשמור על כבודה של החצר, בכל פעם בית אלפמן בוחר את איש הדת שישמש בפנים הרשמיות של הזוג. בית אלפמן הוא זה שמנהל אותה.
אני מקבל וכנראה מסכים עם ההחלטה להשתמש בשמות סידוריים. זה לכל הפחות אמר שכשגלגלתי למעלה להיזכר מי זה מי, ידעתי איפה בפוסט לחפש. אני בעיקר משלים עם העובדה שאני לא יועד לספור ומעדיף לזכור 3~ סיעות של חצרות שונות מאשר 7 חצרות עצמאיות. בכלאופן אני אתמודד
טוב. בעבר היו יותר חצרות אבל מרביתן הושמדו במלחמות ישראל. כל מאג מגלומן יהודי שהגיע לארץ בזמנו הקים לעצמו חצר.
משחקית מאוד ברור לי איך להתייחס לחצרות. אלו אויבים, בעלי ברית, נותני-משימות..
אני הכי אוהב את החצר הרביעית. גם הראשונה אחלה ממש.
כשהם יכולים בקלות להתחלף במקומות בהתאם לשבשבת הרוחות של מלחמת החצרות. קצת מתוך סקרנות, מה אתה אוהב בחצר הרביעית?
 
אני מתחבר לאסתטיקה שלהם. הם סוג של ארגון פשיעה, בערך מוסד דתי..

אני גם חושב שעבור דמויות שחקן שהן לרוב בשולי החברה יהיה קל לתקשר דווקא עם החצר הזו. אני כבר מנסה לחשוב איזה שירות דתי מפוקפק רק הם מוכנים לספק.
 
שניים-עשר המשפחות

  • משפחת ברלינד
  • ראש המשפחה: יונתן ברלינד
  • חברים חשובים אחרים במשפחה: תום ברלינד, אחיו; יהודה ברלינד, בנו; אלישבע ברלינד בתו
  • גם אם אינך מכיר את המשפחה עצמה, אתה מכיר את מותג המכוניות שלהם, "ברלינד". הם לא בהכרח מגבילים את עצמם רק למכוניות אלא גם למכונות חקלאיות, תעשייתיות וצבאיות. שאיפת חייו הנוכחית של ראש המשפחה הוא להשיא את בתו אלישבע ברלינד לנשיא פלדמן, ואם זה כרוך בגירושיו מאשתו הנוכחית, כך יקרה. בנו ויורשו הוא אדם הולל שאיננו ראוי לדעת רבים לרשת את המותג הזה. לאחרונה דודנו הגרמני דרומונד לקח לעצמו את הנהגת התנועה למען איכות הסביבה והקצין מאד את הטון השלט בה. הוא מדבר ישירות כנגד המכונות שמשפחתו ייצרה.
  • משפחת זגמי
  • ראש המשפחה: יוסף זגמי
  • חברים חשובים אחרים במשפחה: זאב זגמי (שמוכר גם כ-"סרן יהודה")
  • בני זגמי מתגאים בייחוסם מימי היישוב הישן. הם התחילו את דרכם כמנהליהם הצנועים של מספר בתי דפוס והתגלגלו בדרך לא דרך להיות בעלי 'הזוהר היומי', העיתון של עולם החצרות. ישנן שמועות שזאב זגמי היה מיועד להיות מושא לבתה השנייה של הרבנית אלפמן. הטרגדיות שפקדו את המשפחה במאה הנוכחית צמצמו אותה כך שאם זאב לא היה בן יחיד כשהתחילה המאה, הוא עתה בן יחיד. נאמר שהטרגדיות הללו רק מגמדות את הטרגדיות שהפכו את יוסף זגמי, אביו, לבן יחיד חצי מאה קודם לכן כמו העובדה שאחד מדודיו נהרג בהגנה על הנשיא פלדמן (לא הנוכחי, סבו.)
  • משפחת גולנץ
  • ראש המשפחה: עמוס גולנץ
  • חברי משפחה חשובים אחרים: יותם גולנץ, בנו ; יוחאי גולנץ ("הגולנץ השחור")
  • על תחום הבנייה בארץ שולטים מימים ימימה משפחת גולנץ על ענפיה הרבים מספור. הם אלה שבנו את חיפה לאחר שחרבה במלחמת המאורות לפי עקרונות הנדסיים בדוקים. נאמר שבעוד המשפחה שומרת על נקיון כפיה, אחד מבני המשפחה, יוחאי גולנץ, שנודע לא לחינם כ-"הגולנץ השחור", משתמש באנרגיה הנקווית מתוך המתווים שמשפחתו בנתה בעמל רב מאד לקידום מטרותיו השפלות.
  • משפחת ברוד
  • ראש המשפחה: יונתן ברוד
  • חברי משפחה חשובים אחרים: התאומים אדם וחווה
  • אף על פי שמשפחת ברוד איננה בעלים של אדמות חקלאיות, היא משמשת כיועצת בנושאים אלו. לראש המשפחה ישנו עניין הגובל כמעט בתשוקה בלתי נשלטת לסדירויות בתוך תחום בעלי החיים. נאמר שהתאומים שלו הם תוצאה של אחד הניסויים שהיווה את הסיבה לכך שהסכים בכלל לגעת באישה. גם נאמר שהוא עומד מאחורי הצורות המשונות של השדות בבעלותו שנועדה להעביר מסרים לישויות שלא מן העולם הזה הנמצאות בברית מסתורית עם יונתן ברוד. בנו אדם השתתף במלחמה האחרונה מול האמיר הלבנוני, נפל בשבי וחזר כעבור שנה, בתמורה לתשלום כבד לאמיר שמעולם לא נאמר מהו, אחר עם צללים שרודפים אותו בשנתו. הוא מקדם כיום סם בשם מת'פיוטין שלא ברור איך הוא עוזר לו להתמודד עם הלילה – רק ידוע שהוא מיוצר במעבדות סינדיקט סינלואה ומעמדו שנוי במחלוקת בעולם.
  • משפחת זהבי
  • ראש המשפחה: עידית זהבי
  • מסורת היא בידי הנשיאים לבית פלדמן למסור את מושכות בית המטבעה למשפחה זו ולעיתים אף להתחתן לתוך משפחה זו. אמו של הנשיא פלדמן הנוכחי הייתה אחותה של עידית זהבי וחלשה ביד תקיפה על שוק אבני החן בארץ כל עוד היא חיה. המשפחה עסקה אף בגולה בסחר באבנים טובות, מתכות יקרות ובכל הנוצץ וזוהר הוא. תחום עיסוקה של המשפחה גולש למחלקת הרפואה של הארקנון המשבצת אבנים יקרות בתוך האיברים. היא עשויה להיות הספק של טיפולים רפואיים כאלו.
  • משפחת גלילי
  • ראש המשפחה: עוזי גלילי הרזה
  • חברי משפחה חשובים אחרים: זהבה פלדמן לבית גלילי, אשת הנשיא, בתו; אריה גלילי, יורשו
  • התחרות בין משפחת גלילי למשפחת ברלינד בתחום המכונות ידועה ומוכרת היטב. התחרות עלתה מדרגה כשבת גלילי התחתנה עם הנשיא פלדמן והעלתה את חמתם של בני ברלינד עד מאד. עוזי גלילי נודע לתהילה באורח חייו הספורטיבי וברזונו. הוא מנחה תוכנית שבה מטיף לאורח החיים שלו. הוא פחות מדבר, כמובן מאליו, על הפעילות של משפחתו בעמק יזרעאל לא הרחק מחורבות ויילדהיים מוכות הגחנת. כששואלים אותו בנושא, הוא מתחמק ואומר שהוא עושה את בשליחות חתנו, הנשיא.
  • משפחת דה סוטו
  • ראש המשפחה: גיורא דה סוטו
  • חברי משפחה חשובים אחרים: גיורא דה סוטו הבן; שולמית דה סוטו; דוד בן סוטו, דודן שעזב לאחת ההתיישבויות בנגב
  • משפחת דה סוטו מנהלת את עסקי הקמעונאות בארץ. כל נקודת מכירה שהיא לא שייכת לרשתות הסופרמרקטים הבינלאומיות נמצאת בבעלותם. הם גם, מטבע הדברים, שולטים בהרבה מהמחירים של מוצרים רבים. רבים מהיבואנים בארץ הם בני בית בבית משפחת דה סוטו וגיורא דה סוטו היה ראש התאחדות התעשיינים שנים רבות בטרם הודח על ידי מיכאל אייזנשאפט. עובדה שהוא לא נותן לה להעיב על אופיו החם והלבבי כשהוא חוזר ואומר שכל עוד יסתפק בזה, הוא לא נוטר טינה. טבעת העסקים שבבעלות משפחת דה סוטו היא המזרימה כח לסימטת פלדמן בחיפה – המקום שהרבה צעירים וצעירות קונים את הציוד שיעשה אותם לגיבורי על (ולנבלי על במקרה הגרוע יותר.)
  • משפחת כלב
  • ראש המשפחה: זאב כלב
  • חברי משפחה חשובים אחרים:יוחנן כלב, אחיו
  • בני כלב מלווים את הארץ מאז ההפיכה הצבאית הראשונה בשנות השבעים ולאחר שבחרו בנשיא על פני משמר המדינה בשנות התשעים. אחיו הוא ראש משמר הכנסת – הארגון שמאבטח בין היתר את משפחת הנשיא אך גם את משפחות בעלי הממון, שמטבע הדברים, בניהן יושבים בכנסת. בין משפחת כלב לבין מפקד משמר המדינה, חן ברנע, קיימת מתיחות רבה מתוקף העובדה שהם נאמנים יותר לנשיא מאשר לו. בני כלב מנהלים חברת שכירי חרב שמשתמשת בחיפה כבסיס בית למשפחותיהם ומקום לאימוניהם מבלי שיריביהם מחברות שכירי חרב אחרות, וחשוב מזה, אויביהם יוכלו להוות איום על המגויסים הטריים שלהם שבאים מכל רחבי העולם...
  • משפחת טולבור
  • ראש המשפחה: יוסאריאן טולבור
  • האחריות על ענייני האנרגיה של הארץ ממלאת את בני טולבור הארמנים רצינות ואחריות רבה. הם מאד לא אוהבים מתחרים ונוטים לצאת למלחמת שמד אם מופיע יזם שמנסה להתחרות בהם. לאחרונה הופיעו כמה מבני טולבור בחפיפה אחת עם עבריינים ידועים תוך כדי העלמת עין של יוסאריאן טולבור שמכחיש כל קשר לזה.
  • משפחת אייזנשאפט
  • ראש המשפחה: מיכאל אייזנשאפט
  • אם עד לאחרונה כל עניין הייצור התעשייתי היה מבוזר בידי תריסר משפחות, שלא ממשפחות בעלי הממון, כיום מיכאל אייזנשאפט הוא התוספת החדשה ביותר למעגלן. לאחרונה הוא נבחר לראשות התאחדות התעשיינים לאחר שכופף שם את ידו של גיורא דה סוטו. כמות השמועות עליו עצומה והעובדות עליו מעטות, כמובן.
  • משפחת אפללו
  • ראש משפחה: אליהו אפללו
  • תחת כבודה של משפחת אפללו נפל הכבוד לנהל את שירותי פינוי הפסולת והמחזור. הם מנהלים את העסק יותר ממאה ועשרים שנה. עד עכשיו אף אחד לא בא אליהם בתלונות. הם גם מנהלים את שירותי קבורת הגופות כשהם משלמים לחצר הרביעית – מה שהוביל לשמועות (שדי הופרכו) על קשרים ביניהם לארגוני הפשע המאורגן. הם מתמודדים לאחרונה עם נבל על בשם כנפי סיליקון שפחות או יותר מממכן ומקים לתחיה את הגופות שהם קוברים. הם יציעו כל מחיר למי שישיב להם את מה שאבד.
  • משפחת שברץ
  • ראש המשפחה: אהרון שברץ
  • בזמנו, עם התחזקות תעשיית ההי.טק. בערי הקודש, משפחת שברץ התפלגה משארי בשרה בחצר הראשונה משום שרצתה להקדיש את עצמה יותר לעסקים ופחות לענייניה של החצר הראשונה. המשפחה עדיין נמצאת בקשרים טובים עם החצר הראשונה ושארי בשרה ובדרך כלל מנהלת את עסקיה של החצר הראשונה מבחוץ. כשאדם ברוד נפל בשבי, קשריה העסקיים של משפחת שברץ עזרו לה לשמש כמתווכת בין הנשיא פלדמן לבין האמיר הלבנוני. אהרון שברץ עדיין חושב כיצד יפדה את חובו של יונתן ברוד שנודע כאדם יהיר אך בדרך כלל עומד במילת הכבוד.
 
עריכה אחרונה:
  • קהילת ארגוני הבטחון
    • משמר הכנסת
    • מפקד משמר הכנסת: האלוף אדרעם פלדמן, אחיינו של הנשיא
    • מצב כח אדם: 10,000 איש.
    • למרות שהוא הקטן בארגוני הבטחון, חשיבותו עצומה לבטחון הנשיא. אנשיו חולשים על תשתיות התקשורת ומאבטחים את הנשיא ואלה שהוא מעוניין בכך. משמר הכנסת נמצא הרבה יותר בסוד העניינים מארגוני הבטחון האחרים. משמר הכנסת אחראי בין השאר על הטיפול בתוצאות המלחמה שבין החצרות. עם זאת, הנשיא מעדיף להפקיד את המעקב אחרי האזרחים בידי גורמים חיצוניים ולא בידיהם. הוא סבור שזה ייתן למשמר הכנסת יותר מדי כוח בפוליטיקה. הם גם חמושים בכלי הנשק הטובים ביותר שניתן להשיג. מטעמים מעשיים, מפקד משמר הכנסת בא תמיד ממשפחת הנשיא מתוך האמונה שהסיכוי לבגידה יפחת במקרה זה.
    • משמר המדינה
    • מפקד משמר המדינה: האלוף חן ברנע
    • מצבת כח האדם: 120,000 איש.
    • למרות גבורתו הניכרת במלחמה האחרונה בלבנון, חטיבותיו צומצמו ולא היו כמעט מגויסים חדשים מאז לא מהשטח ולא מהמשפחות הוותיקות. אנשיו כרגע עסוקים בלתחזק את כלי הרכב הממונעים שמסוגלים לירות פגזי כח וברובים שמסוגלים לירות קליעי כח כשהם לא מתאמנים. אנשים אלה אינם חיילים בהכשרתם כי אם מהנדסים, אנשי תחזוקה ומכונאים שחשיבותם רבה אבל הם לא נחשבים לאיום על בטחון הנשיא. מפקד משמר המדינה, חן ברנע, שזכה לעיטור בעקבות המלחמה, סבור שהנשיא צריך לכבד אותו יותר.
    • משמר הגבול
    • מפקד משמר הגבול: האלופה אמירה דרור
    • מצבת כח האדם: 250,000 איש.
    • מאז סוף המלחמה האחרונה עם לבנון עובו החטיבות של משמר הגבול פי כמה וכמה מגודלן המקורי. רבים מהחיילים הללו הועברו ממשמר המדינה שמתמחה בלוחמה ממונעת למשמר הגבול שמתמחה יותר בלוחמת רגלית. הבדל משמעותי נוסף הוא שמשמר הגבול נשען יותר על פסיכולוגיה על מנת להעצים את לוחמיו וכלי הנשק שלו רגילים יותר. הסיבה לכך טמונה בעבר המורכב של יחסי צבא ומדינה, וכן, ביחסיהם עם שבטי בדואים שמסוגלים להשבית כל טכנולוגיה (וקסם) מסובכים מדי. מאז שנות השמונים לפחות, החינוך של בני המשפחות הוותיקות מבוצע במשמר הגבול שיודעים יותר מכולם לזקק את מה שעושה אותך לחייל מהמגויסים למען המדינה והנשיא. מפעם לפעם מתקבל גם דם חדש מהשטח שמבקש להצטרף אל המשפחות הוותיקות. עבור חיילים ותיקים, זוהי חזרה לבסיסים שבהם הם הוכשרו.
    • המשטרה
    • מפקד המשטרה: המדריך הראשי יונתן רעמי
    • מצבת כח האדם: 100,000 איש.
    • מזה זמן רב קיימת מסורת של השאלת כלי הרכב המשוריינים של משמר המדינה למשטרה בימות השלום על מנת לשמור עליהם בתפקוד מלא. הדבר יצר מירוץ חימוש עם הפושעים שנעזרים בשירותיו של השברץ האפל לתיקון העוול הנורא. בנוסף לזה, הפעלת כלי רכב שנועדו למלחמה בסביבה אזרחית גורם לרבים לחוש שהם תחת כיבוש צבאי. נטען לא פעם שעל המשטרה להשיג כלי רכב משל עצמה. המשטרה עצמה מנוהלת כמו כת דתית כפי שמעיד דרגתו של מפקד המשטרה. מרגע הגיוס, מוחדרת לצוערי המשטרה הרגשה שהם יודעים משהו שהאזרחים לא יודעים. הם גם לבושים בצורה כזו שמאד מקשה לזכור אותם כשהם יוצאים מהרכב שלהם – והעובדה שמישהו משכניהם הוא שוטר עשויה להכות אנשים מסוימים בתדהמה...
    • שירות בתי הסוהר
    • מפקד שירות בתי הסוהר: רב כלאי אלון כהן
    • מצבת כח האדם: 12,000 איש.
    • קומץ בתי הסוהר שעומדים לרשות המדינה מזכירים את מחנות ההכשרה של משמר הגבול מהבחינה הזו שהם מנסים לעצב את יושביהם. עם זאת, בעוד שמשמר הגבול מנסה להעצים את נטייתם של יושביו לכיוון הצבא, בתי הסוהר מדכאים את נטייתם לפשוע. אנשים שהשתחררו בהצלחה מבתי הסוהר מצאו שהם אינם מסוגלים לשום מעשה של אלימות פרטי או ממוסד ואינם כשירים לשרת כחיילים באף ארגון צבאי. עם זאת, ניסיונותיהם של בתי הסוהר לעצב באמצעות פסיכולוגיה בצורה מעודנת יותר לכיוון התנהגויות מועילות יותר לחברה נכשל ולעיתים הוביל להתנהגויות פליליות לא אלימות שנגעו לזה. בתי הסוהר כשירים מסיבה זו גם לכלוא נבלי על. בתי הסוהר יודעים היטב כיצד לחסום את הטכנולוגיה והקסם שמשרתים נבלי-על – ולאפשר רק לטכנולוגיה ולהנדסה שמשרתים אותם לשגשג. כמובן שגם זה לא תמיד עוזר כפי שמעיד סיפור בריחתו של נבל העל הבריטי ויליאם דרוד ששירות בתי הסוהר לא ידע איך לנטרל את כוחות העל שלו שבאו ממקורות זרים מדי לידיעתם.
    • שירות הכיבוי וההצלה
    • מפקדת שירות כיבוי והצלה: רב-טפסרית נעה גינוסר
    • מצבת כח האדם: 95,000 איש.
    • בעוד שכלי הרכב העומדים לרשות שירות הכיבוי וההצלה הם כלי רכב אזרחיים – הגם שהם מותאמים לתפקידם כרכבי כיבוי והצלה – שירות הכיבוי וההצלה מוצא את עצמו במידה רבה בצלה של קהילת הביטחון. כשפורץ אסון על, אנשיו מגיעים. לאחר שגיבורי העל ונבלי העל סיימו את עבודתם, הם מפנים את החורבות מהאתר.
 
עריכה אחרונה:
כולם מגויסים? כביכול משמר המדינה נשמע הכי קרוב ל'צה"ל' מהרשימה, אבל הוא נשמע לי קצת קטן מידי בשביל צבא העם. אם המגויסים מגיעים למשמר הגבול, למה בעצם משמר המדינה הוא גוף נפרד?

אהבתי במיוחד את החלק על המשטרה

איפה שירות בתי הסוהר כולא את נבלי העל? באותו המתחם עם פושעים רגילים? זה נשמע לי, לכל הפחות, כמו הבעת אמון גבוהה מאוד בפסיכולוגים שברשותם
 
לא. קהילת הביטחון מסתמכת על מאגר של משפחות שבניהם משרתים בארגונים הללו. מפעם לפעם מגיע דם חדש מהשטח. יצא לי פעם לקרוא שהדרך העיקרית למנוע הפיכה צבאית היא למנוע היווצרות תודעה מעמדית בקרב הצבא. עם התחלופה הבלתי פוסקת של כוח אדם, צה"ל בחיים לא יבצע הפיכה. (גם אין צורך בכך. הקצינים שלו גם כך יכולים לנסות את מזלם בפוליטיקה אחר כך.)

הבנתי ששכחתי לציין את הפרט הקטן הזה.

הדרך שבה מאורגנים הארגונים היא מסיבות פוליטיות. שתי הפיכות צבאיות יצאו מבית היוצר של משמר המדינה (שיש לו תודעה מעמדית. בעולם שלנו, האדם שעומד בראשו היה בטח קוצר את פירות הצלחתו בשדה הפוליטי. כאן הוא נרקב ומחמיץ והוא עוד עלול לעשות מעשה פזיז). אז הנשיא מעביר חטיבות קרביות למשמר הגבול במהלך תקופת שלום. בתקופת מלחמה קורה בדרך כלל התהליך ההפוך של העברת חטיבות קרביות למשמר המדינה. ובאופן כללי, ההכשרה מתבצעת במשמר הגבול שאחראי על הצד ההגנתי של ההגנה על המדינה. משמר המדינה אחראי יותר על הצד ההתקפי של הגנת המדינה.

טוב. אני מניח שרצוי שאציין ששירות בתי-הסוהר יודע לנטרל את הסופר-טכנולוגיה של נבלי-העל (זה לא צריך להיות קשה. חלק מהם גונבים אותה מהמדינה.) ובלי כוחות-על, הם לא יותר גרועים מפושעים אחרים שצריך לכלוא באבטחה מקסימלית. הפסיכולוגיה שהם משתמשים בה היא, כמובן, מאסכולת הפסיכולוגיה שמוזכר בערך על אסכולות ההנדסה. ההערה שלך גם נתנה לי השראה לדמות בריטית בשם ויליאם דרוד שניצל את הבורות המקומית לגבי הדרך בה כוחות-העל שלו עובדים.

נ.ב.

ערכתי את הערך לפי ההערות שלך. העיקרון והסיבה העיקרית לערך היא להסביר למה הארגונים שאמורים לבצע את עבודת גיבורי העל לא עושים אותה. האם לדעתך הערך נותן תשובה מספקת לשאלה הזו?
 
עריכה אחרונה:
לאור שאלה שעלתה בהודעות פרטיות, הוספתי גם את מצבת כוח האדם של הארגונים הללו. בחישוב כללי, משרתים כ-587,000 איש בקהילת הביטחון שזה כ-14.575% מהאוכלוסייה הכללית של ישראל באותו עולם.
 
עריכה אחרונה:
  • סימטת ולדמן
  • הקדמה
  • סימטת ולדמן נקראת באופן רשמי משעול פלדמן אחרי בית הנשיאות. אחרי כל מה שקרה שם, אנשים הגיעו למסקנה שהשם המתאים למקום הזה הוא סמטת ולדמן. הסימטה ממוקמת לא הרחק מהמקום שבו קבעו הטמפלרים את אחד משלוש נקודות היישוב שלהם כשהם הגיעו לארץ. כיום האיזור לא מטופח בכוונה ואוכלוסיתו עניה. לאחרונה האיזור זכה לעדנה מאנשי התנועה לשימור עירוני שהגיעו בעקבות השמועות שעומדים להרוס את האיזור לטובת יוזמה זו או אחרת של מפתח נדל"ן – שמועות שמקורן מהשברץ האפל כך מאמינים במטרה להשמיד מתחרה עיקרי שלו.
  • תיאור כללי
  • החלק העיקרי של הסמטה הוא מדרחוב יהודה שבו אסורה כל פעילות כלי רכב. מסביב למדרחוב ממוקמות שבע החנויות של משפחת דה סוטו שכל אחת מתמחה באספקת שירותים מסוג אחר לחלוטין. כשממשיכים וחוצים את המדרחוב, מגיעים אל מתחם האימונים הצמוד אל הצד הימני של החנויות שם ניתן להתאמן עם הכוחות. מהצד השני, באופן צפוי למדי, נמצא המרכז הרפואי הלא גדול במיוחד שנועד לספק שירותים לגיבורי על שנפצעו בעת שירותם. בקצה הסימטה נמצאת ישיבת מאזניים – ומסביב לה בנייני המגורים של מי שנאסר עליו לעזוב בימי חייו את סמטת ולדמן.
  • שבע החנויות
  • החנות למוליקולות-על
  • מנהל החנות: "אגרוף הברזל" (זיו רודן)
  • החנות לשיקויי על מחולקת לשלושה חלקים: הקיוסק (שמוכר מזון ושתייה); מתחם המוליקולות עצמו והמעבדה שם מייצרים לקוחות נבחרים את המתכונים. המוליקולות שנקנות במתחם המוליקולות אינן מיוצרות במעבדה אלא במתקני ייצור שמיקומם באיזור המפרץ. אם המתכון שמיוצר במעבדה מוצלח די הצורך, המתכון ייכלל באפשרויות שמוצעים ללקוחות עם תמלוגים למייצר המתכון, כמובן. עם זאת, שמור למייצרי המוליקולות הזכות לסרב לחלוק את המתכון. בכפוף לקוד דה סוטו, הקיוסק ומתחם המוליקולות מאפשרות ללקוחות לשלם דרך שירות. עם זאת, אלה שפונים למעבדה חייבים לשלם תמיד באשראי בשל עלות החומרים והעובדה שאם מישהו כבר מגיע לשלב שהוא מבין איך לעבוד, יש לו בוודאות את האשראי לשלם לחנות על שירותיה.
  • החנות לתכנות-על
  • מנהלת החנות: "גבירת הארגמן" (חנה לייבוביץ)
  • ידוע לכל שהחנות מקיימת מערכת יחסים שיתופית עם ישיבת מאזניים – החנות מעסיקה את נשותיהם של האברכים שלומדים שם והם, בתמורה, חולקים איתה תבניות מעניינות שהם מוצאים תוך כדי לימודיהם. למרות שרוב הסגל דתי, המוכרות באולם המרכזי חילוניים היות ועיקר העבודה – התקנת הרונות בחפצים ובמחשבים המגיעים לשם – נעשית בחדרים שמאחורי האולם המרכזי. עבודה זו בדרך כלל מכוסה על ידי תשלום מהחנות שממנה מגיע החפץ שעבורו מקבל הלקוח שירות במקרה הגרוע או על ידי תשלום מהלקוח במקרה הטוב. העבודה במעבדה, שהינה נפרדת מחדרי העבודה, מכוסה על ידי קוד דה סוטו. אחת הדמויות הססגוניות ביותר ששורצות שם הוא 'מקובל ההיי-טק' – אדם שמאמין שהרשת היא ערוץ לעולמות העליונים, ואף על פי שיש לו משאבים, הוא שומר עדנה למקום שממנו הוא התחיל. הוא מוכר לחנות 'מבויים סתומים' – רונות ומבני רונות שהוא לא צריך אבל הוא חושב שהחנות תפיק מהן תועלת. למרות השם הרע שיצא לו בחוגי המקובלים, הוא נחשב לאפשרות לגיטימית למורה בתחום כל עוד אתה מוכן לאפשרות שיהיה קשה לסיים את הקשר איתו.
  • החנות לשיריונות-על
  • מנהלת החנות: "עלמת חן" (עלמה ברק)
  • מאז עלייתה לגדולה של עלמה ברק, הוקצן המאבק עם עוטי הגלימות מהחנות לבגדי-על. במקום לפעול כקבוצה מאוחדת, 'המשוריינים' התחילו להתחלק לשבטים כמו עוטי הגלימות שלכל אחד מהשבטים דרישות ותביעות משונות. עובדה זו באה ביחד עם העובדה שלחנות אין מעבדה משל עצמה וכל תוצרתה מיוצרת במפעלים מיוחדים במפרץ. מנהל המתחם המסחרי כבר קרא לעלמה ברק כדי שתורה לסוכניה שישליטו משמעת על 'שבטי המשוריינים' שמרחיבים את המאבק הרבה מעבר למתחם האימונים. קריאה זאת נפלה על אוזניים ערלות. לא רק שעלמה חברה גאה באחד השבטים אלא שהסוכנים שלה הם בדרך כלל לקוחות שלא שייכים לאף אחד מהשבטים שבדרך כלל משלמים על השיריונות. מסיבה זאת, הם לא זוכים יותר מדי לכבוד מצדם.
  • החנות לנעלי-על
  • מנהל החנות: "נעלול" (ירון חבקוק)
  • למרות היותו גבר, אין חולק על זכותו של "נעלול" (שתמיד נראה עם מקטרת סם) לנהל את החנות הודות למאגרי הידע העצומים שלו בתחום הגיאומנסיה. מתחם הנעליים גם מהווה נקודה ניטרלית לשבטי המשוריינים ועוטי הגלימות באשר נעלול וקומץ סוכניו מקפידים מאד על כך שיתעניינו במה שבאו לקנות – הנעליים. המעבדה של החנות לנעלי-על נראית יותר כמו חדר מפות מאשר מקום להתקנת נעליים. ניתן למצוא שם מזכרות שונות ממקומות שבהם נעלול הילך (ועישן) כדי לכוונן שם את הנעליים שבנית. מפעם לפעם, הוא גם מקבל פיסות שמביאים לו לקוחות, ולאחר שהוא בודק אותם, הוא מחליט אם להוסיף או לאו.
  • החנות לתוספי-על
  • מנהל החנות: "ורד הזכוכית"
  • למרות השם, החנות הינה משהו בין מוזיאון לאולם מדיטציה. ניתן לקנות שם מתכשיטים עד מנטרה שיש לשנן היטב לפני שמשתמשים בה. החפצים מעניקים לך את התוספות הפיסיות והמנטליות שנחוצות כדי לעמוד בדרישות החיים של גיבורי העל אף על פי שהם אף פעם לא נותנים את כוחות העל שבאמת רוצים – טלקינסיס למיניו, טלפתיה, טלפורטציה וכדו'. מנהל החנות המסתורי הוא יהודי מעדת קוצ'ין קירח עם זקן חום עם ידע נרחב למדי בדרך שבה חפץ או מנטרה יכולים להתאים לאישיותו של אדם. הסכסוך בינו לבין 'מקובל ההיי-טק', שהגיע לטונים צורמים כשהוא פנה למנהל המתחם המסחרי כדי שיעיף אותו מהסמטה, ידוע היטב. זה האחרון אמר שוורד הזכוכית וחסידיו מתעסקים בתורות לא בוגרות לחלוטין ושזו צביעות מצדם לטעון שהוא מהווה סכנה לביטחון המדינה.
  • החנות לבגדי-על
  • מנהל החנות: "רב קוץ" (יואל קרץ)
  • חנות זאת, על מנהלו השנוי במחלוקת, הוא השני בגודלו אחרי החנות לתוספי-על בכל המתחם. ניתן למצוא כאן בגדים מכל הסגנונות ואפילו סטודיו לתפירה. ייתכן שאלמלא המחלוקת עתיקת-היומין בין שבטי הגלימות, החנות הייתה מרגישה גדולה יותר ולא קטנה מהעובדה שעובר כל שני מטר קו גבול בין שתי טריטוריות של שבטים עוינים. מנהל החנות גם מוציא מהצד מגזין פורנוגרפיה בשם 'עיר השדיים החולמות' ומנהל גן חיות קטן בצד האחורי של החנות הגדולה. הדעות חלוקות אם המנהל יודע סוד מלוכלך על בני דה סוטו או שהם באמת לא הצליחו למצוא מישהו בעל שיעור קומה דיו שיצליח להיכנס לבגדיו הצעקניים.
  • החנות למתקני-על
  • מנהל.ת החנות: "ההחלטה" (קירינה רנד)
  • למרות היות הקטנה בחנויות, הריבוע השחור בדרך כלל הומה אדם שעומדים פעורי עיניים ומשורבבי לשון מסביב להולוגרמות של המתקנים המוצעים למכירה. אף אחד לא הצליח להגיע לדעה באיזה מגדר ניתן לפנות למנהל.ת החנות שמינויה עוררה את זעמה של ישיבת מאזניים השמרנית אך רק את שלה.
  • קוד דה סוטו
  • 1. לקוח של החנויות לעולם לא יפנה את הנשק כנגד החנויות, המדינה והנשיא.
  • 2. לקוח של החנויות לעולם לא יגבה כסף על שימוש ברכוש השייך לחנויות.
3.לקוח של החנויות ישלם בשירות אלא אם כן ביכולתו לשלם לחנות על זה
 
חזרה
Top