• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז עולם המערכה Iron Kingdoms חוזר למהדורה חמישית

ותיקי המהדורה השלישית של מבוכים ודרקונים זוכרים את ספר המפלצות האגדי Monsternomicon, שהציג את המפלצות של משחקי המיניאטורות Warmachines ו Hordes למבוכים ודרקונים. מאז יצאו עוד ספרים למשחק, שבשלב מסוים גם יצא לאור כמשחק עם חוקים משלו וגם כמשחקי לוח שונים.
כעת ממלכות הברזל חוזרות למבוכים ודרקונים, כמובן למהדורה החמישית, בקיקסטרטר שכבר גייס מעל ל-300 אלף דולר תוך כיומיים. צאו למסע בממלכות הברזל, עולם בו אבק-שרפה וכח הקיטור פוגשים את הקסם והחרב. חמושים ביצירות קסומות ומכאניות, ובליווי ג'קים חמושים עד לשניים, חיקרו את הערים הצפופות וגלו מה נשאר מאחור לאחר שהממלכות הביסו פלישת שדים מעולם אחר.
הקיקסטרטר הוא לשלושה ספרים בסיסיים:
iron-kingdoms-5e.png
  • ספר המערכה Requiem Campaign Setting, לשחקנים ולמנחים כאחד. אני בטוח שהוא יכיל גם מקצועות, גזעים חדשים ובעיקר דגש על שילוב סטימפאנק במשחק שלכם.
  • ההרפתקה Legend of the Witchfire, שהיא המשך רוחני לטרילוגיות הרפתקאות ה Witchfire ממהדורה 3. מיועדת לדרגות 1-4.
  • ספר המפלצות Monsternomicon מעודכן למהדורה החמישית, הנה שתי דוגמיות
troll-winter.jpgarchon.jpg
הספרים יצאו לאור בספטמבר 2021, ויש הרבה צ'ופרים נוספים בקמפיין - כולל קו מיניאטורות שעוד לא נחשף.
 
האומנות מרהיבה והמפלצות לדוגמה נראות חמודות. את ההרפתקה אני לא מכיר, אבל דרגות 1-4 זה שימושי.
מה שחסר לי בפרוייקט זה שעולם המערכה הוא המנה העיקרית כאן, אבל אין דוגמאות תוכן מכאני שיעידו על רמת המכאניקה. יש רשימה של מקצועות וגזעים, אבל הייתי מצפה לאיזו הצצה אל אחד מהם.
 
Whether you want to be a human, gobber, trollkin, Rhulic dwarf, ogrun, Iosan, or Nyss elf, this book provides all the rules that make these different peoples unique. When choosing a class, there are options for many you’re already familiar with, from the stalwart man-at-arms fighter to the free-flowing monk of the Order of the Fist. Beyond these are brand new rules for playing the characters that make the Iron Kingdoms such a memorable setting. These new classes include, among others, gun mages, arcane mechanics, combat alchemists, and warcasters.​

אז יש בני אנוש ועמים ספציפיים למערכה או וריאנטים של גמד ואלף (הם לא משתמשים במילה "גזע" 😮).
ורשומים ארבעה מקצועות, אבל לא ברור אם אלו מקצועות מלאים או נתיבים של מקצועות, שזה יותר הגיוני בעיני.
 
חזרה
Top