• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עולם המערכה האהוב עליכם

זה מאוד מעורפל. אתה יכול לומר "אני אוהב את שר הטבעות כי אני אוהב קסמים", או "אני אוהב את ממלכות נשכחות כי אני אוהב קסמים", או "אני אוהב את נרניה כי אני אוהב קסמים". יש קסמים בכל מקום. אתה אוהב ספציפית קסמים כפי שהם מוצגים בהארי פוטר, או קסמים באופן כללי ובהארי פוטר פשוט יש הרבה מהם?
 
פתאום כשחושבים על זה - אתאס ב"חמישיית הצבעים" הוא עולם המו"ד הרשמי היחיד שהציג מערכות יחסים לא מונוגמיות בצורה אגבית כאילו זה עניין שבשגרה.
למרות שברור שהם כתבו את זה ככה כי הם חשבו שזה "אדג'י" ו"ברברי", שזה הקטע של עולם המערכה. כמו שבני המחצית של אתאס הם קניבליים בלי סיבה מיוחדת.
 
פתאום כשחושבים על זה - אתאס ב"חמישיית הצבעים" הוא עולם המו"ד הרשמי היחיד שהציג מערכות יחסים לא מונוגמיות בצורה אגבית כאילו זה עניין שבשגרה.
אמנם לא של מבוכים ודרקונים אבל גם בסדרת כישור הזמן זה קיים ועוד עם הגיבור הראשי. מעניין אותי איך יתמודדו עם זה בסדרה.
נ.ב טכנית יצא לכישור הזמן התאמה רשמית למהדורה 3 אז אפשר להגיד שזה עולם מערכה רשמי. :)
 
במשחקי הכס יש המון קסם. הוא אמנם דועך ויחסית נסתר אבל העולם מלא בהמון תופעות קסומות שהן פשוט מסתוריות יותר מברוב ספרי הפנטזיה.
תיקון; הקסם הוא פחות כלי (בידי הדמויות; בניגוד למשחק מו"ד 5 ממוצע שבו לרוב הדמויות יש לחשים וזה) ויותר חלק מסתורי מן העולם.
 
זה לא מרקו פולו ההיסטורי, אלא הרפתקה ידועה לשמצה שהייתה פעם באתר בשם "ממלכות עתיקות" שנסגר מאז.
עד כמה ידועה לשמצה? לפני כמה זמן חבר שלח לי לינק לפודקאסט על תופעות אינטרנט הזויות שהקדיש לה חצי פרק שלם:

(החל מדקה 18:55)

בעקבות הפודקאסט, אותו חבר גם תהה אם ההרפתקה עדיין קיימת איפשהו ברשת ומצא אותה בארכיון האינטרנט, מוזמנים להתרשם מהזוועה האגדית בעצמכם:
הרפתקה: מסעות מרקו פולו
לרגע חשבתי שדיברת על מרקו פולו ההיסטורי. תשמע... תודה על הקרינג', מאוד הצחיק אותי הטמטום.
"ויש בכלא של הטורקים מלא הומויים שעושים נזק של 1ק10", "בודה, אל ההודים" זה או השיטפוסט הכי מושקע שראיתי בעברית או ההרפתקה הכי נוראית שקראתי.
 
בדרך כלל אין לי סבלנות לפודקאסטים, אבל קצת אחרי שקיבלתי אותו עמדתי חצי שעה בפקק ביציאה מהחנייה (מהפלאים בתל אביב..) אז הרמתי הנדברקס ושמעתי את הפודקאסט הזה וצחקתי עד שכמעט נחנקתי. בפודקאסט גם התייחסו רק לחלקים היותר סבירים, בלי הכלא הטורקי, מולאן וכו'.

ובתוך הלינק של ההרפתקה, יש לינק להרפתקה הרבה יותר נוראית של אותו מחבר, עם מלך שמנסה להפוך לדרקון ומבוך ליניארי שמוביל אליו וכולל מפלצות לא קשורות וקרוסדרסרים מהמאפיה הרוסית.

אבל צחוק בצד - זו אולי הדוגמא הכי רעה של עולם שהוא בבואה של העולם האמיתי, אבל גם גרייהוק, מייסטרה והעידן ההיבוראי עשו דברים דומים, רק בלי כל השיט הזה.
 
מי שכתב את הרפתקאות מרקו פולו מרגיש כמו ילד קטן בגלל השגיאות כתיב. בנוסף, הוא כל הזמן כותב דברים כאילו הומואים הם נוראים ומרושעים.
אל תקראו. זה נורא ואיום. (ואני בדרך כלל לא נותן ביקורת בצורה כזאת, אבל זה דבר מיוחד מאוד)
 
אני חושב שההרפתקה הזו מלמדת אותי בצורה מאוד חזקה שאפשר לקחת משהו טוב גם מהדברים הכי נוראיים. כי למרות כל הטמטום וההומופוביות והילדותיות והשגיאות כתיב והחוסר איזון המסיבי והבחירות הטיפשיות, יש כמה דברים שאני יכול לומר לזכות ההרפתקה הזו.
הרעיון של קרס הרפתקה כזה, שגורם למישהו אחר לקבל החלטות והדמויות צריכות ללכת אחריו בשביל הכסף, הוא רעיון די חכם, בעיקר בשביל משהו כמו חוג, שזה מה שההרפתקה נועדה אליו. זו דרך יעילה להסליל שחקנים בלי להסתמך על הבחירות האישיות שלהם בכל שלב בדרך. הסצנה בהתחלה, עם כל הטרופדוריות שלה, מראה לי רמה מסויימת של יכולת בכתיבת קרסי עלילה. זה למעשה קרס ממש טוב, שנותן לדמויות להרגיש זרימה יחסית טבעית של אירועים. זה מתאים לשחקנים צעירים יותר, אבל כל ההרפתקה הזו היא עם אוריינטציה של שחקנים צעירים, ובהקשר הזה, הקרס הזה הוא בחירה מעולה.
כל זה גורם לי לחשוב שההרפתקה הזו היא לא של טרול. כי למרות כל הבעיות שלה, אם תריצו אותה לחבורה של ילדים בני עשר, ההרפתקה תעבוד ואולי הילדים אפילו יהנו ממנה.
 
ההרפתקה תעבוד ואולי הילדים אפילו יהנו ממנה.
רק כדאי להוריד קודם את כל הקטעים של "הורגים אותם אחרי שעושים להם עינויים ודברים של הומואים", את ההתייחסות המבזה למונגולים כמונגולואידים (כינוי מעליב לאנשים עם תסמונת דאון) ונראה לי שגם סצנת ההקאות במסעדה עדיף שתישאר בחוץ.
 
יש לינק להרפתקה הרבה יותר נוראית של אותו מחבר
אתה יכול לשלוח?

ולגבי סצנות שצריכות להישאר בחוץ- יש רק סצנה אחת טובה בהרפתקה הזאת, ואני מדבר על הסצנה הראשונה, בפונדק. אפשר לבנות מהסצנה הזאת סיפור טוב.
כן, להיפגש בפונדק וכזה, אבל בכל זאת.
 
הקטע של "קרב ענק בין כמה חבורות" הוא רעיון מסקרן שבעצמי ניסיתי לבחון בעבר במו"ד בקופסאות, אבל זה כל הזמן הסתבך בצורה נוראית.
לפחות לפי המתואר בהרפתקה אמורה להתרחש ב"משרד" של "קונגפוציוס מלך הקונגפו" תיגרת ענק בין משהו כמו 40 דמויות בדרגות די גבוהות...

ההרפתקה השנייה - יש בתוך הקישור המקורי לארכיון האינטרנט בצד שמאל לינק פעיל לעוד זוועה שנקראת "נגד המלך הרשע"
 
עריכה אחרונה:
הקטע של "קרב ענק בין כמה חבורות" הוא רעיון מסקרן שבעצמי ניסיתי לבחון בעבר במו"ד בקופסאות, אבל זה כל הזמן הסתבך בצורה נוראית.
לפחות לפי המתואר בהרפתקה אמורה להתרחש ב"משרד" של "קונגפוציוס מלך הקונגפו" תיגרת ענק בין משהו כמו 40 דמויות בדרגות די גבוהות...

ההרפתקה השנייה - יש בתוך הקישור המקורי לארכיון האינטרנט בצד שמאל לינק פעיל לעוד זוועה שנקראת "נגד המלך הרשע"
אני גם אוהב את הרעיון. נשמע מעניין, ליצור "אנטי-חבורה" שתצוד את החבורה האחרת כשהם יהפכו לmurder hobos או משהו, ותהיה מצוידת ביכולות ממש דומות לזו של החבורה.
 
nav566 nav566 אבל יש כל-כך הרבה הרפתקאות שעושות דברים דומים, והן איכותיות ומושקעות ולא ערמה של ***
אין שם שום חידוש. קצת עגום שזה זוכה לתשומת לב באינטרנט בזמן שדברים מושקעים ואיכותיים בהרבה לא.
 
חזרה
Top