• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עוד על מעללי פייסבוק


מנהלי - הסרתי את השרשור הארוך שהתפתח כאן בעקבות הערת דיוגנס דיוגנס שצדק - לא תרם לפורום.
 
עריכה אחרונה:
לא מופתע. פייסבוק היא עסק די מפוקפק.
דוגמה אחרת למחדלים שלהם היא תוכן גנוב. הם לא מנסים לעצור את זה ולא מענישים את הגנבים כי בפועל הם מרוויחים מזה.
אחד מהערוצים שאני די מחבב נפגעו מהם ויצרו סרטון על זה:
 
במובן מסויים, הכשל הוא בהתמודדות עם בעיה חדשה דרך פריזמה של כללים ישנים.

כבר יש רגולציה, צנזורה וכו' - על סוגי מדיה כמו עיתונים, טלויזיה ואפילו אתרי חדשות באינטרנט. פייסבוק חומקת מזה בטענה שהיא רק מספקת את הפלטפורמה ולא את התוכן. זו קצת הרבה רמאות, כי מסתבר שפייסבוק כן יודעת לצנזר דברים (פטמות למשל, או את המילה "כושי") אז אם פייסבוק מסוגלת לצנזר תוכן, אז מה זה אומר לגבי התוכן שהיא לא צנזרה?

מצד שני, יש מי שאומרים שהמציאות מתקנת את עצמה גם בלי צורך בהתערבות. עושה רושם שיותר ויותר פייסבוק (הרשת החברתית, לא החברה עצמה על שלל מוצריה) נתפסת כמערכת מיושנת לאנשים מבוגרים ולא עדכניים. הצעירים לא ממש משתמשים בה ולתוכן שמתפרסם בה יש יותר ויותר דימוי לא אמין ושמנוני נוסח הודעות הונאה של שיווק רשתי וזקנים מוזרים שמנסים לשכנע כל מיני שבורות לשלוח נודז. מספר המשתמשים ברשת החברתית של פייסבוק הולך ופוחת, כך שיתכן ובסוף היא תלך בדרכן של פלטפורמות עבר כמו הטלטקסט והבלוגים.
 
היה סיפור שלם על איך שפייסבוק זייפו נתונים וגרמו לכל חברות הסרטונים לעבור אליהם (Smosh, Funny or Die, Collegehumor) ואז דפקו אותם כי הנתונים היו מזויפים אז הם לא הרוויחו כלום וסתם נטשו את הפלטפורמה הקודמת עם הקהל שהם בנו במשך שנים. גם לכמה מהחברות האלה לפשוט את הרגל גם.

אז כן, שפייסבוק ילכו לעזאזל. חברה זוועתית- אבל כרגע, אין לה תחליף טוב בשביל קהילות או עסקים.
 
היום יום השנה לפטירתו של הרב יונתן זקס והרי מקצת דבריו באדיבות חברבוק:
יהודים מדברים אל יהודים, נוצרים אל נוצרים, מוסלמים אל מוסלמים, ואנשי עסקים, כלכלנים ומפגינים בין לאומיים מדברים איש אל מחנהו ואיש מגזרו. משמעות שגשוגם של ערוצי התקשורת - דואר אלקטרוני, קבוצות צ'אט, אינטרנט, עיתונים מקוונים ואלפי ערוצי טלוויזיה בכבלים ובלווין - היא שכבר איננו משוחחים בינינו, כי אם מסוככים על אמונתנו. עברו הימים שאנשים בעלי השקפות שונות נאלצו לחלוק במה אחת, וכך לפגוש את יריביהם ולהבינם. היום אנחנו יכולים לבחור להאזין לאלו שמסכימים איתנו, רק להם, ולמסך ולסנן את הקולות האחרים. מי שמבקש לקרוע את המסך ולהציג את השקפותיו בפני קהל חדש, עושה זאת כיום באמצעות פריצה אל החדשות. וכיצד פורצים לחדשות, אם לא באמצעות מעשי אלימות, מחאה ועימות שקל לתמצת אותם בתמונה דרמטית, בקטע קול קצר ומסעיר?
 
חזרה
Top