• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

(ס) ( (PG13) כנשיכת הברזל

תקציר המסעות הקודמים: אודום שב לבית האבות של אחוות הכפפה השחורה כשצל מעשהו של אינגראן ורטהולד – שיחרור מגלגל הקוביות – מרחף מעליהם. אודום, שמתמנה למתאם החניכים, מחליט לנצל הזדמנות שמציע הרופש פרנסקאר כדי לעקוץ את הסיעה במחלבה שמטילה עליהם צל. כשהם פושטים על התינוקייה, הם מאבדים את האמבדולט שמקריב את עצמו כנגד השומרים. אודום נעשה לאח שחור על מנת להציל את התינוקות החטופים. בדרכו חזרה, אודום שוכח להשיב את גופתו של האמבדולט.

כעבור זמן מה, אביו של אודום, אילדת'קאר, מסרב לשלם חוב כלשהו לבנק התקווה האחרונה על רכיב שהוא רכש. נציגת הבנק מאיימת על בני משפחתו של אילדת'קאר במטרה לגבות את החוב למרות שכבר שנים אין ביניהם קשר. אודום והחניכים שלו מלווים אותה למפגש עם אביו. לאחר שאודום דוחה את הצעתו לבחון אפשרות לערוק כמוהו לאחוות הפחחים החופשיים, אילדת'קאר משחרר את המכונות של האחווה כנגד החניכים שלו מתוך סקרנות מדעית נטו: האם לבני אנוש עם דם פיות יש סיכוי לשרוד מול מכונות של אחוות הפחחים?

כשאודום והחניכים שבים, אודום מגלה שהיה קרב עם אותה סיעה במחלבה שאיימה על שלומם קודם. וסבו נרצח על ידי אביו של האמבדולט במהלך הקרב. אודום נשלח ביחד עם חניכיו יורוט ובלילה להצטרף לתא אחר של האחווה הזו.

אודום וחניכיו מגיעים דרומה לטורמנגלין, עיר שנמצאת במאבק מול האמזונות. הם מוצאים את עצמם מתמודדים עם נחיל קבצנים בחזית פונדק 'היד הרועדת'. הכל משתנה כשאודום רואה את אחותו יוצאת מהפונדק. השומר הטרול מסביר שדונורה בורחת מהחי לעד לאחר שהשחית את אביה שכבש עבורו את המצודה.

אחד הקבצנים מזעיק את הליי, חבר לשעבר של יורוט. הליי קורא תיגר על אודום במטרה להשיב לעצמו את יורוט. הוא מנסה לגרור את אודום לבית המועדון שלו. במקום זה, הם מגיעים לבית הלוח שבו דונורה לומדת. העסק מסתעף כשראשת מועדון אחר נמצאת שם כדי לקרוא תיגר על דונורה. אודום מוצא את עצמו מול אתגר גלישה משותף. כשהוא מסיים את האתגר, הוא מוצא שהליי כבר נבעט על ידי הסוס החדש של יורוט. לאחר שהוא מקבל הוראות מהנגיד השחור, הוא רוכב איתה כדי למסור אותה לחניכות אצל אלודי וכסלר שיודעת יותר ממנו איך לאמנה עם כשרונותיה. בדרך הליי מופיע שוב ומנסה שוב את מזלו. העניין מסתיים כשרפאי האש של החי לעד מסיימים את חייו ומציעים אתגר מאדונם עבור אודום כדי להוכיח את נאמנותו לחי לעד. אודום, שמעולם לא התכוון לעשות את זה, מתעמת עם גרלינסינד אייקונגוד כשהוא קורא דווקא לעוצמתם של הבואת'יאנים. לאחר כשהוא הורג את הבוגד, הוא מתמוטט.

לאחר זמן מה, מסתיימת שהותו של אודום בסאריל. הנגיד השחור מצווה עליו לחקור תעלומה הקשור לעסקי האחווה בטולואר: מישהו מאבן את האחים שם. אחותו דונורה לוקחת על עצמה ללוותו. בעת מסעם דרומה, האווירון מושמד והם פוגשים את נבלני וקצת מאוחר יותר את אמוגין ברודיתא. השנייה מלווה אותם אל המכון שמנוהל על ידי טווילאר מלירן. הוא מטיל את האחריות על אימוניו של אודום על אמוגין ברודיתא. כעבור חודשיים, המאבן המסתורי תוקף את האחים בעודם מסכמים את ממצאי החקירה שלהם. נבלני מציל אותם. לאחר שאודום הולך להתעמת עם טווילאר מלירן, אחותו רודפת אחרי נבלני אל היערות. בעוד שאודום רודף אחרי אחותו, הוא מגלה מי המאבן וזה לא נבלני או אמוגין היקרים. הוא עד לטכס מוות ומקבל הצעה לשאת בחזרה לסאריל. מילים שמוחלפות בינו לבין אחותו רגע לפני שהם מגלים מי המאבן נטעו בו דחף לגלות מה קרה לאמם.
כנשיכת הברזל

חלק ראשון: "עץ ובוץ"

בשם צבעיו של בראהה, איזה חום!

אם אודום ציפה לרעוד לתוך חמוקיה ישרי הקווים של הולסבאון, הרי שצפתה לו אכזבה. עתה נגזר עליו להזיע על רקע עצים שחורים מעלים אדים צהובים שהגדישו את הסאה ובינותיהם ברכות מבעבעות שהצטרפו אליהם באדים לבנים. הרי לך הרמוניה של ריחות! אנשי טולואר היו מתים על המחזה. אודום רצה להודות לאמנה עד שהבין לאן הביאה אותו, ליער הברזל. ובכן, תודה רבה, האמנה, על שהבאת אותי מהפח אל הפחת. כל מה שרציתי... היה לבקר אצל אמי.

"אנחנו נמצאים באוכן, אודום." אמרה דונורה, מתנשפת לידו. אודום שמע צליל קל. בהתחלה הוא חשב שלו יש בחילה. כל הזיעה הזו הייתה הקדמה לא רעה. ואז הבין, ככל שהצליל התחזק, של מי הבחילה. של האדמה עצמה. הוא יכל לשמוע את האדמה מתנשפת. וריח חדש עומד להצטרף למנגינה.

"בשם צבעיו של בראהה, לברוח!" קרא אודום ותפס את דונורה בצווארונה לפני ההקאה. בוץ נורה לא הרחק מהמקום שהם עמדו עליו, מכתים את העצים השחורים מעלי האד, שבתוך רגע היו שחורים כמו כלום. אודום התפעל מהקשיחות של עצי הברזל המרושעים. כך צריך להיות!

ובינתיים, הוא ודונורה הסריחו. הבוץ זרם בנחלים קטנים מסביב לגזעיהם של עצי הברזל, דולק בעקבותיהם. הם לא אלו שגרמו לאדמה סבל. שיתעסק עם עצי הברזל, לא עם שניהם!

לא חלף זמן עד שחלפו על פני עדר קרמצחים. היצורים הכתמתמים, שליחכו את העשב הנמוך שצמח בין שרשי עצי הברזל, הסתכלו בקהות חושים על נחלי הבוץ. ייתכן שאם הוא היה בממדיהם, גם אותו נחלי הבוץ הללו לא היו מרשימים. הקרמצחים הגיעו, בכל זאת, למסקנה שעליהם לעזוב למקום יבש יותר. פרסותיהם העצומות הותירו חללים באדמה, חללים שהתמלאו בבוץ. אודום ודונורה החליטו לעקוב אחרי העדר במסעו למקום יבש יותר.

ברקע נשמעה שאגה שגרמה לקרמצחים לצופף שורות. מעניין מי שאג אם הוא הפחיד אותם.

נחילים של לטאות בעלות ארבע כנפיים, צהובות, חלפו על פניהם. הלטאות דחפו את המקורות הארוכים שלהן לתוך האצטרובלים של עצי הברזל ושלפו אותן, מוכתמים באבקה. כמה מהקרמצחים התנגשו באחד מעצי הברזל, גורמים לכמה מהאצטרובלים ליפול, מקורותיהם של הלטאות יונקות הדבש נעוצים בתוכן. הלטאות קימרו את כנפותיהן והתנערו על מנת להוריד מעליהן את הבוץ. המראה גרם לאודום לשאול את עצמו אם הלטאות... אכילות. ואז נזכר שליצורי עולם האש אין דם אלא אש והם ישרפו אותו בתוך כמה רגעים.

ואז, מבלי משים, הוא ודונורה נפלו לאחת הבריכות המבעבעות. צבירים של מה שנראה לאודום כתולעים עוקצניות שייטו בתוך הבריכה המבעבעת. אודום ודונורה ניסו לעצור את נשימתם בעודם מרגישים ביתר שאת את התחושה שאם לא ישחו החוצה מייד, הם ימותו. הקרמצחים, שלהם הבריכה בטח נתפסה כקרירה ביותר, דשדשו בה בצורה מגושמת, מפזרים את התולעים העוקצניות שניסו להיצמד להם. אחד התולעים עפה על עורו של אודום, עוקצת אותו. היה לעוקץ שלה תחושה משונה כאילו היא לא הזריקה לו ארס. הייתה לו תחושה מתקתקה, ועם זאת, העור מסביב לעוקצים התחיל להתנפח בצורה נוראית. כשאודום שלח את ידו להסיר את התולעת, היא כבר לא הייתה שם. היא לא התנתקה. התולעת התפרקה לתוך עורו הדלוק.

נחושים לחיות, אודום ואחותו שחו החוצה בכיוון הכללי של עדר הקרמצחים. ואז מצאו שהם עומדים לאבד את הכרתם אחרי שגייסו כל משאב אפשרי כדי לא למות בתוך הבריכה הזאת. הדבר האחרון שאודום ראה היה גבר מתנודד על חבל שעשוי משיער ראשו. שעירן? בצפון? אודום ראה ועשה דברים משונים אבל שעירנים לא הרחיקו מערבות הרעם, מכורתם. ובפקפוק אחרון זה, אודום התמוטט.

חלק שני: "שיער ועלה תאנה"

נשיכת הברזל של הפיגיון העירה אותו לרגע.

דמותו המטושטשת של מושיעו אוחזת בפיגיון צמוד לשערו הזהוב כהה הוציא מאודום כל טיפה של אסירות תודה לו. האיש היה שודד שיער. היו מקומות ששילמו עבור שיער אדם... ועדיין הוא הציל אותו מהתולעים. הם טרחו להצמיד לזרועו עלה תאנה בחבל עשוי משיער.

שודד השיער הבין שהוא התעורר ושלח מבט מעורפל לעבר האפור שהקיף את אודום. מבט שנשלח בדרך כלל לרעיה ומשמעותו עסקה ביכולנו לגזום את הכבשה אם לא היית מתעקשת לקשור לזרועו עלה תאנה... אבל האיש היה מקצועי מכדי שזה יפריע לו והפיגיון חתך עמוק.

והכאב השאיר את אודום ער.

"אתה חתיכת בחור קשוח." אמר השודד, מנקה את הפיגיון שלו בצמתו, "שיער שטני, יקירה. האם את יכולה לדמיין כמה נרוויח על זה? אמרתי לך שהיה שווה להישאר באוכן."

אודום לא הצליח לשמוע את התשובה. האפור שהקיף את חושיו חסם אותו מכל כיוון אחר.

"כמובן שנשאיר אותו כאן עד שהוא יחלים." נהם שודד השיער "האם יש לך מושג כמה שיער שטני נדיר? כמה זמן חלף מאז שגזזנו קרקפת של קיורה, יקירתי?"

אז שודד השיער שלו אדם נבון ודק אבחנה. לקח לאודום זמן לדחוף את האפור כדי לראות את כיפת השיער האדומה שלו שהייתה מעבירה בו צמרמורת אלמלא כל ישותו הייתה כלואה בתוך האפור. העובדות על הכיפות הגבוהות היו מעטות אך הסיפורים היו רבים מספור.... ואף אחד מהסיפורים לא הזכיר שהם שודדים שיער. מצד שני עד שהם הגיעו לפראטצט, הסיפורים עברו דרך ארוכה.

"לפי תגובתך, אתה נמצא בשלב השני." אמר השודד "אני מניח שאתה שומע רק אותי, נכון?"

אודום היה מהנהן אלמלא האפור שחסם כל ניסיון שלו לזוז. הוא לא שמע על המחלה הזאת. הצרה הייתה שכפפותיו השחורות נמצאו מעבר לאפור. והוא היה בטוח ששודד השיער לא הבין את שפת הנקישות של האחים השחורים. הוא ביקש סליחה מהאמנה ואמר: "שמי אודום ... אודום מלרות'ין. אני אח... אח באחוות הכפפה השחורה."

"אני יודע את כל העובדות הללו." אמר שודד השיער "אחותך צרחה עלינו כולן קודם, נכון, יקירה. אתה יודע שהכיפות הגבוהות נמצאות במצוקה קשה עקב המצב הנוכחי במדינתנו. אם לא אכפת לך, כבר שלחנו דרישת כופר ביחד עם השיער המשעמם להחריד של אחותך."

ואודום הרשה לעצמו לאבד הכרה.

כשהתעורר, האפור התחיל להתכווץ ולחשוף מערה שחורה, לא אפורה כהה, עם שטיחי שיער צהובים שעליהם השתרעו גברים ונשים העוטים כיפות שיער ומתחת צמות ארוכות, צמות של שיערנים. אותם אנשים הסירו כל ספק מעל שכמותיו של אודום כשצמותיהם שינו צורה ותקפו זה את זה פיסית וכמה מהם אף הגיעו לשלב פליטת האדים המצחינים מהשיער – אדים שגרמו לצמתם להתפרק. אודום הביט לעבר זרועו וראה את כפפתו השחורה בקצה. העלה תאנה נראה שונה לעומת זה שראה מקודם. הנערה המשועממת, ששיחקה בצמתה ויצרה בה צורות בסיסיות ביותר, נמתחה כפיגיון נעוץ בקרקפתו כשהיא הבינה שהוא ער. היא קמה והלכה לקרוא למבוגרים.

הגבר מקודם הגיע, מסריח מזיעה, והפעם קווי המתאר של גופו השזוף והגבוה היו ברורים. שערו האדום עמד בניגוד ברור לעורו השזוף והעיד על כך שהוא היה הקטומאני ולא קיורה. הוא לבש טוניקה קלה שנטוותה מאריג אחר שלא היה שיער אדם. הטוניקה הייתה עתיקה. והוטלאה בשערות אדם אדומות. לקח לאודום רגע להיזכר שייתכן שכך הטוניקה גם חוזקה.

"אבא, מעשה הצדקה שלך בבריאות טובה. האם עכשיו אפשר לקחת אותו למגדל אנקאי?" שאלה הנערה בעיניים קטנות שהבהירו מי הגיב לדרישת הכופר שלהם. יהיה אדונו של מגדל אנקאי באשר יהיה, הוא לא היה אח באחוות הכפפה השחורה. השודד אדום השיער אמר: "אנחנו פושעים קשי יום, אודום. גם אנחנו צריכים להתפרנס ממשהו. ולא בכל יום –"

"אבא!" קראה הנערה, שבלי שמץ של ספק לא חונכה היטב, "מגדל אנקאי מחכה!"

השודד אדום השיער קרא לשניים מהכיפות הגבוהות האחרות שישבו על שטיחי השיער. הם קמו בחשש כאילו שמו של מגדל אנקאי לא היה צריך להיאמר בכזו קלות בין כתלי המערה.

"הוא יחשוב שאנחנו חלשים, אבא." אמרה הנערה, מסתכלת באי שביעות רצון על הפושעים. השודד אדום השיער חייך בעצבנות, חושף את שיניו הכהות באיום. הוא היה ראש הכנופיה. לא הנערה.

"מגדל אנקאי יכול לחכות מעט, צילדה." אמר ראש הכנופיה "הוא לא מספיק חזק לצעוד."

הנערה הרשתה לעצמה חיוך אדיב יותר כשענתה: "אנחנו פושעים, אבא. זה לא תפקידנו. תפקידנו הוא לקחת מהם את כל מה שיש להם, לא לתת להם את כל מה שיש לנו, אבא." אודום תהה אם זה משהו גוסטאקי. הגאווה הזו בזהותך המקצועית גם אם אתה סתם פושע. הגוסטאקים נתנו לעולם את מסדר הפחחים החופשיים. והפחחים החופשיים לקחו את אביו. ובגלל אביו, הוטל על אודום כתם הבגידה. ציפיותיהם של הפושעים לקבל כופר עליו לא היו מציאותיות. מה שהחזיר אותו לשאלה מי בדיוק ישב במגדל אנקאי שהיה מוכן לשלם עליו.

"בנסיבות רגילות, הצדק היה איתך. כדי שיהיו פושעים, צריכים להיות אזרחים שומרי חוק. וכולם ברחו דרומה בדיוק בגלל מי ששולט כרגע במגדל אנקאי. אם לא יהיו אזרחים, בתי, אנחנו נצטרך לחדול מחיי הפשע. האם זה מה שאת רוצה בשביל ילדיך, צילדה?" שאל האב.

"אז למה שאנחנו לא נעזוב למקום מתאים יותר לחיי פשע?" שאלה הנערה בנימה טורדנית. אודום הרגיש באי נוחות בכך שהוא עד לשיחה בין אב לבתו בנושאים שהיו רחוקים ממנו כמו שענייניה של אחוות הכפפה השחורה היו רחוקים משניהם. אביה חייך ,בעוד האנשים שלו שולחים את צמותיהם שיכרכו סביבו וירימו אותו מעלה, ואמר: "זה הבית שלנו, צילדה."

וסימן לאנשיו לעקוב אחריו. התחושה ברגליו עדיין לא שבה ככה שהניעורים הבלתי פוסקים של השעירנים לא הכאיבו לו כמו שהיו מכאיבים לו במקרה זה. התברר לאודום שהמערה הובילה בגרם מדרגות אפור ומאובק לתוך אולם הכניסה של היכל שיכל להיות ממוקם בפראטצט. השטיח שכיסה את אולם הכניסה לא היה משיער אדם אלא מאריג יותר מקובל שעליו נעו מאות אנשים. אותם אנשים בירכו לשלום את מנהיג הפושעים כאדוני אוֹגְנַאר. הפעם, ההרגשה הקרה ירדה במורד מוח השדרה שלו כשהבין בדיוק איפה הוא נמצא עכשיו: אוֹגְנַארְדֶט. ההרגשה סיימה את מסעה במורד מוח השדרה שלו כשאחד מהשעירנים, תוך התעלמות מנוחותו של אודום, פתח את הדלת עבור מנהיגו.

ולפניו נגלתה כיכר עצומה שבשמיה עפו לטאות ירוקות חדות ראש שבינן לבין דרקונים לא היה שום דימיון. לדרקונים, ראשית כל, היו ראשים הרבה יותר... קצרים. להבדיל מיונקי הדבש שראה ביער, ללטאות הללו היו שתי כנפיים. בצלן, עפו גם ציפורים קטנות יותר שחיו בשמי גוסטאקיה שנים לפני שהלטאות הגיעו. ומפעם לפעם, הלטאות סובבו את ראשן ונגסו באחת הציפורים בעודן עפות קלות. לאודום עברה המחשבה שאותו המצב בין אוגנאר לבין האזרחים שבירכו אותו לשלום בעוד אנשיו מובילים את אודום ברחובות. היו אלה אזרחים אסירי תודה למושיעם, אוגנאר. ואודום היה בחוץ מספיק כדי להבין את נקודת מבטם נטולת החמלה.

לבסוף הם הגיעו לבית שנשען בגבו על סבך שערות אדום. אודום תיקן את עצמו בעוד אחד מאנשיו של אוגנאר דופק על דלת עץ הברזל של הבית. דונורה הייתה מי שפתחה לו אותה.

"בדיוק מי שחיפשתי." אמר אוגנאר בחיוך לבבי "אני חושב שאחיך צריך לעזוב את היכלי."

"ולמה?" הופיעה אישה זהובת שיער בעלת פנים ארוכות ונטולות חן והעיפה את אחותו "מדובר בזכר חסר תועלת שיעמיס על הבנות שלי. דונורה הזו מביאה תועלת לשבט שלי. הוא – "

"יקירתי," אמר אוגנאר בנימה שהבהירה לאודום שהיא הייתה מי שדיבר איתה מקודם "מדובר בסידור זמני עד שנאחד את הילדים עם אמם במגדל אנקאי. הוא לא חזק דיו לצעוד, טארלה."

דונורה הצליחה להתקרב כשטארלה אמרה: "גם כך הבנות שלי חושבות שאני מאוהבת בך."

"לבי איתך, טארלה." אמר אוגנאר, מניח את כף ידו על חזה מבלי להבחין בזה, "עם זאת, צילדה שלי רוצה שהוא יעוף וברור לי שהיא מדברת בשמם של אחרים שלא מעזים לדבר. אין לי מושג איך שרדנו עד עכשיו אבל עדיף לנו לעמוד בעסקה שלנו עם החי לעד, טארלה."

טארלה לא העיפה מייד את ידו ורק חשקה את שפתיה בעודה אומרת: "כרצונך, הו, מלכי." אוגנאר שיחרר אנחה ארוכה שאמרה שהוא לא אוהב שפונים אליו כך. הוא קיבל את זה כמשא כבד על שכמותיו אם זה מה שהעניק לו את רצונו. השעירנים שחררו אותו לחסותה. דונורה הצליחה לאחוז בו. טארלה הובילה אותם לחדר בקצה המסדרון של הקומה הראשונה. "הוא באחריותך, דונורה." אמרה טארלה כאילו אודום היה חיית מחמד ולא אדם בעל זכויות "את תטפלי בו עד שיוכל לצעוד איתך למגדל אנקאי. אני אסביר לך מה צריך לעשות, נערה."

וצל של חיוך עבר על פני האחים. הם היו בדרכם לפגוש את אמם.

 
עריכה אחרונה:
נהנתי לקרוא, כמה הערות:
א) זה אחלה שאתה מקשר לפרקים קודמים, אבל רצוי להוסיף תקציר של הפרקים הקודמים כדי להזכיר מה קרה קודם.
ב) קו העלילה של שודדי השיער, מוזר. למה הם לא פשוט שודדים מטבעות זהב? לא זוכר שהיה משהו מיוחד בשיער קודם לכן, זה נראה אזוטרי מדי וכמו משהו שרירותי לחלוטין - באותו אופן היו יכולים לשדוד צפורניים, שערות חזה או רוק. הכל אפשרי, אבל זה לא ממש מעניין ובטח לא אפי כמו הפרקים הקודמים (לפי הזכרון שלי). מדמות שנלחמה בגילדות מסתוריות זה הפך לסיפור על שודדי שערות.
ג) בהמשך לכך, אין כאן ממש אמצע וסוף ברורים. התחלה ברורה יש, אם כי צריך את התקציר, הבעיה שלא ברור לי איך הסוף והאמצע מתחברים להתחלה ולפרקים הקודמים.

נ.ב. הוספנו תווית של "סיפור", לא צריך (ס)
 
תודה על הביקורת.:) בסוף זרידת הזאב אודום נתקף בדחף לבקר את אמו ולבדוק לשלומה. זו התוצאה.
א. אכין אחד כזה מחר.
ב. ההבדל הוא ששיער אפשר למכור אם באמת לא אכפת לך ממה נעשה הבגד. זהו מעין סוג של תשלום על כך שהם הצילו את חייו בעיניהם. זה עוד פריט הגיוני לשדוד. כל הרעיון הוא ששודדי השיער הללו מנהלים עיר שלמה רק משום שבכל מקרה אחר לא יהיה להם ממי לשדוד. ותמיד היה אלמנט אבסורדי בסיפורים מבראהה.

נ.ב.

ערכתי מעט את החלקים הללו בתקווה שזה יעשה אותם ברורים יותר.
 
עריכה אחרונה:
תודה על התקציר, הוא מוסיף הרבה להבנת הרקע.
הוא גם מבליט את העובדה לטעמי שהכתיבה לא תואמת במלואה לפורמט של סיפורים קצרים - סיפור קצר הוא סיפור שעומד בפני עצמו, גם אם הוא כולל גיבורים שהופיעו בסיפורים אחרים. במקרה הזה, התקציר הבליט לי את העובדה שמדובר ספק-סיפור קצר, ספק-פרק המשך. אני חושב שזה יתרום אם תנסה כן לעשות התחלה-אמצע-סוף שהסיפור נסגר בתוך אותו סיפור קצר, ואין ספיחים מסיפורים קודמים.
אפשר לפתוח את הסיפור ב In media res, אבל רצוי אחר-כך לסנכרן את הקורא על ההתחלה שלו.
אני מקווה שאני מובן.
 
רק אומר שלהרגשתי זה לא הרגיש בשום נקודה כסיפור מתמשך. ידעתי לאן אני רוצה לקחת את הדמות אבל זה הכול. אני נאלץ להסכים שהתוצאה הסופית יצאה כאילו זה סיפור מתמשך אבל זה לא תוכנן והרגיש ככה בעת הכתיבה. בכל מקרה, העובדה שנאלצתי לעבור על הסיפורים הקודמים לצורך התקציר עזרה לי לאתר כמה טעויות מביכות. מה דעתך על דמותו של אודום?
 
עריכה אחרונה:
חלק שלישי: "מגדל וכדור"

עד שאודום יכל לצעוד, הוא למד יותר ממה שהיה צריך לדעת על כלבות הים של טארלה. עוד כשלמד אצל הבואת'יאנים, הוא ידע שאמזונות התרבו בלי צורך בגבר. הם ידעו להעביר את כח החיים באופן ישיר בלי חוטים או שערות. טארלה סייעה לדונורה ללמוד את סודן. כלבות הים של טארלה היו שבט קטן שתעה לפני שנים צפונה. הוא ידע את זה מסיבה אחת: רק טארלה ידעה להעניק חיים והיא נתנה את הידע הזה רק לדונורה. רק בשבט קטן זה עבד. ודונורה הייתה צריכה להרחיק אותן.

מה שהביא את אודום להרהורים הללו שאתה מגיע אליהם בשעה האפלה של נפש האדם: האם ימות בתול? הוא השתוקק שנים ליאפטרה לפני שסבו לקח אותה ממנו. הוא חשב שיש לו סיכוי עם אמוגין ברודיתא אבל הוא החליט לקחת צעד אחד לאחור. הוא חשב על צאצאים. על ילדים שישאו את השם מלרות'ין כשהוא עצמו יעבור אל החדלון... אבל קודם צריך... אישה.

ובנסיבות אלו, בתו כתומת השיער של אוגנאר שבאה לקחת אותם אל מגדל אנקאי נראתה לאודום מושכת מאד גם אם בימים כהילכתם היא הייתה מושכת בעיניו כמו סרפד קוצני. טארלה הפקידה ברשותה כמה מהבנות המבטיחות ביותר שלה. התלוו אליה גם שעירנים. כל אחד ואחד מהם הסתכל עליו כמו זבל. גם צילדה עצמה הסתכלה עליו כמו זבל של אדם.

הוא ואחותו נדרשו להיות עדים לדרשתה במהלך הטיפוס על הסבך. מסתבר שהזקנים הובילו כשהם עוד היו צעירים מסע מלחמה נגד החי לעד וכך החי לעד גילה את גוסטאקיה התמימה. אודום לא חשב שימצא מישהי יותר רטנונית מיורוט אבל הוא הצליח במשימתו. איזה מזג! להבדיל מיורוט, חלציו של אודום כאבו בכל עת שהקשיב לדרשתה של צילדה על הזקנים. טיפוס על הסבך האדום היה עניין מגרה מאד. שובלי השערות האדומות התחככו כל הזמן בחלציו כשדפקו אותו למעלה. כשהוא ניסה לטפס בכוחות עצמו, הוא מצא את עצמו מחליק.

הוא קטע אותה בנקודה מסוימת כשהיו קרובים מאד למעלה ושאל: "צילדה, עם כל הכבוד למתים, אני חושב שאת ואני נהנה מאד." צילדה, שהייתה שקועה בדרשתה הנזעמת, כמעט העיפה אותו למטה בסטירה ואז נזכרה במשהו ואמרה: "אתה לא חזק מספיק כדי לזיין אותי."

רגשותיו של אודום נפגעו והיא המשיכה לומר, מושכת את עצמה למעלה, כשהסבירה: "בעולם שפוי, לא היית יוצא עכשיו למסע. החי לעד דרש אותך כשאתה לא מאופס על עצמך עד הסוף. אם אתה לא יכול להשתמש בכפפות שלך, מה גורם לך לחשוב שתוכל לזיין אותי?"

אודום עמד לומר שאלו שני דברים שונים והגיע למסקנה המרגיזה שצילדה צודקת לחלוטין. סדר העדיפויות שלו הוא לדאוג קודם לכך שהכוחות העל-טבעיים שהוא שירת במסירות יהיו נגישים לו. צילדה, כמה שהיא הייתה מושכת, הייתה הרבה פחות חשובה מהייעוד שלו. לא שהפתיע אותו הנחישות הפתאומית להיות אח. הרי כל מה שעשה עמד בצל נחישות זו. אולי לא הקפיצה לכאן כדי לבדוק לשלומה של אמו במקום לשוב לסאריל עם ההצעה של הטולורנים אבל, בכלליות, זו הייתה מטרתו מאז שהוא נחשף על ידי מלך המטבעות הארור.

ואז הסבך הניח אותו על הרחבה. לידם ניצב כדור ואודום הבין למה הכדור הזה נועד: לקפוץ. הצמה של צילדה התחברה לסבך השערות של הכדור בעוד שהיא והאחרים נכנסו לתוכו לקראת הקפיצה. אודום התגרה בה ככשאל אם יש לה מספיק כח להקפיץ אותם לאנקאי. צילדה הביטה בו בעיניים רושפות ואמרה: "אבא שלי הוא לא המטורף היחיד שנשאר פה."

והקפיצה את הכדור. אודום כמעט היה נפלט החוצה אלמלא נסגר הסבך לפני שהיא הקפיצה. ולאחר רגעים ספורים, הוא חש את הכדור מתכווץ ומתרחב תחת יריקות אש. הלטאות הללו שראה מקודם בטח ניסו לתקוף את האורח הלא קרוא בשמיים שהן ראו כשלהן שלא בצדק. צילדה כיווצה את אגרופיה והחזיקה את הכדור עד שנפלו לתוך מאורה חשוכה בין שורשי העצים. הכדור התגלגל עד שנתקלו בקיר ואז צילדה פתחה את הסבך כשהטמפרטורה ירדה.

על דלת האבן שמולם היה חרוטה חנית. הדלת כבר התחילה להיפתח כשהם יצאו ממנה. שומר הדלת וצילדה החליפו סיסמאות והוא נתן להם לעבור למה שנראה לאודום כמו ביתן עץ תת קרקעי. הכל אבל הכל היה ספון בעץ ברזל שחימם את האוויר גם כשהיה מת עכשיו. הוא ראה גברים ונשים מחשלים להבי גרזן. הוא הבין כבר מה המקום הזה: מסתור חוטבים. בשל הגיאויות של האדמה, חטיבת עצים נאסרה אבל עצי הברזל לא נחשבו לעצים, לדעתו.

"צילדה ריפון!" קרא גבר צעיר עם פיאות לחיים זהובות, מתפנה מהשגחה על חישול גרזן "האם המשלוח שהזמנתי כבר הגיע? העצים הארורים הללו כמעט התיכו את המשלוח – " ואז הסתכל באודום ואמר: "אני מבין שאתם עדיין מחכים למשלוח."

"זד ליקנבלור." הציגה צילדה את הצעיר הקולני "עמיתו של אבי, מנהיג החנית המוזהבת."

לזד היו עיניים בגוון הלילך ואודום חשב שהוא נקש באצבעותיו ברוב התחשבות. אם זו לא הייתה צילדה, הוא היה מורה לאנשיו להשליך אותם אל חסדי היער היוקד שהיה מעליהם. "אודום ואחותו דונורה מבני מלרות'ין." הציגה צילדה את שניהם "עליי להביאם לאנקאי."

זד ליקנבלור הפסיק לנקוש באצבעותיו ועתה פשוט הסתקרן מה בדיוק מצא בהם החי לעד.

"רק בשביל החיוך היפה שלך." אמר זד והורה לאנשיו ללוות אותם אל חלק אחר במאורה. אודום חזר בו מההצהרה שזד היה משליך אותו החוצה. אנשים עבדו בצלן של פקעות ענק תלויות כשהוא עבר שם עם האחרים. ילדים התאמנו בחובותיהם בשירות החנית המוזהבת. לבסוף הם הגיעו לבית שעליו הותוותה כיפה אדומה. טוב, היה יפה לדעת שיש לכיפה צבע. הם בטח נתנו לסמל את צבע השיער של אוגנאר ריפון. המקום היה חדר גדול ומרוהט היטב.

"אנחנו ננוח כאן ומחר נמשיך לתחנה הבאה ומשם למגדל אנקאי." אמרה צילדה, מצביעה לעבר ערסלי קש שהשתלשלו בין נטיפי מערה שחורים כנשמתה. אודום ניסה את הערסל. ונרדם כתינוק בן יומו.

"אני לא יכול, צילדה." התעורר אודום לצליל דיון פילוסופי בנושא עזיבה למקום שפוי יותר "אנחנו היחידים שמספקים עץ ברזל."

"וכל עוד אתם חוטבים אותו, האנשים הללו שאתה מחזיק כאן מסתכלים עליך כאילו אתה... גיבור. הם לא מבינים שאתה עושה את זה בשביל תאוות הבצע." הטיחה כנגדו צילדה ריפון. דמותו המטושטשת של זד ליקנבלור נראתה מבעד לעיניו, זהובת שיער ונסערת לחלוטין, כשהתיז: "בהצלחה עם התוכנית לברוח מהבית של אבא. אני כבר נמצא בבית, צילדה שלי."

"אודום, דונורה, אנחנו הולכים!" קראה צילדה. אודום נפל מהערסל ומצא את אחותו עומדת. הוא שאל את עצמו אם הם לא צריכים לעשות משהו לפני שהם הולכים. עם זאת, מחילופי המבטים בין צלדה לבין זד, נשמע שכמה שפחות יהיו כאן, יהיה בריא לשני הצדדים ביחד. כשאודום דשדש אחרי צילדה, זד פשוט טפח לו על הכתף. צילדה בכתה בהמשך הדרך ואף נהמה על טפשותו של זד כשהוא דבק בשיגיונות של הזקנים בעודם שבים אל כדור השיער.

והכדור נורה מהר יותר מהקול. ושוב, פסי האש, ופה ושם, הכתים בוץ את תחתית הכדור. לאדמה הייתה שוב בחילה הבוקר. אודום הריח את עצמו ותהה אם משהו לא בסדר בעולם. לבסוף הכדור נחת ביעדו.

"מכאן אנחנו נמשיך ברגל. לכנופיית הגרון החתוך יש כניסה לא הרחק ממגדל אנקאי." אמרה צילדה. האמאזונות, עוטות אדרת כלב הים, ציינו שהן חוששות לחייהן בארץ הגברים. אודום זכר משהו על כך שצריך לחטוף את האדרת כדי שהאמזונה תתמסר לך. הוא לא ידע למה הוא חשב על זה כדרך להשיג זיון. הוא הגיע למסקנה אחרי שראה הבזק של שרירים שהוא לא היה מוכן לחטוף מכות מפרקות עצם מהאמאזונות. צילדה שאלה: "בסדר, כלבות, מה יותר מפחיד אותכן? החי לעד או הגברים?"

לאחר דיון קצר בשאלה כבדת המשקל, האמאזונות חזרו מעמדתן הקודמת. למען האמת, אודום מעולם לא שמע על כנופיית "הגרון החתוך" ועתה היה לו חשד למה לא שמע עליהם. הם היו טובים מאד בלחתוך לקורבנותיהם את הגרונות. השאלה מה מחפשת פה כנופיה כזו. הגרונות ייגמרו בשלב מסוים והם יצטרכו להתחיל לחתוך את הגרונות של עצמם, לא? דונורה, שחשבה את מה שאודום חשב, שאלה את צילדה בנוגע לטבע הכנופיה הזו. צילדה התעלמה ממנה ודפקה על הדלת שעליה מצויר בקבוק חלב לתינוק שהיה, למיטב זכרונו של אודום, הסמל של המחלבה. יכול להיות שהסיבה שלא שמע עליהם הוא שמדובר בצוות מהמחלבה.

איש צעיר, זהוב שיער, בחליפת בגדים כחול-ירוק-אדום, פתח להם את הדלת. המקום הצחין. הוא הבחין באמזונות עוטות אדרת כלב הים מאחור ואמר: "אסטריק לא נמצא עכשיו בבית, צילדה. תחזרי ביום אחר או שהוא לא אחראי למה שיקרה לך ולבנות שלך במאורה הזאת."

"תקשיב לי היטב, שן חלב." סיננה צילדה "אני צריכה להביא את השניים הללו לאנקאי."

"אני התורן עד שאסטריק ישוב." ענה שן חלב והצביע לעבר האפלה המצחינה מאחוריו "ברצינות, אני לא יכול ללוות אותכם עד לאנקאי. זה לא ייראה טוב כשאסטריק ישוב לפה."

"אסטריק, אסטריק, אסטריק!" נהמה צילדה "עוד אחד מחבריו המטורפים של אבא. בשם צבעיו של בראהה, האם תיתן לנו לחכות למעלה, בחום, עם הלטאות המפחידות האלו, חשופים לתולעים המבחילות הללו שבגללן לאסטריק אין עין?"

ושן חלב נעל את הדלת. צילדה הסתכלה על האמאזונות ואמרה: "עכשיו נחכה לאסטריק, כלבות ים. כפיצוי על ההרגשה המחורבנת שלי, אתן יכולות לנקות את הבוץ מכדור השיער."

והאמזונות הניחו את רובי החניתות שלהן והתחילו לשפשף את הבוץ עם כנפות אדרותיהם. אודום ציפה לצילדה לבקש ממנו שיזיין אותה אך הבקשה לא הגיעה ממנה. היא שילבה את אגרופיה והתיישבה באחת הפינות המוצללות של המערה, מלאת זעם ותסכול כלפי הזקנים. השיערנים שהגיעו איתה התיישבו והתחילו להתאמן כפי שאודום ראה אותם עושים מקודם. הוא קיווה שהם לא יתאמנו עם התקפת הגזים שלהם. היה מספיק להריח את מה שהיה שם – איפה שרבצו חותכי הגרונות של אסטריק.

אודום חשב כשהוא נרדם כשהוא חש שוב את נשיכת הברזל על צווארו. הוא הריח אותו לפני שראה אותו, אוחז בסכין וכל חזהו נוטף חלב אב. למרות שאודום יכל להבין למה שמועות אלו לא הגיעו לאוזניו, הוא החליט שאם המחלבה מוכנה למכור חלב פיות מפוקפק, היא לא תבחל בחלב אב. לא פלא שכלבות הים היו מפוחדות. הצחנה שנדפה מהמאורה לא הייתה צחנת אדם כי אם צחנת גבינה. גבינה שנקרשה מחלב אב. אין שמץ של ספק, חלב אב הוא חוויה מאתגרת מסוג הדברים שאודום ישאיר רק לאנשים שהוא ישמח לשמוע על מותם.

"עכשיו אתה תקום בלי להוציא געייה." אמר חותך הגרונות "אני עומד לחלוב אותך, זר."

למרות שאודום יכל לקבל כמה אפשרויות החל מאונס ועד שחותך הגרונות יחליט להביא אותו על דעת עצמו למגדל אנקאי, הוא לא חשב שהוא ירצה לחלוב אותו. כולם ישנו סביבו.

"קום." נהם חותך הגרונות, מסובב את להב הסכין כנגד גרונו, "ואני אעשה את זה עדין."

"לא." אמר אודום, מחמיץ את הסכין בניסיון לגנוב אותה מידו אוחזת הסכין של אויבו. חותך הגרונות הבחין בתנועה המגושמת והסיר את להב הסכין בעודו נוהם: "אסטריק איבד עין." והעיר בנפילתו מת את כל הכדור מסביבו. ידו של שן חלב , שאחזה סכין נחמד משל עצמו, שעדיין לבש את החליפה בשלוש צבעים שלו ואמר: "ועכשיו מה אומרים, זר?"

"תודה." אמר אודום בקול ניחר, מצביע על כפפותיו השחורות כמסביר את קמצנותו במילים.

שן חלב חייך בזחיחות מסוכנת ואמר: "אני מקווה שזה יהיה לקח לאחרים לא לינוק ממך."

צילדה נבחה בינתיים פקודות לשיערנים לשחרר את הגז משערותיהם אבל לא לפני ששן חלב לקח את הסכין שלו. הגופה נמסה מולו בעוד אודום מקדיש מחשבה חולפת לכך שלחיי אדם יש פחות חשיבות מלברזל בארץ זו. ואודום חשב שלינוק ממנו היה הדבר הגרוע ביותר שעמד לקרות לו בטיול. טוב, פרט לאיחוד עם החי לעד שהיה ידוע בהפלגותיו לעבר הממלכה של הבלתי נתפס מבחינת דמיונותיך. בעיקר בכל הנוגע לסבל ולייסורים. בחייו, החי לעד אפילו המציא דרך לענות את הארץ. היה זכור לו שהתפרצויות בוץ היו דרכה של הארץ לקרר את עצמה. וזה עבד, ככל הנראה. המערה הזו לא הייתה לוהטת כמו היער מעל ראשם.

"תודה." אמרה צילדה לשן חלב "אם אפגוש את אסטריק בדרך, אני אציין את עזרתך, גלנדיית."

הדוקר בגב הצבעוני אמר, מפשיל את שיערו הזהוב, "אין בעיה, צילדה. רגע, איך תגיעי?"

צילדה טפחה על דופן הכדור ואמרה: "חשבתי להשתמש במערות אבל המפגש עם עמיתך אומר לי שבמהלך מסענו במערכת המנהרות שלכם, הרבה אנשים ינסו לגנוב מה ששייך לנו. רק פראטי יסתער לתוך קרב בהתלהבות כזו."

אודום החליט לקבל את העלבון ברוח טובה. האישה הזו הייתה חסרת נימוסים בדרך טבעית.

ולאחר ששן חלב יצא מהכדור, הם קפצו לתוך השמיים. בפעם הבאה שהם נחתו על הארץ, ריח מים עלה בנחיריו של אודום. ריחם של מים מהבילים וזיעת אנשים שהושגה בייסורים.

"ברכות, הגענו לאגם אנקאי." אמרה צילדה "בקרוב דרכינו ייפרדו ולא אשמע ממכם יותר."

ודמעת אושר זלגה על לחייה השזופה של הפושעת. היה זה הרגש הכן ביותר שהפגינה כלפיו. אז למה אודום מרגיש נבגד?

חלק רביעי: אנחות וברווזים

לעומת האגם הוורוד של פרטצט, אגם אנקאי היה שלולית. שלולית מעלה אדים אבל, בכל זאת, שלולית. מתוך האגם עלה מגדל שהיה מחולק לשמונה אגפים שיצאו מתוך גוף האבן שלו. היו אורות באגפיו הצדדיים של המגדל שנבנה בימי קדם שהעידו על שיש בו פעילות.

אודום שכח כמה אוכן חמה על פני השטח. הוא שם לב שמראה האגם עורר בצילדה מחשבות. אולי היא נזכרת בפעם ההיא שבכתה ואגם אנקאי נקווה מדמעותיה כי מאז היא לא בכתה. דונורה ניסתה להניח יד על כתפה ונדחתה על ידה. במקום זה, צילדה התבוננה לעבר האגם.

"אני זוכרת את הפעם ששאלתי את אבי למה הבריכות מעלות אדים." התחילה צילדה לדבר "לכאורה שאלה פשוטה אבל התשובה לה לא. עד לפני שנים רבות, המים העבירו את החום למטה אל השכבות התחתונות של האדמה שם הוא הצטנן במגע עם קרח העד שבמעמקיה. עתה האוויר כה חם עד שכיוון הסעת החום בתוך המים השתבש וחלקם פולטים אותו למעלה, לתוך האוויר."

היא שילבה את כפפותיה לעבר האגם ואמרה: "שאלתי את אבי למה אנחנו נשארים במקום. הוא סיפר לי שנשמעו קולות דומים כשהרשויות הביאו שעירנים לגוסטקיה כדי להילחם בנו. האם הוא עבר לפראטצט –" בנקודה זו, אודום התכוון למחות על העלבון למולדתו עד שנזכר שעד זמן קצר מאד, העיר הייתה הרכוש של המחלבה "לא. הוא הסתגל למציאות החדשה."

עתה עלה לאודום רעיון מעניין. האם ייתכן שהוא מסתכל על כל המסע שלהם בצורה שגויה? בעיני אוגנאר ריפון, החי לעד הוא האויב. אז למה הוא נותן לו את מה שהוא דורש במופגן? זה הגיוני רק אם מתכננים להסתנן למגדל. התוכנית הייתה מטורפת כך שהיה חסר לו משהו.

הכח שצילדה הביאה איתה לא ישרוד את העימות.

ומתוך האגם נראו בליטות המצח של מה שנראה לאודום כלטאות בעלות מקור של ברווז. הם התקדמו לעברם בקפיצות, כשהם מתיזים מים לוהטים. כשהם עלו מן האגם, טפריהם, המחוברים בקרומים ירקרקים, בלטו לאור כוכבי היום באופן שהלם משרתים של החי לעד. כשאחד מהם פתח את מקורו השטוח, אודום חיפש ניבים ולא מצא אלא רמזים לשיניים טוחנות במורד הגרון, איפה שהסתיים המקור השטוח. הוא השמיע סדרה של צלילים מוזרים שאודום פירש אותם כ-"אנחנו נביא אותכם למגדל". היו שם יותר לטאות ממה שהיה צריך. שתיים מכלבות הים, שהבינו כמוהו את סדרת הצלילים המשונים, עזרו לאודום להתקדם לעבר אחת מהלטאות שהורידה את לוחית העצם של ראשה. היה שם מקום רק לאדם אחד. דונורה התקדמה לצדו בעוד אחת הלטאות האחרות מורידה לעברה את ראשה שטוח הלוחית.

"כמה יעלה לכם להעביר את כולנו?" שאלה צילדה. הלטאות קפאו במקום וצקצקו ביניהן, דנות בכובד ראש בשאלתה. ואז אחת מהם התרוממה וחשפה איבר עצום לגודל בתובענות. לא הייתה זו אחת מהלטאות שעמדו לשאת את אודום ודונורה על ראשיהן. היה זה פרט מצולק ולמוד קרבות עם עור ירוק כהה ומקור שצלקת עיטרה אותו לאורך העצם הארוכה.

"מי אתה רוצה?" שאלה צילדה באי נוחות שניבאה שהיא ידעה את מי הלטאה הזו תבקש. וכעבור כמה רגעים, ואודום זכר רק במעורפל מראה של לטאה עם מקור של ברווז עולה על צילדה. הלטאה העצומה רכבה עליה עד שברכיה כמעט נשברו והיא כמעט נחרכה מהאגם. לבסוף הלטאה הייתה מרוצה והניחה את צילדה כמעט מחוסרת ההכרה על לוחית העצם שלו – שכן לאודום היה רושם שמדובר בזכר. לאחר שהלטאות סיימו להעלות את מטענן, הלטאות התחילו לחתור בחזרה למגדל. אודום חש שצילדה מנסה להסיע את החום דרך שערותיה במהלך שעד עכשיו לא שמע בהקשר של שעירנים. החום שבא מהלטאה הארורה.

הוא הבין שאם הוא לא יעזור לה, צילדה תמות. היא לקחה סיכון גדול מדי עם הלטאה הזאת. ואין לה מספיק כח לקרר את עצמה בדיוק כמו לכל הארץ הזאת. ואודום מצא את עצמו זועם. הוא לא אהב אותה. הוא חשב שהיא מושכת ולא היה מתנגד שתהיה הראשונה שלו בתחום. לקח לו רגע לזהות מאיפה הזעם בא. הוא ראה בה את עצמו ולכן הזדהה עם המסירות שלה.

בעוד הלטאה חותרת, אודום שמע את איוושות האוויר של נהר הרוחות שורקות מעל ראשו. הוא נזכר בגולשי הרוחות שהבואת'יאנים השמידו רק משום שהם גילו את סודם. הוא זכר איך עף על נהר הרוחות על סמך ידע שקיבל כחניך אצל הבואת'יאנים. עתה איוושות האוויר החרישו את הדם הזורם באוזניו כשהוא מרגיש כשהם רוצים שהוא יהפוך לגולש רוחות. גולש הרוחות הראשון מזה עידנים. ובתמורה הם ייתנו לו את הכח לחזק את צילדה רוחנית.

ואז הוא חש את היד מוחצת את אפו. היד הציעה לו את הכח להשמיד את החום ששטף את גופה של צילדה כפי שהיה עושה זאת אחד מהאנשים התלויים. אודום תמיד תהה איך זה להיות בלי חוש ריח במקום להיות סתם אילם. זה לא נראה לו רעיון נהדר בשום זמן שהוא.

וכפפותיו עקצצו כשהוא חש אותן מפצירות בו לטפח את צילדה כדרכה של האחווה השחורה.

במשך זמן רב גאוותו של אודום מנעה ממנו להכיר בכל אפשרות אחרת מלבד להיות אח שחור. התקרית בטולואר האירה עבורו את ההבנה שהוא איננו רואה את העולם כמו אחיו. הוא עשה את מה שצריך לעשות ולא את מה שנחשב לנכון לעשות. לפחות האמנה לא... ויתרה עליו. היא פשוט שאלה אותו אם הוא רוצה להישאר נאמן לבחירתו המקורית לשרתה. האמנה הייתה הדרך היחידה למנוע מהאנושות להשתנות כשהגיע זמנה. לא למות, להשתנות. הוא זכר שהיה לו ספק כשראה את טכס ההשתנות ביערות ירוקי העד ליד העיר טולואר. לפי הבואת'יאנים, ולפי פרשנותם הוא פעל, כל שימוש בחוטי החיים, ולפי מוריו של אודום, קסם השעירנים היה עניין גבולי, החישה את ההשתנות. הוא חשב שהיא מאלה שלא ישתנו. היא תמות זמן רב מנשיכת הברזל לפני שתקרה ההשתנות. לפי זה, לא רק שאודום יכול, הוא מחוייב להגיש לה עזרה.

אודום ידע שאם יבחר עכשיו, לא יהיו עוד התלבטויות. הוא כבר יהיה מעבר לכל התלבטות. עתה, כשגופו היה מרוסק והוא לא יכל להילחם או אפילו לאהוב אישה. הוא לא שקל לרגע את החי לעד כאפשרות. הוא חצה את האגם ההוא קודם ולא התחרט מעולם על בחירתו. אודום ידע בלבו שהוא מוכן להיות אח בודד ולשרת את האמנה. הוא מעולם לא היה לוחם. כך שהכוחות של האנשים התלויים לא דיברו אליו ברמה העמוקה. והיה לו חשד שאם גולשי הרוחות ניסו לרחרח אצל הבואת'יאנים, היו להם בעיות משל עצמם שהיו מביאות את סופם. בסופו של דבר, הוא נקש בכפפותיו וטיפח את צילדה. הוא קיווה שהוא בחר במשעול הנכון.

בעודם מתקרבים אל מגדל אנקאי, צילדה התחילה לנשום בקלות רבה יותר כשהחום ירד.
 
אני אהבתי את הדמות של אודום יותר בסיפורים הראשונים, אבל לדעתי בפרק השלישי והרביעי הוא משתפר. אם כי אני מודה שהם מעט ארוכים בשבילי.
הייתי מנסה לשאוב השראה מהסיפורים של קונאן בפורמט כזה, או לחילופין מסדרת טלויזיה עם פרקים בפורמט כזה של סיפורים קצרים מקושרים (אם כי האורך שלהם מתקרב לנובלה) - שהעיקר הוא על הסיפור ופחות על ההתפתחות של הדמות.
 
חלק חמישי: דרקונים וחוטים

כדור ,שחציו כסוף וחציו מוזהב, קידם את פניהם. אדים הסתלסלו מתוך גופו המעונה.

כשהלטאות עלו מתוך המים המעשנים של אגם אנקאי, דלת נפתחה מתוך הכדור ומה שנראה לאודום כאחים שחורים הגיח משם. כלי הנשק שנחו על גופם היו מוזרים: מעין סליל מעוקם של מתכת שנמתח מעל פני מוט הנשק בצורה שגרמה לאודום לדמיין את המתכת צורחת לה.

ורק כשהם התקרבו, אודום ראה את הגבות הבוערות שהעידו שהם בשליטת רפאי הלהבות.

"זה לא מה שסוכם עם אביך." אמר מנהיגם "את צריכה למסור אותם ללטאות וללכת, ילדה."

וצילדה ירתה בו עם אקדח החוטים שהיה תלוי על הצמה הכתומה שלה. האחים השחורים המעוותים האחרים התחילו לסגת לעבר הכדור מעלה האד כשהשעירנים ירו לעברם כמוהה, עם אקדחי החוטים שלהם. מבעד לרשתות שלכדו אותם, רתוקים למקומם, מנהיגם נהם: "הבגידה לא תעבור לכם בשקט. יש לנו עוד אנשים במגדל."

"אבא בנה על כך." אמרה צילדה בגיחוך עקום "תרוקנו לעברנו את כל מה שיש לכם, שומרים."

ובינתיים, רפאי האש ניסו להמס את הרשתות שהתקשו ככל שהם נאבקו בהן כאילו הרשתות שילבו את פתילי הלהבות שלהם בתוך חוטי הרשתות שלהם. אודום תהה מי המציא את זה. הוא אף פעם לא שמע על זה קודם. כנראה שאוגנאר או מישהו מהאנשים שלו אם להאמין. הלטאות עם מקורות הברווז הספיקו בינתיים להיעלם לתוך המים המוגנים. הם היו מאהבים, לא לוחמים.

וכפי שהבטיח המנהיג, כדורים נוספים נפלטו מהמגדל, פולטים אדים לעבר הכח שהמתין. ואז אודום הבין למה כלבות הים הביאו איתן רובי חניתות. החניתות פירקו במגע את הכדורים המעשנים וגרמו להם להתפרק. כישורי הניווט של שוכניהם הביאו את מרביתם בבטחה אל האדמה קרוב ככל הניתן אליהם. כשהכדורים התבקעו, האחים המעוותים בקעו מהם, חמושים באותם כלי נשק מסולסלים ומוזרים למראה. אודום לא האמין כמה מאחיו נפלו. מנגד, אם מספר גדול מספיק, כל כח תוקף ייראה כהמון.

"יופי." אמרה צילדה, שפתיה מתעגלות בחיוך "הוצאנו אותם מהמגדל. עכשיו תורכם, דרקונים."

וממרומים, שעטו דרקוניה של פראטצט, כתומי קשקש, וירקו לעבר האחים המעוותים. הלטאות המכונפות ארוכות הראש, ששלטו בשמי אוכן, ירקו לעברן אש. ובינתיים, היריקות פגעו במטרתן ורפאי האש נפלטו מתוך גופותיהם המעונות של אחיו ואחיותיו השחורים. הדרקונים היו יצורים של שימור והגנה. אודום הבין למה הם לא יכולים לפגוע בלטאות. הוא עדיין היה מאוכזב שכך הדרקונים בחרו לפעול. היריקות שלהם בהחלט יכלו לפרק לטאות. וכלבות הים ניסו לחפות על הדרקונים בירי חניתות לעבר אויביהם יורקי האש בעוד הדרקונים יורקים לעבר האחים והאחיות המעוותים, הנאבקים להיחלץ מתוך רשתותיהם. והשעירנים החליפו את האקדחים שלהם באקדחי סערה, אקדחים שניצלו את האנרגיה שנוצרה מהנקישה, על מנת לשלח סערה נחמדה למעלה, לעבר השמיים שוקקי הלטאות. החניתות והסערות פגעו בלטאות ארוכות הראש בעוד הדרקונים מסיימים לרסס את אחיו ואחיותיו השחורים ורפאי האש מסיימים להיפלט מתוכם.

"הפסדתם." אמרה צילדה, מכוונת את אקדח החוטים שלה לעבר רפאי האש הנעים לעברם, "יש לנו עוד כוחות לקרוא להם אם לא תכבדו את העובדה שהובסתם."

רפאי האש לא עצרו לרגע לשאול את עצמם מי מפחיד אותם יותר: החי לעד או צילדה. כמובן שהחי לעד היה מפחיד יותר. אודום חשב שצילדה מזייפת את הבטחון העצמי שלה. רפאי האש בדמותם האמתית נראו כדמויות להבה מטושטשות שנבלעו לתוך האוויר, נראות רק בקושי אף על פי שלאודום הם נראו כרוחות בוערות של בני אנוש מאשר בני להבות. . אפילו האמנה ראתה את מעשיו של החי העד כרשעות או שמשרתיה לא יכלו להשתמש בכוחותיה על מנת להגיע לאי הזה. לא היו שם רק אחים שחורים. היו שם נשים תלויות שאודום הכיר מעבודתו בבית האבות. היו שם אנשים חרוטים. ואודום לא הבין למה יש שם אנשים שמחים.

וכים של כוכבי שחר נופלים, האחים השחורים הסתערו על רפאי האש וכלי נשקם המסולסלים והמשונים. רפאי האש התירו עתה במלוא עוצמתה את הילת הלהט שלהם שהפכה, בשילוב עם החום היוקד של הארץ המעונה הזו, כל ניסיון לפגוע בהם להתאבדות. והאחים השחורים נקשו על ידיותיהם של כוכבי השחר המשוננים שלהם, מעבירים בינם לבין עצמם את כוחה המעורר של האמנה. גם בלי הילת הלהט, רפאי האש לא היו מספיק מוחשיים כדי להיפגע מנפילתו של כוכב שחר, ועם זאת, יוקדים דיים כדי להמיס אחד כזה. כאן הגיע תורם של האנשים החרוטים לחרוט רונות עם עטיהם. הרונות נורו לעבר רפאי האש, בדמויותיהם המעוותות ובעלי השוליים הלוהבים, והפכו את רפאי האש למוחשיים. לאודום הם נראו כמו בני אדם עם שיערם הצהוב או האדום ועורם הבהיר שכן עורם של בני הלהבות נעשה לבן יותר ככל שהיה חם יותר. והארץ הייתה המקום החם ביותר שהוא זכר. וכל מה שהגן עליהם היה קעקוע של עכבר, שהיה דוקא חום כצבע הבוץ, כשכוכבי השחר הראשונים התחילו ליפול עליהם במלוא הזעם המשתולל של האחים השחורים. הנשים התלויות כרעו על האדמה ושלחו את עוצמתן. הן העניקו לאדמה את נקמתה על כל בחילה. והרפאים התפוגגו כשהחוטים שארגו יחד את מהויות הקרח והאש נפרמו. וכך הקרב הוכרע. והאנשים השמחים סיפרו בדיחות ברקע.

ובינתיים הלטאות ארוכות הראש, שזיהו את הקרב כאבוד, נסוגו מהשמיים, חפויות ראש. הלטאות היו טיפשות מכדי לפחד מהחי לעד ולכן יכלו להרשות לעצמן לסגת. בינתיים, אחד מהאחים השחורים שאודום זיהה כבאלילה שעט לעברם והניח את ידיו עוטות הכפפות השחורות על אודום. הוקל לו לראות את פניו המוכרות של באלילה שעטה הבעה רצינית. עתה הוא חש את עצמו שלם כפי שלא חש מעולם את הוד שלמותו. הוא לא הבין כמה הוא חולה קודם לכן. הוא חשב על מה שקרה לצילדה. הוא ידע שהיא בחרה לעשות זאת מתוך חישוב לא נכון של סיכויי ההישרדות. אנשיה ציפו ממנה ללכת בראשם בלי לפחד מכלום. לפעמים אודום הכיר תודה שהוא אח שחור. הוא יכל לבחור בחיים של סכנה והרפתקאה. ועם זאת, הוא יכל להיות אחד מהאנשים הטובים הללו שטיפלו בזקנים וניקו את הכלובים. ועדיין עד שאודום הצליח ללכת, הקרב כבר הסתיים.

חלק אחרון: חיילים וערוגות

מי שהנהיג את הכח המשותף היה לא אחר מהנגיד השחור בכבודו ובעצמו, דונור.

אודום הופתע לראות את דונור רחוק כל כך מאיזור הנוחות שלו בסאריל. לפני שהוא הספיק לומר אחוות הכפפה השחורה, באלילה הביא אותו לפגישה פנים מול פנים מול דונור בעוד שאחיו פושטים על המגדל. באלילה לא ניצל את ההזדמנות לעדכן אותו על מה שקרה בפראטצט בחצי השנה האחרונה. לא כך עבדה מערכת היחסים ביניהם. הם לא היו חברים. והאנשים השמחים ממשיכים לשחרר בדיחות. אאודום חלף על פני גופות האחים השחורים. אפילו רפאי האש, שגופותיהם התרסקו כתוצאה מנפילתו של כוכב שחר, התפוגגו כלא היו. באלילה נראה כרושם נקודה זו בדעתו. אודום עשה אותו לאחד כזה אי אז כשכולם היו טפשים וצעירים בפראטצט. האם חלפה שנה?

אודום לא הצליח לצחוק.

"הם התעקשו להצטרף." נקש דונור על ברכו "וכמובן, אני חייב להודות לך על מה שעשית."

אודום לא הצליח למנוע משפתיו לבטא את המילה "מה?!" וכל כובד המאורעות הוטח בגופו.

"אחרי הקרב שלך עם הבוגד," נקש דונור, ואודום הבין שהוא מחוייב לא להשתמש במילים 'חברי הטוב' או 'אחי לדם שנפל' בנוכחות האחים השחורים שהקיפו אותו כעננה של יתושים, "החי לעד החליט שאם הוא יילחם בנו, הוא יילחם במקום שיש לו משמעות אישית לגביו: מגדל אנקאי. בינתיים, הוא רוקן את הולסבאון מחייליו ומשבוייו והותיר אותנו מאוכזבים."

הקרב בפני עצמו לא היה חשוב. עצי הברזל וכל הלטאות היו צבאו של החי לעד. והם נותרו. מה שהושג היה ההרגשה שהצד שלהם השיג הישג מול החי לעד גם אם לא הייתה לו... משמעות.

"כשאתה ואחותך הופעתם באוכן, כדרך אגב, בניגוד מפורש להוראות שניתנו לך במקור, אוגנאר החליט שזו הזדמנות עבורו להכניס את פראטצט ככח שיכרות עבורו את יער הברזל. החי לעד הגיע למסקנה משונה שאתה בחרת בו לפי תוצאת הקרב שלך עם הבוגד המתועב."

לקח לאודום להבין שעד שבחר את בחירתו באגם אנקאי, הם לא היו בטוחים למי הוא נאמן. לא שזה צריך להפתיע אותו אבל גם לו היו אמות מידה. החי לעד היה מטורף שחי בעולם משלו. הוא זכר את הבבואה שלו מנתיב הגלישה, שבחרה בנתיב ההוא, והיא הייתה אומללה.

עם זאת, משהו שניתן לזהותו כצל של כבוד הוטל לתוך הבעת אי האמון הרגילה של אחיו כלפיו. ההבעה שהייתה שמורה לאנשים שבמעשיהם השפיעו על העולם לטובה. גיבורים. אודום יכל לחיות עם זה.

"ואת שאר הסיפור אתה הרי יודע." נקש דונור והוסיף קריצה "ומה מצאת בטולואר, נער?"

"באתי לפגוש את אמי." נקש אודום על ברכו. דונור חייך וטפח על כתפיו של אודום, באבהיות. הוא גנח בכאב שהעיד שאמו של אודום הייתה מאלה שעדיין לא נשברו ושועבדו. ואודום שמע את אחותו דונורה משמיעה יבבת שמחה. הוא לא שם לב שהיא נמצאת שם. היא הייתה ביחד עם הכח שליווה אותם אל האי. צילדה והאחרים יצטרכו שיחזירו אותם. ודונורה הייתה עדות לכך שזה אפשרי שאח שחור ירעיד גם מישהו שהוא לא אח באחוותו.

אודום סיפר לו מה מצא בטולואר כשדונור ליווה אותו למגדל אנקאי וזה היה סוף אחד. סוף.
 
עריכה אחרונה:
הסוף של הפרק החמישי לא ממש ברור עד הסוף. האחרים השחורים נלחמו בצילדה או נלחמו בפראי האש? מי זה האחים החרוטים והנשים *משהו*
יותר מדי כדורים באוויר, ופשוט קפצת לסוף שלא ברור לי מה קרה שם בדיוק

ובגדול ההתחלה לא מתחברת לסוף, תיארת שאודום ואחותו באו ליער לחקור, והסוף בכלל מדבר על הנצחון של האחים השחורים ולא ממש קשור להתחלה - או שאני לא מבין את הקשר.
 
תודה על התגובה. :)

אודום ואחותו באו כדי לפגוש את אמם. זו הייתה המטרה של המסע שלהם. בפועל, נראה לי יותר נכון לעצור ברגע שבו אודום מרגיש שהוא זוכה סוף סוף למעט הערכה. ב-"זרידת הזאב" הם באו לטולואר על מנת לבצע חקירה.

האנשים התלויים הוזכרו בסיפורים קודמים. זהו מסדר אח של אחוות הכפפה השחורה. הוא גם מוזכר כשאודום מתלבט בין נתיבים שונים שהאמנה מציעה לו.

המלחמה הייתה מול רפאי האש. זה נראה לי על פניו כרעיון טוב לסיים את הסיפור בקרב של מספר מסדרים של משרתי האמנה. כנראה שזה עדיין טעון ליטוש.
 
עריכה אחרונה:

רובה החניתות שמוצג בסיפור הוא גרסה משופצרת של מטיל החניתות שנזכר במאמר. כלי הנשק שימש בימי הביניים המוקדמים אבירים במטרה להגדיל את הטווח של החניתות שלהם. לגבי אקדח החוטים, ההשראה הייתה מרובה בגדים שראיתי בפרק היחיד של "הליצן העצוב" שהצלחתי לראות. אני בטוח שיש אנשים שזה מצחיק אותם - אותי לא.
 
חזרה
Top