• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

סקירה קצרה- משחק מחשב Heroine's Quest

שלום לכולם. אני לא נוטנ לשחק כמעט במשחקי מחשב (בעיקר בשל חוסר זמן, והעדפות שונות למרבית המשחקים מאשר המקובל כיום) אך לאחרונה שיחקתי ב Heroine's Quest, ולדעתי זה משחק מאוד מוצלח לז'אנר שלו, וחשבתי לעשות סקירה קצרה.

סגנון משחק, וקצת רקע:
המשחק נוצר ע"י Crystal Shard Studios (קבוצת מתכנני משחק עצמאית. נחשפתי אליהם בפורומים אחרים), השמה דגש על יצירת משחקים בעיקר ל STEAM, (ניתן למצוא זאת שם, בין שאר הפלטפורמות) ובדגש על תשומת לב קפדנית לאיכות ותוכן. הרבה מסגנון המשחקים הוא Retro, אך עם שיפור ושדרוג מהעבר.

לפני שנות ה 2000 הייתה סדרת משחקי Quest/ הרפתקאות Point & Click, בשם Hero's Quest. משחקים אלו שילבו את הסגנון הרגיל של משחקי Sierra (חברה מובילה בתחום באותו הזמן), של פתרון אתגרים, סיפור וחידות, עם אלמנטים מסויימים של פיתוח דמות (העלאת תכונות, כישורים, רכישת ציוד, קסמים וכו'). במשחקים האלו יכולת לשחק 3 סוגי דמויות- לוחם, קוסם וגנב, והמשחק היה שונה במידה מסויימת לכל סוג- מבחינת צורת התמודדות עם אתגרים, אתגרים שונים וייחודיים, ועוד.

המשחק Heroine's Quest בנוי באותה צורה, אך עם שדרוגים באנימציה, מוזיקה, ותכנון משחק ואתגרים. שהגיע לאחר שנים מרובות של התפתחות. הוא עושה Homage מעולה לסגנון המשחקים המוכר מאז, אך עם שיפור ניכר להרבה בעיות ובאגים מאז.

סיפור ותמה:
התמה המרכזית של המשחק היא המיתולוגיה הנורדית. ניכר שיוצרי המשחק חקרו את הנושא, ומאוד הקפידו על שמות, מקומות, הגייה, מנהגים בסיסיים, יצורים ועוד. הדבר מאוד ניכר במשחק.
הדמות אותה תשחק נופלת קורבן למפולת שלגים (מתוכננת), מאבדת הכרה, ואוספים אותה לעיר Fornsigtuna. לאחר התעוררות ומציאת מזון, הדמות לומדת כי אחד מענקי הכפור (ה Jotun) יותר בכשפיו את ה Fimbulwinter- החורף הנצחי, ומתכנן להביא את סוף העולם- Ragnarok.

הגיבורה מתחילה כנוודת, אך מהר מאוד מתחילה לחקור את היער, את הכפר המרוחק Munagevir, ועוד מקומות נוספים. בינתיים ה Jotun, ועושה דברו המרכזי- Thrivaldi הטרול הדו ראשי (אחת הדמויות הקומיות המעולות שחוויתי במשחקים!) ממשיכים לזמום ולקדם את תוכניתם.

קישור לקדימון/טריילר:

סגנון משחק:
הדמות חוקרת את העולם, מנסה לפתור אתגרים, תעלומות ו Quests, לשרוד בחורף הנצחי (אלמנטים של קור, רעב, משקל, עייפות, וכמובן- לא מעט התקלויות!). בדרך היא מנסה לשפר את יכולותיה, בעיקר ע"י אימון שלהם (טיפוס- לטפס על עצים, סלעים, ועוד. לוחמה? להלחם, וכו'). התכונות והכשרונות מיוצגים בצורת מספר מ 1-100.

אתמקד במספר אלמנטים:
1- למרות שיש Quests ברורים במשחק, הרבה אתגרים ותעלומות הם ללא הסבר ברור לגבי פתרונם, אך עם רמזים רבים מפוזרים. יש צורך לחשוב באמת (לא מגישים לך את הפתרון), לנסות ולמצוא דרך לפתור. הפתרונות (ברובם המוחלט) הגיוניים ומעניינים, ובשל כך- מספקים.
2- יש חשיבות גדולה לזמנים- דמויות שונות עושות דברים שונים במהלך היום (הטרולים פעילים רק בלילה, השועל מחו למאורתו רק בשעות מסויימות, בשעות מסויימות אנשים שוני מבקרים בבאר ואז יותר נוחים לדיבור). המשחק מרגיש חי, ואלמנט ניהול הזמן והמקום חשובים ומרתקים.
3- המשחק מצליח להעביר בצורה מאוד טובה את האלמנט הפנטסטי, בשילוב עם הומור נכון במקומות הנכונים. זה די מרשים!
4- אין חובה להשלים את כל הדברים שניתן לעשות לכל דמות. לכל מקצוע יש בגדול תוצאה בין 0-500 להצלחה בדברים (חלקם כלליים, חלקם ספציפית למקצוע), אך לרב ניתן עם הרבה פחות.
5- הדבר היחיד שיכול יותר לתסכל זה ה Skill Grinding לעתים. (יותר משמעותי בגנב מכל השאר)
6- סגנון המשחק מאוד מאוד שונה בין המקצועות, עד כדי כך שזה כמעט מרגיש כמו משחק שונה לכל סוג דמות!
7- למשחק יש הרבה מאוד סודות נסתרים, לחדי האבחנה/ המתמידים/ החוקרים. אני לא התמקדתי עד כדי כך, אך בהחלט יש הפתעות ששווה לחפשן!

הערת אגב:
במקביל לכך התחלתי לשחק בקמפיין של Bad Bug- ה Rime of The Frost Maiden. משעשע כמה הקבלות יש בין המשחקים באלמטנים מסויימים (אנו עדיין בהתחלה של הקמפיין מבחינת התקדמות ודרגות, אך כבר מזהה), ככה"נ משני להסתמכות על מקורות המיתולוגיה הנורדית. המשחק הזה מצליח לעיבר את התמה טוב, ובאופן מהנה!

לסיכום:
מאוד מומלץ, בעיקר למי שמכיר את סגנון המשחקים הללו בעבר, ורוצה לשחק במשהוא יותר עדכני ומשופר, אך עם תחושה דומה, או מי שמחפש אתגר מעניין, עם קבלת אנימציה פחות טובה משל היום, אך משחק איכותי ביותר!
מקווה שתהנו,
Kol.
 
עריכה אחרונה:
מעניין, נשמע ששואב השראה מהקווסטים של פעם אבל עם יותר תוכן - כמה זמן לוקח לסיים משחק?

דרך אגב נחשפתי לאחרונה לכך שמציעים את הקווסטים הקלאסיים להורדה חוקית ומותאמים למחשבים מודרניים.
 
מעניין!
בעברי לא אהבתי כל כך משחקי קווסט. בעוד שהיו לי חברים שממש התאהבו בהם. אישית היה לי מאוד קשה שרציתי לעשות משהו, אבל המתכנת לא חשב על זה ולכן נאלצתי לחפש דברים אחרים.
עד כמה מנוע המשחק של קווסט עדכני שכזה מאפשר לך לעשות מגוון פעולות?

נ.ב -
לפני כמה שנים, במסגרת היצירה שלי של שיטות קלילות שלא לוקחות זמן ללמוד אותן ואמורות להימשך סשנים בודדים, יצרתי שיטה שנקראת virtual quest שהרעיון שלה היה לשחק בסוג של קווסט ממוחשב. ממש מזכיר לי נשכחות…
 
מעניין, נשמע ששואב השראה מהקווסטים של פעם אבל עם יותר תוכן - כמה זמן לוקח לסיים משחק?

דרך אגב נחשפתי לאחרונה לכך שמציעים את הקווסטים הקלאסיים להורדה חוקית ומותאמים למחשבים מודרניים.

איכשהוא פספסתי את התגובה שלך לאחר שנכתבה.
המשחק בהחלט לוקח השראה מקווסטים בעבר (בדגש של Sierra. בבירור Hero's quest, אך גם בסגנון King's quest, Space quest וכו' מבחינת הסגנון.

אך בתור מי ששיחק בקודמים, וכעת בנוכחי, יש מספר שיפורים שלדעתי משפרים מאוד את החווייה:
1. ראשית כל, לא חייבים להשלים (ולעתים אף לגלות!) את מרבית הקווסטים. חלק ניכר אופציונלי לחלוטין, ומשפיע בעיקר על סוגי הניקוד, פרסים וכו'. בקו העלילה המרכזי יש כמות ומורכבות אתגרים יחסית סבירה, והרמזים לפתרונם יחסית ברורים.
לפחות למשחק הלוחם (המומלץ בהתחלה).
בקוסם מעט יותר מורכב.
בגנב הכי מורכב, ודורש הרבה חשיבה מחוץ לקופסה, ולעתים מחייב פתרון אתגרים שלא נדרשו במקצועות האחרים, כדי להצליח.

2. ללא מעט מהאתגרים יש מספר דרכי פתרון (לרב 2-3). כך שאם משהוא אחד לא עובד, או שלא חשבת עליו, לרב יש עוד אפשרות. זה פחות מתסכל או גורם לתחושת "נתקעתי! מה לעזאזל עכשיו?" שהייתה נפוצה בקווסטים בעבר.

3. לרב המוחלט של האתגרים יש רמזים לפתרונם. לעתים מאוד ברורים, לעתים פחות (בדר"כ בתלות כמה זה אופציונלי. ככל שיותר אופציונלי, לרב פחות ברור), אך אם מקפידים לשים לב, ולחשוב לרב בהגיון בריא, הרב פתיר לאחר מחשבה/ נסיון פתרון.
ישנם אתגרים שונים אופציונליים מאוד מאתגרים (וחלקם נסתרים, כפי שאמרתי- יש המון תוכן במשחק, יחסית לגודלו), אך זה גם הופך דברים למעניין, במשחקים חוזרים.

4. המשחק מאוד שונה בין מקצוע למקצוע, ומרגיש ממש כחוויה שונה. מאתגרי שרידה בסיסיים (כגון מציאת מזון, לדאוג שלא תהיה חם) להתמודדות עם אוייבים, התמודדות עם דמויות, אתגרים ועוד.

5. אין חובה להתנהג כגיבור קלאסי. למשחק יש מדד סמוי- כבוד/ Honor, שאתה מגלה את ערכו רק בסוף המשחק, ומשמש בעיקר את הלוחם בנוגע לחפץ עוצמתי מסויים במשחק, אך ניתן בהחלט לשחק נבל, ולעשות לא מעט דברים מנוולים. (במשחק גנב עשיתי חלק, אך ברור לי שניתן יותר).

לגבי השאלה כמה זמן לוקח לסיים את המשחק? קצת קשה לי להעריך... בקושי יש לי זמן לשחק כלל (או אפילו לכתוב בפורום, אם כי אז אני כותב באריכות). כשאני משחק, זה לפרקי זמן קצרים (לרב כ 30-45 דקות?) ובהפרשים ארוכים (ימים- שבועות). בנוסף- זה מאוד תלוי אם רוצים רק לסיים את קו העלילה הראשי, או יותר, וכמה יותר.

בהערכה גסה, משחק פעם ראשונה עם הלוחם, כשמשיגים בערך... 70-80% מהדברים... כ 12-10 שעות משחק?
במשחקים חוזרים פחות (בגלל שמכירים חלק מקו העלילה המשותף) אך בנסיון ראשון של הקוסם או הגנב פחות או יותר אותו זמן (כי צריך להתרגל למקצוע האחר, וצורת משחק ופתרון אתגרים שונה).

למצוא את כל התוכן? באמת אין לי מושג, אבל אני משער שהמוווון. פה ושם יש רמזים לתוכן נוסף (לדוגמא, יש רשימת השגים ומוזכרים שם 2 שמות יצורים שצריך להביס, אך מעולם לא נתקלתי בשום רמז לגביהם עדייןץ ככל הנראה מופיעים רק בדרגת קושי גבוהה יותר?).

כפי שציינתי- הזמן והמיקום במשחק חשוב. חלק מהדברים תראה רק במקומות מסויימים, בשעות מסויימות, לעתים בימים מסויימים (למי שמשחק- נסו להסתובב בעיר המרכזית לאחר חצות- בשעות המאוחרות של הלילה, בעיקר ליד הקופסאות בצמוד לחומה במזרח העיר. תגלית מעניינת ומפתיעה).

אני אגיד אבל שאפילו במשחק הראשון עם הלוחם, שבו לא השלמתי הרבה, מאוד נהניתי!

מעניין!
בעברי לא אהבתי כל כך משחקי קווסט. בעוד שהיו לי חברים שממש התאהבו בהם. אישית היה לי מאוד קשה שרציתי לעשות משהו, אבל המתכנת לא חשב על זה ולכן נאלצתי לחפש דברים אחרים.
עד כמה מנוע המשחק של קווסט עדכני שכזה מאפשר לך לעשות מגוון פעולות?

נ.ב -
לפני כמה שנים, במסגרת היצירה שלי של שיטות קלילות שלא לוקחות זמן ללמוד אותן ואמורות להימשך סשנים בודדים, יצרתי שיטה שנקראת virtual quest שהרעיון שלה היה לשחק בסוג של קווסט ממוחשב. ממש מזכיר לי נשכחות…
המנוע די מבוסס על מנועי קווסטים בעבר, ויש כל מני דברים שאכן לא תוכל לעשות, אך יחסית לקווסטים בעבר אני מרגיש שניתן לעשות יותר. תראה את התשובה ל Old man למעלה.

יש הרבה מאוד תשומת לב לפרטים, ולאינטראקציות שונות.
לדוגמא- יש במשחק טרול ששומר על גשר. באותו מסך מצאתי עם כל מקצוע כ 2-3 צורות כיצד ניתן לעבור אותו. ובאותו המסך יש גם שיח שהקוסם יכול לאסוף ממנו רכיבים, מעקה שהגנב יכול להשתמש לאקרובטיקה, ועוד...

אם תרצה- תנסה ותראה אם מתאים לך.
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top